Gå til innhold

Gynekologen kunne ikke se embryet røre seg eller høre hjerte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men altså - tek forholdsreglar til ingen nytte? Ærleg talt, er det så ille å leva som om ein er gravid, då? :klo: La ver å drikke alkohol og eta spekemat liksom, kan vel ikkje vera så innmari grusomt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Røyskatt*

Uke 5+4 skal det begynne å slå :)

Det gjorde det ikke første gangen hos meg, og jeg hadde brukt eggløsningsstester, så visste når befruktning skjedde. Jeg var hos gynekologen i uke seks, og da ved det eneste vi så plommesekken. Fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke hadde gått, men to uker seinere var det en reke der med hjerte.

Gynekologen sa at på ett så tidlig stadie, så kan utviklingen tidvis gå i dvale noen dager. Da kan man få sånne resultater.

TS: skal du inn på ny UL snart for å se etter, eller tar de alt etter hcg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde det ikke første gangen hos meg, og jeg hadde brukt eggløsningsstester, så visste når befruktning skjedde. Jeg var hos gynekologen i uke seks, og da ved det eneste vi så plommesekken. Fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke hadde gått, men to uker seinere var det en reke der med hjerte.

Gynekologen sa at på ett så tidlig stadie, så kan utviklingen tidvis gå i dvale noen dager. Da kan man få sånne resultater.

TS: skal du inn på ny UL snart for å se etter, eller tar de alt etter hcg nå?

Åja. Har i grunn aldri hørt om det. Vet at voksingen til embryoet/fosteret går i rykk og napp, men..Burde det ikke stått at hjertet begynner å slå ca. uke 5+4 da, i stedet for eksakt 5+4 i bøker, på nettsider om fosterutvikling osv? Alle stedene jeg har lest, så har det stått akkurat 5+4, samme sier de på dokumentarer om det, så jeg trodde at akkurat det var ganske så sikkert? :klo:

Jaja..Da skal jeg begynne å si ca. 5+4 i heretter.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - tek forholdsreglar til ingen nytte? Ærleg talt, er det så ille å leva som om ein er gravid, då? :klo: La ver å drikke alkohol og eta spekemat liksom, kan vel ikkje vera så innmari grusomt?

Poenget er vel ikke at det er så ille, men at det er en kjedelig følelse å skulle "late som" man er gravid når man kanskje ikke er det lenger. Det er nok mer et uttrykk for det følelsesmessige rundt usikkerheten ved blødninger og mulige spontanaborter enn at det er så vanskelig å holde seg unna alkohol noen uker til man vet. Og så er det kjedelig hvis folk rundt begynner å anta og så må man ut og dementere rykter, og det kanskje til folk man ikke står spesielt nær heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nå ville hatt meg et par glass vin dersom den mye ønskede graviditeten hadde gått skeis... Tåpelig? Muligens. Men men.... I'm only human ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Burde det ikke stått at hjertet begynner å slå ca. uke 5+4 da, i stedet for eksakt 5+4 i bøker, på nettsider om fosterutvikling osv? Alle stedene jeg har lest, så har det stått akkurat 5+4, samme sier de på dokumentarer om det, så jeg trodde at akkurat det var ganske så sikkert? :klo:

Jaja..Da skal jeg begynne å si ca. 5+4 i heretter.. :gjeiper:

Det burde nok stå ca, for det er ganske mange som tar tidlig UL i uke 6, og som reiser hjem mens de tror at fosteret er dødt. Flere som har opplevd det på forum som www.snartmamma.com. Derfor vil jeg aldri anbefale noen å reise på tidlig UL før i uke 7 (gjerne mot slutten), og uke 8. Da ser man ganske mye fint og.

Så tidlig på vei er det utrolig lett å feilberegne noen dager og, særlig om du ikke bruker eggløsningstester, så det er best å anbefale at man venter til det er helt trygt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nå ville hatt meg et par glass vin dersom den mye ønskede graviditeten hadde gått skeis... Tåpelig? Muligens. Men men.... I'm only human ;)

Jo, men først må man jo vite at det har gått skeis. Om graviditetstestene viser positivt, og symptom er tilstede, hvordan skal da den potensielt vordende mor vite at hun kan drikke vin, fordi embryoet tilfeldigvis er dødt?

Noen i tråden her forteller jo om at embryoet har ligget dødt der inne i flere uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: skal du inn på ny UL snart for å se etter, eller tar de alt etter hcg nå?

Gynekologen ville jeg skulle til ny ultralyd, men det sa jeg nei til. Først vil jeg se resultatene fra flere dagers HCG-testing. Om de ser negtive ut, har det ingen hensikt å ta UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...