Schadenfreude Skrevet 14. januar 2014 #4461 Del Skrevet 14. januar 2014 Oj, så gøy at dere tenker på tredjemann alt! Og at mannen faktisk er med på planene! Jeg er klar for nummer to, men mannen er ikke klar. Litt i samme båt her. Det vil si, jeg har en del ting jeg vil ha på plass først. Ny jobb som jeg rekker å jobbe nok i at det ikke er flaut, feks. En jeg har lyst å komme tilbake til. Småen er til god hjelp om dagen da, han oppfører seg stort seg eksemplarisk og kjører på med masse sjarm. Men ja. Praktiske ting på plass først, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 14. januar 2014 #4462 Del Skrevet 14. januar 2014 Så gøy med planlagt 3.mann allerede, Stinelin!! Og at det var på mannens initiativ Det kommer ikke til å skje her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 15. januar 2014 #4463 Del Skrevet 15. januar 2014 Nå er vi igang, nå løsner språket her også! Nå sier han flere ord, og ikke minst, han gjentar og lærer når jeg gir ham nye ord. Igår f.eks lærte jeg ham tre nye ord på null komma niks. Mer, opp, lys. De har jeg øvd på i maaange måneder, men han har ikke villet, bare smilt. Men NÅ, nå blir det gøy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 15. januar 2014 #4464 Del Skrevet 15. januar 2014 Vi har også endel ting som bør på plass først, f.eks flytting...Og før lillemann får barnehage så får ikke jeg jobbet mer og da får vi ikke lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 15. januar 2014 #4465 Del Skrevet 15. januar 2014 Frøken Fryd har like langt, men ikke like tykt hår som gutten din, Ara. Jeg har bare klippet panneluggen hennes to ganger (på sensommeren), men nå satser vi jeg på å spare til langt hår. Hun er så søt med fall nederst i håret og mamma'n - med sitt super stritte hår - er en smule misunnelig Gøy at planlegging av nr. 3 allerede er i gang, Stinelin! Greit å ha et perspektiv på det selv om det er litt frem i tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 16. januar 2014 #4466 Del Skrevet 16. januar 2014 Vi er skikkelige kontrollfreaker begge to, og vi har en veldig planlagt og en veldig lite planlagt. Må si jeg likte best å ikke planlegge, jeg kjenner presset med en gang jeg tenker på å prøve igjen. Særlig når vi er sære på årstidene og bare har noen få PPhvert år. Men akkurat nå koser jeg meg på jobb, og ser fram til å fokusere på den og de to ungene vi har sålenge. Og så skal bekkenet gå seg til og magen skal bli helt flat før nestemann planlegges, det er målet! Eller, den er flat, men kroppen forandrer seg på merkelig vis. Er lettere enn før jeg ble gravid med nr.1, men ser liksom større ut. Sa noen muskelsvinn...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. januar 2014 #4467 Del Skrevet 17. januar 2014 Da har småen fått sin første klipp! Ble klippet her hjemme, foran TV-en og med litt snacks i en bolle. Han merket det ikke engang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 18. januar 2014 #4468 Del Skrevet 18. januar 2014 Ny tur på legevakta med lillemann i dag. Han falt med en trekloss i hånda og klarte å ta seg for, men fikk klossen i kinnet og fikk et kutt. Måtte holdes fast av meg, mannen og en sykepleier, mens lege satt bedøvelse og sydde to sting. Var ikke så veldig greit. Han har tydelig legeskrekk etter tre tannlegebesøk etter at han mista en tann og å ha blitt stukket i fingeren to ganger på legekontoret da han var syk for en mnd siden. Stakkars lillemann. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 18. januar 2014 #4469 Del Skrevet 18. januar 2014 Oi da! Stakkars lille uhellskråka! (Dumt spørsmål, men hva gjør de egentlig når disse små mister en tann? Kommer "kaffetanna" ut med en gang eller blir det et hull der frem til de begynner på skolen?) Vi har testa å lage snøengler i dag: Det var visst VELDIG gøy å se på mamma'n gjøre det ("Mehr mamma, mehr"), men ekkelt å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 18. januar 2014 #4470 Del Skrevet 18. januar 2014 Stakkar liten Mohair-gutten! Så fælt når de skader seg og er så små, får helt vondt av å lese om sy-episoden. Vi leker også iherdig i snøen. Småen synes vel kanskje både vinterdress og snø er ekkelt, mens mamma og pappa leker iherdig ihåp om å få opp interessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. januar 2014 #4471 Del Skrevet 18. januar 2014 Uff, så fælt Mohair! Jeg fikk tårer i øynene av å lese. Hadde sikkert grått store dammer hvis det hadde vært L som måtte igjennom det der! *bank i bordet* Håper han ikke har vondt lenge. Stakkars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 19. januar 2014 #4472 Del Skrevet 19. januar 2014 Han har litt vondt, sa au! og pekte på kinnet på morgenen i dag. Han har rekonstruert hendelsen for farmor i dag. Når de mister en tann så blir den nye tanna liggende til da den vanligvis ville kommet ut, men mulig den kommer litt tidligere siden den ikke har noe som stenger for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. januar 2014 #4473 Del Skrevet 27. januar 2014 Vi har vært hos HS og veid og målt Småen. Han hadde jo hoppet et par kurver sist, så da syns jeg det var greit med en ekstra sjekk. Det hadde visst stabilisert seg litt nå, men han ligger altså helt i øvre sjikt på lengde. Lang type! 87cm og 13kg. Vi snakket litt om spising også. Han er ikke fullt så glupsk lenger, vi sliter for eksempel med å få i ham noe særlig mengder middag, med mindre det er fra glass. Brødmat og frukt takker han aldri nei til. Og "kjeks" mases det om til stadighet. Hvordan går det med spisingen hos dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #4474 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Snorkfrøken er i overkant av 86 cm, nokså lang hun også. Hun veier i underkant av 12 kg. Men Turnerose var faktisk så mye som 88 cm da hun var halvannet, så Snorkfrøken er jo rene pygmeen i forhold. Spisingen har løsna litt her, til min store lettelse. Snorkfrøken er nå modigere enn Turnerose på å smake på ting, og jeg må si at det er utrolig deilig... I dag gaflet hun i seg risotto, det var visst kjempegodt. Men kjøtt/fisk vil hun fortsatt ikke ha, kanskje hun er en liten vegetarianer? Hun er glad i kikerter og mais... Ellers går det i halvgrovt brød (spises ikke hvis det er for grovt), gul leverpostei er stadig favorittpålegget, men hun har begynt å spise litt gulost, syltetøy og smøreost (kjøtt vil hun ikke ha i påleggsform, heller). Hun elsker egg! Begynner å løsne litt med frukt og grønt, men det går sakte. Glad for grønnsaksordning i barnehagen, hun smaker på litt der som hun ikke rører hjemme. Veldig pop med søtsaker her også, "jeis" eller "pappagaga" (pepperkaker) er ultrapop. Hun får litt innimellom, særlig de dagene hun ikke vil ha noe annet. Vi ser fremdeles det ifbm tenna, hun mangler fire hjørnetenner. Hun drikker mest vann, men juice er også godt, både eple og appelsin. Hun får juice til frokost, hvis hun vil ha. Havremelk i barnehagen, men hun vil ikke ha det hjemme. Endret 27. januar 2014 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. januar 2014 #4475 Del Skrevet 27. januar 2014 Her ser vi resultater av at småen har begynt å gå skikkelig, og løpe, samtidig som han spiser mindre. Han var god og rund, men nå begynner han å bli slankere. Han spiser fortsatt alt, men små mengder. Mest i bhg. virker det som? Han elsker å småspise mellom måltidene, og vi må konsentrere oss for å unngå det. En halv klementin, og neste måltid er ødelagt. Nå hender det han får et lite sinna-anfall under frokosten, og drar i bhg. uten særlig med mat i kroppen, men da spiser han bare desto mer til lunsj. Vi styrer fortsatt minst mulig med maten, og det er jo enkelt siden han spiser alt og regulerer selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. januar 2014 #4476 Del Skrevet 27. januar 2014 L er 88cm og har såvidt bikka 11 kg. Han spiser veldig godt om dagen. Jeg var skikkelig bekymra en periode for han spiste nesten ingenting! Fikk såvidt i han litt yoghurt og juice ila en dag. Nå går alle måltider ned på høykant men grønnsaker er æsj... Han er heldigvis glad i frukt Hvordan er tannpussinga hos dere? Her det ofte 3.verdenskrig når tannbørsten nærmer seg, mens andre ganger er det helt greit. Gir dere fluor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. januar 2014 #4477 Del Skrevet 28. januar 2014 T sier æsj til alt som er middag for tiden. Veldig irriterende siden han likte det for et par mnd siden. Men han spiser godt i måltidene i barnehagen og til kvelds, så vi stresser ikke så mye vi heller. Han vil ikke ha skorper ( i bhg har de kneip så de tar av skorpen til de minste), og ost, spekepølser og leverpostei er poppis om dagen. Stadig mas om kjeks og rosiner eller nesten samma hva bare det kan puttes i skålen som han finner frem fra skuffen Vi må skjerpe oss og huske å kutte opp frukt! Men han drikker lite! Hjemme drikker han bare av vanlig kopp, det har han gjort lenge og da drikker han endel. Men i bhg får alle tutekopp så det ikke skal bli så mye søl, og da drikker han omtrent ingenting. Jeg har sagt i fra mange ganger, men de glemmer det visst like fort. Oppgitt! T elsker å pusse tennene, når han får gjøre det selv. Kommer vi i nærheten er det 3. verdenskrig her også! Men vi er ikke veldig streng, prøver å få pusset over en gang pr dag, og så får han gjøre det selv. Regner med det går bedre etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. januar 2014 #4478 Del Skrevet 28. januar 2014 Hvordan er tannpussinga hos dere? Her det ofte 3.verdenskrig når tannbørsten nærmer seg, mens andre ganger er det helt greit. Gir dere fluor? Helt greit her. Jeg pusser over to ganger, så får han pusse litt selv. Men vi er ganske kjappe for at det ikke skal bli kjedelig, han er en utålmodig type. Lurer hver gang på hvor nøye man egentlig skal være... Fluor har jeg helt glemt å tenke på, når begynner de med det egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. januar 2014 #4479 Del Skrevet 28. januar 2014 Helt greit her. Jeg pusser over to ganger, så får han pusse litt selv. Men vi er ganske kjappe for at det ikke skal bli kjedelig, han er en utålmodig type. Lurer hver gang på hvor nøye man egentlig skal være... Fluor har jeg helt glemt å tenke på, når begynner de med det egentlig? Svarer meg selv jeg. Sitat Apotek1: Skal man bruke både fluortannkrem og fluortabletter bør dette avtales med tannlege eller tannpleier. Når du skal velge en tannkrem til barn må du passe på at fluorinnholdet er 0,1% (1000ppm). Barnetannkremer har en smak som er tilpasset barn, men tannkremer til voksne kan også brukes, så lenge de ikke inneholder for mye fluor. Det er ikke nødvendig å skifte type tannkrem etter hvert som barnet blir eldre. Det er mengde tannkrem som tas på tannkosten som er viktig. Da holder vi oss til fluortannkremen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 28. januar 2014 #4480 Del Skrevet 28. januar 2014 Tannpuss er virkelig en utfordring enkelte dager. Det går greit om han får plaske med vann, men da blir gjerne hele badet vått... Helst vil han pusse selv, men da suttes det bare på tannbørsten. Risotto har slått an tidligere her også, og omelett. Det er likevel helt uforutsigbart, for neste gang kan han fint finne på å nekte plent. Hatobjekt nr én om dagen er visst erter. Og gul leverpostei nekter han å spise mer. Ost er poppis, samme med smøreost og kaviar. Kjøttpålegg er visst helt ut. Jeg vet at han spiser godt i barnehagen, der går det fort to skiver til lunsj og yoghurt pluss frukt kl to. Matpakka med frokost er ofte knapt rørt: han tar kanskje en halv skive og eventuell frukt. Jeg stresser ikke med det, men prøver å givariert mat både hjemme og i matpakka. Spiser han lite middag, prøver vi heller litt mer til kvelds. Syns det er veldig greit at han sier "ferdig", da respekterer vi også at han sier at han er mett. Men jeg gleder meg til han får litt mer språk og kan være mer konkret. Fint å høre at det er flere som har små godtemonser... jeg blir så inmari flau, noe som jo er tåpelig siden de ser ut til å være sånn alle sammen. Småen drikker enten vann eller melk. Juice og slikt syns han er så digg at han ikke klarer å stoppe, så han drikker seg mett. Morsomt nok skiller han nå på vann og melk, og ber spesifikt om en av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå