Gå til innhold

Hverdagen uten sjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å lage en tråd for meg selv og andre som kunne tenke seg å bli med på dette. Min tanke bak det er å komme meg ut av min sjokoladeavhengighet. De siste tre-fire årene har jeg spist 100-150 gram sjokolade daglig. Men nå er det på tide å få en slutt på dette. Derfor tenkte jeg å skrive en slags motivasjonstråd her.

Er det flere som kunne tenke seg å bli med?

Min kamp mot sjokoladeavhengigheten begynner i morgen. Da er målet for den kommende uken å ikke spise sjokolade før neste lørdag. Jeg skal heller ikke drikke brus, iskaffi eller spise snop av noe slag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte å lage en tråd for meg selv og andre som kunne tenke seg å bli med på dette. Min tanke bak det er å komme meg ut av min sjokoladeavhengighet. De siste tre-fire årene har jeg spist 100-150 gram sjokolade daglig. Men nå er det på tide å få en slutt på dette. Derfor tenkte jeg å skrive en slags motivasjonstråd her.

Er det flere som kunne tenke seg å bli med?

Min kamp mot sjokoladeavhengigheten begynner i morgen. Da er målet for den kommende uken å ikke spise sjokolade før neste lørdag. Jeg skal heller ikke drikke brus, iskaffi eller spise snop av noe slag.

Den vanligste dagen i uken å gjøre endringer i trening og kosthold er ikke mandag, men "i morgen".

Begynn med en gang. Kast all sjokoladen du har. Lykke til!

• Liker 3
Skrevet

Enig med overstående her, kast alt du har! Er litt enklere å slutte når det ikke lenger er innen rekkevidde.

Det vanskelige er kanskje å motstå fristelsen til å ta med en sjokolade i handlekurven når du er i butikken for å handle matvarer :snurt: Men unngå godishylla i butikken! Gå en laang vei rundt!

Har selv prøvd å kutte ut godisen, og det er hardt. Klarte å slutte med brusen en gang på ungdomsskolen, og jeg merket en forskjell uten alt sukkerinntaket!

Lykke til!! :jepp:

Skrevet

Takker for det!

Jeg har ikke noe sjokolade eller godis i huset pr. nå, men velger å sette en start for prosjektet i morgen. Føler at mandag er en fin dag å begynne, for da begynner også hverdagen igjen.

Skrevet

Flott shirelle! :)

Skrevet

Flott Jompa! Dette blir bra! :)

Skrevet

Kjempebra.Jeg er skikkelig sjokoman..eller jeg var..har nå vært 19 uker uten

Skrevet

Sjokolade er egentlig ikke så godt.. Det er bare godt når man spiser det ofte. Jeg spiste sjokolade på lørdag, hadde da ikke spist det på 3 uker eller noe.. Og det var ikke godt! :snurt:

Hold ut, etter den første uka er mye gjort!

Skrevet

Jeg blir også med i morgen. Akkurat nå vil jeg en siste tur i kiosken for å kjøpe en sjokoladeplate å ta farvel med i kveld.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir også med i morgen. Akkurat nå vil jeg en siste tur i kiosken for å kjøpe en sjokoladeplate å ta farvel med i kveld.

Det er like lurt som røykerne som "bare skal ta en siste 20-pakning".

• Liker 2
Skrevet

Jeg gleder meg faktisk til i morgen. Spesielt fordi det er så mange med i tråden her! Det er knall! :)

Skrevet

Det er like lurt som røykerne som "bare skal ta en siste 20-pakning".

Hovedsaken er vel at om en slutter i morgen, så gjør en det. Å ta skikkelig farvel med en innbilt "god venn" er av og til bra. :)
Skrevet

Bra initiativ, TS! Jeg er sjokoholiker og er med! hvis jeg holder ut....Men hva dekker dere søtbehovet med? Jeg pleier å pusse tennene eller drikk mint-te. Men ikke alltid det funker da.

Skrevet

De første dagene er værst, så blir det plutselig kjempeenkelt :) Man blir jo avhengig av sukker. Masse lykke til!

Skrevet

*følger med og sitter meg på gjerdet ang. deltagelse inntil videre* Lykke til! :jepp:

Skrevet

TS her! Kjempeflott at det er så mange med! :)

I dag er det mandag og prosjektet starter. For min del skal jeg ikke spise sjokolade eller annet snop, drikke brus eller iskaffi før lørdag. Målet mitt er å endre min uvane, som har vært å spise snop/sjokolade daglig i flere år.

Jeg kommer med en oppdatering senere i dag om hvordan dagen har gått. Ønsker dere alle lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...