Gå til innhold

Halvt noe annet?

Fremhevede innlegg

Gjest Misteltein
Skrevet

Jeg er helt norsk tilbake så mange generasjoner som familien vet om. Kjedelig, hehe!

Samme her! Guttungen, også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel kalle meg helnorsk selv om min mors side av familien faktisk kan spores tilbake til Nederland på 1600 tallet eller hva det nå var:P Går man langt nok tilbake så var vi vel strengt tatt alle apekatter :fnise:

Anonym poster: 55ecfff9833c12a2556124cbc6b6f94a

Anonym poster: 55ecfff9833c12a2556124cbc6b6f94a

Skrevet (endret)

.

Endret av Magnifique
Skrevet

På bestemors side så er det sigøynerblod. Hun hadde ravnesvart hår da hun var ung, men det er visst strengt hemmelig(haha). Ellers er da min mor norsk og far vietnamesisk.

Fordeler: de fleste damene på mors side er lave, men min vietnamesiske far er høy så jeg vokste forbi min mor da jeg var 11 og landet på 1,73. Ikke at jeg har noe imot lave mennesker, men jeg synes høyden min er veldig fin.

Kan bli hvit som snø(som disse asiatiske damene i filmer med porselenhvit hud), men 2 timer i sola og jeg begynner å bli svart :/

I Thailand trodde alle at jeg var en kinesisk supermodell (blandingen min gjør det fryktelig vanskelig for folk å se hvor genene mine stammer fra,( men i Thailand er det tydeligvis kinesisk) fordi jeg var så høy, hvit og hadde pupper! Haha!

Har lite linjer og aldringstegn selv om jeg snart blir 31. Bli plustret på av unggutter på 16 : D Haha.

Har tykt langt, typisk asiatisk mørkt hår som aldri ser slitt ut. Håret er så langt og fyldig at folk er overbevist om at jeg må ha extensions.

Ulemper: egentlig ingen. Var misunnelig på bestevenninne mi da jeg var 8 fordi hun hadde blå øyne og blondt hår og jeg var den enste "utenlandske" på skolen, men det ble aldri et tema eller noe som plaget meg.

Skrevet

På bestemors side så er det sigøynerblod. Hun hadde ravnesvart hår da hun var ung, men det er visst strengt hemmelig(haha). Ellers er da min mor norsk og far vietnamesisk.

Fordeler: de fleste damene på mors side er lave, men min vietnamesiske far er høy så jeg vokste forbi min mor da jeg var 11 og landet på 1,73. Ikke at jeg har noe imot lave mennesker, men jeg synes høyden min er veldig fin.

Kan bli hvit som snø(som disse asiatiske damene i filmer med porselenhvit hud), men 2 timer i sola og jeg begynner å bli svart :/

I Thailand trodde alle at jeg var en kinesisk supermodell (blandingen min gjør det fryktelig vanskelig for folk å se hvor genene mine stammer fra,( men i Thailand er det tydeligvis kinesisk) fordi jeg var så høy, hvit og hadde pupper! Haha!

Har lite linjer og aldringstegn selv om jeg snart blir 31. Bli plustret på av unggutter på 16 : D Haha.

Har tykt langt, typisk asiatisk mørkt hår som aldri ser slitt ut. Håret er så langt og fyldig at folk er overbevist om at jeg må ha extensions.

Ulemper: egentlig ingen. Var misunnelig på bestevenninne mi da jeg var 8 fordi hun hadde blå øyne og blondt hår og jeg var den enste "utenlandske" på skolen, men det ble aldri et tema eller noe som plaget meg.

Skriver under på denne. Er halvt norsk, halvt asiatisk. Fordelene er definitivt håret (glansfullt) - har i likhet med deg opplevd at folk tror jeg har extensions. Har ingen linjer/rynker, og blir ofte tatt for å være ti år yngre enn jeg er. (Min mor som er over 50 har heller ingen rynker, og ingen grå hårstrå). Blir fort brun om sommeren, har aldri opplevd å bli solbrent. Ser også relativt brun ut på vinteren, blir aldri ordentlig "vinterbleik". Så for å si det rett ut, kvalmt som det er, så går alle fordelene på utseende ;)

Ulemper: Ingen.

Anonym poster: e25b17c04c99063e92c16fc1312e6af8

Skrevet (endret)

Min mor er halvt dansk, så jeg er da en kvart og min far er halvt amerikansk, så jeg er da en kvart det også. Også halvt norsk :) Kan dansk og engelsk :P Ikke vært i amerika, men vært i danmark.

Jeg ser jo igrunn helt norsk ut og tror ikke jeg har noen fordeler eller ulemper som følge av kvartene mine, hehe.

Når jeg tenker meg om blir jeg ekstremt brun ekstremt fort... Alltid på flyet hjem fra Syden er jeg brunere enn de som har vært der i 3-4 uker mens jeg har vært i 1. Fant vel ut at jeg er 1/32 indianer, så kanskje jeg har vært heldig? Haha..

Endret av brightness
Skrevet

Jeg er 100% norsk. Men blir stadig vekk tatt for å bløffe, da mange synes jeg ser italiensk/spansk/fransk ut :fnise:

Skrevet

1/4 tysk, resten norsk.

Ulemper: sårt tema i familien, da min bestefar var tysk soldat under krigen. Eller tema og tema, vi snakker ikke om det. Etter 50 år fant forelderen min tremenninger i Tyskland og besøkte de. Det normaliserte det noe

Fordeler: vel, fordelen er å være norsk. Jeg vil alltid takke min lykkestjerne for at jeg er født i Norge og kan leve i denne boblen av velstand.

Anonym poster: 4db71f5ef3e2ec89dc7b8e5a558e265d

Skrevet (endret)

Er 25 % norsk, 25 % engelsk (mors side) og halvt vietnamesisk (far). Ser derfor ikke typisk norsk ut og syns det er litt komplisert å forklare hva jeg er når noen spørr om hvor mine foreldre er fra. Pleier liksom å forenkle det og si at jeg er halvt vietnamesisk og halvt norsk...Men så kommer det frem at morsmålet mitt er engelsk, så da blir det litt ulogisk. Tilslutt må jeg bare si at jeg er halvt ditt, kvart datt, hehe.

Nordmenn pleier å gjette alt mulig rart om hvor jeg kan være fra også og noen kan se at jeg er litt asiatisk. Men når jeg sier til asiatere at jeg er halvt asiatisk så tror de jeg spøker med dem. Har bodd 1 år i sør europa og et par år i øst-europa og der skiller jeg meg ikke ut så altfor mye i disse landene, mange tror jeg bare er innfødt der. Litt sånn chameleon følelse fordi alle tipper så mye forskjellig angående min bakgrunn, vet aldri hva det neste forslaget blir:D

Tror ikke noen av disse tingene er verken positivt eller negativt direkte...Men det var et par ganger jeg var i kontakt med noen mødre som hadde halvt vietnamesiske barn de også og de sa at jeg så ut som "noe annet". Får meg iblant til å tenke: Hvilken planet er jeg egentlig fra? :)

Har aldri vært i Vietnam foresten, men vil gjerne dra dit en vakker dag. Jeg var i England bare en gang i New Castle med båten på sånn dagstur. Mormor flyttet til Norge og har ingen gjenlevende familie i England. Faren min har noen søsken, nevøer og nieser i Vietnam. Må nok dra med min far som kan språket. Hadde jo vært synd å aldri møte de.

Føler jeg kommer godt overens med folk fra andre land, sikkert pga multinasjonal bakgrunn? Har en kjæreste fra Nederland. Jeg visste før vi møttes at jeg veldig snart kom til å møte en fra et annet land, merkelig det der:)

Endret av Catgirl
Skrevet

Jeg er nesten bare norsk. 1/64 av meg er tysk, og enda mindre biter er svensk, dansk og muligens engelsk/amerikansk.

Men jeg er ikke noe bedre i tysk eller andre språk av den grunn. :fnise:

Jeg synes nesten det er litt trist å ikke være mer eksotisk, de fleste har ihvertfall en svensk bestefar eller noe slikt å skilte med. :jolie: Misunnelig...

Skrevet

Bakover i slekten min er det svensk, dansk, tysk, og nederlandsk. Ellers har jeg to statsborgerskap.

Skrevet

1/4 irsk, 1/4 italiensk og 1/2 norsk. Og i den norske delen er det visst noen danske og tyske gener...

Ulemper: Hår og hud er typisk irsk (kunne jeg ikke fått det italienske i stedet?).

Fordeler: Kan gjøre meg forstått på italiensk, og er "ekspert" på italiensk mat.

Vet ikke om det er fordel eller ulempe å bli tatt for å være irsk/engelsk når jeg er i utlandet (i noen situasjoner er det en stor fordel...).

Skrevet

Jeg er halvt trønder, hvis det teller :fnise:

Henger meg på her :smilbla:

• Liker 1
Gjest prescott
Skrevet

Fiji og Australia. Hvorfor foreldrene mine valgte å flytte til Norge forblir et spørsmål..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...