Gå til innhold

Sarahs hverdag i ny by

Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Gjest -Sarah-

Hei :vinke:

Jeg er særdeles dårlig på introer, så jeg dropper det. Men kan si såpass at jeg er en 24 år gammel studine som nettopp har dratt med meg flyttelasset til Bergen! Har bodd her i 10 dager, og foreløpig trives jeg godt :)

Hittil har dagene gått med til å komme i orden, og rommet mitt begynner faktisk å se levelig ut! Mangler noe på veggene, noe på gulvet, noe på den ene hyllen, og.. Ok, det er fortsatt en del som gjenstår. Får vel ta meg en tur på IKEA snart, elsker IKEA :Hehe:

Jeg studerer realfag, og vi har fått utdelt semesteroppgave. Planen er å begynne å lese på det ganske snart, før jeg skal møte gruppen min senere i dag. Må jo ha noe å bidra med! Hvorfor har jeg utsatt lesingen?? Vel, jeg er ganske god på å utsette ting. Har lister OVERALT. Elsker lister.

Det o'store prosjektet fremover blir å finne drømmemannen :hjerte: Jeg begynner faktisk å bli ganske så desperat, men senker ikke kravene min likevel altså. I teorien er jeg nemlig en kjærestejente. Problemet er bare at jeg aldri finner en kjæreste, som har resultert i at jeg har vært singel hele livet. Det er trist det!

Nå maser magen på frokost. Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Sarah-

Tenkte at i mens jeg spiser så kunne jeg jo fortelle dere om den mislykkede sjekkingen min etter at jeg kom til Bergen. Kan jo ikke ligge på latsiden når det kommer til jakten på drømmemannen.

Jakten på drømmemannen :hjerte:

Funker sjekking på facebook?

Forsøk 1: Før likte jeg en gutt. Fant ut for sent at han likte meg. Vi pratet vel egentlig aldri sammen, men virret diskret rundt hverandre på byen. Jeg så han for en stund siden, og for en drøy uke siden sendte jeg han en melding på facebook, ææææ galskap! Jeg er egentlig ikke en person som tør sånne ting, men jeg tenkte: hey, nå er jeg jo i en ny by, jeg kan bli litt tøffere ;) Vel, han svarte, og vi sendte litt frem og tilbake. Men nå får jeg ikke svar lenger :sjenert:

Forsøk 1 fail

Forsøk 2: Jeg snoket på facebook, og fant ut at en bekjent av meg har en meget kjekk kamerat! Her snakker vi max heldig med genene altså. En dag på face-chatten spurte jeg min bekjente om kameraten var singel, og det kunne han bekrefte at han var, jippi! Min bekjente mente at jeg hadde en meget god sjanse på å vinne hjertet til kameraten. Etter noen dager tok jeg mot til meg og sendte han en melding på facebook, herreguuuud! Kan jo presisere at kameraten ikke aner at jeg finnes på denne jordkloden, så jeg hadde rimelig høy puls etter å ha sendt meldingen. Vel, han har ikke svart (sjokk).

Forsøk 2 fail

Funker sjekking på byen?

Bysjekking: Var en liten tur ute med en venninne forrige helg. Ble drikking, dansing, tjo og hei. Endte med å bli med en gutt hjem. Usikker på hvorfor, for jeg likte han egentlig ikke. Tenkte vel at det kunne være hyggelig å sove sammen med noen. Ingenting skjedde, jeg ville ikke. Stakkars, snakk om å bli lurt. Så vi sov, og jeg snek meg ut neste morgen.

Bysjekking fail

Konklusjon: Jakten på drømmemannen fortsetter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Gruppearbeidet gikk jo fint :danse: Vi går for en A!

Lettvint middag i dag: mikromat :sjenert: Kan ikke huske sist jeg lagde mat fra bunnen av :flau: Skammer meg over det, så jeg sier det bare til dere!

Jentene i kollektivet hadde Idol-kveld, kjempekoselig! Er veldig glad for at jeg bor med så mange, hele 5 stykker. Uten dem hadde jeg jo vært så og si alene i denne store, regnfulle byen :regn:

I morgen skal jeg til frisøren! Har aldri likt frisører, men nå er det virkelig krise. Vi snakker ettervekst :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Dagen i dag startet med frisørbesøk. Ble meget fornøyd med resultatet :) Jeg ser veldig godt forandringen, men ingen andre :roll: Etter 3 timer i frisørstolen og 2000 kr fattigere (hallo!), gikk jeg på jobbjakt. Håper på napp! Det skal ikke være lett å få deltidsjobb i Bergen sentrum. Er nok mest min feil, sent ute :murvegg:

Ettermiddagen tilbragte jeg på skype :hjerte: Og så på Idol. Idol er så nedtur! Mer fokus på dommerne enn deltagerne. Vel, det ble i hvertfall mikromat på meg i dag også :sjenert: Jeg gir meg selv 2 uker til før jeg må i gang med matlaging. Et under at jeg faktisk har gått ned i vekt! Men det har den enkle forklaring at når jeg deler bad med såpass mange, så gjør jeg alt for å unngå å gå på do :sjenert:

Ikke veldig innholdsrike dager egentlig.

I morgen må jeg vel begynne å lese, fysjameg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen lesing i dag :sjenert: Men jeg prøvde å søke på fler jobber da! Endte med å shoppe :shoppe: Det er en jobb jeg har superlyst på. Hun var usikker på om de trengte folk, så jeg stikker innom der i morgen for å mase litt :lur:

Har egentlig bare virret bort denne dagen også. Har skypet med en venninne, koselig :) Så lagde vi sushi her i kollektivet! :tommelsmil: Er ingen fan av sushi, men det kommer seg. Gøy var det hvertfall å lage det. Deretter tok jeg og en venninne turen opp til Fløyen :klappe: Ble kjempesvett! Men godt var det å slenge seg på sofaen å se Idol, med god samvittighet. Folk er virkelig flinke til å jogge opp Fløyen! Gleder meg til den dagen jeg kan spurte opp der.

Nå skal jeg strikke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg :hoppe: Ikke at jeg har hatt en veldig strevsom uke.

Bergen er såå fint når det ikke regner! I dag har jeg vært på sminkekurs hos MakeUp Store! Har gledet meg lenge. Men på en måte var det litt nedtur. Jeg hadde med bilde av hvordan jeg ville sminke meg, men det ble jo helt anderledes. Visste jo at jeg ikke kom til å bli like pen som kjendisen jeg valgte ut da. Jeg liker ikke veldig mye sminke, så jeg synes det ble alt for mørkt rundt øynene. Det ble jo fint da, absolutt, men uvant. Men jeg fikk i hvertfall en del tips, så nå skal jeg øve meg :) Handlet for veeeeldig mye, så nå må jeg få jobb snart. Hvor ble det av storstipendet?

Jeg skal på jobbintervju neste uke da! Woho :) Håper på napp.

Dere som har iphone MÅ laste ned Whatsapp. Det er så genialt!!

Nå skal jeg til en venninne å lage middag og ligge på sofaen :) I morgen fortsetter jakten på drømmemannen. Åh, for et slit!

Har dere noen tips til utesteder i Bergen? Vi er jenter på 22-24 år, liker typisk lady gaga, katy perry og britney. Danse ja! Men også plass å sitte. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, liker ikke at helgen går mot slutten! Men heldigvis bare en uke til neste gang :)

Jakten på drømmemannen :hjerte:

I går var det tid for å dra ut å se på hva Bergen har å by på av menn! Jeg, et par venninner, og noen venner av dem igjen, hadde vors. Veldig veldig gøy. Veldig veldig mye alkohol. Så ble det bytur :hoppe: Etter litt drikking, dansing, mer drikking, mingling og sjangling, endte jeg og en venninne på nach med noen gutter :jepp: Vi endte også i seng med hver vår gutt. Det var bra, men gnisten manglet, så vi kommer ikke til å sees igjen.

Artig helg var det hvertfall. Men jakten fortsetter :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så gøy at du har flyttet til Bergen, det er en fantastisk studentby! Og jeg er også en av de som likte å bo i kollektiv med mange mennesker (bodde med gutter og jenter da), selv om de dagene er over nå :P

Nå har du i hvertfall fått en ny dagbokfølger ;)

Lykke til med sjekkingen! Jeg likte/liker Vamoose og Garage når jeg sjekket i Bergen by :hjerte:

Edit: Skriveleif

Endret av Serenity88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg deg :) du er morsom! Gleder meg til å følge med på jakten på drømmemannen! Kanskje du finner han på universitetet? Selv er jeg meeeget svak for realfagsgutter med allværsjakke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå koselig at dere vil følge med! Nå ble jeg glad :) Da får vi håpe det skjer noe action snart ;)

Jeg er så vrak i dag! Ekstremt trøtt :sove: Jeg sov omtrent ikke natt til søndag. Jeg bruker linser, og hadde ikke med etuiet (var jo ikke planlagt å sove borte). Dermed måtte jeg holde meg våken hele natten. Gjett om jeg plagde fyren: er du våken?? er du våken nå?? Vel, sånn holdt jeg på i noen timer :sjenert:

Har en lang liste som jeg må få gjort i dag, hele 11 ting!

-kjøpe resten av skolebøkene

-lese fag 1

-lese fag 2

-lese fag 3

-ordne semesterkort (har enda ikke fått den, rart!)

-levere jobbsøknader

-jobbintervju (kryss fingrene!)

-vaske klær

-vaske kåpen min (venninnen min hadde sex på den, usj!)

-vaske rommet

-henge opp et bilde

Ja, dette blir nok en artig dag :tommelsmil:

Skal ta en titt i bøkene deres og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei juliane! Selvfølgelig skal du få følge med :) Nå håper jeg jakten på drømmemannen får en lykkelig slutt, ellers blir det nedtur for alle mine tilhengere :gjeiper:

Har ikke strøket ut så mye på listen min. Dette fikk jeg gjort:

-vasket klær

-hengt opp et bilde

-jobbintervju

Derimot har jeg vært flink til dette i dag:

-lest woman

-halvsovet på sofaen

-spilt kabal på iPhone

-spist kake

-tittet på sko på nettet

-tittet på klær på nettet

-slettet alle sangene min fra ipoden, krise!!

Jobbintervjuet gikk passe. Er bare deltidsjobb i en butikk, så jeg orket ikke forberede meg noe særlig. Det burde jeg kanskje ha gjort, for hun spurte meg om hvorfor jeg ikke hadde googlet butikken. Vel, jeg håper at jeg ikke får jobben, for jeg likte ikke sjefen. Det vil si at jobbsøkingen fortsetter ;)

Det tikket inn en melding på face i dag! Pulsen føk i været, og jeg tenkte det var en av gutta jeg har stalket i det siste. Men nei, det var en annen. Skikkelig nedtur :sukk:

Her er storyn: for en stund siden var jeg på fest og kom i prat med en gutt. Jeg synes ikke han var interessant i det hele tatt, totalt kræsj! Så det ble ikke lange samtalen. Og nå fikk jeg facemeld om at det var så hyggelig å møte meg, og han lurte på om vi skulle ta en kaffe/vin en dag, og ta det derfra. Først tenkte jeg: det hva? ta hva hvorfra? Altså, hvordan kan vi ha følt samtalen sååå forskjellig? Når jeg var krass og egentlig litt frekk mot han, så synes han det var sjarmerende? Når jeg unngikk han, og nærmest gjemte meg for han, så trodde han at jeg latet som jeg var hard to get? :vetikke: Vel, det er ikke hyggelig å avvise noen, men jeg svarte at han sikkert var en hyggelig fyr, men jeg likte en annen. Standard :sjenert:

I dag har jeg tenkt. Hvor i alle dager møter man the one? Jeg spør alle kjærester hvor de møttes, sånn for å få ideer. Men man må jo være så heldig! Den ene personen du elsker over alt på denne jord, skal faktisk føle nøyaktig det samme for deg. Sjansen er liten. Og jeg er ikke en heldig person :sukk: Men jeg gir meg ikke :tommelsmil:

Kanskje jeg burde bytte ut tenking med skole, da hadde karakterene hoppet i været :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Får jeg også følge deg videre? :) Du virket som en morsom skribent, som de ovenfor også nevnte. :sjenert:

Sjansen er liten for å finne den personen, men når tiden er riktig er sjansen der også :) Hang in there :)

Jeg tenker at jeg har jo ikke akkurat vunnet noe i lotto, men så fant jeg derimot den ene rette for meg som betyr alt for meg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, Lampeskjermen! Liker nicket ditt :fnise: Har du også dagbok?

Har egentlig svært lite å meddele i dag. Det har fosset ned ute, så jeg er overlykkelig over å ha kule støvler og en solid paraply! Med iPod i ørene så er det jo bare kos å gå ute i sånt vær :) Men må jo si at det er ganske komisk å se stakkarne med skrøpelige paraplyer, som kjemper mot vinden :fnise:

Guttene i kollektivet skulle på pub å se fotballkampen i kveld. Jeg tenkte å slenge meg bort dit etterpå. Nei, se der! Nå trasket de inn her våte som meitemark, det var visst fullt overalt. Søren, fotballpub må jo være den perfekte sjekkearena? Eller er guttene for opptatt med å følge med?

En venninne sa i dag at hun veddet på at jeg fikk meg kjæreste før jul. Særlig! Men det hadde vært tidenes julegave :hjerte:

Jeg har så sykt lyst på noe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe takk skal du ha, slik går det når en er kreativ i de nattlige timer :fnise:

Ikke morsomt å være ute å gå i slikt vær, men kule støvler, paraply og Ipod hjelper jo i massevis. Egentlig veldig deilig å komme seg ut i slikt vær, bli en smule våt og sliten i kroppen for å så komme hjem ta seg en dusj og hoppe i joggebuksa :)

Men det blir fort litt mer tiltak når du i tillegg skal ha med deg en liten tass av en hund, som også trenger seg en dusj før en kan slenge seg i sofaen :)

Fotballpub kan jo ikke så feil da, det er hvertfall verdt ett forsøk ;) Dra på fotballpub når det er en mindre interessant kamp på gang, slipper du å konkurrere med tven ;)

Vi krysser fingrene for at alt går i boks for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Halvveis i uken :bolledeig:

Du er heldig som har hund, Lampeskjermen! Jeg har så lyst på dyr. Hjemme har vi katt, og det er så koselig :) Her kan jeg ikke ha store dyr, så jeg prøvde å pønske ut hva jeg kunne ha:

Fugl: Lager jo litt liv, men kan ikke koses med. Jeg vil kose

Fisk: Fint å se på. Men de er bare der. Vanskelig å kose med

Rotte: Liker ikke halen

Kanin: Elsker kaniner. Men har ikke plass til stort bur

Marsvin/hamster: Lukter ikke så godt, og er redd for at de biter

Andre forslag?

I dag har jeg ikke gjort mye! Jeg er helt kake om dagen. Sliter fortsatt med underskudd på søvn etter den teite overnattingen i helgen :klaske: Note to self: sove hjemme på lørdag.

Var ute å gikk i stad, og så en due som hadde satt fast hodet sitt i et komlokk! Uff, det var hjerteskjærende :tristbla: En mann gikk bort og prøvde å få den løs. Jeg klarte ikke se på, men jeg håper det endte bra :hjerte:

Hvorfor ender jeg alltid opp på shopping? :balltre: Jeg må snart innse at jeg er student, og at jeg ikke har råd til alt jeg peker på. Det ble i hvertfall to par sko: svarte ankelboots og svarte boots med hvit ull inni. Handlet også sminke for 1000 kr, og en deeeeeilig genser på Carlings. Nå kan høsten bare komme! Nei vent, må ha jakke først. Har sett meg ut en nydelig parkas, vil ha vil ha!! Den koster bare 2200 kr :sjenert:

Det høljer ned ute. Tror jeg bare blir liggende på sofaen i kveld :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er det torsdag, så det betyr lengre enn halvveis. Hurra! :jepp:

Hehe! Skal ærlig innrømme at når det plasker ned ute eller er fult av snø og iskaldt er det ikke like koselig.

Men herremin så stille det hadde vært rundt meg om jeg ikke hadde hatt han her, lille terrieren gjør nokså myyye ut av seg ! :rodmer:

Faktisk så har vi også en fugl, en papegøye (Grå Jacko). Mest sambo sin, siden jeg alltid har vært litt skeptisk til fugler. Og så må en jo ikke glemme at sambo også skal ha fisker, ”for de er jo så fine å se på”. Haha høres ut som jeg har et helt zoo hjemme :fnise:

Huff! Stakkar duen! Håper alt gikk bra med den, men hva i alle dager skulle duen ned der etter?

Fordi shopping er gøy! Student eller ikke, en trenger jo alltid en ”liten” oppdatering på klesfronten før høsten/vinteren kommer.

Hmm, det høres nok ut som at du må kjøpe den parkasen, du kan jo ikke fryse i vinter. :sjenert:

Resten av dagen blir det jobb, skole og visninger på to hus!

Wish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fugl (undulat), og de bæsjer MYE! I tillegg liker jeg det best når fugler får være fri og ikke må sitte i et bur hele dagen, og da driter de selvfølgelig overalt (selv om de trives best foran en speil, gjerne på badet der det er mye lys). I tillegg bråker de endel, men hun var utrolig kosete! Sov på hånden min i flere timer mens jeg så på tv, kunne pjuske henne på kinnene og lagde ofte reie av håret mitt :P Igjen...de driter mye...Og den dag i dag, selv om det er 8 år siden hun forsvant kan mamma finne en liten fuglebæsj!

Hamster er aktive om natten og kan være irriterende, i tillegg til lukt...Men dverghamster lever i maks 2 år, kjempesmå og kosete, klarer ikke bite og trenger et lite bur, så da er jo lukten litt mindre også :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...