Gå til innhold

Egenandel v unødvendige keisersnitt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vel, med mindre det skulle være noe medisinsk grunn for keisersnitt, så er det vel heller skjeldent at det skjer.

Hva skulle dette være svar på?

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Det er dessverre ikke så sjelden som man skulle tro.

Det kan vel være, men hvis keisersnitt hadde vært så nødvendige, så hadde vel legen gjort det hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være, men hvis keisersnitt hadde vært så nødvendige, så hadde vel legen gjort det hver gang?

Tvilsomt... Det koster for mye penger.

For min del så er keisersnitt eneste alternativ til at en unge skal komme ut av meg. Jeg har levd i ganske mange år med en person som man trodde ble hjerneskadet under fødsel, men som nå viser seg at har en kromosomfeil isteden, og jeg har ingen tro på at man kan stole på jordmødre under en fødsel. Per dags dato så er jeg livredd for både hjerneskade og kromosomfeil og kommer garantert til å bli dyr for staten den dagen jeg blir gravid. Men vet du hva? Det driter jeg i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

Jeg må innrømme at jeg ser på de damerne som bare bestiller seg keisersnitt som litt feige.

ærlig talt.......sutrende, feige??

Hvem gir deg rett til å dømme?

Å velge keisersnitt er et personlig valg!

Hvis man virkelig er så redd for en fødsel at hvis man må føde vaginalt, så velger man heller å ikke få barn, syns du det er riktig?

Det er ikke grenser for hva folk skal legge seg borti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er ikke redd for å føde i hele tatt, jeg er livredd beskjeden om at jeg må ha keisersnitt. Enda et arr på magen, det er da nok med fjorårets anskaffelse pga blindtarmoperasjon...

Så fint for deg! Så dumt at ikke alle er som deg! Alle burde være lik deg.

I følge undersøkelsen er det 4 av 120 gynekologer som mener det du hevder i din overskrift. Det er under halvparten det. Så "flesteparten" mener altså at det ikke bør være egenandel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge undersøkelsen er det 4 av 10 gynekologer som mener det du hevder i din overskrift. Det er under halvparten det. Så "flesteparten" mener altså at det ikke bør være egenandel.

Det riktige er "4 av 10".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

ærlig talt.......sutrende, feige??

Hvem gir deg rett til å dømme?

Å velge keisersnitt er et personlig valg!

Hvis man virkelig er så redd for en fødsel at hvis man må føde vaginalt, så velger man heller å ikke få barn, syns du det er riktig?

Det er ikke grenser for hva folk skal legge seg borti.

Ja.

Jeg blander meg ikke opp i en skit, jeg sier bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Jeg blander meg ikke opp i en skit, jeg sier bare min mening.

Hvorfor det? Hva hvis en person f.eks har bitt voldtatt eller mirbrukt og er redd for å føde pga at det kan føre til ekstremt vonde flashbacks, skal hun la være å bli gravid da?

Da skal jeg si min mening, og det er at folk som deg burde la være å få barn fordi de tydeligvis ikke eier empati og sannsynligvis aldri vil klare å lære sine barn hva det innebærer heller.

Endret av SmallTalk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Tvilsomt... Det koster for mye penger.

For min del så er keisersnitt eneste alternativ til at en unge skal komme ut av meg. Jeg har levd i ganske mange år med en person som man trodde ble hjerneskadet under fødsel, men som nå viser seg at har en kromosomfeil isteden, og jeg har ingen tro på at man kan stole på jordmødre under en fødsel. Per dags dato så er jeg livredd for både hjerneskade og kromosomfeil og kommer garantert til å bli dyr for staten den dagen jeg blir gravid. Men vet du hva? Det driter jeg i.

***

Forståelig at du er skeptisk, men det finnes da en mengde jævlig dyktige jordmødre rundt omkring.

Hvis du har så lite tiltro til fagfolk her til lands, burde du vel strengt tatt føde i utlandet - eller la være. For hvis de er så dårlige som du vil ha det til, setter du jo ungen i livsfare med å føde her..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Da skal jeg si min mening, og det er at folk som deg burde la være å få barn fordi de tydeligvis ikke eier empati og sannsynligvis aldri vil klare å lære sine barn hva det innebærer heller.

Det er vel heller slike kvinner som meg, som vant over mine demoner som bør få barn, dvs overleverne. Ikke de her skitkjerringene som bare renner rundt med en offertankegang. De vil overføre det til sine barn ved keisersnitt, fordi barnet lærer ikke (bokstavelig talt) at det er lys i tunnelen når det er på det tøffeste.

Endret av "gjest"
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller slike kvinner som meg, som vant over mine demoner som bør få barn, dvs overleverne. Ikke de her skitkjerringene som bare renner rundt med en offertankegang. De vil overføre det til sine barn ved keisersnitt, fordi barnet lærer ikke (bokstavelig talt) at det er lys i tunnelen når det er på det tøffeste.

Takk for at du kaller meg Skitkjerring, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Forståelig at du er skeptisk, men det finnes da en mengde jævlig dyktige jordmødre rundt omkring.

Hvis du har så lite tiltro til fagfolk her til lands, burde du vel strengt tatt føde i utlandet - eller la være. For hvis de er så dårlige som du vil ha det til, setter du jo ungen i livsfare med å føde her..

Det er derfor jeg skal ha keisersnitt...

Statistisk sett i min familie så er det med barnets liv som innsats at man føder i Norge. Jeg kunne vært død, søsteren min er død og brodern trodde de i mange år var hjerneskadet... Noen grunn til å ha tiltro til fagfolk? Nei. Derfor skal jeg ha keisersnitt, så kommer ihvertfall ungen kjapt ut dersom noe skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

***

Forståelig at du er skeptisk, men det finnes da en mengde jævlig dyktige jordmødre rundt omkring.

Hvis du har så lite tiltro til fagfolk her til lands, burde du vel strengt tatt føde i utlandet - eller la være. For hvis de er så dårlige som du vil ha det til, setter du jo ungen i livsfare med å føde her..

Det er sykt masse som skjer på sykehus som ikke burde skje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det ikke vært for keisersnitt hadde verken jeg, mine søsken, de fleste av mine søskenbarn og alle mine søskenbarns barn vært her på jorden. Ei heller mange av mine venninners barn. Så jeg synes ikke keisersnitt skal svartmales i den grad noen gjør her. Keisersnitt har reddet mange liv (både mor og barn) og selv om "kvinnen er skapt for å føde barn" det er faktisk ikke alle kvinner som er skapt til å føde normalt, samt noen som har en tung psykisk balast av div grunner - og jeg synes ikke noen av de fortjener å bli kalt for feige av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det er sykt masse som skjer på sykehus som ikke burde skje.

***

Det er jeg selvsagt klar over, og jeg vet at en ganske liten feil kan føre til nesten umenneskelig lidelse for den det går utover, spesielt i forbindelse med barnefødsler.

Poenget mitt var i grunn bare at det skjer flere gode ting på sykehus enn det skjer dårlige og at jobbene besettes av flere flinke enn udugelige folk.

Vi vil aldri eliminere feil, vi vil aldri få kun de beste til jobben - men likevel kurerer vi mer og lever lenger enn noensinne før. Det må jo bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt... Det koster for mye penger.

For min del så er keisersnitt eneste alternativ til at en unge skal komme ut av meg. Jeg har levd i ganske mange år med en person som man trodde ble hjerneskadet under fødsel, men som nå viser seg at har en kromosomfeil isteden, og jeg har ingen tro på at man kan stole på jordmødre under en fødsel. Per dags dato så er jeg livredd for både hjerneskade og kromosomfeil og kommer garantert til å bli dyr for staten den dagen jeg blir gravid. Men vet du hva? Det driter jeg i.

Signerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste i en undersøklse at det er en større andel av mennesker som jobber på sykehus som tar keisersnitt enn ellers i samfunnet. Det gjør meg bekymret!

Om ikke legene selv tør å sette sin lit til sykehuset, så blir jeg også skeptisk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere at det er 50% større sjans for at barn som blir født med KS får astma og allergi?

Tja...de jeg vet om som har astma/allergi har blitt født vaginalt.

Mødrene som røyker under svangerskapet, fra dem blir det gjerne allergi/astma på barna (heldigvis kan de vokse det av seg).

Det er jo barnemishandling, det med røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en undersøklse at det er en større andel av mennesker som jobber på sykehus som tar keisersnitt enn ellers i samfunnet. Det gjør meg bekymret!

Om ikke legene selv tør å sette sin lit til sykehuset, så blir jeg også skeptisk...

Det er nok forskjellig grunner til det.

De har muligheten, det er lettere å få KS hvis du kjenner legen du skal snakke med.

De ønsker ikke å ligge å skreve foran kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...