Stinelin Skrevet 20. september 2011 #101 Del Skrevet 20. september 2011 Nå ser jeg på tickeren min at hjertet på lille spire har begynt å slå! Er det ikke utrolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. september 2011 Forfatter #102 Del Skrevet 20. september 2011 Hei, hei, jenter! Og velkommen til Cupcakes! Har vært stille fra meg her den siste tiden, men alt er bra, bare myyye som skjer om dagen. Vi fikk se et bankende hjerte på UL i slutten av forrige uke, så det var stor stas! Formen er litt varierende, noen dager merker jeg ingenting til kvalmen, men i dag er det meget tilstedeværende. Får ikke gjort noe som helst og blir mer uggen av å reise meg opp av sofaen. Blæh. Venter på at mannen skal komme hjem, han skal jobbe resten av dagen hjemmefra og lovte å ta med seg en glassflaske med Cola til meg. Det hjelper faktisk. Og siden jeg ikke drikker kaffe (lite til vanlig, ingenting nå), får det være greit innimellom! Jeg må forresten justere tickeren min, ser jeg, ble satt litt tilbake på UL. Det var akkurat sånn med Turnerose også, så jeg er ikke så veldig overrasket. Litt treig i oppstarten, rett og slett! Skal tilbake i midten av oktober for enda en sjekk, men regner nok med at den nye terminen blir stående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 20. september 2011 #103 Del Skrevet 20. september 2011 Så artig å se hjertet som slår *Joyce*! Du er bare et par uker lenger enn meg, er det vanlig å ha UL så tidlig eller er det noe spesielt? Jeg gleder meg så veldig, og har lyst til å se liv så fort jeg kan.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. september 2011 Forfatter #104 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Så artig å se hjertet som slår *Joyce*! Du er bare et par uker lenger enn meg, er det vanlig å ha UL så tidlig eller er det noe spesielt? Jeg gleder meg så veldig, og har lyst til å se liv så fort jeg kan.. Nei, det er ikke vanlig, jeg følges litt ekstra opp siden jeg har hatt tre aborter det siste året. Har gått på medisiner for å hjelpe spiren litt på vei og sånt. Skulle i gang med utredning for habituell abort da jeg ble gravid igjen. Endret 20. september 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 20. september 2011 #105 Del Skrevet 20. september 2011 Hei! Jeg fikk positiv test i går ettermiddag Har ikke vært gravid før så jeg har brukt masse tid allerede på å lese om svangerskap og hva jeg kan forvente. Til nå har jeg ømme pupper og er sulten og trøtt største delen av tiden. Er også mye oppblåst. Vi har begge fortalt det til bestevennene våre, men skal vente med å si det til foreldre, søsken og øvrige venner. Jeg kommer nok til å fortelle det til sjefen min ganske raskt, men resten av kollegene må nok vente en stund på nyheten Jeg har foreløpig termin 1. juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 20. september 2011 #106 Del Skrevet 20. september 2011 Velkommen Cupcakes! Omtreng like gamle vi da Og velkommen Mahareth! Kjekt at vi blir flere Heldigvis ser det ut til at kvalmen her går bra! Var ille i helgen, men sikkert fordi jeg var forkjølet og potte tett i tillegg. Nå når jeg spiser fast mat til faste tider, så merker jeg nesten ingenting 7 uker i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. september 2011 #107 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) velkommen i klubben, Mahareth! Spennende å være gravid for første gang ja.... lykke til i svangerskapet! gratulerer og velkommen, Cupkakes! Du må være skikkelig god på å bake, du....*fnis* Endret 20. september 2011 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirie Skrevet 20. september 2011 #108 Del Skrevet 20. september 2011 Synes synd på deg,*Joyce*, med kvalmen din Lille Alien i magen her har også jobbet på for å få meg kvalm idag, og det er ikke godt! All sympati til kvalmegjengen Gratulerer så mye til Mahareth og Cupcakes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 20. september 2011 #109 Del Skrevet 20. september 2011 Tusen takk for velkomsthilsner Indag fikk jeg melding om legetime, har fått time til torsdagen. Da må jeg kanskje ha med urinprøve?er det vanlig å ha med på første time hos legen? Jeg melder meg rett inn i kvalme klubben jeg! I dag måtte jeg tidligere hjem fra jobb pga av ekstrem kvalme, ikke moro, men tenker bare på det som at det er et ganske trygt tegn på at det skjer noe inni magen min, så overlever jeg det. Samboer har kjøpt riskaker til meg i dag, det skal visst hjelpe sier noen, så da spiser jeg det med jevne mellomrom. Og det meste andre jeg prøver å spise blir jeg bare kvalm av med engang.. Også kom samboer hjem med mere iste til meg, er nesten det eneste jeg drikker om dagen, har jeg gjort siden da ca unnfangelsen fant sted, så tror det er det jeg har dilla på til nå Også prøver jeg å unngå å lese alt om negative opplevelser i svangerskapet da jeg er ei person som blir fort ekstremt bekymret, men har lest at tidlig kvalme er et godt tegn så satser på at det stemmer Vi har ikke sagt det til noen enda, eller kåjeg har informert sjefen min som ble overlykkelig på mine vegne og bestevenninna mi som også ble overlykkelig Ha en fin kveld jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. september 2011 #110 Del Skrevet 20. september 2011 åhhhhhhhh nå fikk jeg lyst på riskaker!!!! Perfekt!!! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 20. september 2011 #111 Del Skrevet 20. september 2011 Velkommen til deg også Mahareth! Høsten ser ut til å være en fruktbar tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 20. september 2011 #112 Del Skrevet 20. september 2011 Høsten ser ut til å være en fruktbar tid! Har jo vært mye inne vær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 22. september 2011 #113 Del Skrevet 22. september 2011 Velkommen til alle nye! Uff, her har kvalmen eskalert noe voldsomt. Jeg er helt utslitt og bare spyr samme hva jeg spiser. Får trøste meg med at det er et godt tegn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. september 2011 Forfatter #114 Del Skrevet 22. september 2011 Velkommen, Mahareth! Dorey, jeg føler så inderlig med deg. Min kvalme er ikke så ille denne gangen, men med Turnerose var det helt forferdelig. Jeg spøy opp alt og jeg spøy lenge. Pass på å få i deg nok væske - for meg funket Farris, sjokomelk og litt Cola, men prøv deg frem og finn ut hva du klarer å holde på. Embryo/foster tar i utgangspunktet det det har bruk for, så det er i første omgang deg det går utover. Men om det vedvarer kan det være aktuelt med innleggelse for å unngå dehydrering og underernæring. Jeg prøvde alt av anti-kvalme-tips, det eneste som hjalp marginalt var seabands, men det varte ikke lenge. Gå til legen om det vedvarer, det finnes medikamenter man kan prøve selv om man er gravid. Du er student, ikke sant? Lurt å få registrert dette hos legen så du kan få omgjort til sykestipend i ettertid, derom du ikke klarer å jobbe med studiene. --- Jeg er så ueeendelig trøtt om dagen! Jeg får gjort fint lite på masteren, og det er litt uheldig siden jeg skal levere til jul... Men sånn som i dag (så langt) har jeg ikke hatt sjans til å gjøre noe. Jeg sto opp og ordnet Turnerose og meg, fikk henne i barnehagen (mannen er utenbys på jobb i dag), og da jeg kom hjem skulle jeg bare ta meg en liten dupp. Jeg sov til kl 12... :gjeiper: Det til tross for 8 timers sammenhengende søvn i natt. Jaja. I helgen skal vi vestover, til mannens foreldre. Blir en lang tur, men sånn er det jo! Håper det går greit med kvalme, og at Turnerose ikke blir dårlig - det går som regel fint til vi er over fjellet, men hun er ikke så glad i vestlandsveiene. Ikke jeg heller, men jeg blir heldigvis ikke bilsyk... Turnerose gleder seg som besatt, gleder seg til å se besten og besto og ikke minst sin lille kusine, som også kommer på besøk. Hun har snakket om det i ukesvis. Men om hun husker hvor lang den kjøreturen egentlig er, det er jeg mer usikker på. Jaja, det blir godt med stopp underveis, jeg har ihvertfall planlagt Kulinaris-is på Kongsberg og god middag på fjellet! Nei, jeg får vel nesten pakke litt, og så prøve å skrive litt. Ha en fin dag og en god helg, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 22. september 2011 #115 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Jeg må desverre melde meg ut av terminklubben jeg opplever nå en SA, selvom dette ikke var en planlagt graviditet gjør det vondt. Men vi har hvertfall bestemt oss at vi beggeønsket dette barnet og skal derfor hive oss i gang så fort blødningene nå gir seg. Kanskje jeg er heldig å rekker slutten av juni Men dere må ha videre lykke til med svangerskapene deres, og håper virkelig dere slipper det jeg er oppi nå Endret 22. september 2011 av Cupcakes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. september 2011 Forfatter #116 Del Skrevet 22. september 2011 Ånei, Cupcakes, det var vondt å lese! Jeg har vært gjennom noen SA selv, så jeg vet litt om hvordan det er. Gode , ta godt vare på deg selv i dagene som kommer. Håper det klaffer igjen fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. september 2011 #117 Del Skrevet 22. september 2011 Så trist, Cupcakes! Håper det klaffer for dere igjen med en gang dere prøver, og at det går bra neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. september 2011 #118 Del Skrevet 22. september 2011 send deg melding i dagboka di cupcakes Vi skal heie på deg fremover!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 22. september 2011 #119 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Ånei, Cupcakes, det var vondt å lese! Jeg har vært gjennom noen SA selv, så jeg vet litt om hvordan det er. Gode , ta godt vare på deg selv i dagene som kommer. Håper det klaffer igjen fort! Så trist, Cupcakes! Håper det klaffer for dere igjen med en gang dere prøver, og at det går bra neste gang send deg melding i dagboka di cupcakes Vi skal heie på deg fremover!!! Tusen takk for gode klemmer jenter ja, håper vi får det til med engang jeg er ferdig med denne SA'n og det ikke blir noe mer trøbbel av det. Endret 22. september 2011 av Cupcakes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirie Skrevet 22. september 2011 #120 Del Skrevet 22. september 2011 Har send deg melding i boka di Cupcakes! Håper det ordner seg, og at du snart får en liten en i magen igjen! ----------------------- Igår oppdaget jeg litterann helt mørkt/brunt blod selv. Så jeg får se hva helgen bringer i forhold til terminklubben. Skal på tidlig ul til tirsdag, så da blir det et ordentlig svar da Heier uansett på alle jentene her, både gravide og usikre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå