Gå til innhold

Synes dere å trene skal være en selvfølge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke å trene, ikke at jeg trenger det, kunne kanskje gått ned 2-3 kg, men er ikke noe jeg tar så alvorlig. Har nok med å studere, lekser og ha tid til å dekke mitt sosiale behov. Men det skjønner ikke vennene mine, de er opptatt av å være trent, og tar at folk trener som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke alle som gidder å trene vel. Trener aldri selv, blir ikke feit av den grunn.

Skjønner ikke hva folk er så bekymra for om de ikke trener x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bør øke pulsen i 30 minutter hver dag, ihvertfall. Utover det så får det da være opp til hver enkelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle som gidder å trene vel. Trener aldri selv, blir ikke feit av den grunn.

Skjønner ikke hva folk er så bekymra for om de ikke trener x)

Fordi trening ikke bare har med vekta å gjøre. Trening generelt gjør deg mer opplagt, styrker immunforsvaret og senker risikoen for en rekke sykdommer. Kondistrening senker hvilepulsen. Det er gunstig i forhold til risikoen for hjerte- og karsykdommer. Det senker også kolesterol, senker blodtrykket og flere andre ting. Styrketrening holder leddene myke, styrker skjelettet, og forebygger en rekke smerter og plager, kanskje særlig i ryggen. I tillegg forebygger det slitajegikt, beinskjørhet, og belastningsskader.

Det er mye som tyder på at de som trener litt ikke bare lever lengre liv, men også kvalitetsmessig bedre liv med bedre humør, mer energi og mindre sykdom.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hva andre gjør legger jeg meg ikke borti, såfremst det ikke går utover meg. Om andre trener eller ei, er ikke noe som går utover meg.

Men man skal ikke bagatellisere effekten av trening, som ikke bare dreier seg om å holde vekta stabil. Det er ingen tvil om at man har godt av å trene.

Selv trener jeg veldig sporadisk, men går veldig mye i høyt tempo hver dag, så jeg er mye i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk trener eller ikke får være opp til dem selv. Selv trener jeg ikke av helsemessige årsaker, kun av overfladiske. Jeg er veldig glad i søtsaker og trener derfor for å kompensere slik at jeg kan unne meg en del godt uten å legge på meg. Det virker som om mange tar trening som en selvfølge nå til dags, men selv synes jeg egentlig bare folk er litt hysteriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke å trene, ikke at jeg trenger det, kunne kanskje gått ned 2-3 kg, men er ikke noe jeg tar så alvorlig. Har nok med å studere, lekser og ha tid til å dekke mitt sosiale behov. Men det skjønner ikke vennene mine, de er opptatt av å være trent, og tar at folk trener som en selvfølge.

Trening handler ikke bare om antall kilo, men om å ta vare på helsa. Trening er bra for både psykisk og fysisk helse. Før jeg begynte å trene selv trodde jeg også at trening bare var for forfengelige mennesker som var opptatt av sine få kilo, men nå vet jeg bedre. For meg er trening en selvfølge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi trening ikke bare har med vekta å gjøre. Trening generelt gjør deg mer opplagt, styrker immunforsvaret og senker risikoen for en rekke sykdommer. Kondistrening senker hvilepulsen. Det er gunstig i forhold til risikoen for hjerte- og karsykdommer. Det senker også kolesterol, senker blodtrykket og flere andre ting. Styrketrening holder leddene myke, styrker skjelettet, og forebygger en rekke smerter og plager, kanskje særlig i ryggen. I tillegg forebygger det slitajegikt, beinskjørhet, og belastningsskader.

Det er mye som tyder på at de som trener litt ikke bare lever lengre liv, men også kvalitetsmessig bedre liv med bedre humør, mer energi og mindre sykdom.

Jeg har det mye bedre med å spise hva jeg vil, kose meg med godteri når jeg vil, drikke så mye cola jeg vil, bruke penger på god mat osv, istedet for å slite ræva av meg på treningssenter, kanskje jeg lever kortere enn de som trener og har så bra imunforsvar osv, men jeg har i alle fall levd et kort og godt liv. Premien av å trene er at du blir gammel, og hva er så bra med å bli gammel, billigere bussbillett? sånn jeg tenker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å sitte som tenåring eller i 20-årene og si at man ikke bryr seg om å bli gammel. Kanskje man endrer tankegang når man senere i livet har fått barn, eller til og med barnebarn :sjenert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hva andre gjør legger jeg meg ikke borti, såfremst det ikke går utover meg. Om andre trener eller ei, er ikke noe som går utover meg.

Jeg er uenig. Når jeg må betale mer skatt fordi en eller annen tulling har fått en sykdom pga manglende trening, ja da går det utover meg.

I mer nære relasjoner så vil det gå utover meg om f.eks kjæresten ikke trener. En ting er at hun ikke vil bli like fysisk attraktiv, men hun vil også ha mindre energi og krefter. Det vil gå utover meg.

For meg er det definitivt en selvfølge at man trener litt. Ikke mye, men litt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig. Når jeg må betale mer skatt fordi en eller annen tulling har fått en sykdom pga manglende trening, ja da går det utover meg.

Vel, jeg skjønte egentlig at noen kom til å komme med et lignende argument. Men man kan ikke styre folks hverdag uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg skjønner ikke hva folk tenker som ikke vil vedlikeholde kroppen sin. Da tenker jeg ikke på steinharde treningsøkter, men mosjon. Sitter man i sofaen dag ut og dag inn, skylder på lekser, sosiale aktiviteter, jobb etc., så tenker man virkelig ikke så veldig langt frem. Noen minutter mosjon hver dag er mye, mye bedre enn ingenting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uenig. Når jeg må betale mer skatt fordi en eller annen tulling har fått en sykdom pga manglende trening, ja da går det utover meg.

Det var jo lite teit å si da. Når du tenker over det, så vet du jo ikke hva skattepengene dine blir brukt til uansett. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg lever kortere enn de som trener og har så bra imunforsvar osv, men jeg har i alle fall levd et kort og godt liv.

Poenget er at det livet fort blir både kort OG dårlig. Du kan få muskelproblemer og ha smerter hver dag. Problemer med å komme deg dit du vil og holde på med de aktivitetene du vil. I 20-årene er ikke det noe problem, men når man bikker 40 eller 50 er det mange som opplever at de legger på seg raskere. Da er det større fare for diabetes og hjerte- og karsykdommer, noe som definitivt påvirker livskvaliteten. Mangel på energi og svekkede muskler merkes også tydeligere da, og risikoen for leddplager og beinskjørhet blir større. Om du noen gang vil bli gravid, så kan jeg love deg at det å ha god kjernemuskulatur vil komem godt med!

Det er også interessant at du fremstiller dette som om det kun er to alternativer: enten trene livet av seg og leve sunt, ELLER aldri trene og leve usunt. Hvem sa at du ikke kan gjøre litt av hvert? Det er heller ikke nødvendigvis snakk om å "trene ræva av seg på et treningssenter", men å sykle seg en tur, leke med nabobarna, svømme i et tjern, spille fortball med vennegjengen på en søndags ettermiddag, og så videre.

Og hvorfor går de rett i forsvarsposisjon når jeg aldri kritiserte dine valg, bare la frem endel fakta som svar på det ene spørsmålet ditt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

ikke alle som gidder å trene vel. Trener aldri selv, blir ikke feit av den grunn.

Skjønner ikke hva folk er så bekymra for om de ikke trener x)

Ikke utenpå kanskje.... ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var jo lite teit å si da. Når du tenker over det, så vet du jo ikke hva skattepengene dine blir brukt til uansett. Tror jeg.

Eh. Det legges frem i statsbudsjettet hvert år, kjære deg. Og en solid del av de pengene går bl.a. til helsesektoren. Som ville vært langt mindre belastet om folk levde sunnere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det livet fort blir både kort OG dårlig. Du kan få muskelproblemer og ha smerter hver dag. Problemer med å komme deg dit du vil og holde på med de aktivitetene du vil. I 20-årene er ikke det noe problem, men når man bikker 40 eller 50 er det mange som opplever at de legger på seg raskere. Da er det større fare for diabetes og hjerte- og karsykdommer, noe som definitivt påvirker livskvaliteten. Mangel på energi og svekkede muskler merkes også tydeligere da, og risikoen for leddplager og beinskjørhet blir større. Om du noen gang vil bli gravid, så kan jeg love deg at det å ha god kjernemuskulatur vil komem godt med!

Det er også interessant at du fremstiller dette som om det kun er to alternativer: enten trene livet av seg og leve sunt, ELLER aldri trene og leve usunt. Hvem sa at du ikke kan gjøre litt av hvert? Det er heller ikke nødvendigvis snakk om å "trene ræva av seg på et treningssenter", men å sykle seg en tur, leke med nabobarna, svømme i et tjern, spille fortball med vennegjengen på en søndags ettermiddag, og så videre.

Og hvorfor går de rett i forsvarsposisjon når jeg aldri kritiserte dine valg, bare la frem endel fakta som svar på det ene spørsmålet ditt?

Var ikke forsvarsposisjon, jeg bare forklarte hvordan jeg tenker. Jeg synes at det er så teit at nesten alle forventer at alle skal trene, og når folk begynner å ta opp hva skattepengene deres skal bli brukt på, så blir det bare for teit, lol. Men selvfølgelig er det jo bedre helsemessig om man trener / er i mosjon noen ganger i uken, jeg har gått helse og sosial, så jeg er fullt klar over alt som kan skje om man ikke trener osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når folk begynner å ta opp hva skattepengene deres skal bli brukt på, så blir det bare for teit, lol.

Hvorfor i alle dager er det teit at folk bryr seg om hva pengene deres blir brukt på? Jeg synes det er synd at så mye av budsjettet går til å bøte på skader som folk selv har forårsaket og som kunne vært unngått. Det hadde vært mye bedre å bruke de på skikkelig eldreomsorg, eller mer bemanning på sykehusene. Er det TEIT!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Det legges frem i statsbudsjettet hvert år, kjære deg. Og en solid del av de pengene går bl.a. til helsesektoren. Som ville vært langt mindre belastet om folk levde sunnere.

men du vet ikke om dine penger blir brukt der da. var det jeg mente, da. lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...