Gå til innhold

Hvilke land har du vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge

Sverige

(Danmark)

Hellas

Finland

Italia (flere ganger)

Frankrike (flere ganger)

Tyskland

USA

Brasil

England (to ganger)

Kypros

-Hvilket land likte du best?

Tror det må bli USA eller Brasil.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

To uker de fleste steder tror jeg. Finland og Sverige husker jeg ikke hvor lenge jeg var. I Tyskland var jeg fire netter.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

USA, Brasil, Tyskland (kanskje sett flere byer enn bare Berlin), Frankrike (er glad i det landet, og vil gjerne se mer av Paris)

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Da må det bli en/et av byene/stedene i Italia

-Hva er ditt drømmereisemål?

Afrika på safari eller til Australia først og fremst. Drømmer også om å reise til et land og bo med urbefolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Sverige, Danmark, Finland, Island, England, Irland, Frankrike, Tyskland, Nederland, Belgia, Luxembourg, Liechtenstein, Sveits, Østerrike, Italia, Monaco, Spania, Polen, Kypros, USA.

20 stk.

-Hvilket land likte du best?

Island. Jeg har elsket Island i mange år, fant meg islandsk kjæreste (det at han er islending kan være LITT av grunnen til at jeg falt for ham) og han tok meg med på en skikkelig to ukers tur til Island i sommer der jeg fikk dra på skikkelig familietreff med flere hundre islendinger på Vestmannaeyjar( det vakreste og mest spennende stedet i hele verden), ri islandshest, kjøre rundt i landet i en uke og se vulkaner, gå på isbreer, og ut på fylla i Reykjavik.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

12 dager. Absolutt ikke nok.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Island, England, Italia, Polen, Sveits

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Hmm... Kunne tenke meg å dra tilbake til alle, men minst kanskje... Nei, alle.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Det vil for alltid være Island selv om jeg nå har vært der. Skal tilbake i desember og gleder meg helt vilt. Kjæresten har lovet å skru på nordlyset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge

Sverige

Danmark

Finland

Spania

Portugal

Tyrkia

England

Wales

Indonesia

Malaysia

Singapore

Tyskland

-Hvilket land likte du best?

Indonesia, absolutt. Hadde tidligere besøkt typiske syden-land ala Spania, Portugal og Tyrkia, og Indonesia var virkelig HIMMELSK og perfekt i forhold. Strendene var fantastisk, helt hvit sand som kan sammenlignes med potetmel. Turkis, klart og varmt vann med eksotiske småfisker. Palmer. Veldig varmt, men ofte overskyet så solen var ikke en plage. Lite småkryp og ingen kakerlakker. Alt var helt fantastisk!

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Bare et par dager, da jeg egentlig var på besøk hos besteforeldrene mine i Singapore. Kunne tenkt meg å reise dit i 2-3 uker.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Indonesia, Singapore, Danmark og England.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Tyrkia og Tyskland.

-Hva er ditt drømmereisemål?

Italia, Australia, Japan, USA, Frankrike, Thailand, karibien og flere plasser i Afrika - som Sør-Afrika, Kenya, Nambia, Tunisia etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i disse landene:

- Sverige

- Danmark

- Tyskland

- UK (inkl. de britiske jomfruøyer)

- Nederland

- Tsjekkia

- Ungarn

- Kroatia

- Italia

- (Vatikanstaten)

- Frankrike

- Monaco

- Spania

- Østerrike

- Bulgaria

- Minst 20 stater i USA (inkl. de amerikanske jomfruøyer)

- Mexico

- Canada

- Den dominikanske republikk

- Bahamas

- Kenya

Trenger vel ikke nevne Norge i og med at jeg bor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Luxembourg, Frankrike, Spania, Italia, Andorra, Østerriket, England, Irland, Ungarn, Hellas, Tsjekkia, Slovakia, Polen, USA, Japan, Thailand

20 land

-Hvilket land likte du best?

