Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye Mohair! Det er mye lettere å glede seg over det meste når formen er god.. og "sjokket" har lagt seg.. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk alle sammen. :)

Sist gang syntes jeg det var så lenge å vente 40 uker, nå synes jeg det er altfor kort tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mohair!

Jeg koser meg veldig med lillegull om dagen, han er endelig over den tyngste perioden. Han søler en del på gulvet fortsatt, men er blitt en underfundig, koselig, morsom og sjarmerende gutt. Jeg har ofte øvet på kos, han er en stabeis og sier mest "nei" når mamma spør om å få kos eller suss. Men så kommer han og kaster seg inntil meg av seg selv, og jeg smelter...

Han elsker å lese, og er supergod på duplo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er lenge siden det var spørsmål om ønskeliste til jul, men nå har besteforeldre, tanter og onkler begynt å etterspørre ønskeliste til bursdag! Rent bortsett fra at frøkna trenger klær i str. 92 , ønsker seg noen fine bøker hun samler på, en dukkevogn, duplo, så er jeg litt tom for idéer. Hva ønsker deres snart-toåringer seg? :)

Tenk at de snart er 2 år allerede! :sjokkert::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff, ikke flere leker i alle fall :fnise: Jeg har faktisk ikke tenkt på hva han ønsker seg jeg... Hmm :klo:

Har noen av deres barn hatt vannkopper enda? Fått noen mistenksomme blemmer her i dag som klør.. Men nå tror jo jeg at alle prikker og blemmer er vannkopper da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kosedyr i hvert fall! Nå er vi oppe i tre stk som MÅ med i senga (pluss koseteppe) og det er vanskelig nok for lille tassen å balansere alt dette på en gang når han sitter på fanget. Og så er det de tretusen og ørti andre kosedyrene som ikke får oppmerksomhet.. Av en eller annen grunn har det alltid plaget meg, selv fra da jeg var en liten unge. :fnise:

Klistremerkealbum er veldig populære her. Ellers har jo søren meg ungen ALT. Stua er full av leker, boden er full av (ute)leker, bokhylla er full av bøker og klær mangler han egentlig ikke heller.

Så hva skal man ønske seg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det de tretusen og ørti andre kosedyrene som ikke får oppmerksomhet.. Av en eller annen grunn har det alltid plaget meg, selv fra da jeg var en liten unge. :fnise:

Meg også! Jeg mistenker at det var Toy Story som ødela mitt sarte barnesinn. Jeg blir alltid litt lei meg på de mindre populære lekenes vegne. :klaske:

Her tror jeg vi skal ønske oss sommerklær i str 98, tilskudd til en ny sykkelvogn, Duplo og Briotog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togbane er det store her om dagen, så kan ønske oss litt mer av det. Og kanskje noe mer musikk. Ellers har han mye bøker, men ikke overflod av leker. Av oss skal han få Ikea-kjøkken.

Edit: Og byggeklosser. Sånne treklosser man bygger tårn av.

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Verken vi eller besteforeldrene har handlet overflod av leker til Fløtepusen, for det første for å ikke skjemme helt bort, for det andre for hun har vist varierende interesse for leker. Hun liker best å leke med oss, være aktiv og klarte rundt osv. hoppe i sengene, og leke med ting i hjemmet og lese bøker osv.

Hun liker godt uteleker da, type sykler og ting med hjul. trillebår eller trehjulsykkel eller noe kunne vært noe. Men hun fikk sparkesykkel i mars som hun elsker.

Og så er vannlek gøy, så vi vurderer dette her til bursdagen: http://www.multitrend.no/baerbart-kanalsystem-med-las-AquaPlay/cat-p/c100197/p10500516

ser heller ikke behovet for at hun skal ha 10 kjæledyr når hun har 3 hun liker godt osv..

Hun er veldig opptatt av trampoliner i hagene til folk, og elsker å "hoppa" :) Tror hun hadde likt det veldig godt. Har deres barn prøvd tramponliner? Litt små enda kanskje? Fløtepusen er jo langt fremme motorisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema vårdress:

Fløtepusen passer akkurat inn i dressen fra i fjor, en Reimadress str. 80. perfekt i lengden på bein og armer uten noe å vokse i, men sitter litt stramt på skuldrene og er vel rimelig snart å regne som for liten...

Har derfor handla en ny (på halv pris) og gikk jo da opp til neste str: 86. Fløtepusen er ikke blandt de største... 11-12 kg og kanskje en 86 cm høy eller noe. Frykter allikevel at det er litt lite å vokse i?

86 dressen er romslig på bein og armer, ville helst ikke hatt den lengre. Ikke sååå mye å gå på i skritt/skulderlengde, men får jo heist den litt opp over skuldrene hennes for å si det slikt.

Hvilken str. vårdress har dere? Innspill til meg? Har ikke tatt av merkelapp enda, og vurderer å prøve en 92 i det minste. (men kjøpte vinterdress i 86 /Ticket to heaven), og den har vært for stor hele sesongen..og er det enda. for stort er ikke gøy.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på at gutten her et veldig glad i å gjøre ting med hendene; perle, tegne, male og den slags, så tenkte han kunne ønske seg plastelina og litt mer tegnesaker. Også foreslo mine foreldre at de kunne sette inn penger på kontoen hans og det synes jeg var en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har skapet fylt av uteleker: hva er populært?

sandlaker er vel ofte bankers... noen med noen ekstra kjekke utgaver?

mini gravemaskin?

liten traktor med tilhenger?

trillebår?

lekegressklipper osv?

lekestativ osv finnes nok av i nærheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ara: Hvordan går det med prikkene? Snorkfrøken hadde vannkopper da hun var syv måneder. Hun ble ganske hardt rammet, så var ikke i tvil om hva det var. Var først litt mer usikker på storesøster, men det var vannkopper, det også.

Pasjonsblomst: Vi har en T2H i str 86 og en Reima i 92 til Snorkfrøken nå, begge passer i grunnen fint, men det aner meg at T2H i 92 hadde blitt litt voldsomt, for den er litt stivere i stoffet enn Reima sin. Nå er Reimaen noen år gammel (arvet etter Turnerose), så jeg kan ikke uttale meg om stoffet i nye Reimaer er likt. Erfaringen her er at T2H er enda litt større i størrelsen enn Reima er. Det er vanskelig, det med størrelser, for brått gjør de et hopp på kurven... Snorkis er nok nærmere 90 cm enn 86, mye av det vanlige tøyet i str 86 begynner å bli snaut. Hun har strukket seg mye nå på slutten av vinteren.

Ang. gaveønsker: Vi har jo "alt" etter Turnerose, så vi sliter maks med å finne på noe til Snorkis... Men vi har kjøpt en barnetrillebår fra Fiskars som hun skal få, og sannsynligvis også barneredskaper derfra (kost, spade, rake). Turnerose fikk balansesykkel (vi har Kokua Like-a-Bike, dyr, men den beste, ifølge sykkelnerden i huset :fnise:), iPad (av gærne besteforeldre, men det har vært en god venn å ha med seg), Duplo og litt klær, husker jeg.

Snorkis har prøvd trampoline noen ganger (ikke de største, men sånne lave, mellomstore, kanskje halvannen meter i diameter?), og synes det er kjempemoro. Litt knall og fall, men det har gått veldig fint, og hun har skjønt tegninga raskt. Så det er sikkert ikke noen dum idé, Pasjonsblomst.

Det som lekes med inne her om dagen er Duplo, togbane, klosser, dukker og tilbehør (vogn, seng, dukkebæretøy, tåteflaske, klær, potte...), lekekjøkken, lekesilker (de bruker det til alt mulig - bygge hytter, kle seg ut med kappe, gjemsel... Det kan sikkert være et godt tips!), dyr (både plastdyr à la Schleich og gården fra Lilliputiens). Ute går det i sparkesykkel, trehjulssykkel, sandkasseleker, naboens gravemaskin og noen sånne halvstore biler (Viking toys, de har små plastmennesker som passer inni). Det går visst stort sett i det samme i barnehagen, både inne og ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vannkoppene" var nok noen bitt..muligens lopper vi som har katter! Huff, de kattene..var glad i dem helt til vi fikk unger, nå er de mest bare i veien! Neida, jeg er oppriktig glad i dem, men de kunne droppe lopper og mark og ellers røyte litt mindre! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekegressklipper med lyd er mye brukt her, veldig poppis. Såpeboblemaskin som snurrer og med knapp er supert. Jeg lurer på å anskaffe trillebår til bursdag, kanskje løpesykkel om jeg finner liten nok.

Jeg ville kjøpt reima str 92. Barnet ditt kan ikke være så liten. Sålenge ikke armer og bein sklir ned og blir i veien, er det godt å ha dem litt store i starten. Hold dressen ved siden av barnet etter kragen bak. nederst på beina i gulvet ikke strikkene. Hvis kragen rekker til toppen av hodet, så passer dressen perfekt til kjøp. Lavere enndet, og du får lite å gå på. Mer enn det, og barnet svømmer i dressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: føler jeg må påpeke at poden ikke har fått alt han peker på, altså. Men han har arvet ganske mye av både pappaen og meg, både kosedyr, bøker og Duplo. Så egentlig fikk ungen mer enn nok allerede der... Siden jeg har litt vansker med å skilles fra kosedyr var det en del.

Uteleker som er pop her: gressklipper, kost, kritt, sittebil, trehjulssykkel. Løpesykkel har vi også, mye av det andre har naboene og låner ivrig bort.

Vi har to reflex-vårdresser, en i 92 og en i 98. Den i 92 er den litt solide sorten, den andre sånn tynn. Den i 98 er litt stor ennå, men duger godt nok som backup når den andre er i barnehagen.

Småen er over 90cm nå, men vet ikke hvor mye. Noe av tøyet i 92 begynner å bli litt snaut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Mohair! Vi brukte også litt tid på å glede oss, det skal gjerne litt tilvenning til. Første svangerskap gikk altfor sakte, med nr.2 løp tiden avsted! Det var litt sånn at jeg stålsatte meg mot det som skulle komme av våkenetter, gulp, amming osv., og passet på å nyte tiden med bare ett barn og rimelig rolige dager. Men så blir det jo bra likevel, og søsken er jo så fint! :)

Her får småen løpesykkel av sin bestemor, og vi planlegger trampoline. Har stort tun og liker å være ute, så da får de ha litt å holde på med.

Inne er nok leketraktoren favoritten, og den tåler merkelig mye juling!

Pasjonsfrukt: Vi har parkdress fra Leketøy i str.86, veldig fornøyde! Den er arvet, men god som ny. Hvis det ikke skjer noe veldig rart tror jeg faktisk den holder til høsten også. HAr også en såvokst gutt, tipper han er ca 11kg og 82cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Mohair :)

Vi har en name it tynn dress i str 80 fra i ffk or, passer akkurat nå. Men har vært på barnas hus på kalbakken og kjøpt en reflex dress i str 92, blir spennende å se om den er altfor stor eller passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde stormberg vårdress i str 90/2 år da vi kjøpte i vår. Den var gigantisk, så vi har str 80. E er rett over 80 cm nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...