AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #901 Del Skrevet 7. april 2012 Willingly I accept. An interesting theme, I will take part. Together we can come to a right answer. I am assured. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #902 Del Skrevet 7. april 2012 "Isotretinoin. (Accutane) – denne medisinen er noen ganger brukt for behandling av arr cystisk akne. Det er også brukt til å behandle akne som ikke har respondert på andre behandlinger. Vi er ikke sikker på hvorfor dette kraftige medisinen er en risikofaktor for ulcerøs kolitt" Dette er en tarmsykdom. Fant dette på nettet og nå ble jeg skikkelig redd XD Er 1måned inn i kuren og har de siste dagene hadd problemer med tarmen, det er jo sikkert av andre grunner, men jeg blir bare så paranoid. Leste også at i USA har mange saksøkt hudlegene sine pga de har fått alvorlige tarmsykdommer etter accutanekur. Jeg er seriøst livredd for å få skumle vedvarende bivirkninger ved å ta isotretinoin at jeg vurderer å slutte... Det er jo kjempeliten sjanse for å få disse tarmsykdommene av å ta isotretinoin, men jeg vil heller ha kviser og arr enn å sitte på do med diare resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #903 Del Skrevet 7. april 2012 "Isotretinoin. (Accutane) – denne medisinen er noen ganger brukt for behandling av arr cystisk akne. Det er også brukt til å behandle akne som ikke har respondert på andre behandlinger. Vi er ikke sikker på hvorfor dette kraftige medisinen er en risikofaktor for ulcerøs kolitt" Dette er en tarmsykdom. Fant dette på nettet og nå ble jeg skikkelig redd XD Er 1måned inn i kuren og har de siste dagene hadd problemer med tarmen, det er jo sikkert av andre grunner, men jeg blir bare så paranoid. Leste også at i USA har mange saksøkt hudlegene sine pga de har fått alvorlige tarmsykdommer etter accutanekur. Jeg er seriøst livredd for å få skumle vedvarende bivirkninger ved å ta isotretinoin at jeg vurderer å slutte... Det er jo kjempeliten sjanse for å få disse tarmsykdommene av å ta isotretinoin, men jeg vil heller ha kviser og arr enn å sitte på do med diare resten av livet. Snakk med hudlegen din. Men ja, det er en risiko for å få varige bivirkninger av medisinen. Sliter selv med leddbetennelser jeg fikk av medisinen enda, og det er to år siden jeg sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 7. april 2012 #904 Del Skrevet 7. april 2012 Willingly I accept. An interesting theme, I will take part. Together we can come to a right answer. I am assured. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 8. april 2012 #905 Del Skrevet 8. april 2012 Hvordan reagerte du på solkremen fra LRP? Med kviser, eller utslett? Ser at den skal være non-comedogenic, i følge de selv iallefall. Skal sjekke den ut på makeupalley nå, kanskje jeg blir litt klokere Takk for svar! Jeg fikk verken kviser eller utslett, men... hva kalles det... millier? Altså små, blokkerte porer som blir litt hevende ut av huden og ser så smått røde ut? Vi kaller det hvite hudormer, haha :gjeiper: Har nå kommet hjem, og etter en skrubb og rens er huden min helt fin nå. Jeg vil si at det var et mini utbrudd som bare gjorde huden min grovere, fikk ingen synlige kviser av det. Hadde jeg hatt litt tid på nettshopping før jeg dro hadde jeg nok kjøpt DENNE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 8. april 2012 #906 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg er seriøst livredd for å få skumle vedvarende bivirkninger ved å ta isotretinoin at jeg vurderer å slutte... Det er jo kjempeliten sjanse for å få disse tarmsykdommene av å ta isotretinoin, men jeg vil heller ha kviser og arr enn å sitte på do med diare resten av livet. Jeg gjorde også meg selv hysterisk av å google rundt i begynnelsen, men det kom til et punkt hvor jeg måtte slutte fordi jeg startet å bli litt hypokonder xD Det gikk bra med meg, har ingen synlige plager nå, så håper at resten slipper unna like lett :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 8. april 2012 #907 Del Skrevet 8. april 2012 Vedr dosen så tror jeg ikke jeg får lov å ta mer, tar tre tbl dagen nå.. Men er nok heldig som har så lite bivirkninger, så tenker at kroppen min tåler dosen bra. Bortsett fra bylleutslett da! Ok, da er det ikke uvanlig da... Det ser bare så sinnsykt ut på det ene kinnet.. Håper det fortsetter bra for deg etterpå, og at du stikker inom av og til i månedene som kommer og rapporterer Yes Ser jo nesten på det som en plikt da jeg startet tråden, heheh. Håper at jeg kommer med gode nyheter gjennom månedene da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shifty Skrevet 8. april 2012 #908 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg gjorde også meg selv hysterisk av å google rundt i begynnelsen, men det kom til et punkt hvor jeg måtte slutte fordi jeg startet å bli litt hypokonder xD Det gikk bra med meg, har ingen synlige plager nå, så håper at resten slipper unna like lett :gjeiper: Artig å lese Kjenner meg igjen! Jeg har som skrevet tidligere fått resept som jeg ikke har turt å hente enda fordi jeg satt meg ned og googlet da jeg kom tilbake fra legen og ble litt skremt. Trur jeg bare får drite i skrekkhistoriene og ta det som det kommer. Bare være forberedt på tørr hud/lepper, og et utbrudd jeg IKKE ser frem til Det i seg selv er nesten grunn nok til ikke å begynne på dette. Jeg har inntrykk av at det varierer veldig, men hvor lang tid brukte dere som har gått på det en stund/blitt ferdig på å merke noe skikkelig effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 9. april 2012 #909 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg har inntrykk av at det varierer veldig, men hvor lang tid brukte dere som har gått på det en stund/blitt ferdig på å merke noe skikkelig effekt? Panna mi var helt ruglete før jeg startet i slutten av oktober. Innen desember var den helt glatt! Jeg hadde utbrudd jevnt ut hele kuren, men de ble stadig mindre og gikk fortere bort. Nå er jeg ferdig, huden er helt glatt og jeg har kun fått noen små kviser nederst på haka nå, mest sannsynlig pga pms-tider. Men utover det har jeg en helt fantastisk myk og jevn hud! Veldig artig å høre fra deg, BabyBlue! Godt å høre slike suksesshistorier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 9. april 2012 #910 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg har forresten tatt 2000 mg med nattlysolje hver dag de siste fjorten dagene. Jeg tror huden har hatt veldig godt av det, som en kickstart for å bli kvitt den tørre huden på kroppen etter kuren. Går nå ned til 1000 mg om dagen, blir spennende å se om fuktigheten opprettholdes. Har også begynt å ta multivitaminene mine igjen, og negler og hår vokser som aldri før Er det noen her som veit hvor lenge man burde vente før man stikker til en hudpleier for en skikkelig god dyprens/aromaterapi-time? Har så lyst til å skjemme bort huden litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 9. april 2012 #911 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg har forresten tatt 2000 mg med nattlysolje hver dag de siste fjorten dagene. Jeg tror huden har hatt veldig godt av det, som en kickstart for å bli kvitt den tørre huden på kroppen etter kuren. Går nå ned til 1000 mg om dagen, blir spennende å se om fuktigheten opprettholdes. Har også begynt å ta multivitaminene mine igjen, og negler og hår vokser som aldri før Er det noen her som veit hvor lenge man burde vente før man stikker til en hudpleier for en skikkelig god dyprens/aromaterapi-time? Har så lyst til å skjemme bort huden litt Var innpå et parfymeri som selger bedre hudpleieprodukter, og en dame sa at det tar ca. 4 måneder etter kuren før man kan begynne å bruke MD aktivt i hvert fall. Vet ikke hvor lenge en bør vente da huden er forskjellig fra person til person, men tror du må vente noen måneder før du lar noen dyprense huden din =) Jeg har selv veldig lyst til å angripe arrene mine på en ganske aggresiv og effektiv måte (laser/syrepeeling osv), men antar at jeg må vente MINST et halvt år før det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 9. april 2012 #912 Del Skrevet 9. april 2012 Takk for svar! Har jo virkelig ikke lyst til å ende opp med jævlig hud igjen, så da er det nok best å vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moimoimoi Skrevet 10. april 2012 #913 Del Skrevet 10. april 2012 Hei! Her kommer jeg med en ny oppdatering. Jeg er nå straks ferdig med mnd.2 og ting går greit. Får fortsatt noen megakviser her og der i perioder som bruker laaang tid på å forsvinne. Begynner å lure litt på når jeg skal bli braaaa! ÅÅh, Tålmodighet har aldri vært min sterke side... Ellers får jeg sår over alt, huden min tåler veldig lite. Bare jeg kommer borti med en negl eller noe så begynner jeg å blø. Har også tidvis mye eksem på armer og rygg. Smører med hydrokortison-salve, men er ikke så flink med å følge opp med dette + fuktighetskrem. Det er jo så kjedelig å smøre seg hele tiden! Er mye mindre tørr i ansiktet enn før,takket være gode produker. Har også kjøpt en suuper solkrem, med solfaktor 50 (!!)Obagi Medical Nu-Derm Sun Shield SPF 50 Sunscreen Lotion. Den er ikke klissete i det hele tatt og fungerer helt utmerket. Har testet denne på høyfjellet i sola - ingen tegn til solbrenthet. Tommel opp! Den er litt dyr da, men veldig drøy i bruk. Så ja....dagene går og kvisene består. Og jeg er blitt veldig glad i mitt nye hår!! (som jeg nesten aldri trenger å vaske lengre) Sånn alt i alt går kuren veldig bra. Gleder med til å få fin hud til sommeren!! (krysser fingre) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moimoimoi Skrevet 10. april 2012 #914 Del Skrevet 10. april 2012 Artig å lese Kjenner meg igjen! Jeg har som skrevet tidligere fått resept som jeg ikke har turt å hente enda fordi jeg satt meg ned og googlet da jeg kom tilbake fra legen og ble litt skremt. Trur jeg bare får drite i skrekkhistoriene og ta det som det kommer. Bare være forberedt på tørr hud/lepper, og et utbrudd jeg IKKE ser frem til Det i seg selv er nesten grunn nok til ikke å begynne på dette. Jeg har inntrykk av at det varierer veldig, men hvor lang tid brukte dere som har gått på det en stund/blitt ferdig på å merke noe skikkelig effekt? Hallo! Ville bare si at jeg var AKKURAT lik deg når jeg kom hjem med resepten i hånda. Googlet som en gærning og fant den ene skrekkhistorien etter den andre. Brukte noen dager på å bestemme meg og fikk ikke sove pga det. Men til slutt så bestemte jeg meg for å "go for it" og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde. Tenkte som så at ble det for ille så var det jo bare å slutte! Det var verst i starten for meg- da var jeg mest tørr og hadde det største utbruddet, samt vondt i korsryggen. Kunne ikke bruke linser og tenkte at det kom til å bli hardt å holde på med dette i flere måneder fremover. Men så merket jeg raskt at bivirkningene ble mildere og nå tenker jeg ikke så mye over at jeg går på denne kuren lenger. JA, jeg er tørr i huden og JA jeg har eksem både her og der, men det er en liten pris å betale for å bli kvitt kvisene som har plaget meg i så mange år! Jeg skal ikke si hva du bør gjøre, for den avgjørelsen må du til syvende og sist ta selv. Men som sagt - blir bivirkningene for ille så slutter du bare. Det er ikke mer hokus pokus enn det! :)Håper du greier å bestemme deg! Det er den tvilen og tenkingen som er verst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moimoimoi Skrevet 10. april 2012 #915 Del Skrevet 10. april 2012 Vedr dosen så tror jeg ikke jeg får lov å ta mer, tar tre tbl dagen nå.. Men er nok heldig som har så lite bivirkninger, så tenker at kroppen min tåler dosen bra. Bortsett fra bylleutslett da! Ok, da er det ikke uvanlig da... Det ser bare så sinnsykt ut på det ene kinnet.. Håper det fortsetter bra for deg etterpå, og at du stikker inom av og til i månedene som kommer og rapporterer Hei Lotta1! Du høres ut som du er ganske lik meg når det gjelder dose og bivirkninger. Jeg tar også 3 tabletter og tåler det godt. Lite bivirkninnger, og det som er er fullt levelig. MEN, jeg fikk også en stygt utbrudd på det ene kinnet nå i påsken. Store stygge og vonde. ÆSJ. Hvor lenge har du gått på kuren og hvor lenge har du igjen? Jeg har straks fullført 2 mnd og vet ikke helt hvor lenge jeg skal gå...regner mer det blir sånn ca. ut Juni - kanskje litt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 10. april 2012 #916 Del Skrevet 10. april 2012 Artig å lese Kjenner meg igjen! Jeg har som skrevet tidligere fått resept som jeg ikke har turt å hente enda fordi jeg satt meg ned og googlet da jeg kom tilbake fra legen og ble litt skremt. Trur jeg bare får drite i skrekkhistoriene og ta det som det kommer. Bare være forberedt på tørr hud/lepper, og et utbrudd jeg IKKE ser frem til Det i seg selv er nesten grunn nok til ikke å begynne på dette. Jeg har inntrykk av at det varierer veldig, men hvor lang tid brukte dere som har gått på det en stund/blitt ferdig på å merke noe skikkelig effekt? Jeg er halvveis ut i kuren nå. Har ganske lenge kjent at huden er mykere og klarere. Men jeg har fotsatt utbrudd, mest på kinner og kjeve/hals. Men huden er helt klart mykere, og pannen er nok ferdig, forhåpentligvis, for den er silkemyk Det blanke i huden forsvant nesten momentant, helt vidunderlig! Og håret er en fryd, trenger ikke vaskes i det hele tatt lenger Det går sakte men sikkert fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 10. april 2012 #917 Del Skrevet 10. april 2012 Hei Lotta1! Du høres ut som du er ganske lik meg når det gjelder dose og bivirkninger. Jeg tar også 3 tabletter og tåler det godt. Lite bivirkninnger, og det som er er fullt levelig. MEN, jeg fikk også en stygt utbrudd på det ene kinnet nå i påsken. Store stygge og vonde. ÆSJ. Hvor lenge har du gått på kuren og hvor lenge har du igjen? Jeg har straks fullført 2 mnd og vet ikke helt hvor lenge jeg skal gå...regner mer det blir sånn ca. ut Juni - kanskje litt lenger. Hei Ja det høres ut som det er rimelig likt hos oss ja Jeg er nesten 3 måneder ut i kuren og skal nok stå på den like lenge til. Men må si jeg syns det går kjempefint, jeg tenker ikke lenger over at jeg spiser disse tablettene. Glemmer de av og til ved middagen og må ta de til kvelds Går det ann liksom! Er tørr på både legger og armer, men er nok for dårlig til å smøre. Litt eksem av og til på ene hånden og ellers fint lite. Så jeg klager ikke. Tre tbl er vel uansett maks, og jeg har kun tatt det i et par uker, tok 2 før det. Så når kroppen stabiliserer seg på de 3 til dagen så stopper vel utbruddene også litt om litt. Ser jo at mange begynner å merke veldig forandring til det positive etter 3-4 måneder. Jeg håper jeg er en av de, for det utbruddet jeg har hatt nå i snart 14 dager har ikke vært kult. Kinner, kjeve og nedover halsen. Grusomt, men det er på returen nå og jeg vil ikke ha det slik igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shifty Skrevet 10. april 2012 #918 Del Skrevet 10. april 2012 Hallo! Ville bare si at jeg var AKKURAT lik deg når jeg kom hjem med resepten i hånda. Googlet som en gærning og fant den ene skrekkhistorien etter den andre. Brukte noen dager på å bestemme meg og fikk ikke sove pga det. Men til slutt så bestemte jeg meg for å "go for it" og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde. Tenkte som så at ble det for ille så var det jo bare å slutte! Det var verst i starten for meg- da var jeg mest tørr og hadde det største utbruddet, samt vondt i korsryggen. Kunne ikke bruke linser og tenkte at det kom til å bli hardt å holde på med dette i flere måneder fremover. Men så merket jeg raskt at bivirkningene ble mildere og nå tenker jeg ikke så mye over at jeg går på denne kuren lenger. JA, jeg er tørr i huden og JA jeg har eksem både her og der, men det er en liten pris å betale for å bli kvitt kvisene som har plaget meg i så mange år! Jeg skal ikke si hva du bør gjøre, for den avgjørelsen må du til syvende og sist ta selv. Men som sagt - blir bivirkningene for ille så slutter du bare. Det er ikke mer hokus pokus enn det! :)Håper du greier å bestemme deg! Det er den tvilen og tenkingen som er verst! Hei Moimoimoi, og tusen takk for svar! Nå over en uke senere tok jeg endelig steget og dro på apoteket for å hente tablettene. Ble stående 20 min i kø, og på den tiden var jeg nær ved å bare dra tomhendt tilbake flere ganger. Til og med når det plinget i kassen og det var min tur, ble jeg stående og vente i noen sekunder før jeg bestemte meg for å gjøre det. Damen i skranken så litt forundret ut, og ga meg leksen om at det var bivirkninger og at jeg måtte være særdeles forsiktig osv. Så kom damen fra skranken ved siden av og ga meg samme leksen. De ble begge to stående der og riste på hodet i vanntro mens ingen andre i butikken fikk hjelp. "Jeg skjønner ikke at de skriver ut dette nå." "Det anbefales å starte med dette i november" osv osv.. Jeg kunne ikke annet enn å stå der og nikke, og kastet pillene langt bak i garasjen når jeg kom hjem. Helvette. Jeg er så frustrert nå. Det er ikke nødvendigvis bivirkningene som stopper meg heller. Men tanken på at jeg skal bli ENDA værre før jeg blir bedre, og uvissheten om hvor lang tid det tar. Klarer ikke å starte på dette trur jeg :/ Men samtidig plager kvisene meg forferdelig. Jeg var overlykkelig en stund nå når jeg gikk på tetracyklin. Fikk livet tilbake følte jeg (i 3 korte måneder). Men nå er jeg like ille som alltid igjen. Folk ser det på meg at jeg er nedenfor, og spør hva som plager meg Jeg må ringe legen i morgen å høre hva jeg skal gjøre med dette. Om det evt. er mulig å få tetracyklin igjen nå i sommer, og heller begynne kuren i oktober/november. (selv om tetracyklin heller ikke er å anbefale om sommeren visst) Vel, det var dagens utblåsning :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta1 Skrevet 10. april 2012 #919 Del Skrevet 10. april 2012 Hei Moimoimoi, og tusen takk for svar! Nå over en uke senere tok jeg endelig steget og dro på apoteket for å hente tablettene. Ble stående 20 min i kø, og på den tiden var jeg nær ved å bare dra tomhendt tilbake flere ganger. Til og med når det plinget i kassen og det var min tur, ble jeg stående og vente i noen sekunder før jeg bestemte meg for å gjøre det. Damen i skranken så litt forundret ut, og ga meg leksen om at det var bivirkninger og at jeg måtte være særdeles forsiktig osv. Så kom damen fra skranken ved siden av og ga meg samme leksen. De ble begge to stående der og riste på hodet i vanntro mens ingen andre i butikken fikk hjelp. "Jeg skjønner ikke at de skriver ut dette nå." "Det anbefales å starte med dette i november" osv osv.. Jeg kunne ikke annet enn å stå der og nikke, og kastet pillene langt bak i garasjen når jeg kom hjem. Helvette. Jeg er så frustrert nå. Det er ikke nødvendigvis bivirkningene som stopper meg heller. Men tanken på at jeg skal bli ENDA værre før jeg blir bedre, og uvissheten om hvor lang tid det tar. Klarer ikke å starte på dette trur jeg :/ Men samtidig plager kvisene meg forferdelig. Jeg var overlykkelig en stund nå når jeg gikk på tetracyklin. Fikk livet tilbake følte jeg (i 3 korte måneder). Men nå er jeg like ille som alltid igjen. Folk ser det på meg at jeg er nedenfor, og spør hva som plager meg Jeg må ringe legen i morgen å høre hva jeg skal gjøre med dette. Om det evt. er mulig å få tetracyklin igjen nå i sommer, og heller begynne kuren i oktober/november. (selv om tetracyklin heller ikke er å anbefale om sommeren visst) Vel, det var dagens utblåsning :/ Kjære deg Først: de apotekdamene er apotekdamer! Ikke leger! Og burde holde munnen igjen og ikke snakke på den måten. Jeg er sykepleier, og ville aldri på en slik måte uttrykket MIN skepsis til en slik behandling, uansett hva jeg måtte mene. For det må stå for meg. Så: jeg er langt over 30 år og har vært plaget av kviser siden tidlig i tenårene. Jeg har prøvd alt der er, også antibiotika. Og jeg angrer på at jeg ikke har gjort dette her for veldig lenge siden. Det har plaget meg mye, og jeg forstår at du også plages. Du må ta et valg, og det valget må du stå for. Og du må slutte dvele ved det. Jeg har gått til en hudlege som har forskrevet dette preparatet helt siden starten, og jeg spurte han om en Afrikatur jeg skulle ta ca 1 måned ut i kuren. Burde jeg drøye oppstart til etterpå? "Neida, bruk høy faktor, sunn fornuft og ikke ligg hele dagen på stranden. Mennesker over hele verden, også hvite mennesker i varme strøk, spiser denne kuren." Og vet du hva? Det gikk HELT fint, jeg ble ikke brent, og brukte 50 i faktor i ansiktet og på kroppen store deler av turen. Ikke la tvilene for slike ting avgjøre om du begynner eller ikke. Dette er ikke en slik livsfarlig kur som man kan tro av alt man leser på nettet. Husk at alle reagerer ulikt, og husk at alle medisiner er det bivirkninger med. Ikke alle får blodpropp av p-piller, men mange spiser de for det Og ikke alle får veldig mye bivirkninger av iso. Jeg er en av de. Jeg vet mange plages, og jeg har også tørr hud og har hatt et par store utbrudd av kviser, fordi huden må tømmes. Men slik er det jo, og det må jeg leve med hvis jeg ønsker å bli kvitt dette. Håper du finner ut av det, men ikke la alle de små tingene være avgjørende! Dette går fint skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 11. april 2012 #920 Del Skrevet 11. april 2012 Nå er det tre uker siden jeg avsluttet kuren, og jeg har det virkelig bra med meg selv. Huden er kvisefri, og de få arrene jeg har er det sikkert bare jeg selv som ser Å stå opp og møte mitt søvnige ansikt i speilet, er ikke deprimerende slik det var før. Morgenstellet går som en lek, og jeg trenger ikke bruke foundation/pudder/concealer for å skjule kviser. Jeg har faktisk opplevd å få kompliment for den fine huden min, fra folk som ikke vet om at jeg har gått på iso Det eneste kjipe med å avslutte kuren, er at jeg nå må vaske håret oftere igjen, haha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå