Gå til innhold

Evelita er på vei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, så spennende! :hoppe: Når skal dere?

Skrevet

Det ble onsdag 12. oktober, det er 2 uker og 2 dager til. Håper tiden flyr, føles veldig lenge ut til det nå. Da er vi jo til og med over 12 ukern! (banker i alle tilgjenglige treflater) :balltre:

Skrevet

Puh nå har det skjedd mye på bare noen dager her, og jeg snakker ikke om at lille frø har produsert fingernegler og hår, bare. Selv om det er helt vilt :tommelsmil:

Jobben gikk det litt utforbakke med. Flink-pike-syndromet strekker seg tydeligvis bare så langt og brått så sa det stopp. :tristbla: Skulle ikke være sånn, men lærer at jeg er ikke herre over egen kropp akkurat nå, og egentlig så er jeg veldig glad for det. Lille frø tar det h*n trenger også får jeg slite med konsekvensene, heldigvis! Så nå er det det 14 dager på rumpa hjemme og streng beskjed om å nyte høstværet og graviditeten.

Begynte å sippe på legekontoret. Både fordi hun ikke sa jeg bare var dum og fant på masse ting og måtte skjerpe meg, og fordi jeg var så letta for at jeg skulle få noen dager for meg selv.

Mannen og jeg har fått snakket skikkelig ut, og jeg er igjen helt trygg på at han både forstår og støtter og ikke synes jeg er en svekling som ikke takler dette så bra som alle de supermammaene der ute :daane: Jeg satser jo selvfølgelig på at dette går seg til med litt hvile og ro og at jeg blir knallers etterpå :hoppe:

Det er iallefall planen :pls:

Nå ligger vakre mannen min og snorker på sofaen, hunden snorker med bena mine og det er Senkveld på TV. Livet er fint :yvonne:

Straks vekke hunden og gå tur med den så :natti:

Åh en kjempeteit greie, kom nettopp på at vekten min skal begynne å noteres på det skjemaet for gravide. Nooo!! er ikke overvektig, men synes ikke det er sååå kult å ha de tallene svart på hvitt heller. Og iallefall ikke når jeg allerede nå merker buksene stramme betraktelig og magen er definitivt større :sukk: haha av alle problemer som ikke er problemer :opplyser:

Skrevet

Kommer kjapt innom for å :danse: for 11 uker! :strix: Bare en liten uke igjen til du har nådd 12 uker! :strix:

Skrevet

Kommer kjapt innom for å :danse: for 11 uker! :strix: Bare en liten uke igjen til du har nådd 12 uker! :strix:

Tusen takk Delphina! Så hyggelig at du stakk innom her midt oppi alt det spennende som skjer med deg :klemmer:

Skrevet

Juuhuu det er søndag, det er fri, det er fårikålmiddag med gode venner og tur i skogen med en herlig aktiv hund og mann :yvonne:

Skrevet

Jeg kan si meg enig i at det ikke er særlig morsomt å se vekta svart på hvitt på helsekortet. Aldri morsomt å se at vekta øker, selv om det er en god grunn til det :sjenert:

Koselig med fårikålmiddag med venner og tur i skogen da :jepp:

Skrevet

*hvisker* nå er det ikke mange dagene igjen til uke 12 *ååhh forsiktig glede seg veldig veldig* :yvonne:

jeg sprakk også nyheten til bestemor igår, dette blir hennes første oldebarn, vi nevnte ikke det ordet, men hun ble såå glad. Har heldigvis en god mann som ikke blir sint fordi jeg lekker som en sil her. Vi skulle jo egentlig ikke si det før fredag, men så var det så vanskelig fordi de skulle reise når vi skulle besøke dem etc etc... ok jeg innrømmer det, er bare jeg som er sprekkeferdig av nyhetene :skratte: Men han er heldigvis det han også så vi er like gode :rodmer:

Nei, på med slagstøvlene og ut i gjørma. Den hunden lufter ikke seg selv :hund:

Skrevet

og der er det offisielt 12 uker :strix:

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :rodmer:

Skrevet

:hoppe: for 12 uker :strix:

Nå har du endelig kommet over den magiske grensen :jepp:

Skrevet

12 uker! Gratulerer så masse med milepælen ;)

Da er det bare å slappe av og nyte rollen som :gravid:

God helg!

Skrevet

12 uker! Hurra! Gratulerer! :strix:

• 3 uker senere...
Skrevet

Koselig å ha fortalt det til bestemoren din da :hjerte: Dumt at du ble så sliten at du måtte sykemeldes, du får prøve å ta bedre vare på deg selv og lytte til kroppen din heretter! :kose:

Ellers noe nytt de siste ukene da? Ser at dagboken ikke har vært så flittig i bruk i det siste, men håper du har det bra i allefall :)

Skrevet

Hei, Evelita! Tenkte jeg skulle legge igjen et spor i dagboken din! Lenge siden du har oppdatert nå, ser jeg. Jeg sier som Lilywhite over meg, håper alt er bra med deg! :)

Skrevet

Hvordan går det med deg og magen? Lenge siden du har oppdatert nå. Håper alt er bra :)

Skrevet (endret)

Koselig å ha fortalt det til bestemoren din da :hjerte: Dumt at du ble så sliten at du måtte sykemeldes, du får prøve å ta bedre vare på deg selv og lytte til kroppen din heretter! :kose:

Ellers noe nytt de siste ukene da? Ser at dagboken ikke har vært så flittig i bruk i det siste, men håper du har det bra i allefall :)

Takk for hilsen Lilywhite! Var veldig godt å fortelle det hele til bestemor og hun kunne ikke vente med å fortelle det til bestefar og nå er begge skikkelig stolte og spente og truer med å stikke av med hele ungen for å kose seg med den :fnise: søte besteforeldrene.

Hei, Evelita! Tenkte jeg skulle legge igjen et spor i dagboken din! Lenge siden du har oppdatert nå, ser jeg. Jeg sier som Lilywhite over meg, håper alt er bra med deg! :)

:goodbye: Sullå og velkommen hit! koselig med spor og hilsen i dagboka. Kommer med en oppdatering under her jeg.

Hvordan går det med deg og magen? Lenge siden du har oppdatert nå. Håper alt er bra :)

Heisann Pjusk! Alt går bra nå! Oppdaterer under jeg :klemmer:

Prøver meg på en multisitatfunksjon og prøver å si tusen takk for hilsener her til dere alle. Ser ikke helt ut til at det funker enda da :sjenert: Alt man skal lære av KG,til og med litt datakyndig skal man bli etterhvert :fnise:

edit: kanskje det fungerte litt likevel?

Endret av Evelita
Skrevet

Åi åi, ser jeg ikke har vært her på 3 uker! Helt utrolig hvor fort tiden flyr. Rakk innom for litt siden og tittet i dagbøkene til dere andre da, men hadde rett og slett ikke tid til å oppdatere min egen.

Alt er bra her, og magen vokser. Har kapitulert og begynt å bruke mammabukser, iallefall på jobb, den stikker jo ut som bare det og alle "jobb"buksene mine begynte å klemme skikkelig! Ikke bra.

Siden sist har vi vært på ultralyd, mye knuging av hånden til mannen og til og med noen lykketårer. Vakre lille vennen vår som hoppet rundt nedi der:)

Vi dro deretter oppover til mannens familie og fikk fortalt den store nyheten til den delen av slekta. Igjen bare glede og klemmer som var ute og vanket og det er jo veldig koselig. Endelig er det offisielt også og det drypper stadig inn folk som har hørt om nyheten og som synes det er så fantastisk. Har ikke tenkt over det før hvor mye alle "bryr" seg om slikt. På en positiv måte da. Fikk egentlig litt samme aha opplevelsen da vi giftet oss. En greie jeg har tenkt er veldig privat og oss gir lissom andre en sjanse til å være skikkelig glade for oss også, altså folk som man ikke vet hvem er omtrent. Og ikke på en bridezillamåte, håper jeg iallefall.

Anyway! Magen begynte så vidt å stikke ut i uke 13 og nå på uke 15 mener jeg det er en definitiv gravidmage. Har likevel fått tilbakemelding på at for folk som ikke kjenner meg så er det ikke så lett å se om jeg bare har spist litt godt i det siste eller om det er barn der :fnise:

Har fått fødeplass nå og time til ordinær ul! Stort! Det blir så virkelig! :skratte: og igår luurer jeg på om jeg kjente en aldri så liten bevegelse. Men tror det er litt tidlig enda så jeg tør ikke helt å si det høyt heller.

Formmessig så er jeg over kneika, spyr ikke så mye og er ikke så mye kvalm, hurra! :hoppendeglad: men jeg sover og sover og sover og sover og sover litt til enda.

Nå har jeg bare en utfordring med litt lavt blodtrykk som gjør at jeg blir svimmel og får dundrende hodepine i ny og ne. Men der er det jo bare å huske og drikke og spise så er det holdt mest i sjakk.

Dette ble langt! Nå må jeg løpe og spise litt også hihi, mannen er i redemodus så vi har begynt å pusse opp soverommene våre. Nå er leiligheten helt kaos og vi satser på å være ferdige til mandag og ny jobbuke. Puuuh!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...