Gå til innhold

Mini i magen!

ara

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 20 uker og halvveis!! :)

Og hurra for en aktiv krabat som viser livstegn hver dag :rodmer:

Skjønner godt at dere velger å feire nyttårsaften alene i år, er det som frister mest her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, Selma_! :klemmer:

Ja, da står vi et nytt år i vente. Det skal bli deilig å ta fatt på et nytt år med nye muligheter, hendelser, oppturer, nedturer og ikke minst overraskelser!

Jeg har akkurat laget fløtesaus til kalkunen, slik at det bare er å varme den opp igjen i kveld. Den ble nokså vellykket om jeg må få si det selv :fnise:

Så nå skal jeg dusje, sminke og ordne meg, også sette meg ned med masse lys og vente på at kjære kommer hjem fra jobb klokka 16.00! :rodmer:

Håper alle får en strålende kveld og at det nye året bringer dere alt dere måtte ønske!!!

Nyttårshilsen fra Ara, LilleguttImagen og F! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen!!

Kvelden i går var veldig hyggelig. Kjære og jeg spiste deilig middag og slappet av på sofa`n. Etter det gikk vi opp til naboene og fortsatte kvelden der med Kortskalle og kos. Klokka 00.00 gikk vi ut for å se på fyrverkeri. Vi holdt ut til 03.00 men da var det på tide å gå hjem og krabbe til køys.

Ellers greier jeg ikke å slutte å bli facinert av sparkene fra lillegutt :rodmer:

Jeg får aldri nok. Han kan gjerne sparke hele dagen lang om han ville.. I går holdt han meg våken leeenge før jeg fikk sove, men jeg måtte bare ligge å smile for meg selv :hjerte: :hjerte: Og nå er han i gang igjen! Herlig!! :rodmer:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kan ikke lese her inne :ler: Får så lyst å være gravid igjen..Hehe..DET trodde jeg ikke jeg kom til å si så fort på slutten :ler:

Og bare vent til han blir litt større inni der. Da får du sånne "rullende" bevegelser inni magen. Det er helt sprøtt å kjenne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kan ikke lese her inne :ler: Får så lyst å være gravid igjen..Hehe..DET trodde jeg ikke jeg kom til å si så fort på slutten :ler:

Og bare vent til han blir litt større inni der. Da får du sånne "rullende" bevegelser inni magen. Det er helt sprøtt å kjenne!

Haha :ler: Det tror jeg på. Er jo helt fantastisk nå som man virkelig kjenner at man er gravid. De 3 første månedene er jo ganske kjedelige egentlig.... Men nå er det bare supert!! :rodmer:

Gleder meg til de bevegelsene du beskriver. Sikkert gøy! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på min 2.svangerskapskontroll.

Ikke så mye å skrive om egentlig.. Men han målte blodtrykket, hørte på fosterlyden og målte magen.

Var fort ut og fort inn igjen..Tror han var litt stressa i dag....

Fikk også vite blodtypen min: AB rh +... en av de mest sjeldne sa han. Det er litt stilig! :lur:

Har ikke så mye mer å melde om i dag egentlig. Hadde første arbeidsdag og det var hardt å stå opp!! Men overlevde og klar for en ny dag i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 uker!!

:rodmer:

Spark, spark, spark...Jeg døøør av all smilingen og humringen jeg driver med hver gang det er bevegelse! Håper snart lillegutt kan gi fra seg noen kraftige spark slik at kjære snart får kjenne..For hver gang han prøver så slutter han ellers så kjenner man det ikke utenpå! Bølle.... :sjenert:

Forsov meg i dag, så er nok litt hardt å komme i skikkelig rutine etter ferien..Men får satse på at det går seg til snart! :)

I dag var jeg på kafè med ei god venninne! Jeg er ikke av det mest sosiale folkeslaget så er ikke ute på så mye... Men hun her kan jeg gjerne treffe hver dag. Hun er fantastisk og jeg skal love meg selv å holde godt på henne. Gode venner vokser som regel ikke på trær... Vi fant også ut at vi må skjerpe oss med trening, så nå har jeg send mail til Spenst i byen og bedt dem ta kontakt med meg for info og evt medlemsskap. Så målet er altså å trene litt forsiktig nå de siste 4 mnd før lillegutt kommer, også selvsagt tiden etterpå, når ting har roet seg litt... Ser fram til å komme i gang!!

Snart helg og det skal bli deilig!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med spark! En aktiv liten krabat du har i magen? :)

Det er sikkert lurt å trene litt, når man har energi til det. Her har det blitt litt lite trening i det siste, men har som deg planer om å holde meg litt i aktivitet gjennom svangerskapet :jepp: Så blir nok fødselen lett som en plett!! :tommelsmil:

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med spark! En aktiv liten krabat du har i magen? :)

Det er sikkert lurt å trene litt, når man har energi til det. Her har det blitt litt lite trening i det siste, men har som deg planer om å holde meg litt i aktivitet gjennom svangerskapet :jepp: Så blir nok fødselen lett som en plett!! :tommelsmil:

Ja, han blir nok en livlig fyr! :jepp:

Ja, jeg har heller ikke hatt ork til å trene ettersom jeg har vært konstant forkjøla siden jeg ble gravid, og hver gang jeg har anstrengt meg litt eller gått opp til naboen som bor 200m unna så har jeg hostet til jeg kaster opp nesten...

Men nå er formen bedre og jeg føler meg klar til litt trening. Er som du sier, Selma, at litt aktivtet i svangerskapet kan gjøre fødselen mye lettere også kommer man seng igjen fortere også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt være i aktivitet ja. Jeg gikk timesturer helt fram til fødsel. Ikke at det gjorde fødsel noe lettere, bortsett fra at jeg kanskje hadde blitt enda mer utslitt hvis jeg ikke hadde vært i form..men tror i alle fall det hjalp i forhold til å hen f seg inn igjen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt være i aktivitet ja. Jeg gikk timesturer helt fram til fødsel. Ikke at det gjorde fødsel noe lettere, bortsett fra at jeg kanskje hadde blitt enda mer utslitt hvis jeg ikke hadde vært i form..men tror i alle fall det hjalp i forhold til å hen f seg inn igjen etterpå!

Så flink du var som gikk hver dag!

Ja, det er det jeg tror også. Være litt bedre "shapet" til både før og etter fødsel. Jeg vil jo gjerne være i god form, men når hver anstrengelse jeg har gjort har gitt meg hosteanfall i flere måneder så har jeg ikke hatt ork. Men nå er jeg klar og "fit for fight" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som gikk hver dag!

Ja, det er det jeg tror også. Være litt bedre "shapet" til både før og etter fødsel. Jeg vil jo gjerne være i god form, men når hver anstrengelse jeg har gjort har gitt meg hosteanfall i flere måneder så har jeg ikke hatt ork. Men nå er jeg klar og "fit for fight" :fnise:

Bare husk å starte rolig. Man får lett tilbakefall når man har slitt med sånn hoste. Hvis det er tørrhoste da. Det har jeg periodevis vært plaget med, og hvis jeg har begynt å være aktiv igjen for tidlig, så har det blitt værre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med spark i fra lillegutt :rodmer: Det må være helt fantastisk å oppleve det :hjerte:

Er nok veldig lurt å være i aktivitet.

Jeg skal også få til litt trening fremover. Greit å være litt i form, hvis jeg også snart blir gravid :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk å starte rolig. Man får lett tilbakefall når man har slitt med sånn hoste. Hvis det er tørrhoste da. Det har jeg periodevis vært plaget med, og hvis jeg har begynt å være aktiv igjen for tidlig, så har det blitt værre igjen.

Ja, jeg merket det i dag da jeg var på jobb. Løp i ca 2 minutter og fikk en skikkelig hostekule etterpå...Så må starte fryktelig rolig med treningen etter dagens erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med spark i fra lillegutt :rodmer: Det må være helt fantastisk å oppleve det :hjerte:

Er nok veldig lurt å være i aktivitet.

Jeg skal også få til litt trening fremover. Greit å være litt i form, hvis jeg også snart blir gravid :lur:

Ja, det er helt fantastisk!! I skrivende stund er han skikkelig kråke inni magen...tror han turner. hehe... utrolig morsomt. Men han treffer blæra noen ganger...det er litt ubehagelig faktisk... :fnise:

Ja, bare hold deg i form! Du er nok gravid før du aner det! :lur:

Helgen min var kjempe deilig. Jeg var på besøk hos ei venninne på fredagskvelden. Litt senere kom kjære så da spilte vi ludo med venninna mi og hennes samboer. Hyggelig!

Lørdag reiste jeg hjem til mor og far. Elsker å være der og slapper så godt av. Desverre har enda en forkjølelse meldt sin ankomst og det er utrolig plagsomt og leit ettersom jeg endelig hadde blitt frisk igjen etter å ha hostet å harket og være dårlig i nesten 3 måneder :sukk: Så NÅ mister jeg snart virkelig motet...Det er superhardt å være på jobb når man ALLTID går på `halv tank`, jobber med barn hele dagen og aller helst burde ha positiv energi til både barn, foreldre og kollegaer til enhver tid! :tristbla:

Men, jeg holder ut på et vis! Og blir dagene for ille så må jeg bare bli hjemme for å komme meg igjen..Noe annet er det ikke å gjøre med den saken!

Håper alle dere andre også har hatt en strålende helg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Teita :klemmer: Det går alltids over...Får ikke gjort så mye annet enn å smøre seg med tålmodighet og evt ta et par sykedager for å kanskje få formen på rett spor igjen.. :)

Tenker masse, masse på navn om dagen og her er noen av de jeg syntes er aller finest...(...enn så lenge...) :

Filipp

Henrik

Johannes

Kasper

Ludvig

Lukas

Martinus (etter bestefar)

Sander

Tobias

Trym

Odin

Vetle

Så får vi se om det dukker opp flere etterhver, eller om jeg heller greier å ta noen vekk fra lista...Målet er jo å sitte igjen med et navn eller to(max tre) til slutt..Sånn at vi velger ut ifra de navnene etter at vi har hilst på mirakelet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig lik smak når dt gjelder navn ser jeg. Veldig mange fine navn her :rodmer:

Lykke til med navnevalget! Min kjære liker ikke den stilen så vi har en utfordring der :gjeiper: men det får vi ta når det evt. dukker opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Frufly, masse fine navn! Her er også utfordringen at vi liker litt forskjellige navn, så får se om vi blir enige om noe til slutt, eller om det blir en eller annen merkelig kombinasjon av to vidt forskjellige navn :fnise:

Lykke til med å korte ned lista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan svarer man på flere innlegg samtidig? Ser det er så mange som gjør det, men jeg skjønner ikke hvordan.... :sjenert:

ENDELIG HELG.... :hjerte: OG 22 UKER

Jeg er dødssliten etter uka, og er sjeleglad for å endelig få et par dager fri. Det dumme bekkenet er blitt skikkelig kranglete og det vil vi ikke ha noe av! Gjør vondt å gå og stå.... :sukk:

Men, jeg skal ikke bare deppe, for tilværelsen min er ganske god allikevel! Jeg nyter hver eneste dag og koooooser meg med alle sparkene fra lillemann. :rodmer:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...