Gå til innhold

Den perfekte bikinikropp til sommeren


momo

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte jakten på den perfekte bikinikropp nå. Er jo mye lettere å få det til hvis man starter nå, istedenfor i april.

Jeg skal gjøre dette ved sunnt kosthold og trening. Trening blir nok en kombinasjon av jogging, sykling, styrke og yoga.

Jeg ønsker meg ikke bare en slank kropp, men en trent kropp.

Selv har jeg ca 12 kg jeg vil ned, og gjerne få på noen kg med muskler.

Jeg er skikkelig dårlig trent nå, etter ett år hvor jeg har vært veldig lat. Men har trent de siste dagene. I dag blir det en 2 timers tur i skogen.

Håper det er flere som vil være med, støtte hverandre og diskutere trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen som vil være med?

Starter bare og skrive litt jeg da, så håper jeg att noen slenger seg med.

Planen min er nok helst å miste vekten til jul, men trenger nok tiden fram til sommeren for å få strammet opp. Før jul så blir det nok ikke trening mer enn 3 dager i uka, for jeg har eksamener som krever sitt. Men etter de så har jeg få fag, og kan da trene mer.

Kostholdet mitt er lett lavkarbo, så jeg prøver å få i meg mye proteiner, sunnt fett og karbohydrater fra korn, grønnsaker, bær og litt frukt.

I går ble et en to timers tur i skogen i raskt tempo, så er støl i dag. Tatt treningfri i dag. Men i morgen blir det trening igjen.

Ellers ikke hatt noe problemer med kosthold de siste dagene heller, går ganske lett å holde seg unna godteri, selv om jeg elsker sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne være med på denne tråden=)

Om meg; 20 år gammel jente, fulltidsstudent + deltidsansatt i barnehage.

Har det siste året gått ned 14 kg (fra 79 - 65) Høyde: 172.

Ønsker å veie 60 kg og ha markerte magemuskler + muskler i lår og en stram rumpe.

Planen min er - i likhet med din- å miste vekten før jul, for så å trene opp musklene .

Treningsuka mi ser sånn ca slik ut (ideelt sett)

mandag: spinning 1 time + diverse rumpe og lår øvelser (30 min)

tirsdag: jogge: 45 min + diverse styrke overkropp

onsdag: jobb + liten joggetur (ca 20 min)

torsdag: jobb

fredag: svømme 45 minutter

lørdag: gå tur

søndag: fri

Matmessig prøver jeg å fåi meg så mye protein som mulig, og ha et noe redusert karboinnhold i kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint att det er noen andre som vil være med i denne tråden.

Og så flink du er som har gått ned så mye allerede.

Her har jeg ikke faste treningsdager. Men nå før eksamener så skal jeg få inn to styrketreningsøkter og en ren utholdenhetsøkt. De dagene jeg trener styrke, så tar jeg gjerne 30 min intervall på tredemølla etterpå og.

Så i går ble det 1,5 time med trening, styrke og jogg intervall.

Har treningsfri i dag, i morgen blir det trening igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og tenkte på dette her om dagen, så jeg blir gjerne med. Men spørs om vi klarer å holde liv i den helt til mai/juni da. (?)

Jeg er også med på -5 kg-tråden, og dit hadde jeg tenkt meg sånn ca til jul. Har 3 kg dit. Etter disse 3 kg har jeg en slags bestial drøm om å komme meg ned til 60-62 kg. Jeg er 168 cm så dette er langt fra urealistisk.

Har nok hatt en god del ekstra på kroppen de siste 10-15 årene, så det siste er hardt å få bort - men så lenge jeg har treningsdilla skal det gå.

Men viktigere enn vekta er at jeg føler at jeg får "bikinikropp". I mine øyne er en bra bikinikropp en med markerte muskler. Jeg kommer til å jobbe med å få ned fettprosenten, men også å få fram musklene.Har merket at jeg har begynt å få markerte skuldre nå, og det digger jeg :D

Skulle denne dø så fortsetter hvertfall jeg, og disse "Sommer 2010"-trådene dukker nok opp i januar en gang likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!!

dette var gøy:)

er 168cm høy og vil veldig gjerne ned 10-12 kg selv! helst til jul her også, men trenger tid for å holde den nye livsstilen!

har så smått begynt med 4-5 harde økter i uken og det går så det suser, har planer om å fortsette på de, også har jeg jobb i tillegg som ikke er stillesittende.

har også lagt om kosten fra greit mye kalorier og sukker til begrenset inntak og betraktelig mer protein! spiser som regel salat med div, pasta(fullkorn, ikke mye), tunfisk, egg, kylling you name it!

klarer jeg å holde meg til det bør det bli gode resultater, så var det bare den dumme motivasjonen daa!!! :tristbla:

Skal følge med her jeg:)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt og se vi er flere her. Og da får vi bare prøve å holde liv i denne. Jeg gir ihvertfall ikke opp. Og her starter det vel for alvor rundt jul for meg, for da kan jeg trene mer enn jeg gjør nå. Får litt bedre tid da.

Jeg har gått ned 1 kg, litt frustrert da det tok meg 2 uker. Men merker det faktisk på buksene i livet, så får bare være fornøyd.

I går var det trening igjen, og ble bare styrke på mage, bryst og skuldre der. Så en joggetur på 35 min etterpå. Og er gøy å se at det går bedre på mølla, og jeg løfter litt mer i vekter. Men føler meg fortsatt skikkelig utrent da. Men ser framskritt. Og er jo bare 1 år siden jeg trente fast 5 dager i uka.

Hva slags matpakker har dere? Hvis dere har matpakke da. Her går det i div salater, ellers middagsrester, karbonade, fisk, skyr. Ikke noe kjedelige brødskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå etter bare noen få uke med vektløfting merket at det er hardere inni overarmene, deilig!!! er ikke alltid man går ned i takt med at det skrumper inn, så deilig å se resultater på klær ja :jepp:

lager salater som regel, ellers går det i frukt, nøtter og sånt mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne være med dere på å få bikinikroppen! :)

Litt om meg: Jeg er i 20årene, fulltidsstudent og har samboer. Vi skal på ferie på nyåret og jeg har lyst å føle meg bra i bikinien. Trenger ikke å ha muskler, bare litt mindre fett. Samtidig ønsker jeg å bli gravid innen de neste to årene, og da tenker jeg det er lurt å ha musklaturen i orden.

Veier nå 68 kg, og mitt første mål er 65 kg. Hovedmålet mitt er 57 kg, helst før jeg blir gravid.

Kanskje ikke helt samme mål som dere andre, men jeg håper jeg kan blir med dere likevel? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vit bli gjerne med oss. Jeg har også planer om å bli gravid innen 2 år, håper og starte prøving til neste sommer. Noe som også er veldig god grunn til å ha en godt trent kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Jeg også vil gjerne være med :)

Jeg er i gang å trene litt nå etter en skade i beinet, og har lyst til å få strammet opp litt her og der. Forresten så er jeg i 20 årene.. :)

Går rask tur med voffsen hver dag, ca 1- 2 timer om dagen. også skal jeg nå i gang med spinningen, og vil begynne to- tre ganger i uka nå i begynnelsen, også trappe opp litt etterhvert. :) (sliter fortsatt med denne skaden i beinet, så kan ikke være så veldig variert trening på meg.. men syns spinning er moro derfor velger jeg denne type treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med, men ikke enda må slutte å røyke og begynne å trene :fnise: Følger med på dere så sier jeg ifra når jeg er klar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg på pilatestrening! Det var utrolig deilig, og jeg kjenner i dag at jeg har trent! Skal prøve å følge den timen fast fremover! ;) I tillegg tenkte jeg å gå til anskaffelse av en personlig trener! Det er litt dyrt, men jeg tror det er en god investering hvis jeg får en skikkelig kickstart på treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg blir gjerne med! :) I og med at jeg har sluttet å røyke også, så trenger jeg å komme i gang med trening og sunt kosthold. Litt om meg:

I slutten av 20 årene.

Høyde: 165

Vekt: 68

Vil i første omgang ned til 65, etter det går jeg for 60.

Jeg spiser mye kylling, laks, egg, svinekjøtt, grønnsaker og frukt. Regner med at det er greie ting å spise.

Trening: jogging ca 45 min tre ganger i uken, pilates 2 ganger i uken, styrketrening 3 ganger i uken. Så blir det noen spaserturer innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde treningsfri i går. Men nå skal jeg straks avgårde på trening, først styrke, så spinning.

Ellers går det fortsatt bra med kosthold. Men savner noe søtt iblandt, så i går bestilte jeg en del atkins barer fra iherb. Greit å ha de dagene søtlysten blir for stor, så har jeg noe godt å kose meg med, som ikke er for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil være med, men vil egentlig ha bikinikroppen halvveis klar allerede i januar :) Siden jeg skal til syden da. Har passelig vekt, men vil stramme opp ALT :) Det trengs.. Føler meg så mislykka, er 21 år og har allerede skikkelig slapp kropp. Og masse cellulitter..

Men så trener jeg veldig lite nå og har mange dårlig kostholds-vaner, så jeg er ikke helt med ennå ;) Men skal komme i gang litt og så kan jeg henge meg mer på etterhvert!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på trening i dag, først romaskin, så styrketrening, så jogging i 30 min. Og er så deilig for jeg må øke på nesten alt i styrke, og jeg jogger raskere.

Kostholdet er fortsatt bra. Men vekta står stille. Men godt mulig det er et stort sjokk for kroppen med plutselig trening og sunnt kosthold, og mindre mat. Så bare fortsetter jeg, så regner jeg med at det plutselig løsner. Og har jo mista 1 kg da.

Men har det ikke løsna om 1 uke, så skal jeg starte og telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitt litt stopp her, er bursdagshelg for meg og jeg jobber iherdig med å øve til oppkjøring, men når uken er igang skal jeg igang også:)

ble 3 treningsøkter denne uken, lite iforhold til hva jeg pleier, men det er bra nok! bedre enn ingenting :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 treningsøkter er bra ja. Får ikke tid til noe mer nå jeg heller, men om en 2 mnd tid da eksamener er ferdig så skal jeg nok få god tid til flere, så det blir deilig.

Du må ha lykke til på snart oppkjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...