Gjest gurimalla Skrevet 23. september 2011 #41 Skrevet 23. september 2011 Jeg har hatt barn i tre barnehager og jeg har ikke fått med meg at det er et stort problem at mange foreldre oppfører seg urimelig og urettferdig (hva er egentlig urettferdign i denne sammenhengen). Hvis dette er/har vært et problem i de barnehagene jeg har hatt mine barn forventer jeg faktisk at det tas opp på foreldremøte på en saklig måte. Jeg forstår at barnehageansatte blir frustrerte hvis foreldrene ikke kan oppføre seg ordentlig. Det er ikke nok å sutre på internett under "anonym bruker". De det gjelder vil ikke forstå at de må endre oppførsel hvis de leser et slikt innlegg, de må få beskjed direkte. 1
Gjest white tiger Skrevet 23. september 2011 #42 Skrevet 23. september 2011 Jeg er veldig fornøyd med de ansatte i begge barnehagene som ungene mine går i. Jeg har ikke noe å klage på og synes de gjør en flott jobb Jeg tror det er ganske vanlig å få kjeft når man må forholde seg til mange mennesker, desverre. Jeg har tidligere jobba på kiwi, og der var det å bli skjelt ut og kjefta på hverdagskost. Noen kunne faktisk klikke helt fordi vi hadde gått tom for kyllingkjøttdeig, og det var selvfølgelig vi som ikke hadde noe som helst med bestilling av varer å gjøre som fikk gjennomgå.. 1
makkapakka Skrevet 23. september 2011 #43 Skrevet 23. september 2011 har sagt til flere foreldre at de må roe seg ned og ikke drive på med å kjefte på barnehageansatte for den minste ting, selv så har jeg sagt i fra om noen få ting, men sitter igjen med dårlig samvittighet fordi jeg føler at jeg klager. Jeg prøvde å innrette oss slik at vi ordnet opp selv så godt vi kunne. MEN jeg måtte i mange tilfeller høre på jammeren til barnehageansatte over hvor vanskelig det var i barnehagen med foreldre som ikke tok med seg klær hjem og vasket ikke gadd å merke klær, ikke husket ditt og datt og i tillegg hvor dårlig bemanning det var, så jeg unngikk i mange tilfeller å snakke med de ansatte hvis jeg ikke orker, kan faen meg bli lei av andre frustrasjon og.
Ciara Skrevet 23. september 2011 #44 Skrevet 23. september 2011 Jeg tror nok det finnes mange urimelige foreldre. Selv er jeg veldig opptatt av å ha er godt forhold til de ansatte i barnehagen der sønnen min går. De tar seg av det kjæreste jeg har, og vi har alle alt å vinne på å behandle hverandre pent. Nå synes jeg de er hyggelige mennesker og har lett sett hvordan de jobber hardt for å gi mitt barn en fin hverdag. Vi er mange som setter pris på den fantastiske jobben de fleste barnehageansatte gjør 2
Fornarina88 Skrevet 13. oktober 2011 #45 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg jobbet i bhg for endel år siden som sommerjobb, men endte likevell opp med å jobbe der i 6 mnd. Jeg var som regel den personen som var mest ute med barna, og hadde da kontroll på hvor alle var og hva de gjorde Til enhver tid, ikke noe problem. Da resten av de voksne kom ut endte det som regel med at de sto i små klynger å pratet. Følte meg av og Til litt utenfor fordi jeg var den personen som gikk rundt Til enhver tid å så etter ungene, så tok meg ikke like mye tid Til å stå med de andre å prate sjit. Selv om jeg jobbet dobbel opp 14 t. hver dag i 3 uker (0800-1500 bhg og 15.30-2230 sykehuset) så hadde jeg ingen problem med å utføre jobben min ordentlig. Nå var det kunn en bhg jeg jobbet i, så sier ikke at alle er sånn.. Men det er værtfall den erfaringen jeg har fått etter å jobbet der i et halvår. Fant ut at det ikke var noe jeg ville gjøre resten av livet for å si det sånn, men artig å prøve nye ting. Er nok mange dyktige folk der ute, men desverre endel latpeiser også som sikkert kunne gitt 50% til for å følge barna bedre opp. 3
La Guapa Skrevet 13. oktober 2011 #46 Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Jeg synes de i barnehagen til våre barn gjør en fantastisk jobb. Jeg har også hørte de skyhøye og urealistiske forventningene enkelte foreldre har. Våre barn er trygge og glade når de skal i barnehagen, de vil dit og er glad i de som jobber der...og vi kan se at de voksne er glad i våre små gull. At småtten har bæsj i bleia en halvtime hvis det er utetid og de har 80 unger ute eller at de er blaut på beina forstår jeg veldig godt. Det er ikke noe ungene mine dør av eller som gjør at de mistrives. Når vi er på søndagstur er dette noe jeg som mor med ansvar for TO barn også kan overse.....jeg vil tro at jeg ikke kvalifiserer til ei kjeftskur og sure kommentarer fordet... :happy: Jeg vil gi en rose til alle de som jobber i barnehage og som brenner for jobben sin Jeg har ved en anledning sendt skrytemail til enhetslederen i barnehagen til våre barn- det synes jeg de fortjener edit: leifer Endret 13. oktober 2011 av La Guapa 2
Gjest imli Skrevet 13. oktober 2011 #47 Skrevet 13. oktober 2011 Eg trur som sagt dei aller fleste bhg tilsette gjer ein kjempejobb, men eg har sett dømer på det motsatte. Veit om ein bhg der dei vaksne stort sett står i klynger og pratar, og det er ofte berre ein vaksen ute, og knapt nok det, med alle ungane osv. Mange av ungane oppførar seg dårleg også. Veit om mange som er misfornøgde med den bhg. Men eg er ganske sikker på at den er eit unntak. Eg er strålande fornøgd med "vår" bhg. 1
Rakel Skrevet 13. oktober 2011 #48 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg er heldig og har fått utrolig dyktige og engasjerte assistenter og leder som passer på mitt barn. Det har vel aldri vært noen vikar, og de sier at de gleder seg til å gå på jobb. Utrolig godt miljø virker det som! Jeg har aldri opplevd at klær er borte, eller at bleie ikke er skiftet da det var aktuelt. Alikevel har jeg hørt foreldre finne noe å klage på, og jeg blir så flau på deres vegne, og får vondt av å se at assistenten mottar kjeft for "pisseting". Her en dag var det leker som barnet hadde med som de ikke fant, i skarp tone. En annen gang ble det spurt om regntøyet ikke var tett. "fordi barnet var blitt våt på beina". Da assistent svarte at hun ikke trodde det, men at de hadde lekt i dammer uten i dag, så fikk foreldren et surt drag, og svarte ikke assistenten igjen, heller ikke så på assistenten før hun marsjerte ut. Herregud, barna hadde akkurat kommet inn og holdt på å kle av seg, og denne assistenten er så dyktig og engasjert med barna. Foreldren, som var ny, skulle bare visst!!! Selv har jeg så lyst til å gi blomster av og til på Fredagene med ønske om en god helg, men jeg våger ikke for at det skal oppfattes som "spesielt" eller "smiskete". Men jeg har så lyst av hele mitt hjerte, for jeg er utrolig glad for den jobben de gjør, og ønsker så veldig gjerne å anerkjenne det på den måten. Får se om jeg våger.... 1
Rakel Skrevet 13. oktober 2011 #49 Skrevet 13. oktober 2011 Må bare tillegge noe, ser det kan misforstås: Jeg har ikke forventet at det ikke skulle være vikar, sykdom og fravær er vel ganske naturlig, poenget var bare at jeg har vært heldig i så måte. Ellers så forventer jeg at mitt barn er trygg og har en dag med litt utvikling og trivsel. Dersom dette er på plass, så er jeg fornøyd. Som foreldre så kan jeg selv legge flere forhold til rette for at mitt barn har det mest mulig komfortabelt. Det gjelder løse og behagelige klær, godt og varmt utetøy, og sørge for at klær er helt og rent. Jeg håper ikke at ansatte bruker tiden på å sjekke klær osv. da dette naturligvis vil gå ut over tiden med barna. Å flisespikke på små praktiske "feil" som vi alle kan gjøre er så stygt at jeg blir kvalm. Så lenge det ikke går utover helse og trygghet så betyr det faktisk ingen ting! synes jeg da.. 1
Caramba Skrevet 13. oktober 2011 #50 Skrevet 13. oktober 2011 På avdelingene til mine barn er de fleste foreldrene kjempegreie, men noen er helt utrolige... De behandler og snakker til de ansatte som om de var deres personlige tjenere... Som i samfunnet ellers, noen tar mer plass og er mer ufordragelige en andre. Men som sagt, de fleste er greie og setter enorm pris på den jobben bhg gjør. Personlig prøver jeg alltid å vise ydmykhet og respekt for den jobben de ansatte gjør, vi er også veldig fornøyd med bhg vår. 1
sebastianen Skrevet 13. oktober 2011 #51 Skrevet 13. oktober 2011 Mye rare folk der ute . Jeg har en kamerat som har som hobby å klage på barnehagen . Han har en datter på 4 år . Hver gang det er hans jobb å hente jentungen kommer han ca en halv time for sent . Og synes det er veldig frekt av personalet at de ikke smiler og bærer han på gullstol når de har måttet vente en halv time over sin arbeidstid . For en dust den mannen er i forhold til barnehagen . Jeg har ikke barn i barnehage lenger . Men den gangen jeg hadde var jeg oppriktig glad i de menneskene som hver dag tok seg av mine barn . De ga en verdifull og kjærlig barnehagetid .
palle Skrevet 13. oktober 2011 #52 Skrevet 13. oktober 2011 Mye rare folk der ute . Jeg har en kamerat som har som hobby å klage på barnehagen . Han har en datter på 4 år . Hver gang det er hans jobb å hente jentungen kommer han ca en halv time for sent . Og synes det er veldig frekt av personalet at de ikke smiler og bærer han på gullstol når de har måttet vente en halv time over sin arbeidstid . For en dust den mannen er i forhold til barnehagen . Jeg har ikke barn i barnehage lenger . Men den gangen jeg hadde var jeg oppriktig glad i de menneskene som hver dag tok seg av mine barn . De ga en verdifull og kjærlig barnehagetid . sender barnehagen regning på sånt?
sebastianen Skrevet 13. oktober 2011 #53 Skrevet 13. oktober 2011 sender barnehagen regning på sånt? Vet ikke , men det burde de .
Gjest Nanette Skrevet 13. oktober 2011 #54 Skrevet 13. oktober 2011 Huff. Har lest hele tråden og håper inderlig ikke at jeg blir misforstått som forelder når jeg henter og leverer ungen min. Jeg syns at de tar godt vare på ungen og liker å prate med personalet men håper de ikke oppfatter meg som masete eller klagete for det er ikke intensjonen.
Kesam Skrevet 13. oktober 2011 #55 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg jobber som ped.leder i en barnehage - og jeg må bare fortelle hvor mye det betyr når dere foresatte gir oss skryt! Det gjør at vi blir enda mer motiverte, og minner oss på hvor viktig den jobben vi gjør - er! Dagen min blir SÅ bra da! Dessverre er det altfor få som tør å skryte, og det finnes alltid noen foresatte som alltid har negative kommentarer til det vi gjør. Det kan være hva vi lager av varmmat, hvor vi går på tur, underbemmaning, forsvunnende klær/leker eller noe så banalt som hvordan vi har delt inn gruppene på avdelingen. Og dessverre er det ofte den negative kritikken som sitter igjen. Jeg tror det er mange som ikke skjønner hvor mye planlegging og arbeid som ligger bak hver eneste dag Så - mitt råd - ikke vær redd for å gi oss skryt 3
Gjest Villanda Skrevet 13. oktober 2011 #56 Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Jeg kjenner jeg må få luftet litt frustrasjon: 1. Måltider. Det går så utrolig mye tid med til å lage måltider! vi er 4 voksne på 14 barn, men er i praksis egentlig 3 store deler av dagen. fra kvart over tre, er vi faktisk bare to, på småbarn. Lunsj skal gjøres i stand vær dag, en dag i uken er det grøt, og en annen er det "middag" med skikkelig varmmat. Så er det fruktmåltid, hvor brødskiver skal smøres og gjøres fristende, og frukt skal ordnes. noen dager skal også frokost smøres. Alt dette tar utrolig mye tid fra barna! 2. Rydding og vasking: turvester, sengetøy, hånduker, leker, kopper etter måltidene, "ute leker" som spader, bøtter, sykler ++. Alt dette skal være i orden, rent pent, og klærne skal være brettet! Her går det også bort en person, for å få unna. 3. voksiposer. jeg HATER voksiposer, hvor foreldrene driter i å lage hull til seler, driter i å ha seler, ikke lager hull til seler. å stå ute i 20 minus på vinteren å legge ut og ta inn poser, og stå og plages er tidkrevende og ikke minst frustrerende! Det tar minst en time vær dag å re ordentlig opp og rydde opp igjen til 14 barn 4. Fotoggrafering i barnehagen. Vi har 14 barn som skal ha 14 forskjellige antrekk, og det blir KRISE hvis vi ikke har sørget for at hårsløyfen sitter akkurat slik mor hadde tenkt, eller junior sitt smykke ikke ligger helt rett. Vi får lange lister med instruksjoner for vært eneste barn! 5. foreldre som mener de er bedre enn oss, fordi de ikke jobber i barnehage selv. Selv om mange av oss både har 3,4 og 5 års utdannelse + ørten år med erfaring. Da vi hadde sommerfest på ettermidagen for barn, foreldre og ansatte i sommer, fikk jeg beskjed om en far om at han ikke ville komme, fordi han ikke ville bruke tiden sin på de som passet barna hans. 6. Foreldre som mener det er helt greit å komme 20 minutter for sent uten å ringe, og uten å ta tlf når vi prøver å få tak i de. Ikke en eneste forklaring eller unnskyldning når de kommer, og de skyndter seg aldri, uansett hvor sent de er krever de tilbakemelding, i minst 15 min. 7. Foreldre som kjefter på oss fordi klær forsvinner, og som ikke gidder å merke klærne til barna sine. 8. Sist men ikke minst blir jeg utrolig provosert av foreldre som leverer barn med bæsj i barnehagen, uten å si i fra! jeg er fullstendig klar over at de kan bæsje på tur til barnehagen, men du merker det fort om de har gått en stund med den! foreldre som bare sender loff og boller med sjokoladepålegg og som insisterer på at barnet deres bare skal drikke saft, og sågar skal sove med saftflaske i vognen! Det er nå når vi får beskjed om mattilsynet om å ikke servere melk til grøt eller å ha brunost, for det er DET barn blir tjukke av... 9. Og aller helt til slutt... Foreldre som leverer barn i barnehagen som er tydelig syke, med feber og gjerne oppkast... DET gjør meg sint! Jeg er føler meg priviligert som får jobbe i barnehage, og får den tillitten til å ta vare på det mest dyrebare foreldrene har. Men å jobbe i barnehage er frustrerende og drepende stressende til tider. Noen dager kjennes det ikke ut som du skal komme igjennom. Jeg elsker jobben min, og jeg er utrolig glad i vært eneste barn jeg jobber med, men noen foreldre burde fått juling for oppførselen sin! og kommunen som til stadighet pålegger oss flere oppgaver og gir oss mindre penger. Men vi har også fantastike foreldere, forståelsesfulle, trivelige folk som bidrar på dugnader og aktiviteter. Dessverre er de ofte i mindretall, men jeg setter desto mer pris på dere for det! *puh* beklager ranten, men det var godt å få ut. Endret 13. oktober 2011 av Villanda 3
Gjest Nanette Skrevet 13. oktober 2011 #57 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg kjenner jeg må få luftet litt frustrasjon: 1. Måltider. Det går så utrolig mye tid med til å lage måltider! vi er 4 voksne på 14 barn, men er i praksis egentlig 3 store deler av dagen. fra kvart over tre, er vi faktisk bare to, på småbarn. Lunsj skal gjøres i stand vær dag, en dag i uken er det grøt, og en annen er det "middag" med skikkelig varmmat. Så er det fruktmåltid, hvor brødskiver skal smøres og gjøres fristende, og frukt skal ordnes. noen dager skal også frokost smøres. Alt dette tar utrolig mye tid fra barna! 2. Rydding og vasking: turvester, sengetøy, hånduker, leker, kopper etter måltidene, "ute leker" som spader, bøtter, sykler ++. Alt dette skal være i orden, rent pent, og klærne skal være brettet! Her går det også bort en person, for å få unna. 3. voksiposer. jeg HATER voksiposer, hvor foreldrene driter i å lage hull til seler, driter i å ha seler, ikke lager hull til seler. å stå ute i 20 minus på vinteren å legge ut og ta inn poser, og stå og plages er tidkrevende og ikke minst frustrerende! Det tar minst en time vær dag å re ordentlig opp og rydde opp igjen til 14 barn 4. Fotoggrafering i barnehagen. Vi har 14 barn som skal ha 14 forskjellige antrekk, og det blir KRISE hvis vi ikke har sørget for at hårsløyfen sitter akkurat slik mor hadde tenkt, eller junior sitt smykke ikke ligger helt rett. Vi får lange lister med instruksjoner for vært eneste barn! 5. foreldre som mener de er bedre enn oss, fordi de ikke jobber i barnehage selv. Selv om mange av oss både har 3,4 og 5 års utdannelse + ørten år med erfaring. Da vi hadde sommerfest på ettermidagen for barn, foreldre og ansatte i sommer, fikk jeg beskjed om en far om at han ikke ville komme, fordi han ikke ville bruke tiden sin på de som passet barna hans. 6. Foreldre som mener det er helt greit å komme 20 minutter for sent uten å ringe, og uten å ta tlf når vi prøver å få tak i de. Ikke en eneste forklaring eller unnskyldning når de kommer, og de skyndter seg aldri, uansett hvor sent de er krever de tilbakemelding, i minst 15 min. 7. Foreldre som kjefter på oss fordi klær forsvinner, og som ikke gidder å merke klærne til barna sine. 8. Sist men ikke minst blir jeg utrolig provosert av foreldre som leverer barn med bæsj i barnehagen, uten å si i fra! jeg er fullstendig klar over at de kan bæsje på tur til barnehagen, men du merker det fort om de har gått en stund med den! foreldre som bare sender loff og boller med sjokoladepålegg og som insisterer på at barnet deres bare skal drikke saft, og sågar skal sove med saftflaske i vognen! Det er nå når vi får beskjed om mattilsynet om å ikke servere melk til grøt eller å ha brunost, for det er DET barn blir tjukke av... 9. Og aller helt til slutt... Foreldre som leverer barn i barnehagen som er tydelig syke, med feber og gjerne oppkast... DET gjør meg sint! Jeg er føler meg priviligert som får jobbe i barnehage, og får den tillitten til å ta vare på det mest dyrebare foreldrene har. Men å jobbe i barnehage er frustrerende og drepende stressende til tider. Noen dager kjennes det ikke ut som du skal komme igjennom. Jeg elsker jobben min, og jeg er utrolig glad i vært eneste barn jeg jobber med, men noen foreldre burde fått juling for oppførselen sin! og kommunen som til stadighet pålegger oss flere oppgaver og gir oss mindre penger. Men vi har også fantastike foreldere, forståelsesfulle, trivelige folk som bidrar på dugnader og aktiviteter. Dessverre er de ofte i mindretall, men jeg setter desto mer pris på dere for det! *puh* beklager ranten, men det var godt å få ut. Ohmy... Skift jobb... 1
sebastianen Skrevet 13. oktober 2011 #58 Skrevet 13. oktober 2011 Ohmy... Skift jobb... Nei nei nei, ikke skift jobb , barnehagene trenger deg . 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #59 Skrevet 13. oktober 2011 Ohmy... Skift jobb... Hvorfor skal hun skifte jobb? Fordi kravstore og arrogante foreldre ikke skjønner noe? Jeg ser ikke klaging på selve jobben, men det stresset det er med foreldre som faktisk ikke evner å se lenger enn sin egen nese - og som er bare meg, meg, meg og så meg. Og det må faktisk være lov å klage uten å beskjed om å bytte jobb. 1
altflyter Skrevet 13. oktober 2011 #60 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har merket denne klagingen. Spesielt dette med klær som blir borte... hvor vanskelig er det å merke klærne med navn? Det er jo umulig for de ansatte å huske hva som tilhører hvem når ingen av de 40 barna har navn på noe! Og dette med alt man skal få med seg at ungene har gjort... det ER andre barn enn ditt lille gull i barnehagen. Om folk er så misfornøyd, så må de bare innse at de kan ikke ha to ansatte per unge når de betaler så lite som de gjør. Skulle likt å høre hylekoret om de hadde satt opp barnehageprisen til det den kostet for 20 år siden; Rett oppunder 4000kr. MAKAN på hva man skal klage på! Vær glad dere har barnehageplass til den latterlig lave prisen dere får den for! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå