tgg Skrevet 11. mai 2016 #4221 Skrevet 11. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får du det dekket eller må du betale selv? Anonymkode: 2a4ef...b6e Kortisonbehandlingene kostet rundt 100 kroner per gang hos hudlegen, regner med det ikke kostet mer siden han er offentlig. Han tilbydde også å henvise meg til laserbehandling, men siden jeg da måtte vente til desember (man blir veldig urepresentabel i 1-2 uker etter laseren, og juleferien er eneste ferie jeg får etter sommerferien som er over 2 uker. Jeg syntes det var for lenge å vente til juleferien, i tillegg til at det er enklere å holde seg for seg selv 2 uker om sommeren, enn midt i julen) valgte jeg å gå til privat laserklinikk så jeg kunne få gjort det i sommerferien. Veldig usikker på hvordan betaling ville blitt hvis hudlegen henviste meg, regner med det ville blitt en egenandel - men er nok lavere enn hos privat uten henvisning.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #4222 Skrevet 11. mai 2016 2 timer siden, Dårris skrev: Er ikke helt sikker, men tror det er kanskje 6 år siden nå???. Huden hans er helt fin nå, ingen tegn til arr, han har normal "hudfarge" i ansiktet - altså ikke rød og sår. Så det ser veldig bra ut på han! Men jeg husker for lenge siden at han sa han enda var veldig tørr i huden lenge etter han var ferdig på kuren, mulig det er bedre nå. Jeg sliter heldigvis ikke så mye med bivirkninger, bare litt tørr+. Blir ikke katastrofe hvis jeg må gå 2 runder, men håper jo aller helst å slippe det. Er så lei av huden min nå, at jeg gjør nesten hva som helst.. Jeg er også så uttørket i huden! Har vært det helt siden jeg gikk på Iso for første gang og ekstremt sensitiv og ømfintlig for solen. Man blir jo aldri kvitt tørrheten etter Iso. Ikke jeg hvertfall. Det er bra :)! Anonymkode: 11a7a...d78 1
linkan Skrevet 12. mai 2016 #4223 Skrevet 12. mai 2016 Hei, dere som er ferdige med kuren! Ble huden helt bra mot slutten av kuren, eller fortsatte den å bedre seg etter at kuren er avsluttet? Jeg tok de siste to pillene i kuren i dag (HURRA, har tatt 510 piller over 7 mnd!), men er fortsatt ikke 100% fornøyd. Det er mye bedre, men har fortsatt igjen noen få kviser på kinnene. Er det sjans for at resten forsvinner også? Synes jeg har lest et sted at virkningen av kuren kan fortsette selv etter endt kur, vet noen om det stemmer?
charlotte.ttpo2 Skrevet 12. mai 2016 #4224 Skrevet 12. mai 2016 510 :o stakkar, haha. Jeg er i gang med 350 (3 mnd unnagjort, ca 3 mnd igjen), vet ikke om legen kanskje ser an på slutten om man trenger mer? Min lege har sagt at det skal være sånn at den siste måneden skjønner jeg ikke hvorfor jeg fortsetter på kuren engang, for innen da skal huden være fin. Men at jeg skal ta alle de tilmålte kapslene uansett, for å få full og varig effekt. Vet ikke jeg altså, men tror jeg har lest at virkestoffet er igjen i kroppen en stund, det står i pakningsvedlegget at man skal ta graviditetstest 5 uker etter kuren siden virkestoffet sitter i en måneds tid og det er fortsatt farlig å bli gravid. Rart at ikke legen har snakket om det? Uff jeg føler meg midt i den lange og mørke tunnelen nå, ser ikke lys i noen ender akkurat nå. Har gått på den så lenge (3 mnd) at jeg begynner å bli lei. Men har jo litt over like lenge igjen, så akkurat nå føles det veldig lenge. Skal jeg ikke bli ferdig før uti august æsj. Har igjen 210 kapsler, og siden jeg jevnt over tar 2 daglig (av og til 3, men gjør jeg det ofte så får jeg øyekatarr), så blir det 100 dager.... Men da har jeg bare tørre øyne og lepper og litt tørr hud. Prøvde å komme opp på 2-3-2-3 osv, men da blir jeg for tørr på øynene til kontaktlinser. Jeg er 50kg og det ser ut til at 40mg er mitt sweetspot men det tar sååå laaang tiiiid... Hvis noen som leser i denne tråden er som meg, verdensmester som tror at man er immun mot bivirkninger: Det om at man ikke kan fjerne hår med voks, og ikke sole seg, det er SANT. Jeg har som nevnt lite bivirkninger ellers, og huden SER bare litt tørr ut. Men jeg prøvde å vokse overleppa, og dro av en fin remse med hud. Huff. Og jeg blir aldri solbrent, har gylden hud som blir lett brun, men i går kunne jeg merke at huden var litt varm og rød etter bare 2-3 timer i mai-sol. Håper virkelig at det er fordi det er første sol huden har fått siden i fjor sommer, og at det går an å få litt sol og litt farge bare jeg er forsiktig! Har lite lyst til å tilbringe hele sommeren under en parasoll med transparent og gråblek hud :o
linkan Skrevet 12. mai 2016 #4225 Skrevet 12. mai 2016 39 minutter siden, charlotte.ttpo2 skrev: 510 :o stakkar, haha. Jeg er i gang med 350 (3 mnd unnagjort, ca 3 mnd igjen), vet ikke om legen kanskje ser an på slutten om man trenger mer? Min lege har sagt at det skal være sånn at den siste måneden skjønner jeg ikke hvorfor jeg fortsetter på kuren engang, for innen da skal huden være fin. Men at jeg skal ta alle de tilmålte kapslene uansett, for å få full og varig effekt. Vet ikke jeg altså, men tror jeg har lest at virkestoffet er igjen i kroppen en stund, det står i pakningsvedlegget at man skal ta graviditetstest 5 uker etter kuren siden virkestoffet sitter i en måneds tid og det er fortsatt farlig å bli gravid. Rart at ikke legen har snakket om det? Uff jeg føler meg midt i den lange og mørke tunnelen nå, ser ikke lys i noen ender akkurat nå. Har gått på den så lenge (3 mnd) at jeg begynner å bli lei. Men har jo litt over like lenge igjen, så akkurat nå føles det veldig lenge. Skal jeg ikke bli ferdig før uti august æsj. Har igjen 210 kapsler, og siden jeg jevnt over tar 2 daglig (av og til 3, men gjør jeg det ofte så får jeg øyekatarr), så blir det 100 dager.... Men da har jeg bare tørre øyne og lepper og litt tørr hud. Prøvde å komme opp på 2-3-2-3 osv, men da blir jeg for tørr på øynene til kontaktlinser. Jeg er 50kg og det ser ut til at 40mg er mitt sweetspot men det tar sååå laaang tiiiid... Hvis noen som leser i denne tråden er som meg, verdensmester som tror at man er immun mot bivirkninger: Det om at man ikke kan fjerne hår med voks, og ikke sole seg, det er SANT. Jeg har som nevnt lite bivirkninger ellers, og huden SER bare litt tørr ut. Men jeg prøvde å vokse overleppa, og dro av en fin remse med hud. Huff. Og jeg blir aldri solbrent, har gylden hud som blir lett brun, men i går kunne jeg merke at huden var litt varm og rød etter bare 2-3 timer i mai-sol. Håper virkelig at det er fordi det er første sol huden har fått siden i fjor sommer, og at det går an å få litt sol og litt farge bare jeg er forsiktig! Har lite lyst til å tilbringe hele sommeren under en parasoll med transparent og gråblek hud :o Hehe ja, jeg veier nesten 80 kg så det ble 510 tabletter på meg. Har stort sett tatt fire kapsler om dagen de siste tre-fire mnd, da. Kjenner meg forresten igjen i det du sier med lyssensitivitet, jeg merker selv svie i huden etter bare en time utendørs. Har gått for sunblock og selvbruning selv denne våren Nå gleder jeg meg bare til å se hvor raskt bivirkningene gir seg! Tørre øyne og lepper har vært det mest slitsomme, i tillegg til en enorm verk i muskler og ledd. Legen nevnte at man egentlig skal ha en kontrolltime etter at kuren er avsluttet, men iom at det er meg selv det går ut over dersom jeg skulle bli gravid, så sa han at det ikke er nødvendig og at han stoler på at jeg tar kontakt dersom jeg skulle bli gravid. "Dobbel beskyttelse ved samleie," sa han hver eneste gang. Alle blodprøvene mine har vært fine også, den sterke kuren og de høye dosene gikk ikke ut over levra i det hele tatt. Flaks, ellers hadde jeg holdt på i all evighet dersom jeg ikke kunne ta fire kapsler om dagen, haha. Synes det er litt merkelig at legen din er så bombesikker på at huden din blir helt fin, for i følge min lege er det en del som må ta en andre kur etter en stund fordi den første enten ikke har full effekt, eller fordi kvisene vender tilbake. Det er visst ikke alle leger som gir samme informasjon.
charlotte.ttpo2 Skrevet 12. mai 2016 #4226 Skrevet 12. mai 2016 1 time siden, linkan skrev: Hehe ja, jeg veier nesten 80 kg så det ble 510 tabletter på meg. Har stort sett tatt fire kapsler om dagen de siste tre-fire mnd, da. Kjenner meg forresten igjen i det du sier med lyssensitivitet, jeg merker selv svie i huden etter bare en time utendørs. Har gått for sunblock og selvbruning selv denne våren Nå gleder jeg meg bare til å se hvor raskt bivirkningene gir seg! Tørre øyne og lepper har vært det mest slitsomme, i tillegg til en enorm verk i muskler og ledd. Legen nevnte at man egentlig skal ha en kontrolltime etter at kuren er avsluttet, men iom at det er meg selv det går ut over dersom jeg skulle bli gravid, så sa han at det ikke er nødvendig og at han stoler på at jeg tar kontakt dersom jeg skulle bli gravid. "Dobbel beskyttelse ved samleie," sa han hver eneste gang. Alle blodprøvene mine har vært fine også, den sterke kuren og de høye dosene gikk ikke ut over levra i det hele tatt. Flaks, ellers hadde jeg holdt på i all evighet dersom jeg ikke kunne ta fire kapsler om dagen, haha. Synes det er litt merkelig at legen din er så bombesikker på at huden din blir helt fin, for i følge min lege er det en del som må ta en andre kur etter en stund fordi den første enten ikke har full effekt, eller fordi kvisene vender tilbake. Det er visst ikke alle leger som gir samme informasjon. Åja, da har vel jeg faktisk litt høyere dose i forhold til kroppsvekt. Men har ikke helt klart å komme meg på 1mg/kg per dag i snitt, orker ikke de tørre øynene nå med eksamenslesing Det er tydelig forskjell på praksis ja, har lest om noen som ikke er nødt til å gå på p-piller engang bare de "lover å være forsiktig". Jeg måtte begynne på piller igjen selv om jeg ikke er aktiv (skjønt ingen sjekker om jeg tar dem), men jeg liker egentlig Cerazette ganske godt uansett så det gjør ingenting. Jeg mister mensen på dem og har ingen andre bivirkninger enn at det gikk ut over huden, men det retter seg jo nå uansett :D Leveren ja, jeg har ikke blitt frarådet å drikke alkohol, og leveren min har det visst også helt fint. Heldigvis. Og tja, det var riktignok på forrige kontrolltime, 2 mnd inn, at han sa det. Akkurat da hadde jeg faktisk breakouts, men han var sikker på at jeg ville være bedre innen neste time, som er nå snart - og han hadde rett. Nå har jeg aldri hatt veldig ille hud heller, egentlig bare "mild acne" med en sjelden dypere rakker på besøk, og komedoner på nesa. Jeg bare klaget til legen min mange nok ganger til at hun sendte meg til en spesialist som heldigvis er like perfeksjonist som meg og sa "okei, du er 24 år, du har enda ikke helt perfekt hud, vil du ha isotretinoin?". Og så er (var) det dessuten den typen acne som responderer aller best på iso; "voksenacne" som oppstår langs kjeve og kinn hos kvinner i starten av tjueårene. Håper i hvert fall at det funker bra slik som han tror... Må være så kjipt for deg hvis du IKKE blir helt frisk etter kuren som er så lang og ikke noe morsom å ta, krysser fingrene for deg! Var du veldig plaget før da?
linkan Skrevet 12. mai 2016 #4227 Skrevet 12. mai 2016 3 minutter siden, charlotte.ttpo2 skrev: Åja, da har vel jeg faktisk litt høyere dose i forhold til kroppsvekt. Men har ikke helt klart å komme meg på 1mg/kg per dag i snitt, orker ikke de tørre øynene nå med eksamenslesing Det er tydelig forskjell på praksis ja, har lest om noen som ikke er nødt til å gå på p-piller engang bare de "lover å være forsiktig". Jeg måtte begynne på piller igjen selv om jeg ikke er aktiv (skjønt ingen sjekker om jeg tar dem), men jeg liker egentlig Cerazette ganske godt uansett så det gjør ingenting. Jeg mister mensen på dem og har ingen andre bivirkninger enn at det gikk ut over huden, men det retter seg jo nå uansett :D Leveren ja, jeg har ikke blitt frarådet å drikke alkohol, og leveren min har det visst også helt fint. Heldigvis. Og tja, det var riktignok på forrige kontrolltime, 2 mnd inn, at han sa det. Akkurat da hadde jeg faktisk breakouts, men han var sikker på at jeg ville være bedre innen neste time, som er nå snart - og han hadde rett. Nå har jeg aldri hatt veldig ille hud heller, egentlig bare "mild acne" med en sjelden dypere rakker på besøk, og komedoner på nesa. Jeg bare klaget til legen min mange nok ganger til at hun sendte meg til en spesialist som heldigvis er like perfeksjonist som meg og sa "okei, du er 24 år, du har enda ikke helt perfekt hud, vil du ha isotretinoin?". Og så er (var) det dessuten den typen acne som responderer aller best på iso; "voksenacne" som oppstår langs kjeve og kinn hos kvinner i starten av tjueårene. Håper i hvert fall at det funker bra slik som han tror... Må være så kjipt for deg hvis du IKKE blir helt frisk etter kuren som er så lang og ikke noe morsom å ta, krysser fingrene for deg! Var du veldig plaget før da? Nei, jeg hadde nok ca like ille plager som deg. Ingen store utbrudd, bare dype kviser som aldri gikk bort. Men det er mange som kommenterer at huden min ser SÅ mye bedre ut nå, så det er nok bare jeg som legger merke til de få som er igjen Jeg spurte dem om alkohol pga at jeg hadde lest en del om det før jeg startet på kuren. Fikk beskjed om at øl og vin går greit, men at jeg ikke trenger å overdrive med spriten. Det er jo den som går hardest på levra. Men samtidig så tar de jo jevnlige prøver og mine var gode hele veien, så jeg ble mer og mer avslappet til sprit dess lengre ut i kuren jeg kom. Jeg drikker mest vin uansett Blir det verre igjen etter en stund så tar jeg bare en kur til til høsten, nå vet jeg jo hvilke bivirkninger som plager meg mest og er forberedt på det. Har vært ganske heldig sånn egentlig, har hatt få bivirkninger utenom de normale (tørr hud og lepper, og verking i muskler og ledd). Føler med deg som må gå på kuren i sommer, da! Legen min sier at de helst legger opp til å starte på kuren på høsten/vinteren, slik at man er ferdig til sommeren. Slitsomt med tanke på lyssensitivitet og sånn. Jeg startet i oktober og tok mine siste piller i dag.
Livermore Skrevet 19. mai 2016 #4228 Skrevet 19. mai 2016 Tenkte å dele min erfaring med medisinen isotretonoin. Jeg gikk på pillene fra starten av september til midten av januar. Veide da 100 kg og tok 60mg om dagen. Fikk kjappe resultater. etter et par måneder var kvisene borte. Fram til slutten av mars så jeg ikke en kvise. hudlegen min var offentlig. Hun sa at jeg hadde tatt nok med tanke på resultatene hittil etter 4 1/2 måned. Siden slutten av mars har jeg fått en kvise her og en kvise her. Har så og si alltid 1-2 kviser nå om ikke fler. Så, det jeg gjorde var at jeg gikk til andre hudleger. Spesialister på akne. Og tipset de kom med er å gå kuren helt ut uansett. Jeg har fått bra resultater jeg, men er ikke helt fri som jeg hadde håpet på. Jeg har et lite tips til de som er villige til å bruke noen kroner ekstra på dette og bor i Oslo. Kom dere til akademiklinikken på ullevål, eller oslo hudlegesenter ved slottsparken. De beregner mer tid enn offentlige leger per pasient, så de får mer tid til deg når du først er der. Mitt inntrykk er at de har flere løsninger på bivirkningene, som gjør disse mer "behaglige". De kan også legge opp et løp for behandling av arr som passer seg med iso-kuren. Og for guds skyld, gå hele kuren ut hvis det er mulig. Mine bivirkninger var foresten tørre lepper, øyne, ansiktshud og litt utslett på armene. Leppene var ikke noe problem så lenge jeg hadde med meg lip-balm. Ansiktet smurte jeg inn med effaclar H om morgen og kveld + at jeg brukte en ansiktsvask for sensitiv hud. Utslettet brukte ejg litt fuktighetskrem på, men det kom og gikk egentlig uten at det var et stort problem. Gleder meg til høsten nå for ser for meg å kjøre på med en til kur. Og da kjører jeg alle 6 mnd. Grunnen til at jeg selv ville kutte ut etter 4 1/2 måned forrige gang var håpet om å gjennomføre laserbehandling mot arr før sommeren.
charlotte.ttpo2 Skrevet 19. mai 2016 #4229 Skrevet 19. mai 2016 1 time siden, Livermore skrev: Tenkte å dele min erfaring med medisinen isotretonoin. Jeg gikk på pillene fra starten av september til midten av januar. Veide da 100 kg og tok 60mg om dagen. Fikk kjappe resultater. etter et par måneder var kvisene borte. Fram til slutten av mars så jeg ikke en kvise. hudlegen min var offentlig. Hun sa at jeg hadde tatt nok med tanke på resultatene hittil etter 4 1/2 måned. Oj wow så du tok noe sånt som 250 kapsler totalt? Hudlegen min har sagt 350-400 kapsler og jeg veier under halvparten av det..! Jeg tar 2-3 (x20mg) om dagen, har holdt på 3mnd og har ca like lenge igjen. Jeg hadde ikke så veldig ille hud heller, og nå er den helt fin, men jeg skal gå ferdig uansett. Men synes jeg har fryktelig høy dose i forhold til alle andre her! Ikke at det gjør noe da, har ikke så ille bivirkninger. Mistenker at jeg kanskje ikke tar opp medisinen helt siden den skal tas sammen med fett og jeg spiser veldig lite fett. Men det virker jo. Jeg har også offentlig lege forresten, så tror ikke det er forskjell mellom offentlig/privat akkurat, men fra lege til lege. Kjipt at du ikke fikk full effekt da :/
Livermore Skrevet 19. mai 2016 #4230 Skrevet 19. mai 2016 38 minutter siden, charlotte.ttpo2 skrev: Oj wow så du tok noe sånt som 250 kapsler totalt? Hudlegen min har sagt 350-400 kapsler og jeg veier under halvparten av det..! Jeg tar 2-3 (x20mg) om dagen, har holdt på 3mnd og har ca like lenge igjen. Jeg hadde ikke så veldig ille hud heller, og nå er den helt fin, men jeg skal gå ferdig uansett. Men synes jeg har fryktelig høy dose i forhold til alle andre her! Ikke at det gjør noe da, har ikke så ille bivirkninger. Mistenker at jeg kanskje ikke tar opp medisinen helt siden den skal tas sammen med fett og jeg spiser veldig lite fett. Men det virker jo. Jeg har også offentlig lege forresten, så tror ikke det er forskjell mellom offentlig/privat akkurat, men fra lege til lege. Kjipt at du ikke fikk full effekt da :/ Tok ca. 430 kapsler totalt. tok ca. 90 mg per kg. Anbefalt dose er 120 mg/kg. Den legen jeg dro til et par måneder etter endt behandling sa jeg burde holdt på i 6 uker til og da endt på ca. 600 kapsler. Jeg var ikke spesielt ille da jeg startet, handlet mer om å bli kvitt det helt for godt. Slik jeg ser det nå vet jeg at denne behandlingen ikke er noe stort problem for meg. Så jeg antar at alle gode ting er to og at en 6 mnd fra høsten av skal holde. Klarer fint noen måneder til med noen små kviser. Men for all del, gå all in og gi deg ikke før du har tatt det du skal ha og du er fornøyd. Mitt største problem er egentlig røde merker som sitter igjen. Det var jo for så vidt disse som var motivasjonen min til å slutte litt tidlig også. Men man lærer jo av alt og det finnes ingen quick fix her. Er man tålmodig så kommer resultatene. Jeg fikk også beskjed om at hvis man ikke inntar medisninen med fett kan man risikere at kroppen kun tar opp mellom 40 og 60 % prosent. Så for all del, spis fett. Jeg fikk beskjed av en veldig flink lege om å heller ta hele dagsdosen med det måltiden man inntar mest fett enn å spre det ut over dagen og ta det uten fett. Legen heter foresten Micheal Zangani. Vært en del i media og snakket om medisinen.
Livermore Skrevet 19. mai 2016 #4231 Skrevet 19. mai 2016 Ser at det er litt snakk om hvor fort bivrikningene gikk over her. Min erfaring var at det ga seg kjapt, og etter 2-4 uker så jeg egentlig ikke noe til de. Men ble anbefalt å fortsette med effaclar H og asniktsvask. Legen min sa at jeg kunne gå helt tilbake til gamle vaner etter en mnd. Riktig nok drakk jeg alkohol som før (hver lørdag) og trente som før (4-6 ganger i uken) hele kuren gjennom uten at dette ga noe utslag.
charlotte.ttpo2 Skrevet 19. mai 2016 #4232 Skrevet 19. mai 2016 5 minutter siden, Livermore skrev: Tok ca. 430 kapsler totalt. tok ca. 90 mg per kg. Anbefalt dose er 120 mg/kg. Den legen jeg dro til et par måneder etter endt behandling sa jeg burde holdt på i 6 uker til og da endt på ca. 600 kapsler. Jeg var ikke spesielt ille da jeg startet, handlet mer om å bli kvitt det helt for godt. Slik jeg ser det nå vet jeg at denne behandlingen ikke er noe stort problem for meg. Så jeg antar at alle gode ting er to og at en 6 mnd fra høsten av skal holde. Klarer fint noen måneder til med noen små kviser. Men for all del, gå all in og gi deg ikke før du har tatt det du skal ha og du er fornøyd. Mitt største problem er egentlig røde merker som sitter igjen. Det var jo for så vidt disse som var motivasjonen min til å slutte litt tidlig også. Men man lærer jo av alt og det finnes ingen quick fix her. Er man tålmodig så kommer resultatene. Jeg fikk også beskjed om at hvis man ikke inntar medisninen med fett kan man risikere at kroppen kun tar opp mellom 40 og 60 % prosent. Så for all del, spis fett. Jeg fikk beskjed av en veldig flink lege om å heller ta hele dagsdosen med det måltiden man inntar mest fett enn å spre det ut over dagen og ta det uten fett. Legen heter foresten Micheal Zangani. Vært en del i media og snakket om medisinen. Å ja såklart, jeg gikk surr i mg og antall kapsler og ja surr i hele regnestykket. Men ja, jeg kommer til å lande på ca 160 mg/kg, men det gjør ikke meg noe. Tar imot alt jeg får, vil ha best mulig effekt! Og så er det fordeler med å gå på kuren også haha, får aldri fett hår og komedoner er borte. De kan jo komme tilbake etter endt kur. Og ja jeg prøver å spise fett men det er jo ikke så lett å spise ting man ikke har lyst på, men, legen sa at det holder med litt. Jeg leste på nett at 20 gram er bra og 30-50 gram er bedre men det hadde jeg aldri fått i meg! Satser på å stole mer på legen enn på internett Lykke til med andre runde!
Livermore Skrevet 19. mai 2016 #4233 Skrevet 19. mai 2016 6 timer siden, charlotte.ttpo2 skrev: Å ja såklart, jeg gikk surr i mg og antall kapsler og ja surr i hele regnestykket. Men ja, jeg kommer til å lande på ca 160 mg/kg, men det gjør ikke meg noe. Tar imot alt jeg får, vil ha best mulig effekt! Og så er det fordeler med å gå på kuren også haha, får aldri fett hår og komedoner er borte. De kan jo komme tilbake etter endt kur. Og ja jeg prøver å spise fett men det er jo ikke så lett å spise ting man ikke har lyst på, men, legen sa at det holder med litt. Jeg leste på nett at 20 gram er bra og 30-50 gram er bedre men det hadde jeg aldri fått i meg! Satser på å stole mer på legen enn på internett Lykke til med andre runde! Stol på legen! de har tross alt brukt noen år på å lære seg dette. Takk skal du ha! du får ha lykke til med siste halvdel.
venus_ Skrevet 20. mai 2016 #4234 Skrevet 20. mai 2016 Da skal jeg og begynne på isotretinoin! Har prøvd alt annet og føler at ingen av hudlegene jeg har vært hos har tatt meg særlig alvorlig, men hun jeg var til i dag var helt fantastisk. Er kjempeglad for at jeg endelig får prøve det som skal ha best virkning samtidig som jeg kjenner jeg gruer meg til alle bivirkningene. Skal ha minst 430 kapsler. Hvilke hudpleieprodukter bruker dere andre? Tenkte å kjøpe den Effaclar H kremen som jeg ble anbefalt der, samt en av leppebehandlingene slik at jeg er forberedt. Hva bruker dere andre på leppene og har dere hatt behov for kunstige tårer eller neseolje?
tgg Skrevet 20. mai 2016 #4235 Skrevet 20. mai 2016 2 minutter siden, venus_ skrev: Da skal jeg og begynne på isotretinoin! Har prøvd alt annet og føler at ingen av hudlegene jeg har vært hos har tatt meg særlig alvorlig, men hun jeg var til i dag var helt fantastisk. Er kjempeglad for at jeg endelig får prøve det som skal ha best virkning samtidig som jeg kjenner jeg gruer meg til alle bivirkningene. Skal ha minst 430 kapsler. Hvilke hudpleieprodukter bruker dere andre? Tenkte å kjøpe den Effaclar H kremen som jeg ble anbefalt der, samt en av leppebehandlingene slik at jeg er forberedt. Hva bruker dere andre på leppene og har dere hatt behov for kunstige tårer eller neseolje? For meg funket det med vanlig lypsyl på leppene, men har hørt om flere hvor det ikke har funket så bra. Anbefaler at du kjøper øyedråper i hvert fall hvis du bruker linser, husk da at det er en spesiell type øyedråper man må ha - så lurt å spørre de på apoteket etter øyedråper som funker sammen med linser. Våknet som regel opp med veldig tørre øyne, og var hverken behagelig eller lett å ta på linsene uten øyedråper først.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #4236 Skrevet 21. mai 2016 Den 11. mai 2016 at 0.25, AnonymBruker skrev: Jeg er også så uttørket i huden! Har vært det helt siden jeg gikk på Iso for første gang og ekstremt sensitiv og ømfintlig for solen. Man blir jo aldri kvitt tørrheten etter Iso. Ikke jeg hvertfall. Det er bra :)! Anonymkode: 11a7a...d78 Jeg ble kvitt tørrheten etterpå. Ingen bivirkninger som henger igjen :-) Anonymkode: 17454...c5d
Livermore Skrevet 22. mai 2016 #4237 Skrevet 22. mai 2016 Den 20.5.2016 at 16.45, venus_ skrev: Da skal jeg og begynne på isotretinoin! Har prøvd alt annet og føler at ingen av hudlegene jeg har vært hos har tatt meg særlig alvorlig, men hun jeg var til i dag var helt fantastisk. Er kjempeglad for at jeg endelig får prøve det som skal ha best virkning samtidig som jeg kjenner jeg gruer meg til alle bivirkningene. Skal ha minst 430 kapsler. Hvilke hudpleieprodukter bruker dere andre? Tenkte å kjøpe den Effaclar H kremen som jeg ble anbefalt der, samt en av leppebehandlingene slik at jeg er forberedt. Hva bruker dere andre på leppene og har dere hatt behov for kunstige tårer eller neseolje? Skal du gå på kuren over sommeren?
venus_ Skrevet 22. mai 2016 #4238 Skrevet 22. mai 2016 4 timer siden, Livermore skrev: Skal du gå på kuren over sommeren? Ja.
Livermore Skrevet 22. mai 2016 #4239 Skrevet 22. mai 2016 Den 19.4.2016 at 17.50, Compaq skrev: Noen som kan anbefale en god hudlege i Osloområdet? Vil gjerne ta det privat da jeg ikke har tålmodighet å vente på det offentlige. Kjetil guldbakke hos oslo hudlegesenter eller michael zangani hos akademiklinikken
KidK Skrevet 22. mai 2016 #4240 Skrevet 22. mai 2016 2 timer siden, venus_ skrev: Ja. Lykke til!! var ikke klar over at det eeeegentlig var mulig. Ettersom du må holde deg unna sol og andre ting som hører til sommer.. Jeg måtte hastestarte i romjulen slik at jeg ble ferdig til sommeren
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå