Gå til innhold

Store barn med smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt matt når jeg ser store barn ute i offentligheten med smokk i kjeften, særlig mens de prater som en foss bak og man kan nesten ikke forstå hva de sier. 2-åringen min får aldri bruke smokk utenfor hjemmets 4 vegger, og helst kun ved soving,

Det er nesten irrasjonelt hvor mye dette synet plager meg! Smokk etter 3-års alder syns jeg er merkelig. :kgbaby:

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, når eg les sånt blir eg glad for at ungane mine aldri ville ha smokk (sjølv om det var kjedeleg då dei var babyar ;) ).

• Liker 2
Skrevet

Jeg har et ganske avslappet forhold til det. Selv brukte begge mine barn smokk lenge av ulike grunner. Jeg hadde tatt det samme valget igjen. Det var ganske enkelt viktigere ting å prioritere enn å slutte med smokk.

Skrevet

Hehe... Jeg er enig med deg i det. Mange sliter med å få ungene til å slutte, men de kan i det minste si at enten prate eller smokken i munnen... det er basic folkeskikk de like gjerne kan lære seg med en gang

• Liker 2
Skrevet

Får ondt inni meg når jeg ser det.

Her ble smokken brukt til trøst, og etter 1,5 år kun til søvn.

Skrevet

Helt enig!

Smokkbruk hos så store barn fører ofte til feil tannstilling, som må rettes opp hos tannlege.

Synes det er like ille å se fireåringer springe rundt i bleie...

• Liker 1
Skrevet

Verste jeg ser!!!! Kjenner en 4 åring som går med smokk hver gang hun er ute.....

Skrevet

Synes den smokken er en uting uansett alder jeg da, men folk velger selv.

• Liker 2
Skrevet

Dette er jeg ikke enig i. Jenta mi er aldri blitt ammet, så at hun bruker smokken som kos er helt greit. Hun bruker den kun når hun skal kose seg, altså ikke mye iløpet av dagen. Når hun blir større får hun bruke smokk når hun skal sove og om hun trenger trøst. Men det er slutt rundt 2 års alderen!

Skrevet

Det er bedre at ungen blir vant til å suge på smokk istedet for på tommelen. Det er mye lettere å venne de av smokken, den kan du nemlig ta fra de. Syns det er verre å se en syvåring med tommelen i munnen enn en fireåring som har smokk.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg syntes smokk til unger over 1,5 - 2 år er helt motbydelig. Ungene ser så forvokste og rare ut med smokk etter den tiden. Jeg har også store vansker med å klare å behandle barnet utifra alderen, hvis de kommer smattende på en smokk...(følelsen av at jeg snakker til en baby, blir så sterk)

Endret av Myrthel
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syntes smokk til unger over 1,5 - 2 år er helt motbydelig. Ungene ser så forvokste og rare ut med smokk etter den tiden. Jeg har også store vansker med å klare å behandle barnet utifra alderen, hvis de kommer smattende på en smokk...(følelsen av at jeg snakker til en baby, blir så sterk)

Enig, også hemmer det språk og tannvekst

Skrevet (endret)

Jeg tenker som så at det sikkert finnes foreldre som lar ungen ha smokken sin fordi de sliter med å slutte med den, og rett og slett må fungere i hverdagen.

Ellers synes jeg det var voldsomt til svartmaling i tråden. Motbydelig? Så grusomt er det vel ikke.

Endret av Harlekin
  • Liker 8
Skrevet

Til hverdags synes jeg også det tar seg dårlig ut. Som kos, trøst og søvn bryr jeg meg ikke før de blir ca tre....?

Synes det er verre med de som gir 2åringen en brusflaske, sjokolade o.l å sutte på som trøst. Da er smukk bedre.

• Liker 3
Skrevet

Her har smokken alltid vært kun trøst og søvn.

Nå er hun 2,5 år, og får ha den når hun ser på barnetv, og når hun skal sove. Vi har begytn å snakke litt med henne om å slutte, men stresser ikke noe før til neste sommer.

Unger som går rundt med smokken i munnen til enhver tid syns jeg er en uting.

Skrevet

Det gjør vel ikke så mye, så lenge de ikke går med smokken hele tiden? Det skjønner jeg ikke helt poenget med. Det er som en dårlig vane, som å tygge tyggegummi alltid ol.

Nå ser jeg svært sjelden 3-åringer med smokk i munnen på dagtid da. Hender at jeg gir min 1,5 åring smokken når hun er gretten i vognen, men det er kanskje dumt.

Skrevet

Dette er jeg ikke enig i. Jenta mi er aldri blitt ammet, så at hun bruker smokken som kos er helt greit. Hun bruker den kun når hun skal kose seg, altså ikke mye iløpet av dagen. Når hun blir større får hun bruke smokk når hun skal sove og om hun trenger trøst. Men det er slutt rundt 2 års alderen!

Du må få lov til å være uenig.

Jeg må få lov til å synes smokk er en uting uansett alder.

Skrevet

Du må få lov til å være uenig.

Jeg må få lov til å synes smokk er en uting uansett alder.

Men hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...