Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Så trist å høre, evil eye! :troest: Tror nok den lille er ganske trygg i magen. Sørg slik du har behov for, og ta godt vare på deg selv.

Utrolig trist med faren din, Stinelin, men så godt det må føles å kunne dele slike små stunder med ham :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er fine stunder. I dag ble han så rørt over å se at sokken nesten er ferdig. Cellegifta tar krefter, og gjør at han gråter lett.

Jeg er jo like lettrørt om dagen, og det blir mye både tårer og latter. Det verste er når han begynner å tenke på om han kommer til å få se det første barnebarnet sitt, det er det jo ingen som vet. Men vi har håpet. Hardt, men er likevel glad for å få denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Det er så trist med alle som får kreft! Og jeg synes det bare blir flere og flere...

I dag har vi feiret farsdag. Mannen sov til 11, og så lenge klarte ikke jeg meg uten frokost. Så jeg og snuppa spiste god frokost alene. Mannen fikk rester :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte uker i dag. :rodmer:

Knøttet feirer med å vokse litt ekstra, sånn at magen min er ømmere enn tidligere. Bare fire uker igjen til den magiske 12-ukersgrensa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har god tid har jeg strikket to par sokker til den lille. Er ikke helt fornøyd med oppskrifta, men er ikke god nok til å modifisere den selv. Noen som vet om oppskrifter som gir gode sokker til de minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte uker i dag. :rodmer:

Knøttet feirer med å vokse litt ekstra, sånn at magen min er ømmere enn tidligere. Bare fire uker igjen til den magiske 12-ukersgrensa!

Hurra for 8 uker! (til både deg og meg egentlig ;) )

Menssmerter her i gården også, så kanskje lille bolle strekker litt på seg der inne..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det virker koselig å bruke rugetiden til å strikke til den lille, men selv kan jeg knapt strikke skjerf. :sjenert: Her blir det nok heller andre familiemedlemmer som gjerne kan få krysse strikkepinnene når de etterhvert får beskjed om knøttet.

Har noen merket noen spesielle matpreferanser ennå?

Selv syns jeg plutselig Finsbråtens wienerpølser er verdens beste oppfinnelse, og jeg kunne godt ha spist disse HVER dag. Nam nam nam!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også stor fan av pølser for tiden. Har gått i fra grillpølser på brødskiven og til å nå spise falukorv på skiven :gjeiper:

I dag var jeg med jordmor. Det gikk både bra og ikke fult så bra. Vekta er ca samme, alle prøver o.l. såg bra ut, fikk høre hjertet (såvidt) til knøttet og kjente spark. Jordmor såg h*n sparket, så håper jeg får vist det til mannen også snart! :rodmer:

Men jeg fikk bekreftet at det er bekkenløsning jeg kjenner på. Siden jeg allerede har hatt det så lenge (ca en mnd), så er det full stopp når det gjelder alt fy-fy. Og behandlig så raskt som mulig. Kjipt å få det så tidlig, men må vel bare gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Nå har jeg passert 12 uker :hoppendeglad: Har også fått innkallelse til UL nå, 3. januar :) Gleder meg masse til å se babyen min :rodmer:

Har også bedt om noe tilrettelegging på jobb. Har lenge jobbet i et vikariat der jeg er fast ansatt, men nå har jeg bedt om å gå tilbake til mine opprinnelige arbeidsoppgaver. De jeg har gjort til nå har innebært mange tunge løft og mange arbeidsposisjoner som jeg ikke tror har vært helt bra for meg.

Det som er litt dumt er at de oppgavene jeg skal tilbake til er mer i ro, og jeg har tidligere fått muskelbetennelse i skuldrene av å ikke få variert nok på arbeidsoppgavene. Blir spennende å se hvordan det går. Jeg er ihvertfall motivert for å jobbe til permisjonsstart!

Når det gjelder mat har jeg fått smaken på klementiner, melkeprodukter og poteter. Klementiner har jeg ikke pleid å tåle spesielt godt (sår/hoven hals), men nå når jeg MÅTTE prøve en så gikk det plutselig kjempegreit! Så jeg har spist nok klementiner til å ta igjen for alle de årene der jeg har holdt meg helt unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementiner går ned på høykant her også, men det gjør de vanligvis på denne tiden av året uansett. Mannen kan ikke fordra verken smaken eller lukta, så det er en utfordring for han at jeg lukter klementin hver kveld.

Unknown: For no dritt med bekkenløsning.. :snurt: Det går vel over.. sånn mot sommeren. :fnise:

Egentlig hadde mannen og jeg blitt enige om at vi ikke skal kjøpe noe til knøttet før vi er over de magiske 12 ukene. Men i dag kom jeg over en helt nydelig Peter Kanin-bok på tilbud, så jeg klarte ikke å dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementiner går ned på høykant her også, men det gjør de vanligvis på denne tiden av året uansett. Mannen kan ikke fordra verken smaken eller lukta, så det er en utfordring for han at jeg lukter klementin hver kveld.

Unknown: For no dritt med bekkenløsning.. :snurt: Det går vel over.. sånn mot sommeren. :fnise:

Egentlig hadde mannen og jeg blitt enige om at vi ikke skal kjøpe noe til knøttet før vi er over de magiske 12 ukene. Men i dag kom jeg over en helt nydelig Peter Kanin-bok på tilbud, så jeg klarte ikke å dy meg.

Klementineer, eller alt som er "ny" mat, tar jeg godt i mot. Er dritt lei det meste, så det er flott når det kommer godsaker jeg ikke er lei av ennå :)

Og bekkenet går over ja :) Jeg må bare roe ned litt, sånn det ikke fortsetter etter fødselen, det er vel skrekken tror jeg!

Vi har ikke handlet noe ennå. Men med M så kjøpte vi Den Store Barnesangboken når jeg var nesten 3 mnd på veg. Koselig å kunne kjøpe noe :jepp: Men jeg har vel nesten alt jeg skal kjøpe fint oppskrevet på en liste. Blir det tid til shopping etter UL, så ligger bankkortet dårlig an :fnise:

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementiner går det mye av her også, men det er ikke noe nytt. Jeg har ingen spesielle matpreferanser, snarere preferanser for hva jeg IKKE vil ha :fnise: Men melk står høyt på likr-lista. Blir noen glass om dagen.

Unknown: Vil du dele shoppinglisten din med oss? Jeg tenkte snart å begynne på en liste og alle tips tas imot med stor takk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må-ha til Baby kjem!

Vogn

Regntrekk

Myggnetting

Bilstol (kjøpe brukt)

Speil til bilen

Hengevugge

http://www.tecsor.no/catalog/index.php?main_page=index&cPath=42_1&zenid=d37351594b4f8cbc6a64941f8768310a

Stellebord

http://www.babyshop.no/stellerom-og-amme/stellebord-og-stellekommoder/brio-stellebord

Tøybleier?

Klær:

LilleBa bodyer 2 stk

LilleBa bukser 1 stk

LilleBa lue 1 stk

2 Sparkebukse

2 Korterma body

5 Langerma body

4 Strømpebukser/tynne bukser

Sokker

Bæresjal

Meitai?

Lekematte

Vippestol

Ammeinnlegg ull+bambus

2 amme-BH

Kan ha til Baby kjem:

Vognpose til sommer:

http://www.krusedull.net/index.php?main_page=product_info&cPath=135&products_id=925

Babygym

Denne listen er vel ikke endelig ennå. Jeg ombestemmer meg hele tiden, og er ikke helt sikker på hva vi har/ikke har fra før :)

Visst flere som har begynt på en liste også legger ut, så er jo det veldig fint for alle :jepp: Sikkert mye jeg ikke har tenkt på også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Unknown! Skal legge ut når jeg en gang begynner å lage liste :jepp:

---

Har fått innkalling til ordinær UL! Hadde første legetime på mandag og allerede i dag kom dette i posten. Snakk om effektivitet! Riktignok er ikke timen før om 2 måneder, men da har vi (nok) en dato å se frem til :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å kjenne liv :rodmer: Fine lille minien vår :hjerte:

Hurra! :)

Her har vi ennå ikke begynt å tenke på hva som trengs til når knøttet kommer. Det er så mye annet som foregår akkurat nå, med jul og oppussing og.. ja, generelt litt mye å holde styr på.

Enn så lenge har jeg bare kommet frem til at vi vil ha ny bil før knøttet melder sin ankomst, samt at vi vurderer å leie bilstol fra forsikringsselskapet. Det er snakk om en drøy hundrelapp i måneden, og man får bytte til større sete når det trengs. Syns det høres ganske greit ut, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ord jenter..

Det begynner å gå litt mer opp for meg nå,

samtidig som jeg ikke helt klarer å forstå at han aldri kommer tilbake..

Gruer meg til tirsdag, da er seremonien..

Var en kjip start på uka da jeg våkna kl to natt til mandag med omgangssyken, igjen..

Hurra.. Men bedre igjen nå da.. Vært på jobb siden onsdag, men fått litt småkvalme igjen,

men heller det enn å spy..

Gleder meg masse til jeg skal til JM på onsdag, håper å få hørt hjertet til mini <3

Kjenner en del liv om dagen, kjempekos :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg :)

På mandag er jeg ca 9 uker på vei og da blir det første besøk hos jm :klemmer: Gleder meg kjempe mye og gruer meg like mye! :sjenert:

Har regnet ut ca termin og den blir 26 juni men får se ann hva jordmora sier :jepp:

Ser det allerede på magen min at den har blitt større på nedre delen, men er bare jeg og typen som ser.. (Bar mage)

Er lenge siden jeg har vært hjemme hos mor og far nå så får se om de ser noe neste helg når jeg nesten er 10 uker på vei :fnise:

Er så lykkelig og håper virkelig at den sitter til det er meningen at den skal ploppes ut :rodmer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! :hallo: Vi er tilbake fra ferie, har vært to uker på Madeira. Herlig! :sol:

Skal oppdatere meg litt mer senere, måtte bare kikke raskt innom nå. Fryktelig trist å lese om svigerfaren din, evil eve. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...