Gå til innhold

tøffe babyklær (nyfødt)


^me^

Anbefalte innlegg

når jeg går i butikkene ser jeg det er tøffe dongribukser, skjorter, tøfler og slikt til babyer, men så tenker jeg: bruker egentlig nyfødte babyer slike klær de første mndr? ligger de ikke i vogn med pyjamas/body/myke bukser og slik på seg under dyna?

er det noe vits og kjøpe slike klær?

jeg er helt ny på dette med babyer og klær, hvilke klær bruker man egentlig i løpet av dagen, evt når du går ut den første perioden med vogn?

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Jeg hadde ikke brukt penger på det. Ihvertfall ikke i str. 50. Her går fremdeles comfort framfor kulhet. Selvfølgelig så må han jo ha kuuuuule klær på seg innimellom da :fnise:

Vi har hele tiden brukt body og en myk bukse til. Det trenger jo ikke alltid være joggebukse da, vi har brukt mange myke dongeribukser med strikk i livet, som denne. Når det har vært vinter har vi hatt ullbody og ullstrømpis under :) Og gode sokker :) Gensere har vi heller ikke brukt før han lærte seg å gå - det ble bare stress og kav ;) (men han har brukt skjorte-bodyer (fra Cubus) når han har vært fin da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mest i myke bukser og body i starten, ja. Jeg har alltid passet på å ha en olabukse i den størrelsen hun bruker da, for jeg synes det er så stilig :) Men mest til de anledningene jeg skal kle på henne litt kult. SÅnn hjemme går det mest i mykt tøy, vi har også brukt mye ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns myke kosebukser eller sparkebukser er best til baby. Sparkebukser er det lite av i butikkene syns jeg, men det er veldig praktisk - også når de begynner å åle seg og slikt. Har vært heldig å arve en del slike, ellers finne man litt av det i babybutikker. Ellers har jeg funnet noen litt kulere myke bukser på Zara.

Det mest upraktiske til baby syns jeg forsåvidt er gensere med hette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tiden syns jeg egentlig det både er mest praktisk og konfortabelt med enten body og strømpebukse i tynn ull eller heldress i tynn ull. Ikke så kult men veldig deilig for babyen da ingenting strammer og varmen reguleres naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ashley_Johanna

Tenk mer på hva som er behagelig for den nyfødte ja! Klær som ikke strammer eller har masse unødvendige lommer osv som bare er vonde å ligge på. Jeg har noen upraktiske klær som brukes hvis hun skal pyntes opp, men bruker ikke sånt til hverdags. La babyen være baby, og slippe å være kul en stund:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjekk det mest i body og sparkebukse/stømpebukse/anna mjuk bukse den fyrste tida. Genserar med hette, olabukser, skjorter, kjolar, tøfler, sko (!) og lignande er upraktisk, og mykje av det ser heller ikkje behageleg ut for babyen å ha på seg. Sånt tøy er mest for spesielle anledningar når dei er så små. Vent med det, og spar dei pengane til ungen blir eldre, då treng dei masse tøy, og det er lettare å "kle dei opp" litt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfort framfor kulhet, definitivt! Har hatt et par plagg i "kulhets-kategorien" for spesielle anledninger, men komfortable og praktiske plagg er uten tvil nummer 1.

Tøfler ble aldri brukt før de første stegene.

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes jo utrolig mange kule og tøffe bodyer da. Man trenger jo ikke å være kjedelig selv om man har det komfortabelt. :klo: Her har det gått i body og myk bukse siden fødsel, men jenta har da ikke sett kjedelig ut allikevel. Lindex har mange stilige bodyer og NameIt har myke og kule bukser. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Men det finnes jo utrolig mange kule og tøffe bodyer da. Man trenger jo ikke å være kjedelig selv om man har det komfortabelt. :klo: Her har det gått i body og myk bukse siden fødsel, men jenta har da ikke sett kjedelig ut allikevel. Lindex har mange stilige bodyer og NameIt har myke og kule bukser. :jepp:

Sånn er det her også! ;) Sjelden noe kjedelig antrekk her :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fysioterapaut jeg snakket med engang da lillefrøkena mi var baby sa at babyer skal ha myke plagg i det vanlige, bodyer, sparkebukser, myke bukser. Stive "kule" klær som dongeribukser hemmer bevegelsene deres og er ikke heldig.

Men såklart, ei tøff dongeribukse eller cordbukse i en spesiell anledning gjør ikke noe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det finnes jo utrolig mange kule og tøffe bodyer da. Man trenger jo ikke å være kjedelig selv om man har det komfortabelt. :klo: Her har det gått i body og myk bukse siden fødsel, men jenta har da ikke sett kjedelig ut allikevel. Lindex har mange stilige bodyer og NameIt har myke og kule bukser. :jepp:

men nå var det ikke det jeg mente heller :)

bodyer kan absolutt være kule, men nå var det bukser, gensere og andre mindre praktiske plagg jeg snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenker at guten vår skal få vere nusselig med blonder, sparkebukser og søte ting dei første mnd (kanskje opp til 5-6 mnd) og så får han begynne å bli kul etter det :) Elsker sparkebukser, og har kjøpt nokre sånne i str 56 og 62 :) Dongribukser kjem ikkje inn i dette huset før han blir litt større, føler det er både upraktisk og hemmande. Dessutan syns eg at babyar skal vere nusselige, hehe :rodmer:

Så her går det definitivt i komfort framfor kulhet den første tida :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Jeg kjøper bare myke, gode klær til babyen min! NameIt digger jeg, de har så mye fint som i tillegg er mykt og praktisk. Jeg kjøper mest sparkebukser, fordi jeg syns mange bukser strammer på magen.

Forresten, ang hettejakker, så syns jeg det var fint jeg! Når babyen legges ned tar man på hetten. Da holder babyen varmen litt bedre også. Min baby var tynn og holdt nesten ikke på varmen når hun ble født, og det var litt kaldt. Da var hetten grei å ha. Men har ikke kjøpt/ brukt det senere, når det ble varmere og hun ble større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det finnes jo utrolig mange kule og tøffe bodyer da. Man trenger jo ikke å være kjedelig selv om man har det komfortabelt. :klo: Her har det gått i body og myk bukse siden fødsel, men jenta har da ikke sett kjedelig ut allikevel. Lindex har mange stilige bodyer og NameIt har myke og kule bukser. :jepp:

True dat! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hettegensere var noe herk når han var liten, og nå er jeg redd han skal "henge seg" når han skyter rundt som en rakett høyt og lavt, så annet enn på utejakken til og fra barnehagen får han ikke bruke hette.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kule klær som olabukser,skjorter, pentøy osv er forferdelig upraktisk til små. Brukte det veldig lite. Komfort og at det er praktisk er viktigst, helt klart. Fikk en del slike gaver, noe av det ble aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ikke noe i stivt stoff til mine. Synes ikke det er fint og synes ikke det ser komfortabelt ut til en myk, liten kropp. Fikk en del i gave til nr 1 som bare ble liggende i skuffen. Med neste så byttet jeg alt med en gang som jeg viste ikke kom til å bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...