Gå til innhold

Hvilke land har du vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

-Hvilket land likte du best?

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

-Hva er ditt drømmereisemål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi har hatt slike tråder før her :-) Men jeg har vært i ca 35 land nå. Jeg synes land some Italia, Sør-Afrika og Malaysia er flotte land. Generelt sett synes jeg at sør-øst asia er flott....en anderledes kultur, god mat, kaotiske byer, flotte strender, hyggelige folk etc. Drømmereisen var kanskje Maldivene...nydelige strender og ikke noe anne å gjøre enn å slappe av egentlig. Jeg har lagt ut reisebrev fra noen av mine turer på min hjemmeside...der kan du lese mer hvis du er interessert i noen av reisemålene :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Hmmm.. Norge, Sverige, Danmark, England, Skottland, Wales, Irland, Spania, Hellas, Italia, Malta, Portugal, Egypt, Sør-Afrika, Namibia. Skal til USA for første gang neste år. Det blir 15 jeg har vært i nå, da, inkludert Norge. I UK har jeg vært veldig mange ganger, så i noen år gikk ferien alltid dit. Er vel derfor det ikke er så veldig mange land å skryte av.

-Hvilket land likte du best?

Elsker de britiske øyer, men aller best likte jeg nok Namibia.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Var der først i fire uker på et frivilligprosjekt med dyr, og dro tilbake året etter. Da var jeg fem uker. Så ni uker til sammen. Kunne godt vært der lenger, spesielt første gangen. (Likte prosjektet best den gangen, men det hadde ikke noe med selve landet å gjøre.) Elsker naturen, å høre løvene brøle om morgenen og kvelden, kunne være sammen med dyr på dyrs premisser, det flotte afrikanske landskapet, hvordan folka der forholder seg til naturen, stemningen, luktene, de fantastiske dyra jeg ble kjent med...

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Namibia og Sør-Afrika. Fikk ikke sett så mye av sistnevnte, og har lyst til å delta på lignende prosjekter der. Var i Cape Town, men hadde bare et døgn der, og det var altfor lite.

Reiser også alltid tilbake til UK og Irland. Vil gjerne til Dublin igjen, og masse koselige engelske og skotske byer, som York, Edinburgh, Carlisle og Liverpool.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Malta. Likte meg overhodet ikke der i det hele tatt. Ville bare hjem, av mange grunner, men hele øya ga megdårlige vibber.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Mer Afrika, og deretter USA. Reise på roadtrip gjennomm en hel hug med stater og oppleve landet!

Redigerer litt over et år etter: Nå har jeg også vært i USA, Frankrike og på Gran Canaria (som strengt tatt ikke er et land, men).

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gard, er du her inne og :fnise:

Jeg slår deg i antall land. Ligger på 40 nå og planlegger en kraftig økning på reise cv min i nær fremtid.

Karibien er stedet jeg falt pladask for, dit skal jeg igjen. Både maten, kulturen og naturen var fantastisk.

Var der i 4 uker og kunne blitt lenger.

Et sted jeg ikke har behov for å reise tilbake til er Sibir. Og Seychellene, det var en nedtur etter å ha drømt om stedet leeenge. Det var kjedelig.

Jeg ser frem til å utforske mer av Afrika :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gard, er du her inne og :fnise:

Jeg slår deg i antall land. Ligger på 40 nå og planlegger en kraftig økning på reise cv min i nær fremtid.

hehe....ja, jeg er overalt der det er snakk om reiser :-) Ja, jeg har faktisk ikke vært i så mange land...men jeg reiser ganske mye. Grunnen er vel at jeg har reist en del tilbake til de samme landene men på nye plasser...har f.eks. vært 5 ganger i Italia, flere ganger i Sør-Afrika, kommet ut av tellingen på turer til Thailand og Malaysia ettersom jeg har vært der på utallige jobbturer og ferieturer osv. Så jeg tror kanskje jeg skal klare å slå deg på antall flydde fly kilometre :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Europa: Norge (naturligvis), Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, England, Frankrike, Spania, Latvia, Nederland, Malta, Hellas, Kypros, Bulgaria

Andre: Kina, Tunisia, USA, Antigua, Thailand, Dominica, Martinique, Guadaloupe, St. Lucia

-Hvilket land likte du best?

Tror det må bli de som ligger i Karibien.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Var 10 dager i Karibien, seilte fra øy til øy, men var noe lenger på Antigua enn de andre øyene før vi dro til seilbåten.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Karibien! Og dit skal jeg om 5 uker på ny seiltur på andre øyer. Gleeeder meg.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Hmm... Bulgaria ga meg ikke så mye.. Men har jo ikke sett stort av kulturen der. Det er mer byer/steder i land jeg ikke vil tilbake til, enn hele landet.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Botswana, Australia, Island, Svalbard, Brasil, India blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannia, Polen, Tsjekkia, Dominikanske Republikk, Bulgaria, Spania, Frankrike, Tyrkia, Hellas og Egypt. 14 ble det.

-Hvilket land likte du best?

Jeg synes det er litt vanskelig å si, for det har vært veldig forskjellige typer reiser, til forskjellige typer steder. I den Dominikanske Republikk var vi for eksempel stort sett kun på et luksushotell som i seg selv var som en by, men jeg føler ikke at jeg egentlig fikk sett noe særlig av landet. Uansett er det nok den mest fantastiske ferien jeg har vært på da, med nydelige omgivelser. Ellers er igrunn Danmark et land jeg liker veldig godt.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Karibien var jeg bare en uke, og skulle gjerne bodd der i alle fall i en måned. Men da hadde jeg sikkert lagt grundig på meg :fnise: Danmark reiser jeg til stadig vekk, alt fra en helg til ti dager i slengen.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

De fleste land kan jeg tenke meg å besøke igjen, men helst andre steder enn akkurat der jeg var sist.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Kommer ikke til å dra tilbake til Hurghada i Egypt. Likte ikke stedet i det hele tatt. Andre områder av Egypt kan jeg muligens ta turen innom, og Rødehavet er jo fantastisk å dykke i. Men ikke tilbake til Hurghada, nei.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Jeg vet ikke, det er så mange steder jeg gjerne vil besøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i:

Nord-Amerika:

USA 

Mexico

Europa:

England

Belgia

Afrika:

Egypt

Aner ikke hvor jeg syns det var "best", jeg syns det å reise i seg selv er fantastisk.

Føler sjeldent at det er lang nok tid på et sted, men det er jo endel av reisinga. Er man der for lenge, så VIL man jo dra. Nå drar jeg sjeldent på tur hvor man bare er èn plass, så det er kanskje derfor

Mitt drømmereisemål er Maldivene, og Galapagosøyene. Sukk.

EDIT: Åja, jeg har forresten også vært på Svalbard. Der kunne jeg tenkt meg å dra tilbake. Og jeg vil veldig gjerne flytte til Alaska og bo der ett års tid.

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Har vært i noen -og tjue land, deriblandt USA, Russland, Australia og flere land i Asia.

-Hvilket land likte du best?

Uten tvil Australia.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Har vært der fire ganger, tilsammen 3 måneder.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Fikk for lite tid i Dubai, der var litt spesielt.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Er litt "ferdig" med Thailand, litt for turistifisert og litt for oppskrytt.

-Hva er ditt drømmereisemål?

En eller annen sydhavsøy, langt utenfor allfarvei og hvor jeg ikke treffer naboen :gjeiper:

Og Svalbard er fantastisk, ja! (men ikke om vinteren når der er bekmørkt hele døgnet....)

Endret av reiseglad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i:

Frankrike

Tyskland

Spania

Portugal

Hellas

Thailand

Tsjekkia

Ungarn

Usa

Malta

Nederland

Trinidad og Tobago

+ Skandinavia da :)

Tror det er fler, men kommer ikke på akkurat nå......

Usa er det landet jeg helst vil tilbake til :)

Edit: Kom på et land til :)

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge,Sverige,Finland,Danmark,Tyskland,Estland,England,

Singapore,Indonesia,Malaysia,Spania,Italia,Vatikanet(egen stat),

Hellas,Thailand,Russland,Portugal,Nederland.

-Hvilket land likte du best?

Singapore

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Vært der 6 ganger,siste gang her i sommer var på nesten 6 uker.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Tioman,Malaysia - en perle av en øy.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Estland,dog det er mange år siden.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Nord-Korea,er så utrolig lite folk fra vesten

som har vært der.

Ellers - Buenos Aires-Argentina/Rio de Janeiro-Brasil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polen 1 gang

tsjekkia 4 ganger

danmark 3 ganger

tyskland 4 ganger

hellas 1 gang

cuba 2 ganger

spania 1 gang

og sverige ;p

trives i tsjekkia.. var der nesten 3 uker en gang. ville ikke reise hjem igjen :gjeiper:

jeg kommer nok ikke til å reise tilbake til cuba. for et land!

drømmer om å reise til australia :D

Endret av nupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia (England), Tyskland, Polen, Latvia, Tsjekkia, Frankrike, Sveits, Italia, Liechtenstein, Østerrike, Spania, Hellas, Kroatia, Tyrkia, Marokko, USA, Mexico, Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Brasil, Argentina, Chile, Bolivia, Peru, Albania, Montenegro, Cuba. 34 hvis jeg teller (og husker) riktig, og da har jeg ikke regnet med f.eks Vatikanstaten og Gibraltar.

-Hvilket land likte du best?

Veldig vanskelig å skulle velge ut noe, men syntes Bolivia var utrolig spennende!

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Var der vel et par ukers tid, følte det var bra med tid ja. Var på backpacking og styrte tiden min selv.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Akkurat nå tenker jeg Brasil!

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Tyrkia, dvs Alanya. Hadde vært spennende å dra til Istanbul!

-Hva er ditt drømmereisemål?

En gang skal vi på safari og ende opp på Zanzibar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

* Norge (bor her)

* Sverige - omtrent månedelig)

* Danmark - så mange ganger at jeg ikke lenger klarer å telle)

* Tyskland - 5 ganger)

* Nederland - 1 gang

* Tyrkia - 3 ganger

* Spania - 6 ganger

* Portugal - 1 gang

* Latvia - 1 gang

* Tsjekkia - 2 ganger

* Tunisia - 1 gang

* Marokko - 1 gang

* Kypros - 1 gang

* Hellas - 2 ganger

* Storbritannia (England - 7 ganger, Skottland - 2 ganger og Gibraltar - 3 ganger)

* Bulgaria - 1 gang

-Hvilket land likte du best?

Storbritannia (England og Skottland), Kypros og Tyrkia.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Da jeg var i England sist var jeg der i 4 netter. Jeg liker å bruke gode tid generelt. Var f.eks 3 uker i Tyrkia sist vi var der.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

De aller fleste landene, med unntak av Tunisia og Marokko.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Marokko

-Hva er ditt drømmereisemål?

Det blir nok bryllupsreisen vår nå til sommeren hvor vi da først skal ha 1 uke i Florida, 1 uke på cruise i Karibien hvor vi besøker Jamaica, Haiti og Mexico og deretter 5-7 dager i New York.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

De fleste land i Europa, utenom Bulgaria, Slovenia, Slovakia, Kroatia, Lichtenstein og Luxemburg. Samt reist litt rundt i USA.

-Hvilket land likte du best?

Tsjekkia (og Frankrike, men det er blitt uhyggelig dyrt der)

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Stort sett 1 uke-10 dager, men aldri lang nok tid :snurt:

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Praha, Paris, Madrid, Berlin, Athen

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

WIEN- absolutt verste plass jeg noensinne har vært!

-Hva er ditt drømmereisemål? Praha- og drar dit om 3 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Polen, Ungarn, Tsjekkia, Ukraina, Latvia, Litauen og Tyrkia. Skulle bli 12 land det.

Likte Tsjekkia svært godt. Nydelig øl, god mat, flotte jenter, masse kultur, osv...

Stort sett vært på weekendturer, torsdag til søndag. Akurat passe tid til å oppleve det viktigste i en by.

Kunne svært gjerne tenkt meg å reise tilbake til Krakow, Polen.

Vil ikke reise tilbake til Riga, Latvia.

Det må bli Thailand, Filippinene, Kina og Mongolia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

-Hvilket land likte du best?

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

-Hva er ditt drømmereisemål?

Foruten Norge, har jeg så langt fått besøkt Kenya, Uganda, Togo, Ghana, India, Sri Lanka, Thailand, Italia, Frankrike, England, Wales, Spania, Sverige, Danmark, Tyskland og Bulgaria.

Landet jeg likte best, hmm... Vanskelig spørsmål :gjeiper: India, Thailand, Ghana og Kenya må være mine absolutte favoritter hittil :biggrin::hjerte:

Mine lengste opphold var i Ghana og i India, der var jeg i 10 uker. Ellers har det vært noen opphold på 1 måned, 2 uker o.l. Ingenting under 1 måned er lenge nok synes jeg :gjeiper:

Kunne tenkt meg å reise tilbake til Kenya.... og det skal jeg i november :hoppe::biggrin: Og så vil jeg gjerne tilbake til Ghana og India og Togo og Sri Lanka og Thailand og Franrike og Tyskland og egentlig alle. Utenom Bulgaria, kanskje :gjeiper:

Mitt drømmereisemål: hele verden! :bond::biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Europa: Norge, Sverige, Danmark, England, Latvia, Polen, Tyskland, Frankrike, Sveits, Italia, Spania, Tyrkia, Hellas, Monaco

Andre: USA

-Hvilket land likte du best?

Jeg har en forkjærlighet for Frankrike siden jeg har bodd der. Reiser ned dit annethvert år ca.

Utenom det falt jeg pladask for USA. :sjenert: Jeg har alltid vært en av de få som egentlig aldri har hatt noen særlig lyst til å reise dit, men når jeg først kom meg dit var jeg frelst. Vi kjørte fra Los Angeles, innom Las Vegas, til Seattle.

Og så Italia selvsagt. :hjerte:

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Frankrike er vi i to uker som regel, og det er altfor lite. Har vært der annethvert år i 10 år nå, men har fremdeles bare sett en liten brøkdel av landet.

I USA var vi i tre uker, og jeg kunne godt ha vært der enda lenger.

I Italia var vi i to uker (en uke på Sicilia og en uke i Roma), og det var nok.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

USA. Neste road trip blir fra New York til Key West. Og Roma selvsagt. Dit skal jeg minst en gang til.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Egentlig ingen av stedene. Men jeg tror nok ikke jeg kommer til å reise tilbake til Tyrkia igjen, med mindre jeg får turen påspandert. :gjeiper:

-Hva er ditt drømmereisemål?

Kambodsja *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

Sverige (3 ganger), Danmark (2 ganger), Tyskland (1 gang), Nederland (1 gang), Belgia (1 gang), Luxembourg (1 gang), Frankrike (2 ganger), Hellas (1 gang), England (4 ganger inkl. Jersey og Gibraltar), Spania (2 ganger).

Bare europeiske land altså... Vil gjerne utenfor Europa rimelig kvikt!

Hvilket land likte du best?

Hellas og England :)

Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Hellas en uke, var nok det, siden vi bare nøt sol og bad. Var på Jersey en uke, ganske mange år siden så begrenset hva jeg husker, men det var kjekt, bad, sol og leking ;) Ellers har jeg vært to ganger i London hvor vi på begge turene var i 5 døgn. Kunne godt vært et par dager ekstra :)

Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Hellas, Frankrike, England og Tyskland.

Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Belgia og Luxembourg var ikke akkurat spennende, men aldri si aldri!

Hva er ditt drømmereisemål?

Har maaange. Vil oppleve verden og være borte i lengre tid! Hawaii, vestkysten av USA, Australia og India er noen steder jeg stadig drømmer om å besøke :)

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge

Sverige

Danmark

Tyskland

Tsjekkia

Polen

Belgia

Nederland

Kroatia

9 land tilsammen :)

-Hvilket land likte du best?

Kroatia var SUPERBRA, ellers er Nederland også nydelig!

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

10 dager i Kroatia, var da 4 dager i Split og 6 dager på øya Brac. Det var akkurat passe. I Nederland var jeg 3 dager i Amsterdam, minst en dag for lite, og 4 dager i Sør-Nederland (Maastricht)

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Kroatia, Nederland, Belgia, Polen (Krakow), ellers er Danmark, Sverige og Tsjekkia er greit nok.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Synes ikke Tyskland var spennende, og Berlin var heller ikke en særlig fin by. Polen, unntatt Krakow, var heller ikke spesielt bra.

-Hva er ditt drømmereisemål?

1. ITALIA <3 <3 Dit skal jeg på backpack-tur i minst 1 mnd!

I uprioritert rekkefølge:

- London

- Paris

- Safari i Afrika

- Sør-Amerika, spesielt Peru

- New Zealand

- Australia

- Hellas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...