{lykketroll} Skrevet 5. september 2015 #3941 Skrevet 5. september 2015 Det hørtes ubehagelig ut. Jeg har ikke hørt om det, men jeg får lett utslett av visse kremer. Kan det bare ha vært at huden din ble sensitiv -slik som jeg er til vanlig, og videre at du fikk en allergisk reaksjon av kremen og ikke tabl? Fikk samme reaksjon i går hadde ikke brukt noen som helst krem. tok nettopp en pille nå, og jeg begynner å få utslett på kneet, men ingen andre plasser. Jeg skjønner ingenting. Ingen andre av helseparsonell jeg har snakket med har hørt om det før heller. Blir litt frustrert skal til hudklinikken på mandag eller tirsdag da. Håper de finner ut av det, og forhåpentligvis får jeg fullført kuren.
Kaffejenta30 Skrevet 5. september 2015 #3942 Skrevet 5. september 2015 Fikk samme reaksjon i går hadde ikke brukt noen som helst krem. tok nettopp en pille nå, og jeg begynner å få utslett på kneet, men ingen andre plasser. Jeg skjønner ingenting. Ingen andre av helseparsonell jeg har snakket med har hørt om det før heller. Blir litt frustrert skal til hudklinikken på mandag eller tirsdag da. Håper de finner ut av det, og forhåpentligvis får jeg fullført kuren. Det er jo ikke helt det samme,men da jeg skulle starte sa hudlegen at jeg trolig ville få utslett og eksem over hele kroppen, da hun mente huden min var veldig eksemlatent. Hun hadde et bedre ord for det da... Jeg har aldri hatt eksem før, men er litt sensitiv og har blant annet en gang reagert kraftig på en solkrem. Så etter et par uker på kuren gikk jeg over til å kun bruke a-derma på kroppen,da jeg før det var litt rød og hissig. Brukte a-derma på kroppen gjennom hele kuren, og det kom aldri eksem. Hudlegen var overrasket. Man kan få utslett og slikt av iso, men ville nok tatt en prat med hudlegen til uken.
Mørkeblå Skrevet 6. september 2015 #3943 Skrevet 6. september 2015 Jeg må bare si at jeg også var plaget med flass. Bruk aco sjampo for tørr hodebunn og ikke sånn vanlig head and shoulders. Jeg ble fin etter et par vask. Da skal jeg prøve den, for akkurat nå snør det fra hodet mitt
{lykketroll} Skrevet 7. september 2015 #3944 Skrevet 7. september 2015 Det hørtes ubehagelig ut. Jeg har ikke hørt om det, men jeg får lett utslett av visse kremer. Kan det bare ha vært at huden din ble sensitiv -slik som jeg er til vanlig, og videre at du fikk en allergisk reaksjon av kremen og ikke tabl? Jeg trappet ned til 1 tablett, foreløpig går det bra så det er jo en lettelse! fikk litt utslett, men det gikk over 1
{lykketroll} Skrevet 7. september 2015 #3945 Skrevet 7. september 2015 Det er jo ikke helt det samme,men da jeg skulle starte sa hudlegen at jeg trolig ville få utslett og eksem over hele kroppen, da hun mente huden min var veldig eksemlatent. Hun hadde et bedre ord for det da... Jeg har aldri hatt eksem før, men er litt sensitiv og har blant annet en gang reagert kraftig på en solkrem. Så etter et par uker på kuren gikk jeg over til å kun bruke a-derma på kroppen,da jeg før det var litt rød og hissig. Brukte a-derma på kroppen gjennom hele kuren, og det kom aldri eksem. Hudlegen var overrasket. Man kan få utslett og slikt av iso, men ville nok tatt en prat med hudlegen til uken. Det virker som om det har roet seg siden jeg trappet ned til en tablett om dagen. Ser det litt an i noen dager tenker jeg, før jeg kontakter hudlegen Har faktisk en a-derma-krem liggende! Skal bruke den fra nå av og se om det blir forandring Takk for tips!
Mars Skrevet 8. september 2015 #3946 Skrevet 8. september 2015 Bruker dere forresten sminke når dere går på kuren? Bruker generelt lite sminke sånn til vanleg, men no ser eg ikkje heilt poenget. Enten så flassar eg i ansiktet, elles gjere hudkremen meg så feitt og glinsande at eg kunne vore ei julekule. Har fått fleire prøvar på ulike hudkremar på apoteket, og prøver å finne ein som passar meg. Så langt har det vore lite hell. Det gjere huden vanskeleg å sminke fint, og då lar eg heller vera. Det får bli med litt maskara og elles (litt vel mykje) naturleg-vakker framover. Ei veke gjennomført, berre sånn 125 dagar att no. Mine biverknadar har heldigvis ikkje vore ille (utanom det gigantiske munnsåret), så dette ser eg lyst på.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #3947 Skrevet 8. september 2015 Noen som har gått på roaccutankuren flere ganger? Jeg gikk på kuren for nesten 10 år siden og hadde svært god effekt. I ettertid ha problemet dukket opp inn i mellom, men da har Diane vært nok til å fjerne det. Men denne gangen her virker det ikke; har fått dype, lilla kviser langs kjeven Har forresten noen noe erfaring med private hudleger i bergensområdet, orker ikke å vente på henvisning...Anonymous poster hash: 5280c...50b
Kaffejenta30 Skrevet 8. september 2015 #3948 Skrevet 8. september 2015 Noen som har gått på roaccutankuren flere ganger? Jeg gikk på kuren for nesten 10 år siden og hadde svært god effekt. I ettertid ha problemet dukket opp inn i mellom, men da har Diane vært nok til å fjerne det. Men denne gangen her virker det ikke; har fått dype, lilla kviser langs kjeven Har forresten noen noe erfaring med private hudleger i bergensområdet, orker ikke å vente på henvisning...Anonymous poster hash: 5280c...50b Jeg har gått til Volvat i Laguneparken. Veldig fornøyd, og fikk time dagen etter jeg ringte.
atiram Skrevet 9. september 2015 #3949 Skrevet 9. september 2015 (endret) edit Endret 3. januar 2017 av atiram .
atiram Skrevet 9. september 2015 #3950 Skrevet 9. september 2015 (endret) Det virker som om det har roet seg siden jeg trappet ned til en tablett om dagen. Ser det litt an i noen dager tenker jeg, før jeg kontakter hudlegen Har faktisk en a-derma-krem liggende! Skal bruke den fra nå av og se om det blir forandring Takk for tips! stod dette i ditt pakningsvedlegg? jeg måtte nemlig lese igjennom i mitt etter å ha lest innleggene dine: har du reagert på andre medisniner før? f.eks paracet? om du før ahr utviklet en slik allergi ville jeg kanskje prvød å sjekke opp at det ikke er noe kryssaleri av noe slag, har lest så mange skrekkhistorier om folk som plutselig har blitt allergiske mot ibux/paracet og har mistet hele huden i reaksjon. "Ikke kjent: hyppigheten kan ikke anslås ut fra tilgjengelige data Alvorlig utslett (erythema multiforme, Stevens- Johnson syndrom ogtoksisk epidermal nekrolyse), som kan være livstruende og kreve øyeblikkelig legehjelp. Disse opptrer i begynnelsen som sirkulære flekker, - ofte med sentral blæredannelse og forekommer oftest på armer og hender eller ben og føtter. I mer alvorlige tilfeller kan blæredannelse opptre på bryst og rygg. Andre symptomer som øyeinfeksjon (konjunktivitt) eller sår i munn, hals og nese kan forekomme. Alvorlige former for utslett kan utvikle seg til avskalning av huden, noe som kan være livstruende. I forkant av alvorlig utslett opptrer ofte hodepine, feber og smerte i kroppen (influensa-lignende symptomer)." Endret 9. september 2015 av atiram
Krillet Skrevet 9. september 2015 #3951 Skrevet 9. september 2015 2 uker inn i kuren, den siste uken virker det som at bivirkningene har stoppet litt. Ikke noe bedre eller verre, men hodebunnen min er så tørr.. Som nevnt over her så snør det fra hodet mitt også
Mørkeblå Skrevet 10. september 2015 #3952 Skrevet 10. september 2015 2 uker inn i kuren, den siste uken virker det som at bivirkningene har stoppet litt. Ikke noe bedre eller verre, men hodebunnen min er så tørr.. Som nevnt over her så snør det fra hodet mitt også Etter 2,5 uker inn i kuren virker det som om bivirkningene har stoppet opp litt hos meg også, er ikke noe tørr i ansiktet bortsett fra på noen små punkter og leppene er ikke veldig tørre, hodebunnen er heller ikke like tørr som den var. Og dette på tross av at jeg trappet opp til to piller om dagen for fire dager siden. Foreløpig går dette egentlig ganske smertefritt.
atiram Skrevet 10. september 2015 #3953 Skrevet 10. september 2015 (endret) edit Endret 3. januar 2017 av atiram .
Mørkeblå Skrevet 12. september 2015 #3954 Skrevet 12. september 2015 Merker dere noe til at noen kviser "sitter i" lenger enn vanlig nå mens dere går på kuren? For meg er det noen som kommer og går veldig fort, mens andre er der en evighet (minst to uker) selv om det egentlig ser ut som om de har begynt å tørke ut.
Mars Skrevet 12. september 2015 #3955 Skrevet 12. september 2015 (endret) Merker dere noe til at noen kviser "sitter i" lenger enn vanlig nå mens dere går på kuren? For meg er det noen som kommer og går veldig fort, mens andre er der en evighet (minst to uker) selv om det egentlig ser ut som om de har begynt å tørke ut. Det kan eg eigentleg ikkje svare på. Dei fleste av mine kviser er nemleg av sorten som blir verande svært lenge (gjerne eit par veker). Eg merker ikkje noko veldig forskjell på kvisene enno. Har derimot lettare for å få eksem og tørre hender, og er merkbart tynnare i huden. Edit: skriveleif Endret 12. september 2015 av Mars
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #3956 Skrevet 13. september 2015 Hei Er det noen av dere her som vet om man kan gå på Roaccutan samtidig som man gjevnlig tar laser for hårfjerning I underliv og armhuler? Anonymous poster hash: 1333d...cf1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #3957 Skrevet 13. september 2015 Hei Er det noen av dere her som vet om man kan gå på Roaccutan samtidig som man gjevnlig tar laser for hårfjerning I underliv og armhuler?Anonymous poster hash: 1333d...cf1 Laser og voksing er ikke mulig å gjøre underveis og 3-6 mnd etterpå. Dette fordi huden blir så tynn at den vil bli ødelagt. Dette gjelder også på kroppen. Du vil på en slik kur etterhvert forstå at slikt er umulig underveis; etter et par mnd ut lurer man på om napping av bryn virkelig we nødvendig til og med. Anonymous poster hash: 7fec7...c4e
sindrus13 Skrevet 14. september 2015 #3958 Skrevet 14. september 2015 Hei, alle saman! Eg nærmar meg første måned på kuren og skal snart byrje med tre piller dagleg. Her er ei lita samandrag av mi oppleving: Fekk tørre lepper allerede dagen etter første pillene var teke, og byrja å få vonde sprekker i munnvikene. La Roche-Posay Cicaplast har vore veldig til hjelp mot dette. Tørrheten har dimed roa seg mot den fjerde uka, heldigvis. Derimot har tørrheten og flassinga i hendene mine auka kraftig mot slutten av månaden og det grenser mot smertefullt om eg arbeider med ting som krev handarbeid. Fekk også eit lite oppbluss av kviser rundt veke nummer to. Spesielt på stader eg normalt ikkje plar å ha, som til dømes langs kjeven og rundt munnen. Forsvant relativt fort. Stivt mucus og sårhet i nasa. Ingen naseblod hittil. Voldsom flassing på nesa, haka, rundt munnen, rundt augebryna og på øyrene. Eg må smøyre meg ca. kvar andre time. Før kuren har eg alltid vore nødt til å bruke ein oljefri fuktighetskrem, men det gjeld ikkje under denne kuren. Effaclar H gjer meg veldig god fuktighet utan eg føler meg fettete. Dei to første vekene var musklane mine ømme, men eg tenkjer at ein liten forkjølelse kan ha vore medvirkar til dette. Tok sikkert to uker før eg fekk den "beste" bivirkningen: tørt og ufettete hår. Heilt utruleg! Eg står ofte framfor speilet og dreg handa gjennom håret. Det var så ille før at eg måtte vaske håret kvar dag. Eg har ikkje testa kor lang tid eg kan gå utan å vaske, men til no er eg oppe i fire dagar. Eg håpar at det vert litt betring etter endt kur, men eg les at fleire som regel får tilbake det same gamle håret. Nokon som kan bekrefte? Eg er litt bekymra over at eg skal auke dosen til tre tablettar dagleg denne veka til. Er det nokon som kan fortelje meg om bivirkningane ved tre tablettar i staden for to? Kanskje er det lurt å berre køyre på med to, og heller helde på litt lengre? Det kan virke som at det går litt i bølgjer. Takk for hjelp
Mars Skrevet 14. september 2015 #3959 Skrevet 14. september 2015 Eg er litt bekymra over at eg skal auke dosen til tre tablettar dagleg denne veka. Er det nokon som kan fortelje meg om bivirkningane ved tre tablettar i staden for to? Kanskje er det lurt å berre køyre på med to, og heller helde på litt lengre? Eg starta rett på med tre tablettar dagleg, eg. Har ikkje fått inntrykk av at eg har fleire eller sterkare biverknadar enn andre her inne som har byrja med/går på éin eller to tablettar dagleg. Det er difor ikkje sikkert at du treng uroa deg så mykje eigentleg. Eg har lese om fleire her i forumet som har bytta på å ta to eller tre tablettar dagleg, då dei har vore meir plaga med biverknadar. Kanskje det er noko du kan forsøke, om du er litt uroleg for å ta tre til dagen?
Kaffejenta30 Skrevet 14. september 2015 #3960 Skrevet 14. september 2015 Eg håpar at det vert litt betring etter endt kur, men eg les at fleire som regel får tilbake det same gamle håret. Nokon som kan bekrefte? Eg er litt bekymra over at eg skal auke dosen til tre tablettar dagleg denne veka til. Er det nokon som kan fortelje meg om bivirkningane ved tre tablettar i staden for to? Kanskje er det lurt å berre køyre på med to, og heller helde på litt lengre? Det kan virke som at det går litt i bølgjer. Takk for hjelp Etter 3 mnd vasker jeg nå håret annen hver dag. Det har gradvis gått dithen at det må vaskes oftere, fra hver 5. dag til nå hver 2. men så trener jeg en god del til vanlig, og det var bare ytterst sjeldent jeg kunne gå mer enn to dager uten å vaske håret på kuren. Med andre ord; det varierer hva som blir resultatet til slutt Eg starta rett på med tre tablettar dagleg, eg. Har ikkje fått inntrykk av at eg har fleire eller sterkare biverknadar enn andre her inne som har byrja med/går på éin eller to tablettar dagleg. Det er difor ikkje sikkert at du treng uroa deg så mykje eigentleg. Eg har lese om fleire her i forumet som har bytta på å ta to eller tre tablettar dagleg, då dei har vore meir plaga med biverknadar. Kanskje det er noko du kan forsøke, om du er litt uroleg for å ta tre til dagen? Som Mars her sier; du kan jo ta annen hver dag med 2 og 3. Selv tok jeg 2 tabletter første mnd, og økte så til 3, og strengt tatt var det ingen andre bivirkninger enn tørrere lepper. Og får du mange ekstra bivirkninger så er det jo bare å gå ned igjen til 2 God fortsettelse!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå