Gå til innhold

Redd!


LindaM

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan folk i f-eks sulte og tørkerammede somalia klarer å bære fram eneste unge?? Der alle forhold tilsier at det ikke skulle være mulig å bli gravid eller å bære fram et barn. Men de får barn i hopetall!! Hvis det er liv laga så tåler ungen vel litt sur skinke. :fnise:

Det dør også barn i hopetall ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at de er født ja....men utrolig mange lever også opp. Tross de værste forutsetningene på jorden! Man mister ikke et barn pga sur skinke :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at de er født ja....men utrolig mange lever også opp. Tross de værste forutsetningene på jorden! Man mister ikke et barn pga sur skinke :skratte:

Tipper det er spontanaborter i Afrika som kunne ha vært unngått hvis de hadde hatt samme muligheter som vi har i Norge til å ta forholdsregler. Selvfølgelig stemmer det at de fleste spontanaborter kommer pga. feil på fosteret, men det finnes også de som mister barnet f.eks. på grunn av listeria. Og du, det er ikke noe som helst morsomt i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt spesielt å stikke fingeren i halsen for å kaste opp calzonen man spiste fordi man tror at skinka kanskje var sur.

Mulig, men hvem er vi til å dømme? Jeg hadde nok ikke blitt så redd selv, men jeg kan jo forstå at andre kan bli redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at noen sier til TS at hun overreagerer. Listeria drepes ved varmebehandling så det er helt unødvendig å engste seg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sikkert skinka var sur engang. Jeg synes calzone med skinke så og si alltid smaker surt (med mindre jeg har laget den selv). Det kan til og med hende at du ikke takler smaken av ting du likte før - og motsatt - nå som du er gravid. Snakk med legen om du er redd, men alt går nok bra skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at noen sier til TS at hun overreagerer. Listeria drepes ved varmebehandling så det er helt unødvendig å engste seg for det.

Det går jo an å si det på en hyggelig måte. Synes flere i tråden er direkte respektløse som håner TS fordi hun er redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er liv laga så tåler ungen vel litt sur skinke. :fnise:

Du skjønte ikke helt hvorfor hun var redd for sur skinke? :kose:

Listeria kan oppstå igjen i varmebehandlede produkter (f eks kokt skinke i kjøleskap). Men om denne akkurat var oppvarmet til over 75 grader (mener jeg det er) skal listeriaen være tatt knekken på om den var der. Skjønner at du ble redd TS men jeg tror også du kan føle deg trygg! :jepp:

Må si meg enig iat det er ganske latterlig å håne TS fordi hun er engstelig. Whats the point..? :klo: Det går an å si sin mening uten å drite seg ut på den måten. Det er bare unger og voksne med dårlig oppdragelse som gjør sånt.

Får meg alltid til å lure på om avsenderen av hånet har blitt utsatt for mye av det samme selv.. Glad jeg har vokst opp i et hjem der vi ikke senket oss til det nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå håner jo du meg...så da trenger vel ikke du tro du er så jævlig mye bedre enn andre kanskje?? :klemmer:

:ler: Det er forsåvidt sant. Beklager den ;) Lett å glemme at man ikke skal mobbe mobberne..

Men jeg lurer fortsatt på om du skjønte hvorfor hun var redd for sur skinke.. Minus smilien.

Edit; forøvrig: Vet ikke om det var deg som gjorde det (orker ikke sjekke akkurat nå), men jeg mener å gapskratte av en person som er redd er å håne. Føler ikke at jeg gjorde noe sånt mot deg.

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at de er født ja....men utrolig mange lever også opp. Tross de værste forutsetningene på jorden! Man mister ikke et barn pga sur skinke :skratte:

Hvordan vet du at ikke mange barn dør i mors liv i Somalia? Siden helsevesenet er ikke-eksisterende og uvitenhetsnivået høyt, så tipper jeg det er svært mange. Dessuten dør veldig mange i barsel, altså under eller etter fødselen i Afrikanske land.

http://www.legerutengrenser.no/Glemte-kriser/10-glemte/Ekstrem-barnedoedelighet-i-Somalia

http://tidsskriftet.no/article/2122680

Kvinner og spedbarn i Somalia lider og dør under forhold som det er vanskelig for oss europeere å forestille seg.

Dette var selvsagt HELT på siden av TS innlegg, men jeg synes den Somalia-kommentaren var litt på kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...