Gå til innhold

Mini i magen!


ara

Anbefalte innlegg

Jada, skal ikke slite meg helt ut. Mamma har også tenkt å komme når det nærmer seg for å hjelpe til med sånn diverse som vasking. Hun er så snill! :)

Jeg skal ha sengen helt inntil vår egen, så han skal ikke bo på sitt eget rom før det har gått en stund. De fleste har jo barna sine på samme rom som seg selv helt de er rundt året. Selv har jeg nok tenkt å legge han på eget rom når det er blitt litt rytme på søvnen og når man ammer. Men får se..

Dere bor i leilighet eller? Uten ekstra rom til lillemann? Men det gjør jo ingenting :) Som sagt så bor jo de fleste på rom med foreldrene i hvertfall det første leveåret, hvis ikke lenger også.

Ble Ikea-seng på oss ja! :)

Jeg sente inn papirer til nav for ca 2 uker siden, altså da jeg var i uke 31..Jordmor mente det var smart å gi dem litt tid på seg. Og det vet jeg av egen erfaring også, ettersom jeg har gått litt på dagpenger på NAV før et års tid siden.. Så du kan snart begynne å tenke på å sende inn nødvendige papirer. Men du må ha en erklæring fra lege/jordmor der det står en bekreftelse på at du er gravid og termindato og sånn...Du får det rundt uke 28 tror jeg!:) Jordmor tar det sikkert opp med deg, om hun allerede ikke har gjort det?

Permisjon fra jobben søkte jeg enda litt tidligere..Husker ikke helt når. Men du kan jo bare ringe arbeidsgiveren din og snakke med dem om det. Jeg visste ikke at man måtte søke permisjon fra jobb jeg...trodde det gikk av seg selv eller at sjefen ordnet det når jeg fortalte om graviditeten. Så sekretæren på arbeidsplassen tok plutselig kontakt en dag og lurte på om jeg snart skulle søke permisjon :fnise:

Ja, det er umulig å planlegge en fødsel. For alt jeg vet kan jeg bli liggende å bønnfale om epidural eller en pistol så jeg kan gjøre kort prosess! hehe...Eller det kan gå andre veien og være gjort på null komma niks uten noe særlig problemer i det hele tatt! Dette vet vi ikke før vi er oppi det :)

Jeg legger også på meg mest på lårene!!! Derfor har også strekkmerkene begynt å komme der :kjefte:

Første gangen knøttet hikka så trodde jeg det var noe galt med han. hehe.. Det kom liksom sånne rytmiske "krampetak" nedi magen og jeg ble oppriktig bekymret. Men etterhvert som dette begynte å skje nesten daglig så skjønte jeg etterhvert at det var hikking.. Merket det vel rundt uke 28 tror jeg. MorsomT!

Sist jeg var hos jordmor så kjente hun på leiet og kjente at han allerede hadde lagt seg med hodet ned, og sånn ligger han fortsatt for jeg kjenner beina hans oppe på høyre side av magen og en liten rompestump som skyter ut på venstra side :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, skal ikke slite meg helt ut. Mamma har også tenkt å komme når det nærmer seg for å hjelpe til med sånn diverse som vasking. Hun er så snill! :)

Jeg skal ha sengen helt inntil vår egen, så han skal ikke bo på sitt eget rom før det har gått en stund. De fleste har jo barna sine på samme rom som seg selv helt de er rundt året. Selv har jeg nok tenkt å legge han på eget rom når det er blitt litt rytme på søvnen og når man ammer. Men får se..

Dere bor i leilighet eller? Uten ekstra rom til lillemann? Men det gjør jo ingenting :) Som sagt så bor jo de fleste på rom med foreldrene i hvertfall det første leveåret, hvis ikke lenger også.

Ble Ikea-seng på oss ja! :)

Jeg sente inn papirer til nav for ca 2 uker siden, altså da jeg var i uke 31..Jordmor mente det var smart å gi dem litt tid på seg. Og det vet jeg av egen erfaring også, ettersom jeg har gått litt på dagpenger på NAV før et års tid siden.. Så du kan snart begynne å tenke på å sende inn nødvendige papirer. Men du må ha en erklæring fra lege/jordmor der det står en bekreftelse på at du er gravid og termindato og sånn...Du får det rundt uke 28 tror jeg!:) Jordmor tar det sikkert opp med deg, om hun allerede ikke har gjort det?

Permisjon fra jobben søkte jeg enda litt tidligere..Husker ikke helt når. Men du kan jo bare ringe arbeidsgiveren din og snakke med dem om det. Jeg visste ikke at man måtte søke permisjon fra jobb jeg...trodde det gikk av seg selv eller at sjefen ordnet det når jeg fortalte om graviditeten. Så sekretæren på arbeidsplassen tok plutselig kontakt en dag og lurte på om jeg snart skulle søke permisjon :fnise:

Ja, det er umulig å planlegge en fødsel. For alt jeg vet kan jeg bli liggende å bønnfale om epidural eller en pistol så jeg kan gjøre kort prosess! hehe...Eller det kan gå andre veien og være gjort på null komma niks uten noe særlig problemer i det hele tatt! Dette vet vi ikke før vi er oppi det :)

Jeg legger også på meg mest på lårene!!! Derfor har også strekkmerkene begynt å komme der :kjefte:

Første gangen knøttet hikka så trodde jeg det var noe galt med han. hehe.. Det kom liksom sånne rytmiske "krampetak" nedi magen og jeg ble oppriktig bekymret. Men etterhvert som dette begynte å skje nesten daglig så skjønte jeg etterhvert at det var hikking.. Merket det vel rundt uke 28 tror jeg. MorsomT!

Sist jeg var hos jordmor så kjente hun på leiet og kjente at han allerede hadde lagt seg med hodet ned, og sånn ligger han fortsatt for jeg kjenner beina hans oppe på høyre side av magen og en liten rompestump som skyter ut på venstra side :fnise:

:klemmer:

Ikke verst med hjelp av mammaen sin da. :)

Lurer på om jeg skal gjøre det samme selv, så slipper jeg å stå opp for hver gang det er noe. Lurer på om det kanskje er lurt å prøve å feste sprinkelsengen til vår. :klo: Bor i leilighet nå ja, var jo ikke helt planlagt i for vår del å få barn akkurat nå.. :sjenert: Men han er hjertelig velkommen fordi. :rodmer: Jeg kjenner at etter å ha vært sykemeldt siden november og ikke kjenner noe her så blir dagene alt for lange for min del. Og tanken på å sitte her alene i 1 år til, grøss.. Så vi får se om det blir flytting på til høsten rett og slett. Om vi flytter inn til Oslo eller om vi flytter opp til Trondheim er vi usikkert på enda. Kjenner at jeg savner venner og familie, men igjen så føler jeg meg ikke heeelt klar for å dra tilbake dit enda. Vet ikke hva det er.

Jeg skal til jordmor om 10 dager så det blir sikkert så hun tar det opp da tenker jeg. :) Kommer nok til å søke i god tid jeg og, vet aldri med NAV. Hm, nei må kanskje søke på arbeidsplassen og ja.. Hm, får ta det etter påske for da skal jeg inn å levere den siste sykemeldingen som gjelder ut svangerskapet.

:fnise: Du er morsom! Nei, det er nok veldig umulig å planlegge en fødsel. Men det er jo greit å sette seg inn i hva en kan spørre osv. Har dere vært på svangerskapskurs? Lurer på om vi skal melde oss opp på et som går her på A-hus. Greit for samboer å få sett hvordan en fødestue ser ut før fødselen starter, tror det kan være greit å ha en trygg kjæreste rundt seg når det er i gang.

Hm, så like vi to er da. :fnise: Det er der jeg har strekkmerker fra puberteten, øverst på lårene. Grøss. Får håpe det ikke kommer flere, men om det kommer noen er det greit at det kommer der for det er mye enklere å skjule enn f.eks på armene eller på magen. Prøver å holde meg rolig i forhold til strekkmerker på magen, det er ikke noe jeg kan gjøre for å stoppe det uansett så. Smører meg 2 ganger daglig med akrem og babyolje, det er vel det eneste jeg kan gjøre.

Kanskje for tidlig å kjenne noe enda for meg da.. Gleder meg masse til å kjenne så tydelig bevegelser som du gjør. :) Oi, han har det? Får håpe at han ligger i ro til fødsel nå da. :jepp: Enn det, at vi har en guttebaby i magen som snart skal komme til verden. Vår egen guttebaby. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst med hjelp av mammaen sin da. :)

Lurer på om jeg skal gjøre det samme selv, så slipper jeg å stå opp for hver gang det er noe. Lurer på om det kanskje er lurt å prøve å feste sprinkelsengen til vår. :klo: Bor i leilighet nå ja, var jo ikke helt planlagt i for vår del å få barn akkurat nå.. :sjenert: Men han er hjertelig velkommen fordi. :rodmer: Jeg kjenner at etter å ha vært sykemeldt siden november og ikke kjenner noe her så blir dagene alt for lange for min del. Og tanken på å sitte her alene i 1 år til, grøss.. Så vi får se om det blir flytting på til høsten rett og slett. Om vi flytter inn til Oslo eller om vi flytter opp til Trondheim er vi usikkert på enda. Kjenner at jeg savner venner og familie, men igjen så føler jeg meg ikke heeelt klar for å dra tilbake dit enda. Vet ikke hva det er.

Jeg skal til jordmor om 10 dager så det blir sikkert så hun tar det opp da tenker jeg. :) Kommer nok til å søke i god tid jeg og, vet aldri med NAV. Hm, nei må kanskje søke på arbeidsplassen og ja.. Hm, får ta det etter påske for da skal jeg inn å levere den siste sykemeldingen som gjelder ut svangerskapet.

:fnise: Du er morsom! Nei, det er nok veldig umulig å planlegge en fødsel. Men det er jo greit å sette seg inn i hva en kan spørre osv. Har dere vært på svangerskapskurs? Lurer på om vi skal melde oss opp på et som går her på A-hus. Greit for samboer å få sett hvordan en fødestue ser ut før fødselen starter, tror det kan være greit å ha en trygg kjæreste rundt seg når det er i gang.

Hm, så like vi to er da. :fnise: Det er der jeg har strekkmerker fra puberteten, øverst på lårene. Grøss. Får håpe det ikke kommer flere, men om det kommer noen er det greit at det kommer der for det er mye enklere å skjule enn f.eks på armene eller på magen. Prøver å holde meg rolig i forhold til strekkmerker på magen, det er ikke noe jeg kan gjøre for å stoppe det uansett så. Smører meg 2 ganger daglig med akrem og babyolje, det er vel det eneste jeg kan gjøre.

Kanskje for tidlig å kjenne noe enda for meg da.. Gleder meg masse til å kjenne så tydelig bevegelser som du gjør. :) Oi, han har det? Får håpe at han ligger i ro til fødsel nå da. :jepp: Enn det, at vi har en guttebaby i magen som snart skal komme til verden. Vår egen guttebaby. :rodmer:

Ja, den sengen vi har fra Ikea er slik at man kan ta av "sprinklene" på den ene siden, slik at man kan ha senga helt inntil sin egen...Så slipper man å måtte fysisk gå ut av senga for så å løfte ut babyen... Mye lettere å bare kunne løfte han inn til sin egen seng fordi senga er helt inntil :)

Skjønner det der med flytting. Jeg er så familiekjær at jeg kunne ikke bodd for langt unna...Jeg bor nå ca 1 time og 15-20min unna min familie og det er nesten for langt :fnise:

Det må være kjedelig når man ikke kjenner noen. Men har du tenkt å bli med i sånn barselgruppe etter fødselen da? Der har du jo mulighet til å bli kjent med noen nye mennesker som også kanskje er på din egen alder.. :jepp: Det har jeg tenkt å gjøre, for jeg kjenner ikke akkurat så mange her i nærheten jeg heller.

Vi har ikke tenkt oss på svangerskapskurs, men vi skal på omvisning på føden etterhvert...Om et par uker tenker jeg :) Og det blir jo LITT av det samme..Vi får hvertfall se fødestuene og litt utstyr og sånn..

De første strekkmerkene jeg fikk kom på puppene!(I puberteten). Og deretter litt på lårene. De er heldigvis helt bleke nå, så de synes ikke så godt... Så det er jo litt trøstende at de faktisk blir ganske lite synlige etterhvert :jepp:

Ja!! Jeg kan ikke tro at vi snart har en baby i hus. Jeg greier rett og slett ikke å skjønne det!! Det er så uvirkelig..

Noen ganger kikker jeg inn på barnerommet og tenker liksom: "hva gjør den vogna her"? Og den bilstolen? Og alle babyklærne? :fnise: Jeg kommer ikke til å skjønne noe før jeg får den lille i armene mine, og jeg tror det kommer til å bli fantastisk!! :rodmer:

(Vår lille var ikke helt planlagt han heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en enkel ikea-seng her også ;) Vi tenker å ha den inntil senga vår i begynnelsen, spent på hvordan det vil fungere. Har også ei venninne som sov med babyen i senga hele den første tiden, men det vet jeg ikke om jeg tør. Kan jo hende jeg ruller oppå det lille knøttet.. :sjenert:

Jeg har også planer om å klare meg uten epidural. Tenker jeg vil benytte meg av badekar hvis det er ledig, og gjerne føde på kne, i badekaret eller på huk. For meg føles det mer naturlig.. Men får nu se, ting kan forandre seg ;)

9 kg her også Angel-A.. Håper å holde meg der i maaaange uker, men regner med at det er en ny kilo neste uke :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten ara, hvilken seng fra ikea har du? Vi har arvet en "gammel" ikea-seng, så er usikker på om jeg kan ta av den ene siden og ha den inntil vår seng, men det hadde jo vært det beste! Min kjære skal hvertfall lage hull lenger oppe på sengen så vi kan ha sengebunnen litt heist opp så lenge hun er baby og ikke reiser seg.. Hadde vært digg å tilpasse det til høyden på vår seng :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en enkel ikea-seng her også ;) Vi tenker å ha den inntil senga vår i begynnelsen, spent på hvordan det vil fungere. Har også ei venninne som sov med babyen i senga hele den første tiden, men det vet jeg ikke om jeg tør. Kan jo hende jeg ruller oppå det lille knøttet.. :sjenert:

Jeg har også planer om å klare meg uten epidural. Tenker jeg vil benytte meg av badekar hvis det er ledig, og gjerne føde på kne, i badekaret eller på huk. For meg føles det mer naturlig.. Men får nu se, ting kan forandre seg ;)

9 kg her også Angel-A.. Håper å holde meg der i maaaange uker, men regner med at det er en ny kilo neste uke :gjeiper:

Forresten ara, hvilken seng fra ikea har du? Vi har arvet en "gammel" ikea-seng, så er usikker på om jeg kan ta av den ene siden og ha den inntil vår seng, men det hadde jo vært det beste! Min kjære skal hvertfall lage hull lenger oppe på sengen så vi kan ha sengebunnen litt heist opp så lenge hun er baby og ikke reiser seg.. Hadde vært digg å tilpasse det til høyden på vår seng :sjenert:

Vi har denne sengen! :)

Vi kan desverre ikke samsove med vår lillegutt fordi kjære røyker :sjenert: Så da kommer jeg ikke til å ta sjangsen på å ha baby i senga. Dessuten hadde jeg nok ikke greid å sove fordi jeg hadde vært redd jeg skulle legge meg oppå han eller noe...Han er nok tryggest i sin egen seng...Og da lærer han at det er der han skal sove også! :)

Jeg har også sett for meg at det må være best å føde i badekaret eller på kne som du sier. Ikke på huk for min del...ser for meg at det er ekstra ubehagelig. Men vi får se hva som skjer! Gleder meg hvertfall til å høre om deres fødsler :skravle:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal passe på så vi og velger en seg som en kan ta av sprinklene på, som du sier. Er veldig kjekt! :) Kommer sikkert til å knøttet litt i sengen vår og tenker jeg, vurderer å kjøpe en sleepyhead eller hva det heter. Vi er veldig rolige av oss så er ikke redd for å rulle over knøttet. Skjønner godt du ikke vil samsove når samboeren din røyker, da hadde ikke jeg heller gjort det. :)

Jeg var ganske sikker på at jeg kom til å ta med samboer opp til Trondheim før fødsel, men så fikk samboer en ny og godt betalt jobb i januar så da var det greit å holde seg i ro inntil videre. Vi får se hva det blir til. Kan jo hende det blir bedre når jeg evt. blir kjent med flere i nabolaget, kjenner ingen som bor her jeg bor nå så.. :sjenert: Hadde vært perfekt for meg å bo 2 timer unna min familie, da hadde det vært mye enklere å bare sette seg inn i bilen å kjøre seg en tur. Jeg er litt motsatt, jeg kan føle meg litt for kvalt hvis det blir for mye og for tett. Men flytter vi til en større leilighet med flere rom så blir der jo enklere å ta i mot besøk også. :)

Er kanskje enklere å få slike ting der? Her er det så mye folk at de tar nok ikke mot noen uten at det er via de kursene tenker jeg. Men tror det kan være greit å få sett fødestuene. :)

Ja, samme her. Strekkmerker på puppene og så på lårene. Her er de også helt lyse så det vises egentlig ikke så veldig godt, har forresten lært meg å leve med det så bryr meg ikke så mye om de.:) Gruer meg til evt strekkmerker og løs hud på magen. :tristbla:

Ganske stor overgang fra å være gravid til å ha baby i hus ja, litt urealistisk at dette skal føre til noe så kos. :rodmer: Nei, tror det gjelder meg og. Går ikke opp for meg før 1 uke etter fødsel eller noe. Et lite menneske du skal passe på resten av ditt liv! Bare din og samboeren din sin. :yvonne:

Selma_, du er to uker foran meg så jeg tar deg sikkert igjen skal du se. :( Hadde det bare vært at jeg har gått opp de 9kg uten å skjønne hvor de har lagt seg, så hadde jeg ikke blitt like skuffet. Men kjenner det godt på hele kroppen at jeg har lagt på meg, blitt rundere i ansiktet og lårene har blitt digre.. Jippi, håper det fortsetter slik. :ironi: Da blir jeg smekklekker på slutten kan jeg se for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, en herlig dag! :)

Etter en ganske trang måned økonomisk, fikk endelig kjære lønn i dag og vi er på beina igjen! Mars er en møkkamåned pga høye utgifter...Årsavgift på 2 biler, strømregning og ellers alt annet som skal betales.. Og vi er så dårlige til å sette av penger...

Men i dag har jeg fylt opp kjøleskap og fryser med mat og pålegg, hentet gratis bleiebøtte hos Reflex og babybox fra Rimi. I tilegg kjøpte jeg et gigantisk påske-egg til min kjære som jeg fylte med en flaske vin, en liten flaske whisky(som han er så glad i) og masse godterier!! Han ble kjempeglad! :rodmer: Jeg syntes det er så koselig å glede kjæresten min! :yvonne:

Ellers har jeg fått opp noen gule lys og satt fram en påskehøne som jeg har. Eier faktisk ikke påskepynt, men syntes det kan bli for voldsomt også..så har egentlig ikke behov for noe mer heller :)

Nå har jeg funnet sofaen og prøver å finne noe lurt å se på tv, men det er ganske skuffende programmer... Så får se om jeg setter på en film eller en serie.. Kjære har jeg lempet av hos en kamerat. De skulle ta seg noen påskepils og påskevin. Skal hente han igjen senere. Lar han få gjøre akkurat som han vil om dagen slik at han får litt frihet før lillemann kommer og snur livet vårt på hodet! :fnise: Men vi har en ganske god deal på at vi skal være flinke til å frigjøre hverandre litt sånn at vi får litt tid med venner eller oss selv uten lille baby når den tid kommer. Dessuten har vi noen herlige vordende besteforeldre som jeg vet kommer til å stille opp så vi kan finne på ting sammen også! :)

Jeg har liksom litt mensmurringer og er litt øm i korsryggen.. Har vært sånn noen dager, og jeg regner med at det kommer til å være sånn fram til fødselen...Så prøver å ikke tenke så mye på det... Er sikkert helt vanlig. Også hadde vi litt sengepolka :sengekos: i går noe som kanskje også er med på å framprovosere litt murringer..Er nokså lenge siden sist for å si det sånn :sjenert: Jeg har rett og slett ikke hatt lyst og jeg føler meg ærlig talt LITE SEXY og attraktiv med magen og sånn...Blæh! :filer: Men han vil jo, så det er jeg glad for! :hjerte:

Jaja, god kveld godtfolk! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos med påskesnacks og bedre tider!

Blir ikke så mye sengekos her heller akkurat.. eller mye kos, men lite action ;) Føles bare litt feil akkurat nå, kroppen min er så "øm" og oppptatt..

Kos deg i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske :klemmer:

Goood påske! :klemmer:

Kos med påskesnacks og bedre tider!

Blir ikke så mye sengekos her heller akkurat.. eller mye kos, men lite action ;) Føles bare litt feil akkurat nå, kroppen min er så "øm" og oppptatt..

Kos deg i påsken!

Ja, føler det samme som deg om den saken. Får ta det igjen når vi er "ledige" :fnise:

Kos dere med påske og innredning av ny kåk!! :jepp:

________

34 uker!! :danse:

Er hos mor og far. Kjære jobber hele tiden så tenkte det var fint å tilbringe litt tid med familien. Koser meg stort :hjerte: Skriver mer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hikk, hikk, hikk, hikk, hikk.....hikk............................hikk! :fnise:

Lille gullet hikker en til to ganger om dagen, hver dag. Det er såå søtt! :rodmer:

Er hjemme igjen etter å ha vært hos mor og far et par dager. Har kost meg masse og bare blitt vartet opp. Herlig!

Sola skinner her men jeg har ikke orket å bevege meg ut i dag, selv om jeg absolutt skulle gjort det! Har bare ikke energi til det nå..

Så kattene og jeg koser oss og sløver på sofaen...

Har ingen store planer rester av påsken. Den skal bare nytes!

Skal snart på kontroll hos legen og jordmor igjen..og det ser jeg fram til, for nå er det er lenge siden sist! Er så spent på hvor stor magen er i forhold til kurven og om pjokkens hode har festet seg eller ikke. Mulig det er litt tidlig, men jeg fikk en intens merkelig "smerte"/nedpress som varte en stund for noen dager siden...Men det kan selvsagt ha vært andre ting også... Får vente å se! :)

Jeg liker uansett tanken på at det bare er litt under 6 uker igjen til termin..og kanskje litt mindre i forhold til forskjellen på min egen menstermin og ul-terminen! :kul: Tiden vil vise!

Nyt resten av påsken folkens! Nå går det fort til det blir en del fødsler her!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hikk, hikk, hikk, hikk, hikk.....hikk............................hikk! :fnise:

Lille gullet hikker en til to ganger om dagen, hver dag. Det er såå søtt! :rodmer:

Er hjemme igjen etter å ha vært hos mor og far et par dager. Har kost meg masse og bare blitt vartet opp. Herlig!

Sola skinner her men jeg har ikke orket å bevege meg ut i dag, selv om jeg absolutt skulle gjort det! Har bare ikke energi til det nå..

Så kattene og jeg koser oss og sløver på sofaen...

Har ingen store planer rester av påsken. Den skal bare nytes!

Skal snart på kontroll hos legen og jordmor igjen..og det ser jeg fram til, for nå er det er lenge siden sist! Er så spent på hvor stor magen er i forhold til kurven og om pjokkens hode har festet seg eller ikke. Mulig det er litt tidlig, men jeg fikk en intens merkelig "smerte"/nedpress som varte en stund for noen dager siden...Men det kan selvsagt ha vært andre ting også... Får vente å se! :)

Jeg liker uansett tanken på at det bare er litt under 6 uker igjen til termin..og kanskje litt mindre i forhold til forskjellen på min egen menstermin og ul-terminen! :kul: Tiden vil vise!

Nyt resten av påsken folkens! Nå går det fort til det blir en del fødsler her!! :)

Glemmer å kjenne etter hikking jeg..! Høres så utrolig herlig ut. :rodmer:

Tenk at det er 6 uker igjen!! Utrolig spennende! Når jeg leser om andres svangerskap så synes jeg tiden har gått så fort, greit egentlig for da blir ikke mitt eget så langt. :fnise:

Blir spennende tur til JM neste gang ja. :jepp: Når er det du skal dit? Skal selv to ganger denne uken, blir spennende å se hvordan det blir. Har samboeren din vært med til JM? Min har ikke vært med enda, har ikke følt at han har trengt heller, for har ikke fått noe særlig til info som han trenger å få med seg enda. Nedpress/smerter, hm.. Ja, det kan jo være hodet som har festet seg det. Spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes andres svangerskap også går utrolig fort, men merker jo nå at mitt eget snart er ved veis ende også, og du ligger jo like bak! :jepp:

Jeg skal til legen neste uke (17.april) og jordmor neste uke deretter igjen (24.april).

Har aldri hatt med kjære til jordmor eller legen. Han har ingen interesse av det, og jeg har heller ikke "bruk" for han der...hehe.. :fnise:

Men vi skal innom jordmor en eller annen dag for å skrive under på farskapsærklæring...Det må man jo nemlig ha "vitner" for å gjøre... Jordmor må se gyldig legitimasjon og se at far skriver under. Ganske strengt....

Ei dame jeg snakket med i går sa at hun hadde blitt sånn støl og øm nederst i magen da hodet til hennes baby hadde festet seg..men jeg vet ikke jeg altså. Får vente å se etter legebesøket. OM hodet skulle ha festet seg så trodde jeg kanskje det var litt tidlig.. Men det er kanskje ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes andres svangerskap også går utrolig fort, men merker jo nå at mitt eget snart er ved veis ende også, og du ligger jo like bak! :jepp:

Jeg skal til legen neste uke (17.april) og jordmor neste uke deretter igjen (24.april).

Har aldri hatt med kjære til jordmor eller legen. Han har ingen interesse av det, og jeg har heller ikke "bruk" for han der...hehe.. :fnise:

Men vi skal innom jordmor en eller annen dag for å skrive under på farskapsærklæring...Det må man jo nemlig ha "vitner" for å gjøre... Jordmor må se gyldig legitimasjon og se at far skriver under. Ganske strengt....

Ei dame jeg snakket med i går sa at hun hadde blitt sånn støl og øm nederst i magen da hodet til hennes baby hadde festet seg..men jeg vet ikke jeg altså. Får vente å se etter legebesøket. OM hodet skulle ha festet seg så trodde jeg kanskje det var litt tidlig.. Men det er kanskje ikke det?

Man må ha vitner til det? Okei, nei har ikke fått noe info fra jordmor om slike ting enda.. Kanskje det blir tatt opp nå på torsdag. :klo:

Jeg har ikke hatt "bruk" for han der jeg heller enda, har ikke vært de store møtene. Tror vi kommer til å melde oss opp på svangerskapskurs på A-hus, da får vi jo en del info. + sett fødestuene osv. om det ikke er i bruk. Tror det kan være greit å ha sett det før en skal inn dit på ordentlig. Også kan jeg se for meg at samboer blir roligere også når han har sett alt utstyret fra før. :)

Nei, har hørt om jenter/damer som har opplevd dette allerede i uke 30. Så du skal ikke se bort fra at det er det som har skjedd. :) Blir spennende å se da! :) Har dere bestemt dere for navn nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må ha vitner til det? Okei, nei har ikke fått noe info fra jordmor om slike ting enda.. Kanskje det blir tatt opp nå på torsdag. :klo:

Jeg har ikke hatt "bruk" for han der jeg heller enda, har ikke vært de store møtene. Tror vi kommer til å melde oss opp på svangerskapskurs på A-hus, da får vi jo en del info. + sett fødestuene osv. om det ikke er i bruk. Tror det kan være greit å ha sett det før en skal inn dit på ordentlig. Også kan jeg se for meg at samboer blir roligere også når han har sett alt utstyret fra før. :)

Nei, har hørt om jenter/damer som har opplevd dette allerede i uke 30. Så du skal ikke se bort fra at det er det som har skjedd. :) Blir spennende å se da! :) Har dere bestemt dere for navn nå? :)

Ja! Eller, jordmor må vitne til underskriften. Rart syntes jeg. Fikk ikke de papirene før rundt uke 28, så er nok muligheter for at jordmor tar det opp med deg nå på neste time! :)

Jeg har ikke tenkt å melde oss på svangerskapskurs, men omvisning på sykehuset. Så tenkte kjære skulle få være med på det..Tror han vil være litt roligere da også..Er nok lurt å se litt av hva som kan vente oss før vi kommer dit i alvorets time! :jepp:

Jøss, så hodet kan feste seg såpass tidlig ja?

Vi har nok bestemt oss for navnet Leo til lillemann. Det er det eneste navnet vi begge liker og er enige om.. :fnise:

Hva med dere? Har dere funnet noen navn eller blitt enige om et? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLir spennende med jordmor og legetime! :) Satser på at det er hodet som har festa seg, lillemann gjør seg klar for å bli født! :rodmer:

Her har mannen vært med på omtrent alle kontroller :fnise: Jeg synes det er godt å ha han med, for er ikke alltid jeg husker alt som blir sagt, og han synes det er greit å være med (sier han hvertfall). Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Eller, jordmor må vitne til underskriften. Rart syntes jeg. Fikk ikke de papirene før rundt uke 28, så er nok muligheter for at jordmor tar det opp med deg nå på neste time! :)

Jeg har ikke tenkt å melde oss på svangerskapskurs, men omvisning på sykehuset. Så tenkte kjære skulle få være med på det..Tror han vil være litt roligere da også..Er nok lurt å se litt av hva som kan vente oss før vi kommer dit i alvorets time! :jepp:

Jøss, så hodet kan feste seg såpass tidlig ja?

Vi har nok bestemt oss for navnet Leo til lillemann. Det er det eneste navnet vi begge liker og er enige om.. :fnise:

Hva med dere? Har dere funnet noen navn eller blitt enige om et? :)

Hm, okei. Da lærte jeg noe nytt. :) Men jeg kan på en måte forstå det også, i tilfellet det skulle være noe..

Tror ikke de hadde noe sånt her nede, virket som om det var svangerskapskurs eller ikke noe som helst. Tror det kan være veldig greit å se alt utstyret før vi skal inn dit på ordentlig. Både for min del og samboers del. Så et bilde ei la ut her om dagen fra en fødestue, er veldig mye utstyr og kan forstå at det kan virke veldig skummelt å bli plassert på en slikt rom uten å vite hva alt er for noe. :sjenert:

Stemmer det, har kommentert det navnet før. Liker det! :) Nei, her har vi ikke funnet ut hva knøttet skal hete enda. Navn er sååå vanskelig. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLir spennende med jordmor og legetime! :) Satser på at det er hodet som har festa seg, lillemann gjør seg klar for å bli født! :rodmer:

Her har mannen vært med på omtrent alle kontroller :fnise: Jeg synes det er godt å ha han med, for er ikke alltid jeg husker alt som blir sagt, og han synes det er greit å være med (sier han hvertfall). Hehe.

Jaa :rodmer:

Er jo greit å ha med mannen hvis han ønsker det selv også da! :)

Hm, okei. Da lærte jeg noe nytt. :) Men jeg kan på en måte forstå det også, i tilfellet det skulle være noe..

Tror ikke de hadde noe sånt her nede, virket som om det var svangerskapskurs eller ikke noe som helst. Tror det kan være veldig greit å se alt utstyret før vi skal inn dit på ordentlig. Både for min del og samboers del. Så et bilde ei la ut her om dagen fra en fødestue, er veldig mye utstyr og kan forstå at det kan virke veldig skummelt å bli plassert på en slikt rom uten å vite hva alt er for noe. :sjenert:

Stemmer det, har kommentert det navnet før. Liker det! :) Nei, her har vi ikke funnet ut hva knøttet skal hete enda. Navn er sååå vanskelig. :/

Å ja... Så dere får ikke tilbud om omvisning på føden? Jeg føler at vi heller har bruk for det enn fødselsforberedende..Men det er jo smak og behag! :)

Enig med at en fødestue kan se rimelig skremmende ut når man ikke aner hva ting og tang der er...

Navn er utrolig vanskelig! Det er jo liksom noe barnet ditt skal bære resten av livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...