Gå til innhold

Skifte kjønn

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knis, på første siden i VG. Tilbake til agurknyheter. Hvorfor må vi vite om dette egentlig???

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke noe nytt at mennesker skifter kjønn.

Men jeg syns det er helt brennsjukt.

• Liker 1
Gjest grønnfi
Skrevet

Eneste som sjokkerer meg er navnevalget. ANTE JOHAN????

Og hvorfor blir AB forarget?

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes det er bra at det er plass for å være den man er! Og så synes jeg egentlig navnet er ganske fint, også.

• Liker 4
Skrevet

Tøft å tørre å stå frem da! Jeg synes det er litt rart at folk velger å skifte kjønn, men nå skjer det jo bare oftere og oftere så det er liksom ikke så unormalt lenger.

• Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

jeg synes det er en bra nyhet, heller en liten nyhet om en person som vil dele med resten av verden sin historie, enn mer av utøya

(jeg sørger over de som mistet livet,de som sitter igjen,men har vært for mange nyheter om det at jeg rett og slett har godt lei, ikke vondt ment!)

Jeg synes hun ble en pen mann jeg, å hadde ikke det her stått i avisa, å jeg hadde møtt på han, så hadde ikke jeg trodd at han egentli har vært en hun :P kanskje bare trodd " oooh han er ser litt feminin ut....homofil kanskje?" siden jeg aldri går på feminine menn, fordi de fleste jeg har møtt som har feminine trekk har vært homofil, eller bare elsker mote & sminke! :D

*ikke no galt i det!*

Husker jeg datet en for noen år tilbake, vi hadde det kjempe flott sammen, men 2 måneder, hadde vi enda ikke hatt sex, fordi han hadde fortalt at han ikke følte seg klar for det. noe som jeg respekterte. men 1 måned etterpå, så ville han ta en prat, og jeg fryktet jo egentlig bare det at han ville slå opp, noe som han gjorde, ETTER han fortalte at han var homofil >:

:ler:

men men jeg er stolte av de som står fram ^_^

Skrevet

Kjempeflott for han! Han ble forresten veldig kjekk. :klappe:

• Liker 3
Skrevet

Men jeg syns det er helt brennsjukt.

Hvis hun hele livet har kjent at hun har fått utdelt feil kropp, så synes jeg det er flott at man kan gjøre noe med det. Og når man ser på bildet av henne som kvinne, var det ikke mye kvinnelig over henne.

• Liker 3
Gjest ms_kwang
Skrevet

Eneste som sjokkerer meg er navnevalget. ANTE JOHAN????

Og hvorfor blir AB forarget?

Ante fra Kautokeino

Jeg kjenner flere som heter Ante, ikke noe rart med det :P *kanskje i sør* men ikke nordpå :P

Skrevet

Blir ikke forarget, bare litt sjokkert. Syns det er synd at folk må gå i nesten 30 år og ikke være konfertable med seg selv. Jeg lurer på hva som har gått galt? Er det en slags sykdom, syndrom eller hva? Kan legene finne ut av det?

Og nå som han er mann, tenner han da på damer og er hetrofil, eller tenner han på menn og er homofil. Da var han altså hetrofil før og homofil nå... Hmmm.

Kan han ha et sexliv etter en operasjon? Jeg syns det er brennsjukt at det er mulig...

TS

Gjest grønnfi
Skrevet

Ante fra Kautokeino

Jeg kjenner flere som heter Ante, ikke noe rart med det :P *kanskje i sør* men ikke nordpå :P

Var vel det jeg tenkte mest på. Ante i Grimstad? Men for all del, mulig han har aner nord fra, og det ligger jo helt opp til Anette.

Uansett, flott at han står frem og normaliserer. Der er mange flere der ute som ønsker/føler de skulle skiftet kjønn. Kan ikke være ok å være i "feil kropp"

Skrevet

Brukere som kjenner meg fra tidligere år her på KG vet at jeg er en av disse som har "byttet kjønn". Motsatt vei, men dog. For noen år siden la jeg ut min historie her på forumet, den finnes enda inne på seksualitetforumet om man blar tilbake noen år. Men den ligger her også: Feil innpakning...

Og slik ble det til slutt:Å "bytte kjønn..

Mvh

Hege :)

• Liker 17
Skrevet

(Anonymt fordi jeg ikke helt vil avsløre hvor jeg bor...)

Uansett, Anette var lesbisk og hadde endel guttete trekk. Syns det er flott at han har funnet seg selv nå! Han er en konge person, utrolig god til å dra med seg folk og skape tilhørighet, en kjempegod leder. Gleder meg å se at overgangen har gått så bra :)

• Liker 6
Skrevet

Blir ikke forarget, bare litt sjokkert. Syns det er synd at folk må gå i nesten 30 år og ikke være konfertable med seg selv. Jeg lurer på hva som har gått galt? Er det en slags sykdom, syndrom eller hva? Kan legene finne ut av det?

Og nå som han er mann, tenner han da på damer og er hetrofil, eller tenner han på menn og er homofil. Da var han altså hetrofil før og homofil nå... Hmmm.

Kan han ha et sexliv etter en operasjon? Jeg syns det er brennsjukt at det er mulig...

TS

Når han selv sier at han før var en "lesbisk jente", så ligger det i kortene at han nå lever som heterofil mann. Hva sexlivet angår, så kan vel ingen andre enn han selv svare på det, uten at det burde være så interessant da.

Jeg er forøvrig overrasket over hvor... overrasket mange blir. ;) I 2011 og greier, kjønnskifte er da langt i fra et ukjent fenomen.

• Liker 4
Skrevet

Åh, kirurgene er så flinke så. ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er forøvrig overrasket over hvor... overrasket mange blir. ;) I 2011 og greier, kjønnskifte er da langt i fra et ukjent fenomen.

Jeg er veldig enig!!! Forstår ikke hvorfor noen har valgt å la det bli et emne her.

Lev og la leve. Det må være vanskelig nok å oppdage at man faktisk er født som feil kjønn og alt det fører med seg, om ikke andre gjør livet ens enda verre.

Skam dere, dere som dømmer andre uten å ha fjerneste anelse om hva som skjer i livet til de det gjelder.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på hva som har gått galt? Er det en slags sykdom, syndrom eller hva? Kan legene finne ut av det?

Man vet ikke hva det kommer av, jeg leste et sted at det skjer før fødsel. Men når i svangerskapet, og hvorfor, det skjer vet ingen enda. Men nei, det er ikke en sykdom eller et syndrom. Vil vel heller tro at det er en form for kromosonfeil/genfeil

Han levde som en lesbisk kvinne før, så han tenner på kvinner og er derfor heterofil.

Han kan ha hatt et sexliv før en operasjon også. Det er som regel flere operasjoner de må igjennom. Og "et sexliv" kan være så mangt. Hvorfor du syns det er "brennsjuk" skjønner ikke da transseksualisme har eksistert i alle år, men det har blitt mye mer åpenhet om dette nå de siste 10 årene. Og behandlingen og kirurgien for dette blir bare bedre og bedre.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er flott at Ante Johan står fram med sin historie. Det er viktig for andre som er i samme situasjon å ha noen å se opp til.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...