ara Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #681 Del Skrevet 27. juli 2012 hei på deg! Når regner sambo med å være frisk igjen? Vanskelig å si kanskje? Det virker iallfall som gutten deres sover godt og har det fint Føler du det begynner å bli litt rutiner på tinga nå? Er nok vanskelig å si når han er helt bra igjen! Men han er veldig på bedringens vei og tar ikke smertestillende lengre Satser og håper på at mye av helingen er gjort innen en måned til og at han da kan ut i jobb igjen! Begynner å komme i skikkelig rutine nå! Men ang soving så leser jeg om så mange som begynner å få leggerutiner, nå rundt 2mnd alder.... Men her legger fortsatt L seg sammen med meg rundt kl 23:00-00:00, men vi står alltid opp rundt 09:00..Da er han lys våken. Hvordan fungerer dette hos deg? Mener å huske å ha lest at dere har fått litt rutiner på legging/soving? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. juli 2012 #682 Del Skrevet 27. juli 2012 Begynner å komme i skikkelig rutine nå! Men ang soving så leser jeg om så mange som begynner å få leggerutiner, nå rundt 2mnd alder.... Men her legger fortsatt L seg sammen med meg rundt kl 23:00-00:00, men vi står alltid opp rundt 09:00..Da er han lys våken. Hvordan fungerer dette hos deg? Mener å huske å ha lest at dere har fått litt rutiner på legging/soving? Har fått grei rutine på kvelden, med at jeg bader henne i 19 tida. Hun pleier å bli trøtt sånn i 19.30/20, og så har jeg det som regel litt roligere på kvelden, litt mindre stimuli. Hun vil gjerne ha mat både en og to ganger, før jeg får henne i seng ca 21.30/22. Håper å kunne legge henne enda tidligere, da hun jo er trøtt fra ganske tidlig av. Morgenen er relativt rutine, dvs, hun våkner gjerne i 6-7 tida, og vi står opp. bytter bleie, får litt morgenpupp osv, og da bruker vi ofte sovne på sofaen fra 8-10 begge to . Men av og til sover vi til 9-10 også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #683 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Ok! Det er vel kanskje litt med hvordan man gjør det selv også. L sover jo noen timer i strekk om kvelden, så kunne kanskje stelt han rundt da og lagt han i senga..Men da blir liksom natten fryktelig lang også må jeg kanskje opp klokka 0600, og det er i tidligste laget for meg....(selv om jeg vet at de morgnene også kommer etterhvert).. Men får se hva vi finner på med tiden. Dette fungerer greit foreløpig, men er jo fint å kunne få litt alenetid på kveldene snart, kanskje... ********************************** I dag regner det, IGJEN! Men jeg har bestemt meg for å ikke la været ødelegge dagene mine. Man blir bare litt trist av gråvær hele tiden.. Men lilleman og jeg skal straks hoppe i regntøy og regntrekk og ut å gå! Godt for kropp og sjel. Og jeg har kost meg litt vel mye hos mor og far i 3 dager så føler nesten at jeg har lagt på litt igjen. haha! ikke sunt å bli vartet opp av snille foreldre. Dessuten venter jeg på et bilde i posten. Fikk sånn tilbud på Nfoto(der jeg framkaller bildene mine) om å få et gratis bilde på lerret. Så jeg har bestilt et nydelig et i målene 20x30cm fra da L var 1 uke gammel. Håper det ble bra. Forresten! Lillegull begynner å elske babygymen sin! Det er denne her http://lekmer.no/bar...ano-musical-gym . Skikkelig poppis! Han ligger å smiler fra øre til øre og skravler med lekene. Han har ikke begynt å gripe etter dem enda, men det er kanskje litt tidlig uansett? Now: Coffee Endret 5. august 2012 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 6. august 2012 #684 Del Skrevet 6. august 2012 Hvordan går det med dere? Bare lek og kos dagen lang? Og har dere fått i gang rutiner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 8. august 2012 Forfatter #685 Del Skrevet 8. august 2012 Hvordan går det med dere? Bare lek og kos dagen lang? Og har dere fått i gang rutiner? Jaa, her er det bare fryd og gammen. Vi koser oss så utrolig og L får mer og mer sjarm og personlighet. Jeg smelter Rutiner er det heller verre med...hehe.. Ikke innført noe særlig leggerutiner enda..Men ser at han over en lengre periode nå har sovnet rundt 2100, så kan nok begynne å gjøre han klar rundt 2000 med stell/bad, pysj og pupp også legge han i senga. Men tenker jeg venter til han runder 3 måneder. Er bare litt over en uke til så... ******************************** På fredag skal jeg antageligvis ta en liten fest. Mor og far skal komme hjem til oss og passe L mens vi går ut med noen venner som straks reiser tilbake til utlandet der de bor... Men jeg er veldig skeptisk, så vet ikke om jeg gidder å la en fest få meg til å reise fra L...Men jeg vet at han er i trygge hender hos mor og far. De er så flinke med han og han storkoser seg i deres selskap! Er vel bare mammahjertet som helst vil være hos gullklumpen sin hele tiden! Ville dere reist fra babyen for å ta en fest? Det skal jo også sies at jeg ikke har tenkt å drikke såpass at jeg blir pære full. Bare ta noen øl eller noen glass vin liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. august 2012 #686 Del Skrevet 10. august 2012 Høres ut som deilig dager, ja! Hvis du merker at han sovner rundt 21, så er det jo kjempefin plan å gjøre han klar for sengen en times tid før. Det blir fort litt rutine på ting, skal du se. Har selv innført rutiner, og det føles ganske greit også for meg kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 10. august 2012 Forfatter #687 Del Skrevet 10. august 2012 Høres ut som deilig dager, ja! Hvis du merker at han sovner rundt 21, så er det jo kjempefin plan å gjøre han klar for sengen en times tid før. Det blir fort litt rutine på ting, skal du se. Har selv innført rutiner, og det føles ganske greit også for meg kjenner jeg. Da skal jeg begynne med det. Det som har vært positivt hittil er at jeg på en måte har kunnet være borte/på besøk hos folk til litt utpå kvelden og ikke vært avhengig av å reise hjem til visse tider for at lillemann skal få sove i senga si. Men jeg tror helt klart det er deilig for både liten og stor med disse rutinene. Så får man litt "fri" igjen på kveldene også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. august 2012 #688 Del Skrevet 11. august 2012 Hei hei Jeg hadde tatt meg den festen. Utrolig godt for mor å koble av litt. Du er mamma hele døgnet uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. august 2012 Forfatter #689 Del Skrevet 11. august 2012 Vi endte opp på fest! Vi reiste inn på hytta vår sammen med 2 vennepar av oss. Var utrolig koselig og morsomt. Det var ikke før jeg la meg at jeg innså hvor utrolig masse jeg savnet gutten min.. Så jeg sov noen timer også reiste jeg hjem rundt 09.00 i dag tidlig. Mamma og pappa er så flinke med L, og han var strålende fornøyd når jeg kom hjem. Han hadde sovet fra 22.00 til 05.30!! Utrolig Men nå var det jammen godt å få småen i armene igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. august 2012 Forfatter #690 Del Skrevet 15. august 2012 På mandag startet vi med leggerutiner. Begynte klokken 20.00 med bading, stell, pupp, kos også ble det senga rundt 21.00. Han sovnet fort og sov helt til 03.30 da han våknet for pupp. Sov videre å våknet for enda en liten skvett rundt 07.00. Vi sto opp 09.00. Igår la vi han rundt 21.00 igjen, men denne gangen tok det mye lenger tid før han roet seg. Han skrek en del..(eller survet)...Rundt 21.30 fikk han mer mat og da sovnet han med en gang! Tror jeg heller skal begynne å amme han på senga før han legger seg og ikke i stua sånn som jeg har gjort disse to dagene. Jaja, man lærer hele tiden Gleder meg til rutinene går skikkelig på skinner! Vi fikk uansett sett film i hjemmekinoen vår...Det var jammen lenge siden sist. Så Oslo 31.august! Den var utrolig bra. helt min smak! sær! Sola skinner og humøre er på topp! Ut å trille etterpå! Håper dere har en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. august 2012 Forfatter #691 Del Skrevet 21. august 2012 I dag er gullet mitt 3 mnd gammel allerede!! Vi skal på helsestasjonen klokka 13.00 for veiing, måling og sprøyter....Stakkars liten. Men det er jo til det beste for han også går det jo fort over! Hvordan reagerte deres babyer på sprøyta? Skrek de fælt? Fikk de feber senere? I helgen var vi hos søteren til sambo..de har ei lita jente på 8 mnd. Vi koste oss masse der. En kveld ble jeg med å tok et par glass vin etter at L hadde lagt seg for han tar jo flaske og det