USA vil nok alltid være en favoritt for min del. Italia og Japan er også land jeg må tilbake til

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I USA har jeg vært flere ganger. I og med at det er såpass langt å reise, og det er kjeeedelig å fly, så synes jeg man bør ha litt tid hvis man først reiser dit. Sist vi var der var vi der i tre uker (1 uke i New York og 2 uker i California/Nevada). Oppholdet i California ble i knappeste laget, vi rushet litt for mye for å få med oss alt vi ville. Skulle veldig gjerne hatt en ekstra uke der slik at vi kunne tatt det mer med ro

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Det er mange steder jeg kunne tenke meg å reise tilbake. Egentlig de fleste stedene jeg har vært føler jeg at fortjener et nytt besøk. På ønskelisten for øyeblikket over steder jeg tenker på som jeg vil besøke igjen er New York, Dublin, London og San Fransisco.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Ingen land som jeg absolutt ikke vil tilbake til, men noen steder/byer er steder jeg ikke kommer til å besøke igjen med det første hvis jeg får bestemme. Bl.a. Pattaya, Laughlin og Warszawa

-Hva er ditt drømmereisemål?

Hvis jeg skal se bort fra stedene jeg allerede har besøkt og som jeg drømmer om å besøke igjen så står Kenya, Maldivene eller et annet strandparadis, Argentina og Brasil høyt oppe på ønskelisten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Thailand, har vært der flere ganger vil tilbake!

-Malaysia

-Bali

-Laos

-Indonesia

-Mexico

-Brasi, vil tilbake

-Egypt, vil tilbake

-Tunisia, skal aldri tilbake!!!

-Island, vil tilbake!

-Irland

-Tyskland

-Marokko

-Bulgaria

-Hellas, Kreta, Rhodos

-Spania

-Tyrkia

-Danmark

Har vært flere steder, men de er de jeg kommer på nå :)

Endret av forum88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hvorfor nesten alle skriver, og regner med, Norge som et land? :klo: Det er jo ganske logisk at alle har det landet de kommer fra som et land de har vært i (ikke det at alle her er født i Norge nødvendigvis. Men mener bare at alle i verden har jo 1 land de kommer fra, og synes bare det er litt feil å regne med det på sånne lister)..

Uansett, utenom Norge, så har jeg vel vært i ca 33 land.

I Europa har jeg vært i flere av landene en god del ganger:

Danmark

Sverige

Finland

Estland

Tyskland

Nederland

Belgia

Luxemburg

England

Wales

Frankrike

Monaco

Spania

Portugal

Italia

(Vatikanstaten)

Sveits

Østerrike

Tsjekkia

Kroatia

Hellas

Bosnia Hercegovina

Vietnam

Kina

Thailand

Kambodsja

Forente Arabiske Emirater (Dubai)

Australia

USA

Mexico

Belize

Nicaragua

Costa Rica

Jeg elsket Vietnam, var der vel i en mnd ca. Utrolig hyggelige folk. Ellers likte jeg også Costa Rica og Belize. Mexico kan jeg godt tenke meg å reise tilbake til, for jeg føler ikke at jeg har fått opplevd det skikkelig. Skal til Malaysia neste år, og så har jeg veldig lyst å dra til Afrika snart. Off, altfor mange plasser jeg vil :gjeiper:

Har ikke særlig behov for å reise tilbake til Helsinki i Finland..

Jeg har ikke så veldig godt betalt jobb, men jeg sparer hele tiden til reising, og reiser ofte i "backpacker stil" (gjerne flere land om gangen), som er billigere enn mange turer venner av meg tar til charter plasser i Europa. Derfor har jeg råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jammen mange bereiste mennesker her! Jeg elsker å reise, men dessverre har ikke lommeboka tillatt det i så stor grad som jeg skulle ønske. Og jeg har bare vært på en eneste sydenferie! Ikke frister det så veldig heller, egentlig.

Jeg har vært i:

-Sverige

-Danmark

-Tyskland

-Spania

-Tjekkia

-Frankrike

-Italia

Flotteste turen var til Italia. Elsker det landet! :)

Drømmereisemål er så mange, men øverst på lista akkurat nå er USA, Kroatia og Irland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i

Sverige, danmark, frankrike, belgia, malaysia, seychellene, hellas, italia, (som jeg kan huke i farta xD)

Favoritten må vel være Seychellene :3 vi bodde midt i tette jungelen i en falleferdig hytte hele familien xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge

Sverige

Danmark

Tyskland

Østerrike

Slovenia

Bosnia

Serbia

Kroatia

England

Hellas

Spania

Fvuerte Ventura

Thailand

Nederland

Frankrike

Kommer ikke på fler:p Noen av landene har jeg vært i flere ganger i.

-Hvilket land likte du best?

Hm, vanskelig spm egentlig men jeg synes Thailand var fantastisk, Bosnia&Serbia var også veldig spessiellt, og Danmark er jo et kongeland:)

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Thailand var jeg ca 2 uker, og i bosnia&serbia var jeg der i over 1 mnd... Var også en mnd i frankrike i sommer og det var veldig gøy:) B

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Jeg kommer garantert til å dra tilbake til Thailand, gjerne flere ganger.

Bosnia og Serbia(og kroatia) kommer jeg til å dra til annenhvert år håper jeg:)

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Hm.. vet ikke egentlig.. Var veldig skummelt og kjøre igjennom fjellene i bosnia og over til kroatia så jeg tviler på at jeg noen gang kjører den veien igjen:p

-Hva er ditt drømmereisemål?

AAAh mange! Afrika, Egypt, Dubai, USA, Mexico og jamaica osv osv osv:p

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Sverige

Danmark

Belgia --> mellomlanding i mange timer

} Teller vel kanskje ikke

Tyskland --> mellomlanding i mange timer

Italia

Portugal

Lanzarote

Kypros

Tunisia

Kreta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Vært i 24 land som jeg husker, kan fint være fler.

Spania, USA, Mexico, Montenegro, Serbia, Sverige, Norge, Tyskland, Østeriket, Latvia, Polen, Albania, Hellas, Finland, Italia, Irland, England, Litauen, Marokko, Romania, Tyrkia, Tunisia, Slovakia, Slovenia.

-Hvilket land likte du best?

Montenegro er jeg veldig glad i. Likte også Irland og USA godt.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Montenegro har jeg vært 4 ganger, 2 uker hver gang. Drar gjerne tilbake. USA var jeg i 5 uker, det var akuratt passe i strekk. Irland var jeg i ei uke, men skulle gjerne vært mer og sett mer.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Montenegro, Spania, Hellas, USA, Irland, England, Serbia og Polen

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Albania, Slovenia, Slovakia, Russland og Tunisia

-Hva er ditt drømmereisemål?

Island og Hawaii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Noreg, Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannia.

-Hvilket land likte du best?

Borte bra, heime best.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Lenge nok.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Vil gjerne tilbake til England.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

ingen

-Hva er ditt drømmereisemål?

Island, og sjå meir av Noreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Europa:

Norge, Sverige

Danmark, Tyskland

England, Frankrike

Hellas, Spania

Kroatia, Bosnia

Monaco, Slovenia,

Østerrike, Italia

Tjekkia

Andre:

Barbados

-Hvilket land likte du best?

Kroatia

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

På det lengste har jeg vært der litt over to uker, men har sikkert vært der i 1-2 måneder tilsammen.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Alle landene

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Ingen spesielle, liker å reise

-Hva er ditt drømmereisemål?

1. USA

2. Kina

3. Montenegro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

Har vært i Norge(både sør, øst og vest i landet flere ganger, men ikke lenger nord enn Trondheim),

Sverige, Danmark, England, Tyskland, Nederland, Frankrike, Spania, Portugal, Italia, Sveits, Tyrkia - tror det var alle.

Noen land har jeg vært flere ganger i mens andre har jeg vært bare 1-2 ganger i.

-Hvilket land likte du best?

Italia likte jeg aller best, men liker alle landene egentlig.

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

I Italia har jeg vært fra 1 uke til 10 dager. Skulle gjerne vært minst 14 dager en gang.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Alle landene egentlig, skulle utforsket mer.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Liker alle landene, men har nok fått litt dårlig inntrykk av Tyskland pga en del sure og sære tyskere ...

-Hva er ditt drømmereisemål?

Det er mange! Skulle gjerne reist til flere land i europa, og skulle gjerne fartet litt rundt i øst-europa og russland(tilhører russland europa eller asia? :klo: )

Drømmer også om å dra til amerika, afrika, asia og oceania(australia). :)

Heldigvis har jeg mange reiseår foran meg enda :jepp:

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

land jeg har vært i

Norge

Sverige

Danmark

Tyskland

Nederland

Belgia

Sveits

Østerike

Lictenstein

Luxemburg

Italia

Frankrike

Monaco

England

Hellas

Tyrkia

Egypt

Usa

Canada

Malaysia

hvilke land jeg likte best...

Malaysia og USA

Vil tilbake til...

Malaysia og USA

Vil ikke tilbake til..

Tyrkia

Drømmereisemål...

det er mange det!! Den dominikanske republikk, venezuela, indonesia++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Bali

-Indonesia

Har vært flere steder, men de er de jeg kommer på nå :)

Du vet at Bali er en øy i Indonesia?

Ser det er mange som skriver til skal til landet Bali.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke? (Mellomlandinger telles ikke)

Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, England, Skottland, Wales, Spania, Bulgaria, Tyrkia, Hellas, Kypros og USA.

-Hvilket land likte du best?

England

-Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

9 mnd, men kunne vært der enda lengre.

-Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

Skottland, mye der jeg ikke har uforsket enda. Tyskland, et land som facinerer meg.

-Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

USA.

-Hva er ditt drømmereisemål?

For tiden Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange land har du vært i, og eventuelt hvilke?

(Norge)

Sverige

England

Tyskland

Polen

Frankrike

Latvia

Estland

Spania (Kanariøyene)

Hellas (Rhodos)

Tyrkia

Danmark

Vietnam

Malaysia

Thailand

Kambodsja

..som jeg kommer på iallefall. Jeg er student, men føler ikke at det er noe problem å få råd til og reise. Det handler om prioriterinegr. Jeg liker å sette sammen turene mine selv og bruker mye tid på å finne de billigste billettene og hostellene osv.

Hvilket land likte du best?

Vietnam, Kambodsja, Malaysia og Polen

Hvor lang tid var du der, og følte du at det var lang nok tid?

Jeg bodde og studerte i den sentrale delen av Vietnam i 3 måneder, og reiste nedover i landet når jeg var ferdig. Føler at jeg fikk opplevd det viktigste, men kunne absolutt tenke meg å dra tilbake for å se f.eks Halong Bay. I Malaysia har jeg vært 2 ganger á 5-6 dager hver gang, kunne tenkt meg mye mer tid. Det samme med Polen. I Kambodsja var jeg 10 dager og føler at jeg fikk med meg det meste :)

Hvor kunne du tenkt deg å reise tilbake?

De fleste stedene egentlig, men kanskje spesielt steder jeg ikke føler at jeg fått sett så mye av. I Frankrike har jeg for eksemåel bare vært i Paris, vil gjerne se mye mer!

Hvor vil du absolutt ikke reise tilbake?

Skal ALDRI til Alanya igjen, jeg var der for 1,5 år siden med 14 andre jenter i 2 uker.. (Ja, det var slitsomt) Kunne skrevet et langt innlegg om hvorfor jeg ikke likte Alanya. Men vil gjerne til Istanbul eller andre steder i Tyrkia som ikke bare er bygd opp for turister. Estland (Tallinn) likte jeg heller ikke så godt.

Hva er ditt drømmereisemål?

Jeg drar til Argentina og skal være der i 3 måneder nå i februar :D Etter det skal jeg til Brasil, Rio de Janeiro. Spesielt Brasil har jeg hatt lyst til å besøke lenge - gleder meg masse! Ellers kunne jeg tenkt meg å bruke noen måneder på å reise gjennom India. Fillippinene og Portugal vil jeg også gjerne besøke. Jeg har heller aldri vært i Nord-Norge, så er vel på tide å ta seg en tur dit snart :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...