Gjest imli Skrevet 22. september 2011 #21 Skrevet 22. september 2011 Kva slags foreldre er det som kjeftar på dei tilsette i bhg fordi ungen har tissa på seg? Mange rare folk rundt om tydelegvis Eg trur dei fleste barnehagetilsette gjer ein kjempejobb. Eg er i alle fall veldig fornøgd med dei som jobbar i "vår" bhg. Håpar dei er fornøgde med meg og Eg har i alle fall aldri kjefta på dei eller kommi med sure kommentarar for noko. Har vel kun vore spm om "kor er NNs jakke" osv. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #22 Skrevet 22. september 2011 Kva slags foreldre er det som kjeftar på dei tilsette i bhg fordi ungen har tissa på seg? Mange rare folk rundt om tydelegvis Eg trur dei fleste barnehagetilsette gjer ein kjempejobb. Eg er i alle fall veldig fornøgd med dei som jobbar i "vår" bhg. Håpar dei er fornøgde med meg og Eg har i alle fall aldri kjefta på dei eller kommi med sure kommentarar for noko. Har vel kun vore spm om "kor er NNs jakke" osv. Mange som kjefter når ett barn har hatt ett uhell, de blir direkte sinte
Gjest imli Skrevet 22. september 2011 #23 Skrevet 22. september 2011 Mange som kjefter når ett barn har hatt ett uhell, de blir direkte sinte Kva slags folk er det som gjer sånt?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #24 Skrevet 22. september 2011 http://www.familieverden.no/Forbruker/--Mitt-barn-skal-ha-Coca-Cola-til-lunsj/ 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #25 Skrevet 22. september 2011 Kva slags folk er det som gjer sånt? Det er mange. Apropo froksot som er nevnt i tråden over her, har selv opplevd cola på tåteflaske og sjokoladekjeks.
Gjest imli Skrevet 22. september 2011 #26 Skrevet 22. september 2011 http://www.familieverden.no/Forbruker/--Mitt-barn-skal-ha-Coca-Cola-til-lunsj/ Veit ikkje om eg skal eller
Gjest Daisy Skrevet 22. september 2011 #27 Skrevet 22. september 2011 HELDIGVIS er 98% av foreldrene så skjønne og hyggelige at de veier opp for de 2 % som kan gi en stakkars barnehageansatt grå hår Hadde prosenten vært motsatt så hadde jeg ikke jobbet med barn. 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #28 Skrevet 22. september 2011 HELDIGVIS er 98% av foreldrene så skjønne og hyggelige at de veier opp for de 2 % som kan gi en stakkars barnehageansatt grå hår Hadde prosenten vært motsatt så hadde jeg ikke jobbet med barn. Slik er det ikke hos oss og jeg vurderer å sykemelde meg.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #29 Skrevet 22. september 2011 HELDIGVIS er 98% av foreldrene så skjønne og hyggelige at de veier opp for de 2 % som kan gi en stakkars barnehageansatt grå hår Hadde prosenten vært motsatt så hadde jeg ikke jobbet med barn. Jeg har jobbet i flere forskjellige barnehager som vikar, og den prosentsatsen der er veldig ulik rundt om. Jeg tror at hvis de misfornøyde foreldrene er typiske ledertyper så får de fort flere andre foreldre med på laget. Er man heldig så er de fornøyde foreldrene de med størst påvirkningskraft, men dessverre har jeg sett flere barnehager der noen få misfornøyde har klart å dra med seg flere foreldre inn i sinnet sitt, og det blir det bare utrivelig av. Jeg orker ikke ta sjansen, så jeg har sluttet å jobbe med barn. Jeg savner å jobbe med barn, men jeg savner ikke foreldresamarbeidet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #30 Skrevet 22. september 2011 Jeg har verdens beste jobb som førskolelærer!!! Vi får lite klager og er en velfungerende avdeling med oppegående, rause og omsorgsfulle voksne.. MEN jeg kjenner meg litt igjen i utsagnene over her, vi hadde fek en far som er ganske kvass. Han kom en dag og klagde på at det var sand i sko boksen????? De nekter og ha matpakke en dag i uken(da vi skal på tur, og barna føler STORT på det og kunne få med egen mat osv) vi har fullkost, men valgte og kjøre varmmat 2 ganger per uke istedet for 1, om det ble flertall til egen mat en dag!!! Da er det noen, og det slår meg at det er de hjemmeværende som ikke har tid til dette?? Merkelig.. De klager på at leker som er tatt med i bhg(vi har en fast dag det er lov) blir borte, de syntes det er merkelig at barna har uhell i løpet av dagen, de syntes det er rart når noen er borte pga sykdom osv, de syntes det er merkelig at ikke alle på avd jobber 6.45-17.00 hver dag, og de har lite forståelse for at småting KAN skje i løpet av en bhg hverdag!! MEN når dette er sagt, så gjelder dette KUN noen.. men guuuuuud så irriterende det er, når det eneste som står i hodet vårt er at AKKURAT DET barnet skal ha en fin, innholdsrik & trygg hverdag!! Skulle bare noen ganger ønske at de SÅ hvordan vi jobbet gjennom hverdagen, når vi ikke alltid får inn vikarer pga penger, når vi ikke kan dele gruppene som vi burde for vi har KUN det og det antallet voksne iforhold til barn osv osv... En Til ALLE fantastiske foreldre & bhg ansatte der ute, dere gjør en kjempe innsats!! 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #31 Skrevet 22. september 2011 Sånn er det uansett hvilket serviceyrke man jobber i. For man må kalle barnehageansatte en type seviceyrke. Det er alltid noen som må klage for alt. Men husk på alle de som ikke klager da, alle de som ikke sier noe. Det er ofte sånn at om man ikke hører noe så er alt bra, det er ikke alltid man husker å skryte. Jeg sier i fra når det er noe spesielt, en gang har jeg vært sint. Men stort sett så går alt veldig bra og vi som foreldre og barnehagen samarbeider. Det som kan skape frustasjon for min del er mangel på informasjon. Informasjon kan ikke gis for ofte. Men om du er assistent så er det bare å la ped.lederen ta de vanskelige foreldrene, de har utdannelsen og er sjefene. Det er ihvertfall en fordel med å være assistent. 2
Gjest Daisy Skrevet 22. september 2011 #32 Skrevet 22. september 2011 Sånn er det uansett hvilket serviceyrke man jobber i. For man må kalle barnehageansatte en type seviceyrke. Det er alltid noen som må klage for alt. Men husk på alle de som ikke klager da, alle de som ikke sier noe. Det er ofte sånn at om man ikke hører noe så er alt bra, det er ikke alltid man husker å skryte. Jeg sier i fra når det er noe spesielt, en gang har jeg vært sint. Men stort sett så går alt veldig bra og vi som foreldre og barnehagen samarbeider. Det som kan skape frustasjon for min del er mangel på informasjon. Informasjon kan ikke gis for ofte. Men om du er assistent så er det bare å la ped.lederen ta de vanskelige foreldrene, de har utdannelsen og er sjefene. Det er ihvertfall en fordel med å være assistent. I små barnehager er det ikke bestandig sånn det fungerer, det er ikke bestandig ped.ledere tilstede under bringing og henting. Så da må man ta den jobben selv. Det er jobben vår, det og.
Husfrua Skrevet 22. september 2011 #33 Skrevet 22. september 2011 Da syns jeg du bør vurdere å bytte jobb. Selv jobber jeg i helsevesenet, og hadde jeg ikke tålt å stå i en del dritt fra pårørende, så hadde jeg knekt helt sammen. Sånn er det å jobbe med mennesker faktisk.. Men det betyr overhodet ikke at majoriteten er som du beskriver. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #34 Skrevet 22. september 2011 Da syns jeg du bør vurdere å bytte jobb. Selv jobber jeg i helsevesenet, og hadde jeg ikke tålt å stå i en del dritt fra pårørende, så hadde jeg knekt helt sammen. Sånn er det å jobbe med mennesker faktisk.. Men det betyr overhodet ikke at majoriteten er som du beskriver. Du mener altså at jeg skal gi slipp på den beste jobben i verden fordi foreldre klager over bagateller? Som jeg påpeker i innlegget mitt så ber jeg om forståelse for at det stadig kuttes i bevilninger til barnehager i Norges land, bemanningen blir desto dårligere, siden jeg har tro på rettferdighet og behersker kunsten med å være litt udmyk vil jeg tro at jeg står ganske stødig i det jeg holder på med. Samtidig skal vi ikke finne oss i absolutt alt, det går ett fint skille her.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #35 Skrevet 22. september 2011 Sånn er det uansett hvilket serviceyrke man jobber i. For man må kalle barnehageansatte en type seviceyrke. Det er alltid noen som må klage for alt. Men husk på alle de som ikke klager da, alle de som ikke sier noe. Det er ofte sånn at om man ikke hører noe så er alt bra, det er ikke alltid man husker å skryte. Jeg sier i fra når det er noe spesielt, en gang har jeg vært sint. Men stort sett så går alt veldig bra og vi som foreldre og barnehagen samarbeider. Det som kan skape frustasjon for min del er mangel på informasjon. Informasjon kan ikke gis for ofte. Men om du er assistent så er det bare å la ped.lederen ta de vanskelige foreldrene, de har utdannelsen og er sjefene. Det er ihvertfall en fordel med å være assistent. Det er mangel på førskolelærere i Norge, mange slutter og finner seg noe annet å jobbe med, er vel ikke helt rettferdig det heller? Når det kun er ufaglærte igjen klages det på det og, synd for mange at de flinkeste jeg vet om drar først;)
Gjest pysepusen Skrevet 23. september 2011 #36 Skrevet 23. september 2011 Jeg mener at man som foreldre har lov å stille krav til barnas hverdag, og om man ikke er fornøyd så må man få fram dette uten at de ansatte blir sure. Men man skal behandle hverandre med respekt! Jeg er ikke redd for å si hva jeg mener, men avtaler da et møte med ped-leder slik at det ikke er noe som blir tatt opp i fellesarealet. Så jeg håper det ikke er foreldre som meg ts er sur på! Jeg krever nok mer enn noen foreldre, men ingenting urimelig synes jeg selv da. Jobber selv som lærer i småskolen og de tingene jeg krever i barnehagen er ting jeg tar som en selvfølge i jobben min. 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #37 Skrevet 23. september 2011 Jeg mener at man som foreldre har lov å stille krav til barnas hverdag, og om man ikke er fornøyd så må man få fram dette uten at de ansatte blir sure. Men man skal behandle hverandre med respekt! Jeg er ikke redd for å si hva jeg mener, men avtaler da et møte med ped-leder slik at det ikke er noe som blir tatt opp i fellesarealet. Så jeg håper det ikke er foreldre som meg ts er sur på! Jeg krever nok mer enn noen foreldre, men ingenting urimelig synes jeg selv da. Jobber selv som lærer i småskolen og de tingene jeg krever i barnehagen er ting jeg tar som en selvfølge i jobben min. Hvis du leser innlegget mitt påpeker jeg det er helt greit å snakke sammen og ta opp ting som en mener må forbedres, det jeg ønsker å sette folkus på er helt urimelige ting der de rett og slett er misfornøyd med alt, anklager som bare har rot i deres eget hode for å si det slik.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #38 Skrevet 23. september 2011 Hvis du leser innlegget mitt påpeker jeg det er helt greit å snakke sammen og ta opp ting som en mener må forbedres, det jeg ønsker å sette folkus på er helt urimelige ting der de rett og slett er misfornøyd med alt, anklager som bare har rot i deres eget hode for å si det slik. Noen må bare klage uansett, sånn er det å jobbe med mennesker. Som sykepleier får jeg innimellom pårørende (og pasienter) som er så uspiselige og klager på ALT, ingenting er bra nok. Da er det bare å lukke ørene og tenke at det ikke er personlig, smile og si at jeg skal prøve å ordne det. Du kan jo be dem om å snakke med styrer hvis det blir for ille. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #39 Skrevet 23. september 2011 Finnes det jobber der man ikke av og til får kjeft av misfornøyde kunder / brukere / kllienter? Ufyselig folk finnes over alt og de har gjerne en fasit på hvordan ting skal gjøres. Men av og til får man også inn klager som kan være verdt å lytte til. 2
Miss moneypenny Skrevet 23. september 2011 #40 Skrevet 23. september 2011 Hei TS og alle andre barnehageansatte. Jeg skjønner at det er utrolig frustrerende å få masse kjeft fra kravstore foreldre. Det er desverre sånn i de fleste sammenhenger at de som er misfornøyde snakker høyere enn de som er fornøyde. Jeg for min del er utrolig takknemlig for at dere som jobber i barnehager rundt om i landet står på for å passe på barna våre og gi de en trygg hverdag. Prøv å ikke bry deg så altfor mye om de som er kravstore, det finnes mange som syns dere er flinke og setter pris på dere også Det viktigste for meg er at barnet mitt er trygt i barnehagen. Jeg vil selvfølgelig heller at de ansatte skal passe på barnet mitt, enn å f.eks. bruke tid på å skylle regntøyet hennes. Tusen takk for den jobben dere gjør 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå