Gå til innhold

Halvt noe annet?

Fremhevede innlegg

Gjest gjestejenta
Skrevet

Tror jeg vil si at jeg er 100 prosent norsk, siden det er rundt hundre år(eller mer) siden det var en Tater, Finne, Svenske og Nederlender innvolvert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt norsk tilbake så mange generasjoner som familien vet om. Kjedelig, hehe!

Skrevet

Datteren min er halvt indianer. Snakker kun norsk.

Skrevet

Jeg er 3/4 norsk. Den siste delen vet jeg ikke hva er, men vet at det ikke er norskt blod. Har en litt komplisert familiehistorie, da min mor er adoptert og vi vet ikke helt hvem hennes biologiske foreldre er, men har fått informasjon om at faren hennes mest sannsynlig er utenlandsk. Det kan stemme veldig godt siden verken jeg eller min mor ser helt norsk ut. :)

Ulempene her er at jeg hele mitt liv har blitt spurt om hvor jeg er fra. Litt irriterende å ikke kunne svare skikkelig, gidder liksom ikke å utlevere hele familiehistorien til alle jeg treffer på. Også ble jeg tatt for å være innvandrer ved en del anledninger før. :skratte:

Fordelene er at jeg slipper å se norsk ut. :D

Ed.: Jeg tror at det er spansk, arabisk, italiensk eller albansk blod i meg. Håper jeg en dag finner det ut.

Garantert øst-europeisk! Du ser litt sånn russisk/polsk ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er, så vidt jeg veit, helnorsk. Og ser sånn ut og, med blondt hår og blå øyne.

Skrevet

Fordelene er at jeg slipper å se norsk ut. :D

Javel? Skandinaviske jenter går for å være de peneste i verden, så bra for deg at du "slipper det", da. Du ser forøvrig ut som du kommer fra Østblokk-kanten av verden. Tipper russisk!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er halvt trønder, hvis det teller :fnise:

• Liker 6
Skrevet (endret)

Så vidt jeg vet så er familien helnorske, men vi i familien har mistanke om vi har noen utenlandske langt bak i slekta på min mors side, rett og slett fordi min oldemor hadde kullsvart hår og så brune øyne at de så svarte ut. Min bestemor var også svært mørk, og mamma er også det. Min tante og jeg er vel egentlig de eneste som er lyse på mammas side. På pappas side er det vanskelig å si, man har ikke den samme mistanken der, hvis jeg kan kalle det det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg er nok temmelig kjedelig helnorsk selv om slekta er sporet tilbake til både tater- og sigøynerblod, i tillegg til nåværende Island, Sverige, Finland, Danmark, Russland, Ukraina, Polen,Tsjekkia, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, Italia, Storbritannia, Irland, Iran og Afghanistan. I tillegg er det beviselig jødisk blod i slekta på begge sider, selv om ingen vet hvor og når dette kom fra.

Det mest komiske er at når folk mener noe om hvor jeg er fra, pleier de som ikke tror jeg er norsk, å tippe Marokko! :fnise:

Skrevet

Er 1/4 norsk, 1/4 finsk og 1/2 ungarsk. Snakker kun norsk av disse språkene. Utseendemessig passer jeg inn i alle tre landene. Mørkt hår,blå øyne og hud som lett blir brun i sola. Er lys i huden om vinteren.

Føler meg 100% norsk. (hvordan nå det enn føles, da!)

Skrevet

Jeg er halvt dansk og litt svensk i den norske halvdelen. Har familie i danmark som vi besøker ofte. Snakker ikke flytende, men jeg forstår hva de sier, men de forstår ikke norsk.. :P

svensk derimot... har jeg aldri skjønt av en merkelig grunn. Jeg har nok med norsk og dansk :P

Gjest HunterLady
Skrevet

Javel? Skandinaviske jenter går for å være de peneste i verden, så bra for deg at du "slipper det", da. Du ser forøvrig ut som du kommer fra Østblokk-kanten av verden. Tipper russisk!

Ifølge hvem? Det var forresten ikke ment som et amgrep på skandinavisk utseendet, men jeg synes mange utenlandske har mer spennende utseendet. er det så fælt å mene?

Og takk for komplimentet ;-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er halvt fra Kosovo faktisk men fordi jeg har så dårlig kontakt med min far som også bor i Norge har jeg aldri vært der. Litt trist egentlig siden jeg har så mye familie jeg aldri har møtt, men muligheten er jo der fremdeles kanskje neste sommer hvem vet? :)

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Garantert øst-europeisk! Du ser litt sånn russisk/polsk ut.

Det er vel bare her på KG jeg har hørt det. I virkeligheten ser jeg nok ikke så øst-europeisk ut, og jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor noen synes det. Har verken øst-europeiske øyne, nese eller munn. Men jeg synes øst-europeiske mennesker er fantastisk flotte, så jeg tar det absolutt ikke negativt. :)

I den virkelige verden har de fleste tippet spansk, albansk og arabisk. Sistnevnte på grunn av de ekstremt mørke øynene.

Endret av HunterLady
  • Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Oldemor var fra Luxembourg, så da blir det vel 7/8 norsk og 1/8 luxembourgsk (?).

Kan ikke si jeg har merket noen fordeler eller ulemper ved det. :ler:

Skrevet

Jeg er egentlig helnorsk, men har fransk blod fra attenhundretallet og farmor og oldemor var skikkelig mørke, type svarte øyne og hår,og faren min også er ganske så mørk, så det må være noe med alle de ukjente på slektstreet på den sida av familien. Pappa er fra Vestlandet , en liten øy, og det er masse historier om forliste skip, og spanske og italienske sjømenn, pluss at den lille øya var et knutepunkt for skipshandelene i gamle dager, hadde vært utrolig spennende å vite hvor man stammer fra. Andre siden er fra Telemark , så der tipper jeg det er svensk og engelsk og sånt, men hvem vet.

Skrevet

Halvt tysk og halvt norsk. Gikk i tysk barnepark da jeg var liten og har alltid forstått begge språk godt. HAr aldri bodd i tyskland.

Skrevet

Så vidt eg veit heilt norsk.

Ein kan då vera heilnorsk sjølv om ein ikkje er blond med blå auge, verkar som om folk trur dei er utenlandske fordi dei har brune auge eller noko :roll:

Eg har mørkebrune auge, brunt hår og gyllen hud, men er så vidt eg veit 100% norsk, og det er mange som har det på same måte.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Så vidt eg veit heilt norsk.

Ein kan då vera heilnorsk sjølv om ein ikkje er blond med blå auge, verkar som om folk trur dei er utenlandske fordi dei har brune auge eller noko :roll:

Eg har mørkebrune auge, brunt hår og gyllen hud, men er så vidt eg veit 100% norsk, og det er mange som har det på same måte.

Helt klart. Det finnes mange mørke nordmenn. :)

Skrevet

Jeg er svensk, norsk, finsk.. Så er mor eller far til min oldemor samisk, teller det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...