Gå til innhold

Spennende tider!

Selma_

Anbefalte innlegg

Uff :sukk: Så utrivelig!

Men jeg har lest en del på nettet og nå og kom over et svar fra lommelegen.. Og der sto det at man bare skulle se an så lenge det ikke kom noe friskt blod. Du kan jo lese her og se om det beroliger deg litt hvertfall....

Også må du bare fortsette å ta det rolig og spise og drikke så godt du klarer!

Det går nok bra skal du se :kose:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom også over det svaret fra lommelegen i går (men takk for at du tipset om det!), og det beroliget jo bittelitt.. Men siden jeg hele tiden har vært så engstelig blir jeg jo uansett ekstra engstelig nå. Tiden fram til legetimen kommer til å gå saaakte.. Kommer til å be om henvisning til UL da, og håper jeg får det! Selv om jeg har privat UL på fredag vil jeg gjerne sjekke opp i det før.

Har litt legeskrekk, så holder meg unna legevakten lengst mulig. Blir det noe annerledes/værre drar jeg glatt! Blir en rolig dag på meg i dag, selv om jeg egentlig hadde mange planer. Og får prøve å ta det rolig på jobb i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ta det med ro! :) Er sikker på at det går bra - det er jo så mange positive tegn! Dessuten er du jo strax over den magiske grensen på 12 uker, så jeg tenker nok at den lille klorer seg fast! :klem:

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mayami! Ja, er så nær den magiske grensen, og er kjedelig å gå og kjenne på redselen da. Skal bli godt å komme til legen på tirsdag og kanskje få noen råd/tips/beroligelser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor klem til deg :klemmer:

Don`t worry... be happy! Prøv å tenke at det som skjer er naturlig, du har ingen makt over det som skjer.. La det skje, og tenk på majoriteten av svangerskap som fører til friske barn ;)

Blir vel godt med en liten legesjekk uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stor klem til deg :klemmer:

Don`t worry... be happy! Prøv å tenke at det som skjer er naturlig, du har ingen makt over det som skjer.. La det skje, og tenk på majoriteten av svangerskap som fører til friske barn ;)

Blir vel godt med en liten legesjekk uansett ;)

Ja, jeg prøver så godt jeg kan å tenke positivt. For de fleste går det jo bra! Men det er liksom alle SAene som brenner seg fast i hukommelsen min.. :( Satser på at legetimen i morgen blir positiv, at legen får beroliget meg litt!

Håper det er helt uskyldig. Når er UL? :troest:

Ja, krysser fingrene for det.. Har UL på fredag, så da får jeg hvertfall noen svar! Har et lite håp om at legen finner hjertelyd i morgen da.. :sjenert: Men vet jeg ikke skal håpe for mye på det, det er vel ikke hos alle man kan høre det så tidlig.

Denne uka blir i hvertfall spennende nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor hos meg ville ikke en gang prøve å finne hjertelyd da jeg var der sist uke, fordi det er vanskelig å finne så tidlig.. Så det trenger ikke være noe tegn på noe stygt! ;)

Thumbs up! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! :hallo: Takk for all omtanke :) Da har jeg endelig fått satt meg ned her. Dagen har gått i ett, og jammen har jeg ikke kommet meg på trening også! :tommelsmil: Et tegn på min gode følelse etter legetimen ;)

Det ble ikke gjort så mye som jeg trodde da. Skal visst komme tilbake om et par uker og ta de vanlige blodprøvene, blodtrykk, vekt osv (blodprøvene skal tydeligvis til sykehuset i uke 14 her).

I dag var det mest prat og urinprøve. Men var uansett godt å få pratet med en som har peiling. Jeg fikk beroligelse på at det var heelt vanlig å oppleve slike små blødninger, og at så lenge det ikke var mye eller veldig vondt var det mest sannsynlig ufarlig. *fjo!*

Det er rart med det, men det hjelper å høre det direkte fra en lege. Legen sa også at jeg skal prøve å leve som normalt, dvs at treningen må jeg bare fortsette med. Derfor feiret jeg den gode følelsen med å ta en god økt på senteret i dag :) som jeg har savnet det! :trene:

Legen sa også at vi godt kunne måle hcg et par ganger denne uka, så jeg skal bli ekstra sikker på dette. Så da ble det blodprøve allikevel. Synes det er greit å vite at hcg stiger, selv om det strengt tatt kanskje er unødvendig i og med at jeg skal på UL på fredag.. Jaja. Dobbel bekreftelse kan vel ikke skade! :)

Og til slutt kjente legen på magen min! Fikk beskjed om at det kjentes en liten "hevelse" helt nederst på magen :hoppe: Kjenner det ikke noe særlig selv, men legen er kanskje mer dreven på å kjenne etter slikt enn meg..

Jeg er hvertfall mye roligere i dag, og det brune har stoppet :) Så da skal jeg prøve å nyte graviditeten til det fulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra!!!! Så god følelse!!!! Det er merkelig at vi er så utrolig likt, det er som om jeg leser om meg selv... Koselig også da - noen som vet hva jeg snakker om! Kos deg med hevelsen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!!! Så god følelse!!!! Det er merkelig at vi er så utrolig likt, det er som om jeg leser om meg selv... Koselig også da - noen som vet hva jeg snakker om! Kos deg med hevelsen! :klem:

Hihi, ja artig med alle likehetene! :fnise:

Legen hørte forresten ikke etter hjertelyden da, som dere antydet ;) Men kanskje om et par uker? :sjenert:

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du er litt lettet og at legens erklæring lover bra! Er jo så mange som blør litt i svangerskapet og allikevel sitter med en liten baby i armene nå! :) Men jeg skjønner godt at du blir fortvilet og redd! Jeg hadde blitt helt hysterisk selv om jeg hadde opplevd det samme.

Masse lykke til videre.

Og så flink du er som holder treninga gående!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er virkelig no worries, be happy - som gjelder.. Alt er vanlig, slapp av osv osv. Enig at det er godt å høre slikt fra leger - da blir det mer ekte og man tenker: jaha, det ER jo sånt det faktisk er.

Godt du trener og koser deg ;) Nyt svangerskapet.. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du er litt lettet og at legens erklæring lover bra! Er jo så mange som blør litt i svangerskapet og allikevel sitter med en liten baby i armene nå! :) Men jeg skjønner godt at du blir fortvilet og redd! Jeg hadde blitt helt hysterisk selv om jeg hadde opplevd det samme.

Masse lykke til videre.

Og så flink du er som holder treninga gående!! :jepp:

Takk for det ara :klemmer:

Det er virkelig no worries, be happy - som gjelder.. Alt er vanlig, slapp av osv osv. Enig at det er godt å høre slikt fra leger - da blir det mer ekte og man tenker: jaha, det ER jo sånt det faktisk er.

Godt du trener og koser deg ;) Nyt svangerskapet.. :goodbye:

Ja, legens ord er liksom noe jeg tar til meg. Så var godt å ha timen! Nå øver jeg på "no worries" hver dag ;)

Kjenner en del mensmurringer for tiden, og tenker det er lille mini som strekker litt på seg :rodmer: Ellers er jeg veldig klar for UL i morgen! Hvis alt ser bra ut får forhåpentligvis familien vite om den gode nyheten ila helgen! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...