sullå Skrevet 30. oktober 2011 #61 Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Tiden går veldig fort, så det er ikke rart at du ikke har tid til dagboken så ofte! Kjekt med en oppdatering, iallefall Det må være godt å få offentliggjort graviditeten, tenker jeg meg! Særlig når dere bare får hyggelige tilbakemeldingen! Bra du ikke er kvalm lenger! På tickeren din (eller hva det heter) står det at du kanskje snart begynner å kjenne den lille, så kanskje det var ham/henne du kjente! Har dere forresten bestemt om dere vil vite kjønnet? Jeg er verken gravid eller prøver foreløbig, men jeg klarer ikke holde meg unna graviditetsdagbøker Blir littegranne verpesyk bare... edit: liten skriveleif.. Endret 30. oktober 2011 av sullå
Evelita Skrevet 4. november 2011 Forfatter #62 Skrevet 4. november 2011 Hehe det er jo smittsomt vet du, iallefall verpetrangen har jeg hørt nei men skjønner hva du mener, man blir litt hekta, det er jo så koselig også å følge med i oppturene til de andre her inne Jeg synes stadig vekk jeg kjenner noe som beveger seg der inne jeg, så enten er jeg hyyyyperklar for å kjenne noe og innbiller meg masse ellers er det lille frø som turner rundt. Innbiller meg helt klart det siste Vi er begge veldig nysgjerrige på om det er gutt eller jente så dersom de greier å se det på UL så vil vi gjerne vite det. Bare to lange uker igjen å vente nå koser meg med magen som stikker ut enn så lenge og nyter dagene med overskudd livsenergi. Er egentlig veldig fint Ser av tickeren din at du og din kjære har vært sammen litt mer enn ett år, du vet, plutselig er man klarere enn klarest for både det ene og det andre hihi men det kommer jo selvfølgelig veldig ann på hvem man er og hvilken livssituasjon man er i og hva man føler man har lyst til å takler da. Nei nå feirer jeg 16 uker med en julebrus og stratos! Snart Idol
Lilywhite Skrevet 5. november 2011 #63 Skrevet 5. november 2011 Skjønner at dere gleder dere til UL! Spent jeg også Høres ut som en perfekt fredagskveld, håper resten av helgen har vært og blir bra også
sullå Skrevet 6. november 2011 #64 Skrevet 6. november 2011 I begynnelsen er det ikke så lett å kjenne bevegelsene (har jeg hørt..), så det er jo mulig at det er den lille du kjenner Kanskje det begynner å bli litt større enn et frø også 2 uker er da ikke så lenge! Hvis du har nok å gjøre på går tiden fort den :D Men jeg forstår at det virker veldig lenge, særlig når du har noe så stort å glede deg til!! Ja jeg har veldig lyst til å starte prøvingen om et års tid! Nå har vi kjøpt leilighet, og han er i full jobb. Jeg studerer foreløbig, men har en helt ok inntekt likevel (deltidsjobb og fra lånekassen). Hvis vi skal vente til det passer, kommer vi til å vente veldig lenge. Så jeg håper jeg får min kjære med meg om et år! Det kan fort ta tid å bli gravid, dessuten varer en graviditet i 9 måneder. Så, det er jo egentlig leeenge til jeg sitter med en liten i armene Gleder meg til å opprette (en forhåpentligvis kort, men man vet aldri) prøvedagbok her inne Sender det en litt forsinket gratulasjon: 16 uker!!
Evelita Skrevet 7. november 2011 Forfatter #65 Skrevet 7. november 2011 Skjønner at dere gleder dere til UL! Spent jeg også Høres ut som en perfekt fredagskveld, håper resten av helgen har vært og blir bra også Hihi så koselig jeg skal holde dere oppdatert
Evelita Skrevet 7. november 2011 Forfatter #66 Skrevet 7. november 2011 2 uker er da ikke så lenge! Hvis du har nok å gjøre på går tiden fort den :D Men jeg forstår at det virker veldig lenge, særlig når du har noe så stort å glede deg til!! Sender det en litt forsinket gratulasjon: 16 uker!! jo egentlig flyr dagene, er hektisk på jobben for tiden (er det ikke egentlig alltid?) så det går egentlig unna, mye gøy som skjer der også og det er jo bra. Takk for gratulasjon Tror egentlig aldri det "passer" med barn jeg, bortsett fra med enkelte der det bare virkelig passer og da kan man jo nesten bli litt stresset for at det skal klaffe med en gang også. Krysser også fingrene for at du får med deg mannen og at det blir en kort prøvetid og en kooooselig ventetid
Evelita Skrevet 7. november 2011 Forfatter #67 Skrevet 7. november 2011 Phheeeew da var helgen over og første jobbdag unnagjort. Gjesterommet er nå gjort om til funksjonabelt - lett - å -gjøre -om - til -barnerom-men-vi-beholder-det-som-gjesterom-enn-så-lenge-rom og det ble kjempefint har lyst til å gi både meg og mannen en stor klapp for hvor flinke vi har vært Det eneste som var litt dumt var at jeg plutselig fikk litt vondt i ryggen mens jeg satt på gulvet og skrudde Ikea møbler til den store gullmedalje, og den sitter litt i enda. Er nok den dummeste vordende mammaen som lever, men trodde at det med å løfte tungt var farlig for lille frø og at dette gikk over etter de første skumle månedene, men det viser seg jo at det både er farlig for frøet, og bekkenet mitt, hele svangerskapet. Men det har gått bra med oss begge og jeg har fått meg en ahaopplevelse å ta med videre. Var heldigvis bekkenet som sa klart i fra og ikke lille frø. Som strengt talt ikke kan kalles frø lenger Må se om jeg ikke kan finne et nytt navn snart, blir kanskje lettere etter UL. Har i de siste dagene fått høre om flere nære og mindre nære venner som er gravide også. Skikkelig baby-boom i gjengen virker det som tror det blir en fantastisk permisjonstid Kjenner etter av alle krefter om jeg kjenner flere bevegelser, noen ganger er jeg helt sikker, kjennes ut som om noen "peker" meg inni nedre mageregionen, og andre ganger mer usikker. Magebevegelsene er jo litt i ulage til tider og kanskje ikke alltid like greit å skille mellom luft og baby. Og der var det en setning jeg aldri trodde jeg skulle skrive
Kommode Skrevet 7. november 2011 #68 Skrevet 7. november 2011 Har i de siste dagene fått høre om flere nære og mindre nære venner som er gravide også. Skikkelig baby-boom i gjengen virker det som tror det blir en fantastisk permisjonstid Så koselig å ha permisjon sammen, det er jo helt ideelt og kanskje ikke alltid like greit å skille mellom luft og baby. Og der var det en setning jeg aldri trodde jeg skulle skrive
sullå Skrevet 9. november 2011 #69 Skrevet 9. november 2011 Jeg håper du hører på kroppen din, og kanskje tar det litt med ro framover. Selv om du selvsagt ikke er syk, men du bør jo gjøre det som er det beste for dere begge! Ja det må være herlig å kjenne så mange som er gravide! Kan bli en fin permisjon det. Kanskje det ikke bare er verpetrangen som er smittsom, men selve graviditeten også! hehe
Evelita Skrevet 11. november 2011 Forfatter #70 Skrevet 11. november 2011 17 uker!!!! og som tiden flyr!
Evelita Skrevet 11. november 2011 Forfatter #71 Skrevet 11. november 2011 En uke til ultralyd! Er helt sikker på at jeg kjenner masse små dult og bevegelser nå. Er overbevist om at det er lille som sier hei. Men er det en liten gutt eller er det en liten jente?? magefølelsen varierer så innmari! Egentlig er mannen og jeg begge litt på at vi tror det er en jente. Eneste grunnen til det, er at vi kun har kommet på et jentenavn. Men så slår en annen "gutfeeling" inn og jeg tenker, nei nå må du slutte, det er jo en gutt! Skal bli artig og forhåpentligvis få vite det om en aldri så liten uke Dersom den ikke er sjenert og har lyst og holde mamma og pappa i spenning litt til da Tenker så mye på det lille vesenet, hvem er du lille venn? Hva vil du like, hva blir du opptatt av? Er du en hissigpropp som din mor eller en sindig liten en som din far? Blir du glad i å lese, eller se på film, uteliv inneliv? Blir du dyrekjær? Gleder meg så veldig til å bli kjent med deg!
Evelita Skrevet 11. november 2011 Forfatter #72 Skrevet 11. november 2011 Kanskje det ikke bare er verpetrangen som er smittsom, men selve graviditeten også! hehe ja kanskje;) Men det er vel mer det at vi alle er i samme livssituasjon og da brått ble det veldig naturlig for flere av oss kanskje. Håper jo på litt smitteeffekt også da, vet om noen venninner som har veldig lyst på, men som det ikke har klaffet for enda
Småkjekset Skrevet 11. november 2011 #73 Skrevet 11. november 2011 17 uker Blir spennende når dere skal på ul neste uke Tipper at det er en liten du har i magen
Evelita Skrevet 12. november 2011 Forfatter #74 Skrevet 12. november 2011 17 uker Blir spennende når dere skal på ul neste uke Tipper at det er en liten du har i magen Hihi så morro da er det du, mannen og en venninne av meg som tror det, åh blir enda mer spent nå!
Evelita Skrevet 12. november 2011 Forfatter #75 Skrevet 12. november 2011 Oi oi oi for en dag! Begynte nyydelig så brått og uten forvarsel kom det et hormonras av dimensjoner hvor jeg endte opp med tårene trillende nedover ansiktet for plutselig så ble både fødsel og barneoppdragelse veldig skumle greier. Gikk heldigvis over etter en stund og da var det klart for barnevogntitting med mannen For en jungel!!! Duovogner og kombivogner og sportsunderstell og lufthjul, kulelager, teleskophåndtak og jeg vet ikke hva, og enda jeg var forberedt på det. Vi fikk skikkelig god hjelp på butikken da, en dame som tok seg god tid til å vise og forklare forskjellene og fordelene og ulempene med flere forskjellige vogner. Tror vi har landet på Emmaljunga Edge Duo med Chrome classic understell Mannen syntes "rimsa på hjula" var så freshe... Så nå blir det Sverigetur på oss og vognhandling. Men mannen vil vi skal vente til etter jul. Har lyst på vognen nååå jeg, var så stas og trille rundt på den men før den endelige avgjørelsen tas må vi google litt mer etter tester av Emmaljunga, TV2 hjelper deg fant jo ut at den var livsfarlig pga en eller annen strikk inni kalesjen?? men det var i 2004 da, kanskje de har fikset på det siden? Ser jo at Emmaljunga kommer godt ut av det i andre tester. Var det noen som sa svimmel? men oi så gøy det var. De hadde salg på en bæresele også, så badabing! Vi har kjøpt vår første ting til babyen, en bæresele yaay
Pasjonsblomst Skrevet 13. november 2011 #76 Skrevet 13. november 2011 Dere er jo langt på vei om dere har sett dere ut vogna deres... Min sambo er ikke int. i å handle enda... men så er han av typen som liker å drøye ting da! Bæresele.. det skal jeg også ha Eller sjal eller hva..
Gjest Delphina Skrevet 13. november 2011 #77 Skrevet 13. november 2011 litt sent for 17 uker! Den stormen av følelser, hvor fødsel og barneoppdragelse plutselig blir skikkelig skummelt er vel normalt vil jeg tro. Jeg hadde det ganske så mange ganger i løpet av svangerskapet mitt. Uansett, det går bra, både fødsel og det å ta vare på et lite barn. Skal innrømme at jeg aldri kom til å greie å være mamma i mer enn en uke, babyer var så skremmende. Vi var litt late vi Vi kjøpte en vogn fetteren til forloveden skulle kjøpe, men siden de desverre mistet, tipset de oss om vogna. Er en kjempegod vogn som vi mest trolig kommer til å gi til dem om de greier å få til å få et barn til (de har desverre mistet en del ganger, så det er ingen garanti for at gutten deres får søsken).
sullå Skrevet 13. november 2011 #78 Skrevet 13. november 2011 Jeg har også en følelse av at det er en liten i magen din! Så kjekt at du oppdaterer, forresten Hormonene kommer nok til å fortsette å spille deg noenpuss framover. Og det at du synes det virker skummelt av og til, det er helt normalt. Plutselig går du fra å kun ha ansvar for deg selv, til å være hele verden for et lite menneske! Men så fantastisk at du får oppleve noe så stort! Så dette er nok både skummelt og overveldende på en gang, samtidig som det er veldig, veldig kjekt! Og så må jeg , en litt forsinket 17-ukers dans!
Evelita Skrevet 15. november 2011 Forfatter #79 Skrevet 15. november 2011 Pasjonsblomst, Delphina og Sullå! Er godt å høre at jeg er normal selv om det føles helt teit når tårene strømmer ned. Mannen lurte noen øyeblikk på om jeg ikke hadde tenkt gjennom det hele skikkelig så måtte skynde meg å vise at dere mente at det var normalt hihi KG er ikke bare for kvinns, men hjelper også usikre pappa-to-bes!
Evelita Skrevet 15. november 2011 Forfatter #80 Skrevet 15. november 2011 Hjelpe meg som magen vokser! Føler at den er helt spent og stram og skjønner virkelig ikke hvordan den kan vokse en milimeter mer uten at hele meg kommer til å revne. og enda er det bare begynnelsen!! Jaja, det er litt av et eventyr dette her. Vondter og hormoner og litt angst i ny og ne, en jobb som ikke stopper og venter på meg og alt mulig annet, men jeg ville ikke vært denne opplevelsen for uten. Er ikke alle unt og føle på magen som vokser og alt som følger med det. Blir litt ydmyk av og til også over hvor heldig jeg føler meg Prøver og stoppe og tenke det når jeg innser alt jeg ikke får opplevd også. Det er så mye annet jeg får istedenfor som er ti ganger bedre og jobben, vel det kommer nye cases, nye saker. Er bare ikke så flink til å innse at man ikke alltid kan få i pose og sekk, uansett hvor flink pike man er eller hvor hardt man står på Men tema barnevogn: Diskuterte det litt med ei på jobben som nettopp kom tilbake fra mammaperm og hun anbefalte veldig Bebe Confort. Er ikke så sikker på at jeg synes den var så kul egentlig, men kanskje jeg har låst meg sånn på Emmaljunga at den rett og slett ble litt for hipp i sammenligning hmhm. Hun mente også at en annen kollega hadde frarådet Emmaljunga, men hun husket ikke hvorfor og den kollegaen var selvfølgelig ikke på jobb i dag så jeg fikk ikke spurt hva det gjaldt. Nå er jeg litt usikker igjen jeg altså. Bebe Confort så jo veldig lett og nett ut i forhold til Emmaljunga som er både stor og tung, og begge deler har jo sine klare fordeler og ulemper. Nei får titte litt mer her inne og se hva som har blitt sagt før. Tar gjerne imot tips om noen har det! Kriterie: Lufthjul. Så ikke så veldig mange da mao.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå