Gå til innhold

Røyking og alkohol under svangerskapet


Gjest nicola

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det galt å drikke noe som uskyldig og godt som en kald Munkholm?

Det er da en helt normal drikkevare; drakk det til stadighet under svangerskapet.

For det første, så liker jeg ikke ølsmak, så det var vel kanskje litt dumt å nevne det :fnise: Det at andre drikker det får være ders sak, men jeg hadde ikke gjort det i offentligheten selv. Bergen er ikke en så stor by som mange skal ha det til - og jeg vil ikke ha rykter på meg at "Henlu drakk alkohol i svangerskapet". Det er lett å ta feil av Munkholm og alkoholholdig øl, så nei, det ville ikke jeg gjort. Og sier meg enig med NovaFlare at det ikke ser pent ut.

Dette sier vel ganske mye om deg...

Hva? At jeg ikke vil drikke Munkholm i offentligheten? Eller at jeg ikke ser så pent på dem som drikker alkoholholdig drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja har merket at det er en tendens. En uting, synes jeg, at leger sier noe sånt til de gravide pasientene. Mye bedre å slutte med røyken og være stresset en liten periode til det værste er over, enn å utsette fosteret for røyken.

100% enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så liker jeg ikke ølsmak, så det var vel kanskje litt dumt å nevne det :fnise: Det at andre drikker det får være ders sak, men jeg hadde ikke gjort det i offentligheten selv. Bergen er ikke en så stor by som mange skal ha det til - og jeg vil ikke ha rykter på meg at "Henlu drakk alkohol i svangerskapet". Det er lett å ta feil av Munkholm og alkoholholdig øl, så nei, det ville ikke jeg gjort. Og sier meg enig med NovaFlare at det ikke ser pent ut.

Hvorfor i alle dager skulle noen tro at du drikker alkoholholdig øl, da? Det høres noe merkelig ut. Kunne aldri falt meg inn at noen skulle tenke slik om meg- jeg er ei voksen, ansvarsfull kvinne; det vet da vitterlig alle som kjenner meg i stor eller mindre grad :)

At det ikke "ser pent ut"? Drikker dere ikke eplemost, Mozell, Champagnebrus etc heller, fordi det KAN ligne på pils??

Det høres litt sprøtt ut, spør du meg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle noen tro at du drikker alkoholholdig øl, da? Det høres noe merkelig ut. Kunne aldri falt meg inn at noen skulle tenke slik om meg- jeg er ei voksen, ansvarsfull kvinne; det vet da vitterlig alle som kjenner meg i stor eller mindre grad :)

At det ikke "ser pent ut"? Drikker dere ikke eplemost, Mozell, Champagnebrus etc heller, fordi det KAN ligne på pils??

Det høres litt sprøtt ut, spør du meg ;)

Jeg er 21 år gammel og har flere bekjente som simpelten elsker å lage rykter utav den minste ting :) Joda, kunne lett drukket eplemost, Mozell eller champagnebrus hvis jeg hadde likt dette, men nå tenkte jeg ikke på alkholholdigdrikke i glass, men på flaske. Hun jeg så satt og drakk Munkholm fra flaske hvor etiketten var for det meste revet av, så det var ikke så lett å se at det var Munkholm før jeg tok en GOD titt på flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hva? At jeg ikke vil drikke Munkholm i offentligheten? Eller at jeg ikke ser så pent på dem som drikker alkoholholdig drikke?

Du sa at du glodde stygt på en høygravid dame som drakk "øl", helt til du så at det var Munkholm. Det jeg tolket ut fra akkurat det innlegget er at du ofte tenker det verste, er mer enn gjennomsnittet dramatisk og at du forhåndsdømmer uten å kjenne til de faktiske omstendighetene.

Om jeg hadde sett en høygravid med noe som lignet alkohol, så hadde jeg umiddelbart tenkt at det var alkoholfritt, da jeg ser det som en selvfølge at de aller fleste holder seg unna alkohol i svangerskapet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sa at du glodde stygt på en høygravid dame som drakk "øl", helt til du så at det var Munkholm. Det jeg tolket ut fra akkurat det innlegget er at du ofte tenker det verste, er mer enn gjennomsnittet dramatisk og at du forhåndsdømmer uten å kjenne til de faktiske omstendighetene.

Om jeg hadde sett en høygravid med noe som lignet alkohol, så hadde jeg umiddelbart tenkt at det var alkoholfritt, da jeg ser det som en selvfølge at de aller fleste holder seg unna alkohol i svangerskapet.

Amen.

*signerer denne*

Jeg har forresten aldri sett en gravid kvinne drikke alkohol.

I år 2011 tror jeg det hører med til sjeldenhetene, gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ganske mange røyke og drikke under svangerskapet. Spesielt unge mennesker. Og jeg er helt og holdent sikker på at over halvparten av de jeg ser drikker alkoholholdig drikke, ikke bare "jukse" øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke så mange røykende og drikkende gravide.

Ikke jeg heller. Men det handler sikkert om hvem jeg omgås med og hvor jeg ferdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i øl, og pleier å drikke Munkholm el tilsvarende under graviditeten. Men jeg skal innrømme at jeg av og til er redd for å bli mistenkt for å drikke alkohol - og ender opp med en farris eller cola i stedet. Her i byen får man av og til servert munkholm i vanlige halvlitersglass (slik at glasset blir 2/3 fullt), så når man vandrer rundt med en munkholm og gravidmage på konsert el.l., ser det ut som man er godt nede i halvliteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...