Gå til innhold

Røyking og alkohol under svangerskapet


Gjest nicola

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig høygravide kvinner som røyker og drikker alkohol mens de er gravid. Jeg synes rett og slett det er kvalmt å se på. Er virkelig folk så egoistiske at de ikke bryr seg om sitt lille barn som de har laget? Etter all informasjon og opplysninger vi har fått om dette i senere tid, må det jo snart gå inn at det er SKADELIG?

Dette er faktisk ikke noe jeg sjeldent ser heller. Det er ofte. DET er skremmende.

Hva synes dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo.

Kan du kanskje bruke søkefunksjonen ? Det finnes mange tråder, og en som er veldig stor som handler om røyking mens man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt helt forkastelig og nå som vi vet hva konsekvensene er er det helt utrolig at noen faktisk gjøre det. Men er det så mange som gjør det altså? Jeg tror faktisk at jeg aldri har sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er alkoholholdig drikke de har i seg da? Kan det ha vært alkofritt øl eller alkofri vin?

Utrolig trist hvis noen drikker alkohol, ja :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri sett. Tviler på at det er vanlig.

Edit: Husk at Munkholm ser ut som øl, da... Jeg fikk stygge blikk på en fest da jeg gikk rundt med et ølglass med Munkholm i. Følte jeg måtte forklare til alle at det faktisk var alkoholfritt øl i!

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som i mine tidligere innlegg om dette: Jeg syntes det er en ufattelig egoistisk og lite gjennomtenkt handling. At du vil besudle deg selv med giftstoffer en EN ting, men å påtvinge livsfarlige stoffer på et uskyldig lite barn med vitende vilje, ja da syntes jeg heller du kan vente med å få barn til du har hodet ditt på riktig plass. Å med vilje påføre et annet lite menneske både asma, lungeproblemer, ADHD og hva som verre er, syntes jeg er uholdbart. Da får du heller la være å bli gravid. Når du ikke kan sette egne behov bak barnets, da er du ikke moden nok til å få barn enda. Ingen sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk aldri sett dette, og lurer på hvilke steder du frekventerer ... tviler ikke på at det skjer, altså, men de aller fleste oppegående kvinner drikker og røyker ikke når de er gravide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som andre: er du sikker på at det ikke var alkoholfritt øl? Så ei høygravid dame som satt i byen og drakk øl. Glodde virkelig stygt på henne helt til jeg så at det var Munkholm. Hadde aldri drukket det selv i offentligheten, men ok.

Røyking derimot - det har jeg sett mye av!

Det er grusomt og egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glodde virkelig stygt på henne helt til jeg så at det var Munkholm. Hadde aldri drukket det selv i offentligheten, men ok

Hvorfor er det galt å drikke noe som uskyldig og godt som en kald Munkholm?

Det er da en helt normal drikkevare; drakk det til stadighet under svangerskapet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det galt å drikke noe som uskyldig og godt som en kald Munkholm?

Det er da en helt normal drikkevare; drakk det til stadighet under svangerskapet.

Enig. Håper du i det minste ble litt flau over å gi den stakkars jenta stygge blikk, helt uten grunn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at man som gravid og ammende skal få stygge blikk pga at de drikker vørterøl, munkholm eller noe som ligner på alkohol?! Herrejemini. Umodent, tullete og det sier mye om den/de som sender golk "stygge blikk".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Sier som andre: er du sikker på at det ikke var alkoholfritt øl? Så ei høygravid dame som satt i byen og drakk øl. Glodde virkelig stygt på henne helt til jeg så at det var Munkholm. Hadde aldri drukket det selv i offentligheten, men ok.

Dette sier vel ganske mye om deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke alkohol tror jeg det er veldig få gravide som gjør. Men røyke derimot... Sett mye av det ja, fysj.

Er selv 36 uker på vei og tør ikke drikke alkoholfritt i offentlighet, siden folk tror de vet hva de ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Drikke alkohol tror jeg det er veldig få gravide som gjør. Men røyke derimot... Sett mye av det ja, fysj.

Er selv 36 uker på vei og tør ikke drikke alkoholfritt i offentlighet, siden folk tror de vet hva de ser...

Jeg forstår faktisk ikke dette helt. Hvorfor er det så viktig hva folk tror? Det viktigste må vel være at du ikke skader barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår faktisk ikke dette helt. Hvorfor er det så viktig hva folk tror? Det viktigste må vel være at du ikke skader barnet ditt.

Så klart. Men jeg synes det ser stygt ut i tillegg jeg da. Med høygravid mage ser det ikke pent ut med noe som ligner alkohol i glasset. Synes jeg. Hjelper ikke at det er liksom-sigarett heller, det ser fortsatt ikke bra ut. :gjeiper:

Men jeg er enig med deg, for Guds skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste personen jeg har sett som har vært gravid og som har røyket, gikk i samme klasse som meg da jeg var 16-17 år..Hun rettferdiggjorde det med at det var bedre at hun røyket under svangerskapet enn at hun utsattte seg for stresset det ville være å slutte. Merkelig hvordan to personer på samme alder kan tenke så forskjellig, da jeg selv syntes det var en tåpelig unnskyldning. Hun utsatte tross alt sønnen sin for risiko for hver eneste røyk hun tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun rettferdiggjorde det med at det var bedre at hun røyket under svangerskapet enn at hun utsattte seg for stresset det ville være å slutte.

Dette er selvsagt bare tull. Men for å lette samvittigheten til mange gravide som uansett ikke ser ut til å være sterke nok til å slutte, er det dessverre mange leger som sier dette, selv om de ikke mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt bare tull. Men for å lette samvittigheten til mange gravide som uansett ikke ser ut til å være sterke nok til å slutte, er det dessverre mange leger som sier dette, selv om de ikke mener det.

Ja har merket at det er en tendens. En uting, synes jeg, at leger sier noe sånt til de gravide pasientene. Mye bedre å slutte med røyken og være stresset en liten periode til det værste er over, enn å utsette fosteret for røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...