Gå til innhold

Til dere som er gravide i ca uke 8/9!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det innlegget var ikke akkurat noe særlig trøstende om jeg får si det.....

Det er jo slette ikke sikkert at hun har abortert!! Har lest mange inlegg der folk skriver om akkurat dette problemet og det er helt normalt å plutselig føle seg ikke-gravid for en periode!

Har du funnet ut noe mer da, TS?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig mye mer vanlig enn hva folk snakker om, at gravide kvinner i uke 5-12 spontanaborterer (SA), eller opplever en Missed Abortion (MA) (forsteret dør, men kroppen tror fortsatt at du er gravid, og produserer graviditetshormoner). Ved MA, må mange kvinner til "utskraping" ved sykehuset, og det er det samme prosedyre som en vanlig selvvalgt abort...

Sa og MA kan skape traumer og depresjoner. Mange mister motet.

Men det er altså vanlig, og det kan skje flere ganger før man endelig lykkes.

Hva var tanken din bak dette innlegget? Har du inntrykk av at ts ikke tar innover seg muligheten for at det kan være snakk om en spontanabort? Poenget her er jo at småblødninger i starten og mindre symptomer er relativt vanlig i normale svangerskap også, så jeg ser ikke noen grunn til å forsøke å ta motet fra ts før hun har fått dette sjekket ut. Hun frykter vel det verste allerede, og da syns jeg det er mer ok å nevne at folk har opplevde lignende ting som gikk bra enn å si at spontanaborter er vanligere enn man tror. For ikke å snakke om at det kan skje flere ganger. Det du sier er jo ikke usant, men jeg ser altså ikke verdien i å påpeke dette i en slik tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...