Gå til innhold

Hvordan klarer Celina og Victoria å holde seg så slanke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det alderen som er greia for deg, eller det at de er gravide? :klo:

Jeg er førti, og slank. Da jeg var gravid som 32- og 34-åring, var jeg også slank. Før jeg ble gravid, var jeg også slank. Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk barn i midten av 30-årene og er fortsatt slank. de holder seg vel slanke som alle andre som holder seg slanke, kosthold og mosjon. Ellers er Victoria så vidt gravid, de færreste 1. gangs gravide får mage med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg fikk barn i midten av 30-årene og er fortsatt slank. de holder seg vel slanke som alle andre som holder seg slanke, kosthold og mosjon. Ellers er Victoria så vidt gravid, de færreste 1. gangs gravide får mage med en gang.

Hva mener du med denne setningen? Får man synlig gravidmage tidligere ved senere svangerskap? Det er ikke min erfaring. Har du noe belegg for dette?

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med denne setningen? Får man synlig gravidmage tidligere ved senere svangerskap? Det er ikke min erfaring.

Det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er min erfaring.

Hvis du leser nærmere den setningen jeg uthevet i TS' innlegg, så er mitt spørsmål til henne om hun har belegg for å hevde at de færreste førstegangsgravide har synlig mage så tidlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med denne setningen? Får man synlig gravidmage tidligere ved senere svangerskap? Det er ikke min erfaring. Har du noe belegg for dette?

Dokumentasjon? Dette er egen og andres erfaring og i min verden ganske "opplest og vedtatt", men her er et sitat:

Kan du huske når du begynte å se at du fikk mage i forrige svangerskap? Kanskje var det enda senere da? Ofte får man tidligere mage i senere svangerskap enn ved første, nettopp fordi man har igjen litt mer magefett fra første fødsel.

http://www.lommelegen.no/333242/gravid-mage-i-uke-15

Når man er flergangsgravid, vil magen ofte komme tidligere enn ved første svangerskap.

Lykke til med svangerskapet - uansett magestørrelse :)

http://test.barnimagen.com/forum/thread/142509963

Rekker ikke flere søk, men både og lege og JM sa det samme til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Dokumentasjon? Dette er egen og andres erfaring og i min verden ganske "opplest og vedtatt".

Takk for at du tok deg bryet med å finne uttalelser :). De er ikke signifikante, så vi kan vel være enige om at det er store variasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de har personlige kokker og trenere. Skulle fint klart å se så slank ut etter 3 mnd hvis noen laget kalorifattig mat til meg og jeg trente 2 timer hver dag mens profesjonelle nannys passet barnet.. Det er "hemmeligheten"!!

Altså - TS spør HVORDAN Celina og Victoria klarer å holde seg så slanke. Og du svarer FORDI de har personlige kokker og trenere? Hvorfor skal det være svaret, liksom?

Som en annen nevnte over her - jeg forstår heller ikke spørsmålet. Det er jo rett og slett ikke slik at alle eser ut i svangerskapet. Jeg kjenner noen som har est ut, og hatt problemer med å ta av etterpå, men jeg kjenner overraskende mange som har beholdt sin vanlige (slanke) figur gjennom hele svangerskapet og etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med denne setningen? Får man synlig gravidmage tidligere ved senere svangerskap? Det er ikke min erfaring. Har du noe belegg for dette?

Caramba mener at det ofte tar lengre tid før magen vises på førstegangsgravide og det stemmer jo.

Når man har fått barn tidligere så ser man ofte gravid ut tidligere i svangerskap nr. 2 og 3 enn man gjorde i det første svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Caramba mener at det ofte tar lengre tid før magen vises på førstegangsgravide og det stemmer jo.

Når man har fått barn tidligere så ser man ofte gravid ut tidligere i svangerskap nr. 2 og 3 enn man gjorde i det første svangerskapet.

Dette er noe jeg aldri har reflektert over. Det er som sagt ikke mine erfaringer.

Hvorfor skulle dette stemme? Hva er det som skulle tilsi at graviditeten er synlig tidligere? Forutsatt at man har normalvekt og føder normalt uten komplikasjoner, tar kroppen seg fort inn igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg aldri har reflektert over. Det er som sagt ikke mine erfaringer.

Hvorfor skulle dette stemme? Hva er det som skulle tilsi at graviditeten er synlig tidligere? Forutsatt at man har normalvekt og føder normalt uten komplikasjoner, tar kroppen seg fort inn igjen.

Bla. at livmora ikke trenger å strekke seg like mye som den gjør i første graviditet. Den trekker seg ikke sammen til før-gravid-størrelse, men forblir litt større enn før og strekker seg visstnok lettere fikk jeg forklart av min gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Bla. at livmora ikke trenger å strekke seg like mye som den gjør i første graviditet. Den trekker seg ikke sammen til før-gravid-størrelse, men forblir litt større enn før og strekker seg visstnok lettere fikk jeg forklart av min gynekolog.

Dette høres logisk. Jeg tenkte ikke på det. Allikevel har alle som har født flere barn forskjellige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg aldri har reflektert over. Det er som sagt ikke mine erfaringer.

Hvorfor skulle dette stemme? Hva er det som skulle tilsi at graviditeten er synlig tidligere? Forutsatt at man har normalvekt og føder normalt uten komplikasjoner, tar kroppen seg fort inn igjen.

I tillegg til at livmoren ikke krymper til før-gravidstørrelse har magen blitt tøyd en eller flere ganger før, da er den vistnok mer elastisk i følge min jordmor. Om hun med magen mente musklene eller vevet er jeg ikke sikker på.

Jeg personlig får større mage fortere for hvert svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig får større mage fortere for hvert svangerskap.

Jeg også, og synes alle gravide jeg har møtt har sagt det samme. Magen har forøvrig ikke blitt større totalt sett, den har bare bult ut litt fortere i starten. Første gangen brukte jeg aldri mammabukser, andre gangen måtte jeg ha i uke 14-15, tredje gangen omtrent i uke 7 :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...