Gjest Dorey Skrevet 23. februar 2013 #3441 Del Skrevet 23. februar 2013 Ja, han spydde brått noe voldsomt. Ikke noe gøy! Han har vært litt slapp i hele dag, så det er nok omgangssyke. Oj, bronkitt! Hvordan går det med ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 23. februar 2013 #3442 Del Skrevet 23. februar 2013 Uff, stakkars! Håper dere slipper unna. Hadde en liten runde selv forrige helg. Mens vi var på besøk hos mannens familie. Går fint med lillemann. Guffen hoste, høy feber og veldig slapp i går kveld, men hadde vært hos fastlegen på dagen og da han ble verre rådførte jeg meg med venninne som er barnelege og venninne som er sykepleier på legevakta, men vi avventet og tok heller en tur til legevakta i dag. Men han er bedre i dag, altså! Kjipt med sykdom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 23. februar 2013 #3443 Del Skrevet 23. februar 2013 Uff... god bedring til sjuke smårollinger. Håper de blir fort friske! ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 23. februar 2013 #3444 Del Skrevet 23. februar 2013 Huff, god bedring til de små! Min neste hund skal være røytefri, det er sikkert! Lillemann (og jeg) er så begeistret for dyr at jeg håper det fungerer å ha både hund, katt og to smårollinger i hus. Blir spennende å se hvordan det bærer i vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 23. februar 2013 #3445 Del Skrevet 23. februar 2013 God bedring til syke småtasser! (Dorey: Unnskyld, men jeg lo litt av stakkaren din. Burde nok ikke mata'n med "wafer thin mint" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 24. februar 2013 #3446 Del Skrevet 24. februar 2013 Men det var jo bare en liten en! Neida, huff. Han spydde igjen i morges og nå sover han litt. Er ganske slapp men i strålende humør da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 25. februar 2013 #3447 Del Skrevet 25. februar 2013 Dorey: hvordan går det med Mini-Creosote? (Uff.. ) Småen her har vært på 8mnd-kontroll. 72,5 cm lang blitt og følger kurven sin på vekta. Har vært veldig nysgjerrig på den vekta, ettersom han enkelte dager eter som en liten spurv (sånn cirka 50 ganger sin egen vekt daglig, mao). Fikk også spurt litt angående mengder osv. Så lenge de legger greit på seg, skal de få så mye de vil ha, sa HS (annen ei enn min, var gruppekontroll). Samme HS sa også at så lenge man ammet litt, trengte man ikke gi MME. Småen har nå, for sikkerhets skyld, funnet ut at han VIL ha puppen likevel, så da venter jeg litt med den avvenningen enn så lenge. Dessuten er de jo MME i grøten han får. I dag åt han nesten sammenhengende mellom kl fem og halv sju. Først tok middagen hans nesten en time, før han tagg seg til smakebiter av min og så grøt litt etterpå. Makan til matvrak! Han har fått sitt første blåmerke også. Sånn cirka en uke etter at han fant ut hvordan han skulle åle seg for alvor... Ertestor gul flekk på siden av hodet, antagelig fra han var borti trappa eller velta på parketten. Vet jo at det er sånt som kommer til å komme mer av, men syns det er litt guffent, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. februar 2013 #3448 Del Skrevet 25. februar 2013 Har dere 8 mnd kontroll dere da? Vi skal på 9 mnd kontroll i morgen. Siste var 6 mnd kontroll.. Gruer meg litt til å veie L.. Han gikk ned en del når han var syk så lenge. Jeg ser det på hele han. Vi får se i morgen Blåmerker er litt guffent ja.. L har også hatt blåmerke på siden av hodet. Håper han ikke arver meg der altså...Jeg blir gul og blå bare noen ser på meg....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #3449 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) God bedring til sjuklingene! Ikke noe gøy når de er syke. Håper de kommer seg fort. Her er det også 9-mnd-kontroll, ara. Litt forskjellig fra sted til sted, har jeg inntrykk av, hvordan man gjør med de kontrollene det ikke er vaksine på. Blåmerker er jeg vant med nå, men jeg syntes også at det var guffent først! Snorkfrøken har lært seg å klappe i dag, og er så stolt! Og hun har de siste dagene lært å si "bø" og å brøle som en løve. Alt man kan lære av storesøster... Og av iPaden, som er fin når man vil brøle litt. Dyrene i Peekaboo Wild brøler nemlig tilbake! Endret 25. februar 2013 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 25. februar 2013 #3450 Del Skrevet 25. februar 2013 Fælt når de slår seg. Har blitt noen stygge fall etter han lærte seg å reise seg. Vi var nettopp på 10 mnd kontroll nå og skal tilbake på 1års. Morsomt med løvebrøl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 26. februar 2013 #3451 Del Skrevet 26. februar 2013 8 og 10mnd-kontroller her, ja. Gruppekontroller hvor de tar opp ulike temaer. Ved 6mnd hadde vi feks prat om innføring av fast føde og sist var det førstehjelp for små barn. Småen er fremdeles ikke helt fri for forkjølelsen sin. Utrolig så lang tid det skal ta? Er ikke verre enn at han noen ganger høres litt nasal ut eller har en "frosk" i halsen, men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 26. februar 2013 #3452 Del Skrevet 26. februar 2013 Mini Creosote er bedre heldigvis Bare litt laber matlyst, men det tar seg vel opp. Har fullammet mens han var dårlig, for det var det eneste han ikke kastet opp av. Her er det 8 mnd kontroll og så ikke noe før 12 mnd. Rart at det er så forskjellig! Men bydelen her har veldig dårlig råd, så det har vel noe med det å gjøre. Så gøy med løvebrø *Joyce*! Hun er skikkelig tidlig ute Lillegutt er en taus type, har ikke ytret noe som kan høres ut som ord enda. Bortsett fra at både jeg og mannen kan sverge på at han sa "Oh Yeah!" her forleden Men han lager bil-lyder når han kjører bilene sine på gulvet da "brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 26. februar 2013 #3453 Del Skrevet 26. februar 2013 Gruppekontroller synes jeg hørtes flott ut! Synd det ikke kan være likt over hele landet... Nå er vi akkurat hjemme igjen fra kontroll og L er blitt 75 cm lang og veier 8480g. Slank type. Helsesøster mente jeg kunne nattavvenne nå. (Han er helt umulius om nettene). Og jeg har ikke særlig mye melk igjen ser det ut til. Kanskje derfor han blir ekstra sint. Ellers reiser vi på "mini"vinterferie hos mine foreldre. Kjære jobber så da er jeg alene hele dagen og kjeder vettet av meg...Eller..det er jo ikke kjedelig med lillemann da, men dagene blir så like når jeg ikke får kommet meg ut på noe. Bor på bygda og her går det vel 2 busser i løpet av dagen. Og dette er ikke flotte bybusser som har tilrettelagt for rullestoler og vogner, nei. Her må alt klappes sammen og legges i bagasjerommet under bussen. Stress. Her har L lært seg å vinke hadet og vise hvor stor han er. Og han skravler hele tiden nå. Det går mest i "dædædædædædædædæ". Også skal han liksom være morsom når han spiser og da klemmer han sammen munnen mens han presser all maten ut igjen slik at det siver ut av munnvikene..Kjempegøy! (For han, vel og merke). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. februar 2013 #3454 Del Skrevet 26. februar 2013 I dag har vi også vært på kontroll, 8 måneders sådan, ogFrøken Fryd er fremdeles lang og slank med sine 72,5cm og 7735 gram. Neste kontroll er kombinert 11 måneders og 1 års kontroll, på selveste bursdagen til frøkna Tenk at det snart er bursdagstid for terminbabyene våre! Det har virkelig blitt fart på den lill kroppen den siste uka. Det startet med åling, men bare noen dager etterpå begynte hun å krabbe. Og i sprinkelsengen reiser hun seg gjerne opp (eller rulle rundt på magen) når vi skal legge henne. Nettene er (fremdeles) ganske pyton, og HS mente at jeg godt kunne avvenne nattmåltidet, og det har i grunnen vært planen min før permisjonen min er over, så det er vel bare å sette i gang. Kjenner bare at tiltakslysten er litt laber. Selv om gevinsten forhåpentligvis er roligere netter.. Men på den lyse siden så har frøkna endelig skjønt at hun kan putte inn smokken selv på nattestid. Jeg våkner riktignok av klagingen hennes når hun leter etter smokken, men jeg slipper ihvertfall å gå inn hver kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 26. februar 2013 #3455 Del Skrevet 26. februar 2013 Småen vår sier mamamamamamama hele dagen, og vinker når noen går. Nå har vi såvidt begynt å se noen sterke meninger hos han, blir sinna når han ikke får tak i katta og hunden. Nesten litt godt å se litt sinne, siden det meste til nå har vært greit for hans del. Og tro det eller ei, de siste nettene har han vært våken bare èn gang! *Bank i bordet* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 26. februar 2013 #3456 Del Skrevet 26. februar 2013 Vi vurderer å putte småen på eget rom nå. Han sover som en stein frem til vi kommer og legger oss, stort sett. Våkner i tretiden og kommer opp i senga til oss, men våkner da hver time/45min ut natta. Blir veldig usikker på om det ville blitt bedre på eget rom eller om jeg må fly frem og tilbake. Syns han har blitt så stor, det er veldig snodig. Hadde jo for all del vært deilig å få sovet sammenhengende natta igjennom snart, men føler likevel at det er feil fokus hvis ungen fremdeles trenger den nærheten på natta. Dessuten, han har det så travelt ellers på dagtid og ammes jo nesten ikke mer heller, så det er ikke fritt for at mammaen også føler litt behov for den nærheten på natta. Småen har begynt å rulle over på siden når han skal sove. Er det egentlig greit nå, tro? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 26. februar 2013 #3457 Del Skrevet 26. februar 2013 E åler seg rundt i hele leiligheten. Ingenting står trygt noe sted på gulvet, og jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre med kattematen. Den skal jo ikke bare lekes med, men også smaker på! Han øver også iherdig med krabbing og å reise seg. Å sette seg opp er nedprioritert, det er tydelig. Han sover mye på magen nå. Så lenge de snur seg selv er det greit. Han har gjort det i 1-2 mnd alt, og sover bedre enn før. Nå ammer jeg 2 ganger før jeg legger meg, og 3 ganger før vi står opp igjen. Tror jeg. Blir ikke eget rom på lenge, for vi flytter til mindre leilighet til sommeren og da tenker vi å fortsette å samsove. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 26. februar 2013 #3458 Del Skrevet 26. februar 2013 Lillemann sover også på magen ganske ofte. Gidder ikke snu han, tenker at det ikke er så farlig lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 26. februar 2013 #3459 Del Skrevet 26. februar 2013 Småen har begynt å rulle over på siden når han skal sove. Er det egentlig greit nå, tro? Det skal være helt greit, vår har sovet på siden i flere måneder nå. Eget rom er sikkert helt gull om de små liker det, gleder meg veldig til å ha soverommet for oss selv snart! Ihvertfall for noen måneder, før det er på'n igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 26. februar 2013 #3460 Del Skrevet 26. februar 2013 T sover også godt på natta nå, og siste nettene har vi bare vært våken 1 gang! Bare veldig kjedelig at jeg er så vant med den lille søvnen at jeg sliter med å sovne igjen, for kroppen tror det er på tide å stå opp.. Går jo veldig opp og ned dette her, vi har jo hatt gode perioder tidligere også etter at han fikk eget rom, men de gode rutinene blir ødelagt av sykdom, sykdom og atter sykdom...Vi har vært skikkelig heldig med M og sykdom helt til nå, nå får vi igjen for å si det sånn Og T blir jo ofte smittet.. T har sovet på siden lenge, og nå når han endelig har knekt rullekoden så sover han på magen også. Jeg kan ikke se at det skal være så farlig når han både reiser seg opp og ruller rundt Her har vi litt sen 9mnd-ers kontroll neste uke, og så er det ved 11 mnd (vanlig kontroll) og 12 mnd som er vaksine (eller omvendt?) Tror vi har hatt kontroll annenhver mnd hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå