AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Jeg tenkte å lage en tråd for meg selv og andre som kunne tenke seg å bli med på dette. Min tanke bak det er å komme meg ut av min sjokoladeavhengighet. De siste tre-fire årene har jeg spist 100-150 gram sjokolade daglig. Men nå er det på tide å få en slutt på dette. Derfor tenkte jeg å skrive en slags motivasjonstråd her. Er det flere som kunne tenke seg å bli med? Min kamp mot sjokoladeavhengigheten begynner i morgen. Da er målet for den kommende uken å ikke spise sjokolade før neste lørdag. Jeg skal heller ikke drikke brus, iskaffi eller spise snop av noe slag.
Supraspinatus Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Jeg tenkte å lage en tråd for meg selv og andre som kunne tenke seg å bli med på dette. Min tanke bak det er å komme meg ut av min sjokoladeavhengighet. De siste tre-fire årene har jeg spist 100-150 gram sjokolade daglig. Men nå er det på tide å få en slutt på dette. Derfor tenkte jeg å skrive en slags motivasjonstråd her. Er det flere som kunne tenke seg å bli med? Min kamp mot sjokoladeavhengigheten begynner i morgen. Da er målet for den kommende uken å ikke spise sjokolade før neste lørdag. Jeg skal heller ikke drikke brus, iskaffi eller spise snop av noe slag. Den vanligste dagen i uken å gjøre endringer i trening og kosthold er ikke mandag, men "i morgen". Begynn med en gang. Kast all sjokoladen du har. Lykke til! 3
MuffinsLady Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Enig med overstående her, kast alt du har! Er litt enklere å slutte når det ikke lenger er innen rekkevidde. Det vanskelige er kanskje å motstå fristelsen til å ta med en sjokolade i handlekurven når du er i butikken for å handle matvarer Men unngå godishylla i butikken! Gå en laang vei rundt! Har selv prøvd å kutte ut godisen, og det er hardt. Klarte å slutte med brusen en gang på ungdomsskolen, og jeg merket en forskjell uten alt sukkerinntaket! Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 Takker for det! Jeg har ikke noe sjokolade eller godis i huset pr. nå, men velger å sette en start for prosjektet i morgen. Føler at mandag er en fin dag å begynne, for da begynner også hverdagen igjen.
Isabella82 Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 Kjempebra.Jeg er skikkelig sjokoman..eller jeg var..har nå vært 19 uker uten
Envy Skrevet 11. september 2011 #10 Skrevet 11. september 2011 Sjokolade er egentlig ikke så godt.. Det er bare godt når man spiser det ofte. Jeg spiste sjokolade på lørdag, hadde da ikke spist det på 3 uker eller noe.. Og det var ikke godt! Hold ut, etter den første uka er mye gjort!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #11 Skrevet 11. september 2011 Jeg blir også med i morgen. Akkurat nå vil jeg en siste tur i kiosken for å kjøpe en sjokoladeplate å ta farvel med i kveld. 1
Envy Skrevet 11. september 2011 #12 Skrevet 11. september 2011 Jeg blir også med i morgen. Akkurat nå vil jeg en siste tur i kiosken for å kjøpe en sjokoladeplate å ta farvel med i kveld. Det er like lurt som røykerne som "bare skal ta en siste 20-pakning". 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #13 Skrevet 11. september 2011 Jeg gleder meg faktisk til i morgen. Spesielt fordi det er så mange med i tråden her! Det er knall!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #14 Skrevet 11. september 2011 Det er like lurt som røykerne som "bare skal ta en siste 20-pakning". Hovedsaken er vel at om en slutter i morgen, så gjør en det. Å ta skikkelig farvel med en innbilt "god venn" er av og til bra.
Månestråle** Skrevet 11. september 2011 #15 Skrevet 11. september 2011 Bra initiativ, TS! Jeg er sjokoholiker og er med! hvis jeg holder ut....Men hva dekker dere søtbehovet med? Jeg pleier å pusse tennene eller drikk mint-te. Men ikke alltid det funker da.
Fanta Exotic Skrevet 11. september 2011 #16 Skrevet 11. september 2011 De første dagene er værst, så blir det plutselig kjempeenkelt Man blir jo avhengig av sukker. Masse lykke til!
Rumle Skrevet 11. september 2011 #17 Skrevet 11. september 2011 *følger med og sitter meg på gjerdet ang. deltagelse inntil videre* Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #19 Skrevet 12. september 2011 TS her! Kjempeflott at det er så mange med! I dag er det mandag og prosjektet starter. For min del skal jeg ikke spise sjokolade eller annet snop, drikke brus eller iskaffi før lørdag. Målet mitt er å endre min uvane, som har vært å spise snop/sjokolade daglig i flere år. Jeg kommer med en oppdatering senere i dag om hvordan dagen har gått. Ønsker dere alle lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå