Gå til innhold

Gravid


MilLady

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål til dere. Jeg har hatt ømme bryster nesten med engang etter EL. Nå er jeg i uke 6+5, hadde ømme bryster gra morgenen av, sånn som vanlig. Men nå er de plutselig ikke ømme leger :frown:. Pleier å være veldig vonde, men ikke nå. Er det er dårlig tegn? Er litt beskymret. Har hatt en SA ett år siden. Vet dere om brystene er ømme hele tiden under graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Røyskatt*

Ja da. Det der kan komme og gå. Dersom du er heldig, så slipper du at blir vonde igjen før ut mot slutten, når de forbereder melkeproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt, helt vanlig. Det er mange perioder hvor mine er kjempevonde, og BH er fullstendig utelukket :klemmer:

Har du lest spørsmålet?

Du svarer jo ikke på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Røyskatt*

Har du lest spørsmålet?

Du svarer jo ikke på det...

Jeg svarte på det nedenfor da jeg misforsto opprinnelige spørsmålet. Du ser det om du leser resten av tråden. Ikke var så rask til å hakke på andre når du ikke leser tråden selv ;)

Endret av *Røyskatt*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter. Dere beroliget meg veldig. Jeg var veldig beskymret over det siden jeg har hatt en SA. Har prøvd å få en liten i nester 2 år nå. Håper at det går bra denne gangen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten :)

Mine var kun vonde da jeg var 2-3 uker på vei. Jeg trodde at mensen var på vei siden de var så vonde og jeg pleier å få vondt i brystene når jeg har mensen. Nå er jeg i uke 31 og brystene har så og si ikke vært vonde. Er litt øm på brystvortene, men ikke noe mer enn det :)

Edit: Dårlig formulert.

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på det nedenfor da jeg misforsto opprinnelige spørsmålet. Du ser det om du leser resten av tråden. Ikke var så rask til å hakke på andre når du ikke leser tråden selv ;)

Det har du rett i, beklager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å få en liten i nester 2 år nå. Håper at det går bra denne gangen=)

Har da problemet vært å bli gravid, eller har problemet mer vært at når du flere ganger har blitt gravid på de 2 årene, så får du flere SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke blitt gravid. Ble gravid ifjord april, men så fikk jeg SA. Ble ikke gravid etter det. Gikk på Pergotime enkel kur, ble gravid ved første forsøk. Er derfor veldig redd for å miste igjen:(( Men prøver å tenke positivt,og kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke blitt gravid. Ble gravid ifjord april, men så fikk jeg SA. Ble ikke gravid etter det. Gikk på Pergotime enkel kur, ble gravid ved første forsøk. Er derfor veldig redd for å miste igjen:(( Men prøver å tenke positivt,og kose meg.

Hvor gammel er du? Det går sikkert mye bedre 2. gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 20 da=)) Men vi har ønsket oss en baby på lenge:)

Så pussig at en må prøve så lenge med å bli gravid i alderen 20 og deromkring!

Min venninne er 44 og hun blir gravid på første forsøket hver eneste gang (hun venter nå sitt 5. barn). Sitt første ønsket hun seg og fikk da hun var 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pussig at en må prøve så lenge med å bli gravid i alderen 20 og deromkring!

Min venninne er 44 og hun blir gravid på første forsøket hver eneste gang (hun venter nå sitt 5. barn). Sitt første ønsket hun seg og fikk da hun var 38.

Folk er forskjellige. Det er ikke alltid at alder har noe å si. Noen har f.eks PCOS eller andre ting som gjør det vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så pussig at en må prøve så lenge med å bli gravid i alderen 20 og deromkring!

Min venninne er 44 og hun blir gravid på første forsøket hver eneste gang (hun venter nå sitt 5. barn). Sitt første ønsket hun seg og fikk da hun var 38.

Gni det inn. :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Så pussig at en må prøve så lenge med å bli gravid i alderen 20 og deromkring!

Min venninne er 44 og hun blir gravid på første forsøket hver eneste gang (hun venter nå sitt 5. barn). Sitt første ønsket hun seg og fikk da hun var 38.

Helt ærlig, det der er utrolig unødvendig. Jeg og sleit i lange tider med å få barn, og hadde du lest ett par innlegg på prøverforumet noensinne hadde du sett både hvor mange som sliter med dette, og hvor sårende den typen uttalelser du nå kommer med egentlig er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pussig at en må prøve så lenge med å bli gravid i alderen 20 og deromkring!

Min venninne er 44 og hun blir gravid på første forsøket hver eneste gang (hun venter nå sitt 5. barn). Sitt første ønsket hun seg og fikk da hun var 38.

Dette er da veldig individuelt, helt uavhengig av alder! Noen blir gravide bare de sitter på et sykkelsete, mens andre sliter i åresvis!

Her tok førstemann nesten 3 år, mens lillesnupp i magen tok "bare" 7 mnd! Så det kan være forskjeller til og med hos samme person! (Og ja, jeg er i hva som er regnet som "fruktbar alder".)

Endret av Darkannie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Det er ikke alltid at alder har noe å si. Noen har f.eks PCOS eller andre ting som gjør det vanskeligere.

Jo da, forstår det, men her på KG, som jeg har lest på en stund, virker det som om alder er det eneste kriteriet som blir brukt for og mot folk, når det er diskusjoner om graviditet.

Spesielt har enkelte menn her i forumet vært ivrige på det at er du over 30 så er du pensjonist og får ikke barn.

Men jeg kjenner så veldig mange og hører om så veldig mange, som får barn som bare det, ved første forsøk, og de er 40+

Så er lei av at alder er tingen.

Denne tråden viser jo også det, at en 20 år gammel jente, har problem med å bli gravid. Håper hun lykke og ønsker henne masse lykke til - går nok mye bedre denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...