hele. Men jammen fikk vi litt av en skremmende natt. L våknet for mat ca 24.00 og han fikk da flaske for jeg turte ikke amme, selv om det da allerede hadde gått noen timer siden det 2 og siste vinglasset. Alt var som vanlig og vi begge sovnet igjen etter mating. Men plutselig klokka 04.00 hørte jeg en skikkelig ekkel buldring i bringa på L og i neste øyeblikk kastet han opp MENGDER med MME. Stakkars liten. Etter å ha fått tørket opp og vasket og skiftet på gullet fikk vi sovet i ca 30 min før en ny ladning oppkast kom.. Opp igjen og tørket og skiftet. Han var litt urolig så jeg la han til puppen for da var det så mange timer siden alkoholinntaket. Men rett etter siste dråpe så kastet han opp igen. Og denne gangen kom det så mye at jeg fatter ikke hvor alt kom fra. At en liten mage kan inneholde så mye er helt ufattelig. Heldigvis kom ikke mer oppkast etter dette.. Men det var skikkelig skremmende.... Lurer på om han ikke tåler MME jeg.... Skal spørre på helsestasjonen i dag. Gleder meg til å få vite hvor stor L har blitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. august 2012 #692 Del Skrevet 22. august 2012 Uff, det hørtes ikke ut som en god opplevelse Husker jenta mi plutselig kastet opp MASSE slim, og nesten ikke fikk puste. Det var skummelt. Men sånne ting skjer. Er ikke sikkert det var pga MME, men du kan jo høre på helsestasjonen Kan godt ha vært at han hadde spist for mye, eller en annen naturlig årskak. Ellers høres det ut som alt er fint hos dere, og det er godt å høre Kjenner til å reise vekk og syntes det er deilig, men etter noen timer blir savnet så stort Men det er jo bare koselig. Er jo godt det er den veien, og ikke den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. august 2012 Forfatter #693 Del Skrevet 25. august 2012 Da var nok en uke gått. Tiden flyr avgårde og noen ganger føles det som om at jeg ikke husker hva jeg har gjort i uka som gikk... Det jeg husker aller best er selvsagt 3 mnd kontrollen! L er blitt 65 cm lang, 40,8 cm rundt hodet og vekta viste 6120 g! Han ligger passelig(litt under) på kurven men er ganske "slank" i forhold til andre på hans alder. Han er så lang så det er nok derfor. Tenker vi stikker innom helsestasjonen om en 3 ukers tid for å sjekke at han legger bra nok på seg, bare for å være helt sikre på at melken min fortsatt er god og næringsrik og at han får i seg alt han trenger. Snakket forresten med helsesøster ang MME og oppkast...Hun nevnte mange grunner, men mest sannsynlig trodde hun det var for mye luft i magen eller at maten kom for fort, slik at magen reagerte med å sende alt i retur når den begynte å bearbeide melka. Jeg tror uansett jeg ikke gidder å prøve ut noe mer..Skal jeg ut av huset i mer enn et par timer så pumper jeg meg heller noen dager i forveien, så får man heller overleve at man ikke kan være så spontan man vil.. Null problem! Ellers har godgutten rullet fra mage til rygg for første gang i dag, og mamma`n ble sååå stolt! Og mens han lå på ryggen under babygymen, rullet han seg over på siden...så tror ikke det er lenge til han ruller den veien heller. Det er så gøy altså! Også har han de siste ukene vært helt desperat på å tygge på alt han kommer over, så begynner å tro at det kanskje allerede snart er tenner på tur. Gøy Kanskje det forklarer sutringen hans i natt...? Jaja, etter en laang dag skal det nå nytes et lite glass vin før jeg krabber til køys! Edit: Leggingen av L har gått strålende disse 2 ukene vi har holdt på Han er klar for senga 21.00 og da er det ikke så mye sutring før han slokner. Snille klumpen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. august 2012 #694 Del Skrevet 25. august 2012 Hehe... livene våre høres skremmende like ut Vi er heldige som har så gode og trygge barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. august 2012 Forfatter #695 Del Skrevet 25. august 2012 Hehe... livene våre høres skremmende like ut Vi er heldige som har så gode og trygge barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. september 2012 Forfatter #696 Del Skrevet 7. september 2012 Lille L er så utrolig nydelig og han utvikler seg for hver eneste dag som går! De siste dagene har han virkelig skjønt hvordan man bruker stemmen, så han vekker oss rundt 07.00 på morningen med verdens søteste baby-skravle-lyder slik at både mamma`n og pappa`n smelter uansett hvor trøtte de er.. Ellers leker han masse på babygymmen og blitt såpass aktiv at når jeg har lagt han ned riktig vei, så pluselig har han snudd seg slik at han ligger på tvers over matta. Raringen Jeg nyter hver dag og elsker å se på alt som skjer med han. Er skikkelig forelska og høy på mamma-tilværelsen! På kjærestefronten kunne nok ting vært litt bedre. Jeg elsker min kjære veldig høyt, men jeg skulle virkelig ønske at han var litt mer initiativrik og kanskje kunne avlaste meg litt uten at jeg må be om det. Drømmer noen ganger om at han faktisk kunne være såpass at han for eksempel kunne si; "nå tar jeg L også går du og tar en laang deilig dusj". Eller at han kunne stått opp med han en dag....Eller bare satt på en klesvask. Han gjør det jeg ber han om og er utrolig snill sånn sett, men hadde vært godt å slippe å be han om ting og mase hele tiden.. Og nå sitter jeg her da, alene..for han er selvsagt ute med venner..fester og koser seg. Det skjer også ganske ofte. Og jeg kjenner jeg blir litt bitter.. Ikke fordi jeg på død og liv må feste, men er bare det at fedrene(ikke alle) tar så lett på ting og bare kan stikke av når det passer dem...Så drar de uten å tenke noe mer på unge, mating, bleieskift, osv.. Huff, ja..en liten utblåsning. Men det går bra altså! Har hygget meg masse med grilling hos naboene i dag som vi ikke har snakket med på kenge. Var utrolig koselig! Nå skal jeg krype til sengs og sove godt fram til L våkner for sin første nattmating Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 8. september 2012 #697 Del Skrevet 8. september 2012 Så koselig å lese om utviklingen hans! (kunne du forresten sendt meg navnet hans på PM? Husker ikke om eg har lest det før, i såfall har jeg glemt det.. Hvis det er greit selvfølgelig!) Og så dumt at typen din ikke stiller opp slik du skulle ønske.. de har nok litt lettere for å frasi seg ansvar ja! Her blir det sånn at hvis mannen tar seg en fest, så har jeg en til gode enten en kveld med jentene/kino/fest eller hva jeg måtte ønske! Fordeler likt, mannen og lillemor må bare øve seg litt mer med flaska først synes det er helt på sin plass at du skal få litt pusterom innimellom! Om det så "bare" er en lang, deilig dusj! Stå på krava ara! Og fortell hva du tenker om å hjelpe til i huset også.. Det er ikke alt du får gjort når du går hjemme med en liten, så der kan han jo også ta sin del? Håper du har en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 8. september 2012 #698 Del Skrevet 8. september 2012 Disse mennene ser kanskje ikke helt når hvilke behov oppstår? Jeg må nemlig også be mannen om å gjøre ditt og gjøre datt med babyen. Da er han faktisk flinkere (veldig flink, til og med) til å ta seg av huslige sysler som matlaging, rydding osv. ' Vi har snakket om det (at han alltid må oppfordres til å gjøre ting med babyen), og hans forklaring er rett og slett at han ikke alltid vet hva han skal gjøre. Ja, det er frustrerende og jeg føler meg som en skikkelig masekopp, men jeg har innsett at jeg bare MÅ be ham om å gjøre ting hvis det skal bli gjort. I helgen, spesielt hvis det har vært en litt vrang natt, får småen pupp i senga og så må mannen stå opp og underholde ham i en time-halvannen. I ukedagene, hvis det trengs, blir det også lange trilleturer på mann og baby, sånn at mor får litt "downtime". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 9. september 2012 Forfatter #699 Del Skrevet 9. september 2012 Så koselig å lese om utviklingen hans! (kunne du forresten sendt meg navnet hans på PM? Husker ikke om eg har lest det før, i såfall har jeg glemt det.. Hvis det er greit selvfølgelig!) Og så dumt at typen din ikke stiller opp slik du skulle ønske.. de har nok litt lettere for å frasi seg ansvar ja! Her blir det sånn at hvis mannen tar seg en fest, så har jeg en til gode enten en kveld med jentene/kino/fest eller hva jeg måtte ønske! Fordeler likt, mannen og lillemor må bare øve seg litt mer med flaska først synes det er helt på sin plass at du skal få litt pusterom innimellom! Om det så "bare" er en lang, deilig dusj! Stå på krava ara! Og fortell hva du tenker om å hjelpe til i huset også.. Det er ikke alt du får gjort når du går hjemme med en liten, så der kan han jo også ta sin del? Håper du har en fin helg! Har sendt deg PM Ja, jeg må vel bare rett og slett bli flinkere til å si fra! Har aldri vært særlig god på det...Jeg bare skjønner ikke at det skal være så vanskelig å se at ting må gjøres... . Har hatt en strålende helg! Disse mennene ser kanskje ikke helt når hvilke behov oppstår? Jeg må nemlig også be mannen om å gjøre ditt og gjøre datt med babyen. Da er han faktisk flinkere (veldig flink, til og med) til å ta seg av huslige sysler som matlaging, rydding osv. ' Vi har snakket om det (at han alltid må oppfordres til å gjøre ting med babyen), og hans forklaring er rett og slett at han ikke alltid vet hva han skal gjøre. Ja, det er frustrerende og jeg føler meg som en skikkelig masekopp, men jeg har innsett at jeg bare MÅ be ham om å gjøre ting hvis det skal bli gjort. I helgen, spesielt hvis det har vært en litt vrang natt, får småen pupp i senga og så må mannen stå opp og underholde ham i en time-halvannen. I ukedagene, hvis det trengs, blir det også lange trilleturer på mann og baby, sånn at mor får litt "downtime". Mannen her har aldri gått tur med L... og ikke vært med meg heller. Men det er fordi han er så fantastisk lat! Får vel bare leve med at jeg må be han om ting. Han gjør hvertfall det han får beskjed. Bare kjedelig å spørre/mase hele tiden! ___________________ Har ellers hatt en knallfin helg. Grillet med noen venner på fredag. Hadde besøk av mor, far og bror på lørdag. De var her mange timer og spiste middag med oss. Var kjempekoselig! I dag regner det så det blir nok en kosedag innendørs. Er dessuten utrolig trøtt etter natten..L våknet så mange ganger..Og etter at han har skjønt hvordan han bruker stemmen sin så "skravler" han i ett sett så fort han er våknet..og da er det ikke så lett å få han til å roe seg igjen. Mulig jeg må ut å trille en liten tur og la småen ligge i vogna ute slik at jeg kan sove litt også. Han sover godt og lenge utendørs. Nå har han sovet i 15 min inne..og er nå lys våken igjen. Skal trakte litt kaffe og se om det hjelper litt på de tunge øyelokkene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 10. september 2012 #700 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg skjønner deg utrolig godt. Var omtrent i samme situasjon selv i begynnelsen. Men det kom til et punkt hvor jeg faktisk ikke orket å finne meg i det lenger, og da er kommunikasjon nøkkelen. Du har lov til å si fra vet du? Jeg tenkte som så, at det var hans barn også, og det er ingen regel som tilsier at mammaen skal gjøre alt. Så vi ble enige om å ta annenhver morgen i helgene når han hadde fri, og kom det en dag innimellom hvor han fikk fri i ukedagene, så tok han den morningen. Ellers gjør vi alt med mating og bleieskift og legging 50/50. Altså, annenhver gang. Men det kan også hende at han "trenger" å bli spurt, for det gjorde han her ihvertfall. Når jeg sa fra til han at det hadde vært allright om han tok litt intiativ og gjorde ting uten at jeg måtte spørre om det, så sa han bare at han alltid har vært vandt til å bli spurt først. Osv, osv.. Men jeg tror jeg forklarte tydelig at jeg syntes han skal følge litt bedre med, og forstå når ting trengs å gjøres. For om jeg måtte spørre hver gang, så kunne jeg likesågodt gjøre det selv.. Hvis du forstår? Det er ikke rettferdig at han kan dra ut når det passer han, mens du må sitte hjemme med gulp og bæsjebleier. Da får dere heller dra ut annenhver gang. Eller om han vil ut på en fredag, så får du lørdagskvelden til å gjøre det du har mest lyst til. Være seg en laaaaaang dusj, sove, eller møte venner. Dere bor sammen, og har dermed 50/50 foreldreansvar. Beklager hvis jeg er litt hard nå, men sånne ting irriterer meg. For jeg vet jo så godt hvordan det er, og det er faktisk ikke greit. Men dere bør prate sammen. Bli enige om å ta annenhver gang, få han til å ta mer intiativ. Man skal ikke være alenemamma, hvis man bor sammen og har felles foreldreansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå