Evelita Skrevet 26. august 2011 #1 Del Skrevet 26. august 2011 I dag er jeg etter legens beregningsmetode 6 uker på vei og har brått fått en aldri så liten forutanelse om hva den berømmelige morgenkvalmen innebærer. På en måte er det litt fint også, for jeg skjønner jo iallefall at det er noe som skjer inni der De siste ukene har det nemlig vært så stilt og rolig at jeg nesten begynte og lure. Men med denne vissheten syntes jeg det var hyggelig å opprette en liten dagbok her som jeg kan putte alle de rare tankene mine inni underveis Vi har nemlig ikke sagt det til noen enda, selv om en veldig god venninne av meg antagelig har sine berettigede mistanker Mannen min og jeg er overlykkelige over dette og føler oss veldig heldige, av alle ting klaffet det på første forsøk :gjeiper: selv om vi var veldig enige om at vi ikke egentlig prøver, vi bare passer ikke på Men det er helt uvirkelig og jeg er egentlig ikke helt overbevist om at det kan vil gå bra heller, gleder meg litt mer og mer for hver dag, men det skal bli godt å komme over den skumle 3 månederen og få sagt det til familie og venner. Mer skummelt blir det på jobb. Med sjefer i gutteklubben kjekk og grei kan det bli en overaskelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 28. august 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 28. august 2011 Ai ai ai, morgenkvalme er virkelig som det står et eller annet sted her, en meet dårlig spøk. Prøv kvalme. Punktum! Hele døgnet! Helt utrolig hvor fort det ble "ille". Selv om det ikke er lov å klage, så er det litt slitsomt ja. Har heldigvis en kjempesnill mann som lager ingefærte til meg på sengen og henter knekkebrød og allting, desverre uten at det hjelper. Mon tro om det er for tidlig og klage min nød til legen på tirsdag? Kan jo hende han har noen gode råd til meg ellers blir det nok noen lange uker dette, men det er jo verdt det da Litt mer banalt da, er umulig å holde dette skjult for gode venner. Kvalm og brått veldig interessert i om den serverte kveita var fra en fisk på over 3 kilo og der var katten ute av sekken gitt. Men det er litt koselig at noen vet også. Er nok snart på tide og informere de vordende besteforeldrene også Venter til etter legetimen bare så vi har legens stempel på det litt rar er det lov å være.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 28. august 2011 #3 Del Skrevet 28. august 2011 Gratulerer så mye med en liten en i magen vet godt hva du mener med at morgenkvalme egentlig bare kunne blitt kalt kvalme. Håper du klarer å holde kvalmen sånn nogenlunde i sjakk i allefall , og at du får i deg mat til tross for kvalmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 28. august 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 28. august 2011 Takk for omtanken Pjusk! Har beholdt et helt halvt rundstykke nå men kjenner jeg er veldig spent på morgendagen og hvordan det skal gå med jobb når jeg ikke bare kan flate ut på sofaen og bedrive min yndlingsaktivet for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 30. august 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 30. august 2011 Niks igår gikk det jammen meg ad skogen og toalettet var min beste venn rett etter sofaen. Er likevel på jobb i dag og har første legetime senere. Spennende! :) Drømte at mannen brått hadde begynt med det han selv kalte uskyldig nettflørting og at vi hadde solgt leiligheten vår til fordel for en som var mye dyrere men mye mindre. Hodet mitt har nok tatt seg en liten tur ja. Var godt å våkne og se at trygge gode mannen lå i sengen i den gode gamle leiligheten da ja. Huffameg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 30. august 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 30. august 2011 Da har jeg vært hos legen og legen har fått bekreftet at det er spire i magen Ikke at det var noen overraskelse, men ganske så hyggelig likevel. I kveld skal mannen og jeg fortelle nyhetene til foreldrene våre, er spent på reaksjonen og kan i svake øyeblikk nesten være litt nervøs som en usikkelig fjortiss veldig underlig. Voksen, gift, i full jobb som jeg er. Kanskje det kommer av at man da faktisk innrømmer for foreldrene at vi har Jaja det går nok bra uansett. Fikk noen kvalmestillende tabletter av legen og krysser fingrene for at de kan ta kneiken på det værste. Ble også nesten sporenstreks sykemeldt på flekken, men fikk forhandlet meg til å snakke med jobben om kanskje en roligere start på dagene istedenfor. Dersom det ikke går så må jeg vel kaste inn håndkle etterhvert, men vi får se. Er optimist! Er jo gravid ikke syk Ganske så søvning her, men forsøker å gjøre en siste innspurt før kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 31. august 2011 #7 Del Skrevet 31. august 2011 Hvordan var det å fortelle foreldrene deres at dere venter en liten en? Vi har ikke fortalt noe enda, og håper vi kan holde det hemmelig litt til slik at vi evt kan ha et ul bilde å vise til hvis vi tar tidlig ul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 31. august 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 31. august 2011 Åh Småkjekset, velkommen hit! Det var så koselig. Mamma ble kjempeglad og kunne ikke la være og klappe på magen (som ikke akkurat har endret seg synbart hehe) og Pappa startet allerede planleggingen av bestefartilværelsen :kgbaby: Svigers tok det også helt strålende, de bor et stykke unna så de fikk vite det per telefon, og champersen ble faktisk poppa i bakgrunnen mens vi snakket med de, så bare fryd og glede! Måtte krype til korset og fortelle det til sjefen idag også, men det ble strålende godt mottatt så jeg er veldig veldig letta i dag. For ikke å snakke om at de kvalmestillende ser ut til å ha hjulpet iallefall for nå *krysser fingrene* Med andre ord, en veldig veldig fin dag i dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 31. august 2011 #9 Del Skrevet 31. august 2011 Høres ut som om barnet deres får noen fantastiske besteforeldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 2. september 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 2. september 2011 Det får besteforeldre som ikke kunne vært lykkeligere ja og det er jo virkelig noe å være glad for 7 uker i dag!! Nå vet jeg ikke om jeg er helt ute og kjører sånn engstelig-messig eller om jeg faktisk har grunn til å bekymre meg, men etter jeg begynte på de kvalmetablettene og b-vitaminer + fikk ta det litt roligere om morningen, så er jeg knapt kvalm lenger. Så slo plutselig tanken meg i morrest, har jeg mistet? Har ikke blødd eller noe, men har gått fra å bo med hodet i do-skåla til å ikke kaste opp på 3 dager. Er fremdeles trøtt som bare det og kan bli uvel dersom det går for lang tid mellom måltidene, men det er en nagende mistanke der. Isj... håper jeg snart men lurer på å ta en telefon til lege eller helsestasjon og spørre. Men er jeg helt hysterisk nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. september 2011 #11 Del Skrevet 2. september 2011 Du er ikke hysterisk. Jeg fikk beskejd om at hvis det var noe som helst som plagde meg skulle jeg ikke nøle med å ta kontakt. Så du kan trygt ta kontakt hvis det kan hjelpe på sinnstilstanden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 2. september 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 2. september 2011 Takk Småkjekset. Kjenner etter som bare det og greier å finne både kvalme og ømme deler om jeg tenker etter, men tror nok det blir en telefon på mandag ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 3. september 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 3. september 2011 Aah har hatt en "forferdelig" morgen, kvalm, slapp og brakk meg av den ufyselige lukten av nyvasket oppvaskmaskin hurra!!!! Slapper litt mer av nå tenk å være så glad for å ha det litt kjipt igjen! Men lille bønna virker som den lever enda iallefall og det er jeg så vanvittig glad for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 3. september 2011 #14 Del Skrevet 3. september 2011 Gratulerer så mye med liten spire i magen! Må være fantastisk Synd du har blitt så kvalm allerede, men godt at kvalmestillende tabletter har hjulpet deg litt til nå i allefall Kjempebra at nyheten ble godt mottatt på jobb og ikke minst av de kommende besteforeldrene Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 6. september 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 6. september 2011 Hei Lilywhite koselig med spor i dagboka:) Gleder meg veldig til å følge deg også og krysser fingrene for at spiren sitter strajs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 6. september 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 6. september 2011 Dagen i går var fantastisk. Jeg var på jobb til normal tid og fungerte som et vanlig menneske hele dagen. Det straffet seg da jeg kom hjem, middagen i retur og generelt dårlige tilstander. I tillegg hadde vi møte med de øvrige boerne i sameiet vårt, og makan til snodig gjeng skal man lete lenge etter men det gikk heldigvis bra, og med litt knekkebrød og kjeks på sengekanten så ble det en natts søvn også. Til morgenen i dag var bønna virkelige ute etter å skape krøll og jeg og herr porselenstrone fikk bli enda nærmere kjent. Og uka som hadde begynt så bra. Men jeg skal ikke klage, er glad for å kjenne symptomene igjen hihi. Mamma stakk innom en tur på søndagen også, og da hadde hun moderert kvalmehistorikken fra sine egne svangerskap fra "det var heelt forferdelig heeele tiden" til, det går opp og ned, og med storebroren din var det ikke så ille egentlig. Er redd jeg slekter på henne og mister litt motet når det er 9 måneder av dette foran meg istedenfor 5 uker igjen. Men er optimist og ser jo at noen dager er bedre enn andre så krysser fingrene for dette. Teller omtrent dager til neste legekontroll nå. 4 uker og 3 dager igjen håper vi får høre hjertelyd da. Har såå lyst på tidlig u.l. så lurer på å bestille det. Har lyst til å se dette knøttet vårt snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 7. september 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 7. september 2011 Yuuhuuu TrueBlood er tilbake og jeg har masse usett på pc'en min!! Yaay:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. september 2011 #18 Del Skrevet 7. september 2011 True Blood er herlig Samme med Sons of Anarchy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cami Skrevet 8. september 2011 #19 Del Skrevet 8. september 2011 Gratulerer så masse med en liten spire i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 9. september 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 9. september 2011 Hei Cami, så koselig med hilsen i dagboken! tusen takk for gratulasjon er heelt herlig! Småkjekset: Sons of Anarchy har jeg ikke prøvd meg på, kanskje jeg skal det? hmhm:) Er fint med litt avveksling og tv-serier er jo helt konge hihi. 8 uker i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå