ara Skrevet 12. februar 2013 #3381 Del Skrevet 12. februar 2013 Synd han ikke fortsatte med den gode sovingen... Dette med MME har jeg lurt på en del også. Men jeg mistenker at L ikke tåler det. Hvertfall ikke NAN. For han har gulpet stoooore mengder og kastet opp etter å ha fått det. Så vi slutta helt. Prøvde igjen her en dag. Han drakk kanskje 10 ml og etterpå kom det opp igjen.. Helsesøster trodde kanskje det rant for fort og at det ble for mye luft i magen, men da burde han jo gulpe av andre ting han drikker av flaska også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #3382 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg mener det er sånn at de bør få MME frem til de er året hvis de ikke får MM, Schaden. Tror jeg. Uten at jeg husker noe om hvorfor... Han spiser jo godt, han plutten din, så kanskje det ikke er nødvendig? Uansett, du har gjort en kjempeinnsats med ammingen! Synes du skal være stolt av det, jeg, heller enn å ha dårlig samvittighet for at du ikke får ammet lenger. Det står virkelig respekt av hvor mye du holdt på for å få det til. Imponert! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. februar 2013 #3383 Del Skrevet 12. februar 2013 Takk Joyce Jeg har jo virkelig storkost meg med ammingen, så selv om det tidvis har vært mye jobb, har jeg hele veien følt at det har vært verdt det. Han spiser bra, ja. Såpass at jeg har måttet google for å se om det er unormalt mye, men ser ut til at det finnes andre storspisere der ute også. I går fikk han spise fiskegryte helt selv (fiskeboller, grønnsaker og makaroni i rød saus). Det ble skikkelig grisete, men ungen var strålende fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 12. februar 2013 #3384 Del Skrevet 12. februar 2013 Sånn er det her også! Alt skal helst spises selv, og brød vil han bare ha hvis han får mose det i bordet og så spise det. Raringen vår. I dag har han begynt å gå langs møblene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 12. februar 2013 #3385 Del Skrevet 12. februar 2013 Så flinke unger som både sover, står og går! Småen vår gjør ingen av delene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 12. februar 2013 #3386 Del Skrevet 12. februar 2013 Så flinke unger som både sover, står og går! Småen vår gjør ingen av delene... Haha, L gjør ingen av delene om dagen han heller! Hvordan er formen din, Stinelin? Kjenner du noe til graviditeten enda? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 12. februar 2013 #3387 Del Skrevet 12. februar 2013 Haha, L gjør ingen av delene om dagen han heller! Hvordan er formen din, Stinelin? Kjenner du noe til graviditeten enda? :-) Takk, ikke så verst! Kvalm som fy på ettermiddagen, kasta faktisk opp for første gang pga graviditet på søndag. Maten til småen er verst, så der trør mannen ofte til. Men ellers går det fint så lenge jeg gjør øvelsene mine som holder bekkenløsningen i sjakk. Kjenner livmora godt, liker å ligge å kjenne på den om kvelden, hehe.. Ellers er jeg mye mindre opptatt av dette nå enn sist. Da leste jeg ukeoppdateringer i bøker og på nettet, nå er det bare tickeren som vet hvilken uke jeg er i. Sist syntes jeg tida gikk saaakte, nå går det mye fortere, og jeg har mindre tid til å kjenne etter alle små plager. Koser meg nå før halsbrannen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 12. februar 2013 #3388 Del Skrevet 12. februar 2013 Takk, ikke så verst! Kvalm som fy på ettermiddagen, kasta faktisk opp for første gang pga graviditet på søndag. Maten til småen er verst, så der trør mannen ofte til. Men ellers går det fint så lenge jeg gjør øvelsene mine som holder bekkenløsningen i sjakk. Kjenner livmora godt, liker å ligge å kjenne på den om kvelden, hehe.. Ellers er jeg mye mindre opptatt av dette nå enn sist. Da leste jeg ukeoppdateringer i bøker og på nettet, nå er det bare tickeren som vet hvilken uke jeg er i. Sist syntes jeg tida gikk saaakte, nå går det mye fortere, og jeg har mindre tid til å kjenne etter alle små plager. Koser meg nå før halsbrannen kommer. Godt det ikke er så ille Vil tro svangerskap nr.2 føles raskere,ja. Man har liksom gått igjennom alt en gang tidligere også har man andre ting å henge fingrene i når man har barn fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. februar 2013 #3389 Del Skrevet 12. februar 2013 Syns det siste halvåret + har gått så uendelig fort. Når jeg ser tilbake på det, i det minste. Da jeg satt der, våken for tredje timen på natta med en liten en som aldri ble fornøyd med puppen, tenkte jeg selvsagt ikke det samme. Hadde jeg blitt på tjukka nå (iiiih!), hadde det nok nesten gått meg hus forbi før magen plutselig dukket opp. Småen ålte seg i dag. Første gang jeg har sett noe til mer enn bare rotering rundt egen akse. Han er liksom så sedat og fornøyd med tilværelsen så lenge han har noe å pille på, han. Har ikke det helt store behovet for å komme seg rundt.. men i dag måtte han åle seg nærmere meg på kjøkkenet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 13. februar 2013 #3390 Del Skrevet 13. februar 2013 Vi holder på med vår første runde med omgangssyke med oppkast og diarè. Forferdelig å se den lille kroppen være så slapp og sliten, men hun virker å være mye bedre idag. Inatt har også den første tannen dukket opp, endelig! Kanskje det har vært med slags medvirkende årsak, ihvertfall til vondter. Nå sitter hun og slapper av, ser på Drømmehagen, og promper i ett kjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. februar 2013 #3391 Del Skrevet 13. februar 2013 Den gode natta varte bare én natt Men nå som Frøken Fryd de siste dagene har blitt så mobil så kan vi jo håpe at hun sliter seg litt mer ut Dagsovingen er stort sett grei med 1-2 timer søvn, så jeg hadde håpet at det skulle være positivt i forhold til natta, men den gang ei.. Mannen har blitt flinkere til å hjelpe til på natta, så det er jo ihvertfall bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. februar 2013 #3392 Del Skrevet 13. februar 2013 Her har han ålet seg rundt en stund, denne uka har han igjen utvidet sitt territorie så nå er han over halve stua. Sjekker ut store blomsterpotta, finner seg et blad under et bord å rive i, rive litt i det langhårede teppet. Spøler seg fast iblandt og trenger hjelp til å komme fri Har begynt med 8-mnd middagsglass, og det er kjempevondt med alle klumpene, brekker seg og ser fornærmet på meg. Aller best er vår middag, så prøver å ha babyvennlig middag ganske ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 13. februar 2013 #3393 Del Skrevet 13. februar 2013 Apropos promping. Så på gutten som lekte konsentrert med lekene sine i dag. Så slapp han en kjempepromp som virkelig hørtes. Og han lekte videre, helt uberørt. De aller færreste, andre enn babyer, kan gjøre det. Herlig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 13. februar 2013 #3394 Del Skrevet 13. februar 2013 Lillemann har sluppet noen råtne fiser i dag også. Mistenker at det er yoghurten han fikk smake på for et par dager siden. Ellers har første tanna dukka opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. februar 2013 #3395 Del Skrevet 13. februar 2013 Hvor mange dager/uker plages deres små før ei tann dukker opp? Føles ut som det trekker ut i det uendelige.. Ingen feber, men hun våkner ca en gang i timen på nattestid og er litt mer sutrete på dagtid. Og gnager på alt. Kan kjenne en klump der venstre fortann skal komme, og skimter den gjennom tannkjøttet, men føler ikke at den har "vokst" noe siden vi oppdaget den for 2-2,5 uke siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. februar 2013 #3396 Del Skrevet 13. februar 2013 Promping!! Jeg kommer aldri til å komme over det stadiet hvor det ikke er morsomt lenger. Ang tenner så synes jeg det tar veldig lang tid her også!! Tok sikkert en mnd fra jeg skimtet at tennene nede var på tur, til de stakk opp av tannkjøttet.. Her har småen begynt å skjønne at han kan komme seg opp i krabbestilling. men han blir bare der da, før han sklir ned igjen og åler seg videre bortover gulvet. Også svarer han meg tilbake hvis jeg er litt streng mot han. Hvis jeg sier "Neeei, ikke ta den" Så svarer han noe sånt som "Oahgggftegf!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 14. februar 2013 #3397 Del Skrevet 14. februar 2013 Så dere forresten "Vårt lille land" på TV2 i går kveld, ang 1 åringer i barnehage? Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 14. februar 2013 #3398 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Så ikke programmet og tror kanskje ikke jeg skal se det heller. Har dårlig samvittighet nok allerede for at vi må sende ungen i barnehage fra høsten av. Småen og jeg spiste frokost sammen i dag. Han satt der med skiva si, jeg drakk kaffe og spiste mine to skiver. Asjetten hans gikk nesten i gulvet en gang, men heldigvis hang leverposteiskiveterningene godt fast Utrolig deilig at han begynner å bli litt selvstendig ved matbordet nå (i den forstand at det holder å holde et øye med ham, men at vi samtidig kan spise nogenlunde i fred selv). Han er så fornøyd når han kan sitte der og spise sammen med oss, det er gøy å se. Har begynt med 8-mnd middagsglass, og det er kjempevondt med alle klumpene, brekker seg og ser fornærmet på meg. Aller best er vår middag, så prøver å ha babyvennlig middag ganske ofte. Hehe. Det er først 8-mnd-glassene som småen faktisk aksepterer av kjøpemat. Vassent og smakløst er det jo, men det kan tygges! Hurra! Morsomt hvor forskjellige de er. Men småen er enig i at mamma- og pappa-maten er best. Endret 14. februar 2013 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 14. februar 2013 #3399 Del Skrevet 14. februar 2013 Her bruker vi ikke askjett til pluttis, men han spiser rett fra bordplata. Mye greiere enn å måtte plukke opp askjetten hele tiden. Han er blitt kjempeflink til å spise selv, gumler i vei på brødskiver med leverpostei (og gnir gjerne litt i håret samtidig). Ellers er 8 mnd glassene stas, særlig spaghettig og kyllingcouscous. Kyllingcouscousen smaker jo faktisk en del, sikkert fordi det er paprika i den. Er det noen som skal gjøre noe koselig i dag da, jamfør Valentines day? Jeg og mannen og skal ut spise alene for første gang siden fødselen. Gleder meg vilt! Er jo 1,5 år siden vi sist satt på restauramt og drakk oss rødvinsdype og hadde gode litterære samtaler, så dette blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. februar 2013 #3400 Del Skrevet 14. februar 2013 Vår plages ikke noe særlig av tenner som kommer. Han er som vanlig, plutselig har en tann dukket opp. Jeg er ikke helt enig i at barnemat må ha lite smak fordi ungen ikke er vant til smak. Hvem er det som er så skråsikker på at babyer foretrekker smakløs mat? Jeg har lest om forskning på stress hos de minste i bhg før. Da var konklusjonen at basebarnehage er verst. Liten småbarnsavd med faste voksne pekte ikke entydig på at barna var stresset hele dagen. Og slik bhg har vi, det er min trøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå