Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra! :nigo:

Jeg har søkt en deltidsjobb nå også. Litt avhengig av hvor godt den er betalt kan det funke. Skulle veldig gjerne sett at det gjorde det. Hadde vært så luksus å kunne ha litt mer tid med Småen.

Men igjen, yay! Jeg er oppriktig superglad på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese, først et lite sukk over å være arbeidsledig men ha mange "sykt barn-dager".

Så denne!:

Men i dag fikk jeg jommen meg et jobbtilbud! Bibliotekar, og fast stilling som er 70% (perfekt) :danse:

Gratulerer!! 70% er jo helt perfekt! :blomst:
Det er også min plan når jeg trapper opp. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Tusen takk alle sammen! :) Vi har feiret med sushi og Cava. Glede i heimen :)

Håper det ordner seg for deg også snart, Shaden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Dorey! (Jeg har en liten hemmelig drøm om å være bibliotekar selv ;) Jeg :hjerte: bøker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi oi oi! Når begynner egentlig trassalderen? Vi hadde en... særs interessant morgen.

Småen gikk helt i vranglås over at han ikke fikk havrefrasen jeg putta i matboksen. Dette var mens jeg skulle lage istand matboksen, så jeg ga ungen en neve fras i en bolle isteden. Problem solved, skulle man jo tro. Nope. Ikke søren om han skulle ha fras i bolle, nei! Ungen la seg ned på gulvet og vræla, og lot seg ikke distrahere for alt i verden. :bond:

Til slutt lot jeg ham bare ligge igjen på kjøkkenet og vræle. Satte meg i sofaen og lokket med yoghurten jeg spiste. Da kom han ut i stua, tok en skje av yoghurten før han la seg ned på stuegulvet og vræla videre.

Det gikk til slutt over, måtte teste alle mulige distraksjonsmetoder, men det var.. helt absurd. Det verste var at det var så tåpelig at jeg sleit med å holde maska. Jeg skjønner jo at han er opprørt og alt det der, men det var bare komisk. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har "trassalderen" vart en måneds tid iallfall.. plutselig er det NEIIIIII! og hyling, alt vi gjør er liksom feil (noen dager).. hehe. Takler det heldigvis greit, for det er jo litt småkomisk. Og man vet at det er godt at de finner ut at de har en egen vilje og og alt det der. Men jaggu må man smøre seg med tålmodighet altså... (og det hender jeg går litt tom)

Ellers sover hun enda gjerne 2 timer på dagen, og godt gjennom hele natta. Hun er lett å legge (sprinkelseng enda ja- hun prøver ikke klatre ut). Men hun har nok begynt å dra ut legginga bittelitt nå... springer rundt og gjemmer seg, vanskelig med tannpuss og pysj, finner gjerne 2-3 bøker hun skal lese osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også protester på mye, men han har skjønt at "nei" fra oss betyr nei! Så han holder det ikke gående særlig lenge :)

Han begynte å kaste opp i natt lillemann her. Og har ikke holdt på noen ting i hele dag, alt kommer opp igjen :( Føler at alt lukter spy her nå og at jeg trenger å bade i desinfeksjonsmiddel. Det er vel bare å drømme om å ikke bli smitta sikkert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et raserianfall i dag, denne gangen på vei hjem fra barnehagen. Ungen ble krakilsk da han ikke fikk virre midt i veien... :rolleyes:

Endte med at jeg måtte lempe ham liggende opp i vogna (og plukke av skoa siden han hadde tråkka i hundedrit). Var ikke sjans å få den planken skikkelig på plass, måtte trille med ham liggende oppå. Mens jeg mumlet en stille bønn om å ikke treffe på noen, altså. ;)

Akkurat i dag er det helt greit at vi bare har én :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi hos svigers og da ble det servert vafler. Vanligvis, her hjemme hos oss, får Frøken Fryd gomle på en hel bolle, en hel kjeks, et helt vaffelhjerte/halv vaffelplate, en hel rå gulrot, et helt eple, en hel banan osv. Men hos svigers ble frøkna sittende ved siden av bestemora og ene tanta si og de delte selvsagt opp et vaffelhjerte i 15 småbiter! Frøkna har jo både tenner og egne fingre til å takle et usselt vaffelhjerte! :murvegg:

Har dere forresten begynt med puter til de små? Vi har en sånn lav liten pute liggende i skapet, men frøkna romsterer en del når hun sover, så jeg tviler på om den hadde blitt liggende under hodet særlig lenge :tongue:

Angående trass så merker vi stor forskjell på om frøkna er hjemme og inne en hel dag, eller om vi er ute og leker og/eller er på besøk hos andre. Mye mer "nei" og fantestreker når vi kun er hjemme, og hun ikke har noe(n) å bryne seg på annet enn de vanlige lekene og kjedelige mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye "nei" både ute og inne. Og mye drama. :daane: Men det er litt gøy også. Han er blitt litt mer rampete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke dyne en gang, så vi har ikke tenkt på pute heller. Småen kålormer seg sånn i senga, tror ikke det har mye for seg.

Nå synges det hjulene på bussen i kor fra badet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på å kjøpe pute, men enn så lenge åler han seg rundt i senga så jeg har ikke giddet.

Schaden: her vræles det av full hals fra soverommet. Ikke like koselig som duett på badet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt pute i en måned eller to nå. Fikk bare lyst til å prøve, og la den i senga. I natt sov han med hodet under den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt pute en stund, men den brukes ikke. Han bruker våre litt inni mellom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hva liket barna deres å leke med om dagen? Favorittleker eller aktiviteter som holder dem okkupert?

Leker de fint på egenhånd eller vil de ha dere med på ting. L skal helst leie meg rundt i huset og se på ting og finne ting. "Mamma ninæ"- Mamma bli med. Ikke sååå flink til å finne på ting selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Fryd vil gjerne ha mye oppmerksomhet av oss når hun kommer hjem fra barnehagen, og skal gjerne leie oss rundt for å gjøre/se på ting, og ha oss med til å leke på gulvet. Prøver å ikke gi etter hele tiden for vi vet at hun klarer å leke på egenhånd også og tror at hun har godt av det.

Hun liker å se i bøker (peke og fortelle hva hun ser, å sitte ned for å lese sammen med en av oss har hun ikke tålmodighet til for tiden), pusle puslespill og rive ned byggeklosser, sparke/kaste/trille ball, tegne, løpe fra kjøkkenet til stua og hoppe hvinende opp i saccosekken (gjerne med en av oss etter henne ;) ), bære rundt på dukka si, og så er hun veldig glad i å være ute og leke med bøtte og spade, ake o.l.

Forrige uke hentet jeg frøkna i barnehagen fordi de mistenkte vannkopper, men det var nok heller hånd, munn og fotsyken. Nesten litt synd, for det hadde vært så deilig å bli ferdig med vannkopper mens hun var såpass liten - og enebarn :P Ellers er det deilig at immunforsvaret hennes er betydelig bedre på denne siden av nyttåret enn det var i høst! Mye mindre snørring, hosting og fokjølelse *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen gjør mye av det samme som Frøken Fryd. Duplo og lekekjøkkenet kan han fint pusle med på egenhånd. Puslespill er stas, og dukka og bamsene må stadig "sove". Bøker er ALLTID gøy.

Han gir veldig klare tilbakemeldinger på hva han vil og ikke. Og skravler som en foss. Veldig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...