Gjest Sengaia Skrevet 9. september 2012 #1461 Skrevet 9. september 2012 Ja, jeg merker det anonym, altså at jeg spør hundre ganger... er bare så redd for t det ikke skal funke, bivirkningene skal vare lenge, osv, vil bare høre forskjellige erfaringer og skjønner at det er individuelt. Vimsemus: Etter å ha prøvd en hel haug av leppepomader har jeg funnet en kjempegod; LRP (La roche-posay) Du får kjøpt den på apoteket for 80 kr. Det er absolutt den beste jeg har prøvd. Jeg har kjøpt leppepomader alt fra til 20 kr til 200 kr, men denne er absolut den beste jeg har prøvd
Lumos Skrevet 9. september 2012 #1462 Skrevet 9. september 2012 Jeg ble mye mindre tørr ganske fort, en uke eller to etter slutt. Er fortsatt litt tørr på leppene, men det går helt fint. Med meg hadde uansett tørrheten blendet litt ut etterhvert, var ikke så tørr siste månedene som i starten. Er ennå veldig vond i ryggen, men det kan vel være i kombinasjon med andre ting. Stivheten i hoftene er helt borte. Fikk noen rare prikker i panna to uker etter slutt, men de er på retrett nå. Foreløbig ingen kviser iallfall! Hurra for det! Jeg brukte som regel Weleda Everon lipbalmen, den synes jeg er kjempegod. Mange liker ikke konsistensen (litt hard å påføre første gangene, til den blir myk) og lukten, men jeg synes den er veldig bra. Kjøpte den på iHerb, mye billigere enn i butikk. Kjøpte gjerne mange i slengen, sparer litt på det. Ellers har jeg kjøpt en annen også i det siste, den heter Shea Butter Lip Balm, det er av merket Urtekram. Den kjøper jeg i helsekost her i Norge, koster rundt 20 kr tror jeg. God og fet den og!
Gjest Sengaia Skrevet 9. september 2012 #1463 Skrevet 9. september 2012 Da har jeg begynt å ta 6 om dagen, da blir det 6 i 2 uker, det skal jeg holde ut. Jeg har igrunnen vært utrolig "heldig" med bivirkningene i forhold til det jeg leser her! Er bare dehydrert, tørre lepper, øyne, hår og det der. Ellers er jeg i fin stand Har fortsatt kviser da, etter over 3 mnd :/ Gratulerer med endt kur!! Kan tenke meg det er deilig å være ferdig :-D
Lilje:) Skrevet 9. september 2012 #1464 Skrevet 9. september 2012 Da har jeg begynt å ta 6 om dagen, da blir det 6 i 2 uker, det skal jeg holde ut. Jeg har igrunnen vært utrolig "heldig" med bivirkningene i forhold til det jeg leser her! Er bare dehydrert, tørre lepper, øyne, hår og det der. Ellers er jeg i fin stand Har fortsatt kviser da, etter over 3 mnd :/ Gratulerer med endt kur!! Kan tenke meg det er deilig å være ferdig :-D 6 om dagen? Det var mange! Er du sikker på at det er trygt for deg? Husk at denne medisinen er svært sterk, og det er en grunn til at man har oppfølging med blodprøver hver måned for sjekk av kroppens indre tilstand. Sikkert fort gjort å ta lett på det fordi du virkelig vil bli fort ferdig til det du skal + at du ikke har så veldig plagsomme bivirkninger. Men du kan ikke vite hvordan f.eks triglyseridene, kolesterolet og leveren din har det!
Gjest Sengaia Skrevet 9. september 2012 #1465 Skrevet 9. september 2012 Prøvde å lage en plan nå på bytte på 6 og 5 annenhver dag, og så ta 4 de siste dagene. Hørte med en her som det gikk helt greit for... Bivirkningene har det vært overraskende lite av. Har tatt 4 i det siste, tok 6 i dag, har hatt det fint og jogga en lang tur. Tar en blodprøve i morgen tenker jeg. Jeg tåler bivirkninger på alle slags medisiner uhyre bra... Noen dager med ekstra dose tror jeg skal gå bra
finkel Skrevet 10. september 2012 #1466 Skrevet 10. september 2012 (endret) Prøvde å lage en plan nå på bytte på 6 og 5 annenhver dag, og så ta 4 de siste dagene. Hørte med en her som det gikk helt greit for... Bivirkningene har det vært overraskende lite av. Har tatt 4 i det siste, tok 6 i dag, har hatt det fint og jogga en lang tur. Tar en blodprøve i morgen tenker jeg. Jeg tåler bivirkninger på alle slags medisiner uhyre bra... Noen dager med ekstra dose tror jeg skal gå bra Dette synes jeg ikke hørtes bra ut, Sengaia. Husk at maksdosen per kg er der av en grunn! Og, når vi blir sjekket med blodprøver både før, underveis og etterpå, er det ingen tvil om at dette er en medisin som bør tas på alvor. Du kan umulig vite at du tåler bivirkninger på alle slags medisiner bra, dette er noe helt annet enn det en fastlege skriver ut titt og ofte. Kolesterolet ditt kan bli skyhøyt uten at du aner det! Og, leveren din har nok å jobbe med når du tar dosen hudlegen har anbefalt, og jeg kan ikke tenke meg hvor mye mer den må jobbe nå. Jeg synes du bør revurdere hele greia, det fins viktigere ting: nemlig å tenke på kroppen sin. Den skal fungere både nå og etter kuren. Tenk deg nøye om! Endret 10. september 2012 av finkel
Gjest Sengaia Skrevet 10. september 2012 #1467 Skrevet 10. september 2012 Takk for at du gjør meg så obs, Finkel, jeg skal trappe litt ned inntil jeg får snakka med legen. Blodprøve skal jeg også ta. Jeg føler meg bare i så voldsomt god form, men som du sier så trenger men jo ikke å vite om det. Takk, jeg skal ta kuren og kroppen min mer på alvor
rastløs_89 Skrevet 10. september 2012 #1468 Skrevet 10. september 2012 Pass på så du ikke blir blind da Sengaia... Har hørt at man kan miste synet av for mye a-vitamin. Følg hudlegens doseringer!
Gjest Sengaia Skrevet 10. september 2012 #1469 Skrevet 10. september 2012 Hjelpes, kjenner jeg er takknemlig for at dere passer på! Nå har jeg nettopp vært hos legen og tatt blodprøver, og hudlegen ringer meg snart så jeg får høre hvor mye jeg kan ta maks
Gjest Sengaia Skrevet 10. september 2012 #1470 Skrevet 10. september 2012 Da har jeg snakka med hudlegen. Han sa at det kom mest an på bivirkningene hvor mye jeg burde ta. F. eks. annenhver dag med 3 og 4 piller. At det kunne gå høyere, men bivirkningene ville bli verre, men ellers ingen megafare om jeg tok enda mer. Pga bivirkningene ville han ikke anbefale meg å ta mer enn det, men det var ikke sånn at det var farlig. Så nå trapper jeg litt opp og tar blodprøver mye oftere. Enten det eller så tar jeg en del nå, for så å trappe ned til min spesielle dag 14. oktober, for så å trappe opp igjen til vanlig etter den dagen og bli ferdig med den da. Vil bare ikke ha bivirkninger den dagen :-/ slipper jo omtrent det om jeg er ferdig med kuren ca 12 dager før tror jeg
Irena H Skrevet 10. september 2012 #1471 Skrevet 10. september 2012 Hva bruker/brukte dere på leppene? Her preller det av løst skinn, og jeg klarer ikke la vær å pille på det..! Så nå er jeg rimelig sår etter hvert Jeg bruker Classic Carmex lip balm og Avene lip balm. Synes Carmex fungerer bedre enn Avene. Er veldig tørr i huden, men leppene "holder" seg : ) Smører dem hele tiden. Hvor lenge har du vært på denne kuren?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #1472 Skrevet 10. september 2012 Da har jeg snakka med hudlegen. Han sa at det kom mest an på bivirkningene hvor mye jeg burde ta. F. eks. annenhver dag med 3 og 4 piller. At det kunne gå høyere, men bivirkningene ville bli verre, men ellers ingen megafare om jeg tok enda mer. Pga bivirkningene ville han ikke anbefale meg å ta mer enn det, men det var ikke sånn at det var farlig. Så nå trapper jeg litt opp og tar blodprøver mye oftere. Enten det eller så tar jeg en del nå, for så å trappe ned til min spesielle dag 14. oktober, for så å trappe opp igjen til vanlig etter den dagen og bli ferdig med den da. Vil bare ikke ha bivirkninger den dagen :-/ slipper jo omtrent det om jeg er ferdig med kuren ca 12 dager før tror jeg Har vært så stor fokus på at du må bli bra til 14.oktober.. Kan jeg spørre hva du skal? Hilsen nysgjerrigper... Anonym poster: 46d8d66e8b93229c40fd5cb251431959
Vimsemus Skrevet 10. september 2012 #1473 Skrevet 10. september 2012 Jeg bruker Classic Carmex lip balm og Avene lip balm. Synes Carmex fungerer bedre enn Avene. Er veldig tørr i huden, men leppene "holder" seg : ) Smører dem hele tiden. Hvor lenge har du vært på denne kuren? Takk for tips folkens! På onsdag er det 3 uker siden jeg startet.
Gjest Sengaia Skrevet 11. september 2012 #1474 Skrevet 11. september 2012 Har vært så stor fokus på at du må bli bra til 14.oktober.. Kan jeg spørre hva du skal? Hilsen nysgjerrigper... Anonym poster: 46d8d66e8b93229c40fd5cb251431959 Hummm... Kanskje jeg skal gifte meg?
Sophie-Ann Skrevet 11. september 2012 #1475 Skrevet 11. september 2012 Tråden er ryddet for reklame Sophie-Ann, mod
Irena H Skrevet 11. september 2012 #1476 Skrevet 11. september 2012 Takk for tips folkens! På onsdag er det 3 uker siden jeg startet. Det er jo dagen etter jeg hadde startet! : ) Jeg har fått tørr hud i ansiktet ganske raskt. Det verste er at jeg hele tiden får store vonde kviser på ryggen disse ukene. Er sikkert en av de få som er glad for at sommeren er over. Er det noen som har opplevd dårligere humør, nedstemthet o.l. i løpet av kuren? Er redd for at hvis jeg forteller hudlegen min om dette at jeg ikke får fortsette kuren. Alle svar mottas med takk!
Gjest Sengaia Skrevet 11. september 2012 #1477 Skrevet 11. september 2012 Jeg har merka at jeg har vært mer tiltaksløs og litt mer "daff" mens jeg har tatt kuren i litt over 3 mnd nå. Jeg er nedstemt og daff til vanlig, så kanskje jeg har lagt det litt over til ISO, men det er liksom på en annen måte... i begynnelsen hvertfall var det helt jævlig. Det tror jeg ikke er tilfeldig. At de få første ukene av kuren var det et helvete jeg aldri har hatt før. Ellers når det gjelder nedstemthet har det vært sånn passe. Jeg har ikke sagt noe om det til legen, jeg reagerer på at legen i det hele tatt skrev det ut til meg siden jeg har en ganske heftig sykehistorie, psykisk. Men det har som sagt gått greit da. Men kanskje du burde være lurere enn meg, og si ifra? Er nedstemtheten til å holde ut? Hvordan er det egentlig, går det utover dagligdagse ting?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1478 Skrevet 11. september 2012 Noen som har opplevd "tranghet" i brystkassen? Eller smerter i ryggsøylen? Hudlegen hadde ikke hørt om det før. Men det begynte samtidig som jeg begynte på Iso, og ble bedre da jeg trappet ned til 1 tbl om dagen. <br /><br /> Anonym poster: b0cd6b022ca8376428360df9c28385fd
Vimsemus Skrevet 11. september 2012 #1479 Skrevet 11. september 2012 Det er jo dagen etter jeg hadde startet! : ) Jeg har fått tørr hud i ansiktet ganske raskt. Det verste er at jeg hele tiden får store vonde kviser på ryggen disse ukene. Er sikkert en av de få som er glad for at sommeren er over. Er det noen som har opplevd dårligere humør, nedstemthet o.l. i løpet av kuren? Er redd for at hvis jeg forteller hudlegen min om dette at jeg ikke får fortsette kuren. Alle svar mottas med takk! Aah :D Jeg ble tørr og rar på leppene ganske kjapt. Nå har huden begynt å flasse rundt munnen og nesen. Kjinnene har begynt å bli litt skjellaktig og tørre. Og så klør jeg over alt! Inkludert i hodebunnen, der har jeg begynt å flasse. Til gjengjeld får jeg ikke fett hår i det hele tatt!
Vimsemus Skrevet 11. september 2012 #1480 Skrevet 11. september 2012 Noen som har opplevd "tranghet" i brystkassen? Eller smerter i ryggsøylen? Hudlegen hadde ikke hørt om det før. Men det begynte samtidig som jeg begynte på Iso, og ble bedre da jeg trappet ned til 1 tbl om dagen. <br /><br /> Anonym poster: b0cd6b022ca8376428360df9c28385fd Ja begge deler. Hvis jeg sitter litt skeivt i sofaen lent over noen puter så er jeg helt rar i brystet etterpå. Akkurat som om når man trykker på en tempurpute, det tar litt tid før trykket forsvinner. Haha, dårlig forklart men. Jeg har ikke akkurat smerter i ryggsøylen, men den er veldig øm. Har til vanlig en del smerter i musklene på den ene siden av ryggen, de er også mer merkbare nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå