Gå til innhold

Ser du ned på gravide som røyker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

Ja, ser noe ned på damer som røyker når de er gravide. Det passer ikke på noen måte. Vet ikke helt om det finnes noe som kan erstatte røyk for gravide som vil røyke.

Det er vel bedre med noen interressante filmer og et lite glass vin.

Det kan vel hende at det ikke gjør noe med en halv røyk annenhver uke i ni måneder, men det er bare for mye stoffer i sigaretter til at det passer. vin må være et bedre alternativ.

Et lite glass vin????! Noen er visst på bærtur. Noen trekk røyk er bannlyst, men å drikke vin er greit?

Det er påvist at de største fosterskadene skjer når mor drikker alkohol eller inntar benzodiazepiner som Valium, sobril osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ser ned på de. En baby som ligger i magen fortjener sunt og røykfritt blod. Skalmanbli mor må man sette barnets ve og vel FØRST.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hvorfor skal du syntes synd på dem? Det er barnet det er synd på. Å være så egoistisk at en setter egne behov foran sitt eget barns er ikke noe jeg har medlidenhet for; snarere pur forakt

Du vet hva forakt betyr eller?

Du om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folk kan røyke under svangerskapet når de vet at det kan være skadelig for sitt ufødte barn,,, hvorfor ta sjansen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite glass vin????! Noen er visst på bærtur. Noen trekk røyk er bannlyst, men å drikke vin er greit?

Det er påvist at de største fosterskadene skjer når mor drikker alkohol eller inntar benzodiazepiner som Valium, sobril osv.

vin - rødvin, er faktisk ikke så håribelt som man skal ha det til, så lenge det er noen glass i løpet av svangerskapet. I flere land, deriblant danmark og england, blir det anbefalt og kose seg med et glass rødvin i ny og ne.

Til og med her i Norge sier leger og jm at det er mer enn ok å kose seg med litt vin til maten ved høytider og festlige lag.

Å drikke som du kaller det, DET ER IKKE ETT GLASS VIN.

Det er å bli beruset og drikke store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Jeg kjenner ei kjerring som røykte så sinnsykt at det luktet tobakk av etterbyrden.

Husk nå bare at det er forskjell på røykere.

Er selvsagt ikke bra å røyke hver dag når man er gravid, men om det er veldig vanskelig å slutte så er det faktisk enkelte leger som anbefaler den gravide å ta noen få trekk røyk. Det er ikke bra, men det er heller ikke forbundet med stor fare.

Røykesubstitutter er forresten 10 ganger verre enn noen trekk fra en sigarett. (denne var ikke til deg, men til noen lengre opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

vin - rødvin, er faktisk ikke så håribelt som man skal ha det til, så lenge det er noen glass i løpet av svangerskapet. I flere land, deriblant danmark og england, blir det anbefalt og kose seg med et glass rødvin i ny og ne.

Til og med her i Norge sier leger og jm at det er mer enn ok å kose seg med litt vin til maten ved høytider og festlige lag.

Å drikke som du kaller det, DET ER IKKE ETT GLASS VIN.

Det er å bli beruset og drikke store mengder.

Jeg vet ikke hvordan jordmødre dette er snakk om, men jeg så en gang en dokumentar om disse landene som er så lite opplyst når det kommer til alkohol. Veldig dumt at de faktisk nærmest oppfordrer gravide til å ta et glass vin eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva forakt betyr eller?

Du om det.

betydningen av forakt : forakt [fɔˈɾɑkt] følelse av å mislike sterkt, hån, føle forakt overfor noen

(snl.no)

Så jeg står på mitt. Når du med vitende vilje, fullt kapabel til å kontrollere egne handlinger, utsetter ditt eget barn for giftstoffer, ja da forakter jeg deg:)

Endret av altflyter
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå bare at det er forskjell på røykere.

Er selvsagt ikke bra å røyke hver dag når man er gravid, men om det er veldig vanskelig å slutte så er det faktisk enkelte leger som anbefaler den gravide å ta noen få trekk røyk. Det er ikke bra, men det er heller ikke forbundet med stor fare.

Røykesubstitutter er forresten 10 ganger verre enn noen trekk fra en sigarett. (denne var ikke til deg, men til noen lengre opp)

jeg og flere jeg kjenner som har røyket i flere år stoppet på dagen da vi fant ut at vi var gravid,skjønner ikke hvorfor det dkal være så vanskelig! Viljestyrke:) og et ønske om å ikke skade sitt ufødte barn!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vin - rødvin, er faktisk ikke så håribelt som man skal ha det til, så lenge det er noen glass i løpet av svangerskapet. I flere land, deriblant danmark og england, blir det anbefalt og kose seg med et glass rødvin i ny og ne.

Til og med her i Norge sier leger og jm at det er mer enn ok å kose seg med litt vin til maten ved høytider og festlige lag.

Å drikke som du kaller det, DET ER IKKE ETT GLASS VIN.

Det er å bli beruset og drikke store mengder.

da har de ikke fulgt med i timen.

http://www.kk.no/493761/null-alkohol-til-gravide

Det har lenge vært kjent at å innta store mengder alkohol under graviditeten kan skade barnet. Nyere forskning viser imidlertid at selv små mengder alkohol kan være nok til å forstyrre barnets utvikling og være uheldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har vært storrøyker i mange år, og har nå ikke tatt en røyk på snart 3 uker. Når jeg klarer det, burde hvert fall gravide klare det. Jeg sluttet under begge mine svangerskap, men var så dum at jeg begynte igjen etter hvert.

Jeg ser ikke ned på gravide som røyker, men jeg merker at jeg får lyst til å gå bort til dem og be dem stumpe røyken :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvordan jordmødre dette er snakk om, men jeg så en gang en dokumentar om disse landene som er så lite opplyst når det kommer til alkohol. Veldig dumt at de faktisk nærmest oppfordrer gravide til å ta et glass vin eller to.

man tror og tenker ofte Norge er det beste og tryggeste og så nymotens og hei hvor det går. Faktum er at faktisk Spania er mye lengre innen foster- og fødselsmedisin og gynekologi.

Norge er slettes ikke på riktig enden av listen av dødfødsler på overtid. Vi har hittil slettes ikke gode nok rutiner når det kommer til overtid. I mange andre lands medisinske øyne er det håribelt å la en gravid gå 14-15 dager over termin.

Så man skal ikke være så snar å dømme andre land enn sitt eget kjære norge. For når det kommer til svangerskap og fostermedisin er vi langt fra cutting edge eller nyest eller best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid sett ned på røykende gravide. Har en drøss fordommer mot dem, faktisk. Heldigvis klarte jeg å slutte å røyke tvert jeg fikk positiv test, sånn at jeg kan fortsette å tenke på dem som hjernedøde naut som ikke burde fått barn.

:sjenert:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Nei, jeg ser ikke ned på dem.

Jeg forakter dem dypt og inderlig.

:sjokkert:

De som forakter disse menneskene bør jobbe litt med seg selv, mener jeg.

Enig med hunterlady i dette!

Ellers synes jeg røykende gravide er vondt å se på, men tror de fleste sliter med dårlig samvittighet fordi de vet hvor dumt det er. Den dårlige samvittigheten blir ikke mindre når de leser tråder som dette, de føler seg bare enda mer mislykket og får enda mindre tro på at de klarer å slutte.

Tror at mange gravide hadde slutte å røyke dersom de ikke ble innprentet med at det er så stressende å slutte.

Hilsen eks-røyker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg har alltid sett ned på røykende gravide. Har en drøss fordommer mot dem, faktisk. Heldigvis klarte jeg å slutte å røyke tvert jeg fikk positiv test, sånn at jeg kan fortsette å tenke på dem som hjernedøde naut som ikke burde fått barn.

:sjenert:

Jeg slutta med dop på dagen.. Jeg ser likevel ikke ned på de som ikke klarer det.

Snakk om være bedriten. Selv om du er sterkere enn noen andre mennesker, så betyr det slettes ikke at du er bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...