Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som bruker hasj?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. det er ulovlig

2. uansett hvor mye hasjbrukere påstår det motsatte, så blir de merkbart sløvere og endrer personlighet

3. det kommer stadig flere bevis på at det er psykosefremkallende.

Hvorfor skal jeg ønske dette i mitt liv?

Absolutt ikke, og det av samme grunnene som AB her skrev opp. Har sett de som røyker, og JO, det er lett å se...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det brukes som en hyggeting i sjeldne anledninger av en ellers voksen og oppegående person så har jeg ingen problemer med det.

OPPEGÅENDE person? :fnise:

Hadde de vært oppegående hadde de vel ikke røyka hasj i utgangspunktet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye forutinntatte meninger her. Alkohol er lovlig fordi det "er i vår kultur". Pluss at det er mange parter som tjener penger på det og at det dermed blir mer inngrodd i systemet. Det er ikke hensiktsmessig rent økonomisk å gjøre alkohol ulovlig.

Men hadde alkohol vært ukjent før nå, så hadde det aldri blitt lovlig. På grunn av skadene det rent generelt gjør. Også i små mengder, spesielt i sammenligning med hasj i tilsvarende små menger.

Hasj, cannabis og hamp generelt var lovlig og forholdsvis vanlig før i tiden. Faktisk inntil de siste hundre årene. Men av snodige tilfeldigheter førte en Amerikansk politiker nærmest krigføring mot innvadrere og arbeidsplassen de tok. Så de gjorde en rekke tiltak og fant ut at majoriteten av de Meksikanske innvandrerne hadde i sin kultur å røyke hasj. Dermed hadde de en "gyldig grunn" til å arrestere dem. Deretter fulgte kampanjer som "Reefer madness" for å skremme folk til å tro at du blir gal av en joint. Som igjen ville resultere i støtte fra folket til å fortsette krigføringen. Som resultat av dette kom "The war on drugs" som er politisk, økonomisk og strategisk feilslått i utgangspunktet.

Dette er grunnen til at hasj er ulovlig i dag. Ingen annen. De negative aspektene rundt helse er så små at de spiller overhodet ingen rolle i den hele sammenhengen. Som blir som et lite komma i regnskapet.

Det gjelder å se ting fra begge sider. Dra frem diplomaten i deg. :) Jo, det er helt klart negative sider med hasj. Den største "faren" med det et at overdreven bruk gjør deg sløv. End of story, det er helt opplagt. Det gjør at du synes det er helt ok å kjede deg. Og det er IKKE bra, da kan det lett bli sånn at man sitter på ræva og ser på alt som bør gjøres, men ingenting skjer. Er man arbeidsledig så gjør overdrevet hasjbruk alt verre. Da blir livet satt på pause og man kommer ikke videre i livet.

Selv er jeg opplagt en som røyker, noe jeg har gjort i over 10 år. De siste fem årene har jeg faktisk røyket så ofte som hver dag. Men i SMÅ MENGDER, noe som et et ganske viktig clue. Hasj er sløvende over tid. Da snakker vi om timer. Hasjrusen er som oftest borte etter et partre timer, men om man fortsetter å røyke mer etter dette, og mer der igjen så blir man gradvis sløvere. Det er ikke verre enn at det er helt tilbake dagen etter. Men om det fortsetter på samme vis dagen etter, og dagen deretter så blir man fort sløv, mer permanent over en viss tid.

For min del så har jeg funnet en rytme som ikke påvirker verken jobb, hjemmestell og forhold. Jeg røyker små mengder hver dag eller annenhver dag. Da unngår jeg slapphetseffekten.

Men rent politisk, både økonomisk og strategisk er det klart at hasj må fås vekk fra miljøene. Det er DER den reelle skaden ligger, at det et i samme miljø som faktisk farlige stoffer! Hva er logikken i det!? Fint lite. Fordelene med dette er langt større enn å holde det ulovlig.

Og det tok ikke lange tida før jeg skjønte at du faktisk røyker.

Paranoiaen og konspirasjonsteoriene kommer og tar deg allerede....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er sååå imot det, har dere noen gang røyka selv??

Syns ikke folk som aldri har prøvd skal snakke.. Skulle trodd vi brukte heroin med sprøyte og alt. Det er INGEN som kan se det på meg nei. Det er ikke som det står i panna mi. Ser like oppegående ut som resten av dere. Er ikke som jeg går rundt ute når jeg har røyke heller da. Du kan ikke se på meg om jeg røyka dagen før eller ikke. det er bullshitt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sammen med en som røyker. har vert sammen lenge og han røyker hele tiden.

men han har store smerte og plager hele tiden. får ingen hjelp med hverken sykehus eller leger, så han selvmedisinerer seg selv. det er ikke slik han drar på narkofester og røyker seg fjern. men har det til hjemmebruk. han klarer ikke igjennom alle smertene. han er helt normal når han røyker. gjør ingenting mot meg eller de rundt han. og får han ikke den hjelpen han trenger så lar jeg han få lov for han har det så vont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er sååå imot det, har dere noen gang røyka selv??

Syns ikke folk som aldri har prøvd skal snakke.. Skulle trodd vi brukte heroin med sprøyte og alt. Det er INGEN som kan se det på meg nei. Det er ikke som det står i panna mi. Ser like oppegående ut som resten av dere. Er ikke som jeg går rundt ute når jeg har røyke heller da. Du kan ikke se på meg om jeg røyka dagen før eller ikke. det er bullshitt

Hvorfor skal jeg være nødt til å røyke selv for å ta avstand fra det? Skal jeg misbruke barna også da før jeg tar avstand fra pedofili?

Når en har sett hvordan andre blir, så bør en for pokker meg ha lov til å si hva en mener ut fra egne observasjoner fremfor dumme argumenter fra de som bruker det selv. For DET er på ingen måte noen troverdige kilder....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeeh nå er det vel en smule forskjell på å røyke hasj og å misbruke barn eller???

Endret av Carrot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh nå er det vel en smule forskjell på å røyke hasj og å misbruke barn eller???

Likevel så skal en ikke være nødt til å prøve et liv som hasjrøyker før en har en mening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du, TS mener "sammen med" i et kjæresteforhold så er svaret mitt et ubetinget NEI! Har sett så utrolig mye elendighet som resultat av hasjbruk. Så mange liv har blitt ødelagt, og så mange familier har gått helt til grunne. Hasjrøyking var starten på slutten, for å si det slik.

I ungdomstiden var det flere i min vennekrets som begynte å røyke hasj. Kom ikke her og fortell meg at det ikke var mulig å se på dem at de røykte! Mulig at en som røyker selv ikke kan se det, men vi som ikke gjorde det kunne peke dem ut umiddelbart. For noen av dem gikk det skeis allerede etter ganske kort tid, og de havna på kjøret. Noen fant heldigvis ut at her var det bare en ting å gjøre, og det var å slutte. Så var det de som mente de hadde full kontroll da. De røykte såpass lite at de mente at det ikke var noe problem hverken for dem eller for omgivelsene. Men problemer ble det så det holdt! Vi var ganske mange som var på dem for å få dem til å slutte, men de ga f! 4 av mine venner fra den gangen er døde som resultat av narkotikabruk. Det begynte med hasj, og fortsatte med sterkere saker. 2 av dem døde i veldig ung alder (overdose), mens 2 tok den litt tregere veien, og klarte å rasere fryktelig mange liv før de endelig tok kvelden for godt.

Har absolutt nulltoleranse for dette, og fatter ikke at noen kan sette seg til å skrive en forsvarstale for bruk av hasj! Men dere har selvsagt full kontroll på alt............. slik hasjrøykere til enhver tid har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har bedt deg om å prøve et liv som hasjrøyker???! snakk om gjøre om på ord a!! :klaske: Sammenligner du virkelig hasjrøyking med pedofili?? Virkelig????

jeg sier bare ikke snakk om ting du ikke har peiling på.. At du kan se ned på folk fordi de røyker innimellom. Du er ikke noe bedre enn folk som røyker du. Man blir ikke en annen person når man røyker, man er seg selv og er fult klar over hva man sier og gjør til enhver tid. Det er akkurat som du sikkert drikker deg litt brisen på vin til middagen innimellom. Gjør det deg til et dårlig menneske??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du, TS mener "sammen med" i et kjæresteforhold så er svaret mitt et ubetinget NEI! Har sett så utrolig mye elendighet som resultat av hasjbruk. Så mange liv har blitt ødelagt, og så mange familier har gått helt til grunne. Hasjrøyking var starten på slutten, for å si det slik.

I ungdomstiden var det flere i min vennekrets som begynte å røyke hasj. Kom ikke her og fortell meg at det ikke var mulig å se på dem at de røykte! Mulig at en som røyker selv ikke kan se det, men vi som ikke gjorde det kunne peke dem ut umiddelbart. For noen av dem gikk det skeis allerede etter ganske kort tid, og de havna på kjøret. Noen fant heldigvis ut at her var det bare en ting å gjøre, og det var å slutte. Så var det de som mente de hadde full kontroll da. De røykte såpass lite at de mente at det ikke var noe problem hverken for dem eller for omgivelsene. Men problemer ble det så det holdt! Vi var ganske mange som var på dem for å få dem til å slutte, men de ga f! 4 av mine venner fra den gangen er døde som resultat av narkotikabruk. Det begynte med hasj, og fortsatte med sterkere saker. 2 av dem døde i veldig ung alder (overdose), mens 2 tok den litt tregere veien, og klarte å rasere fryktelig mange liv før de endelig tok kvelden for godt.

Har absolutt nulltoleranse for dette, og fatter ikke at noen kan sette seg til å skrive en forsvarstale for bruk av hasj! Men dere har selvsagt full kontroll på alt............. slik hasjrøykere til enhver tid har.

Jah for alle som røyker hasj må begynne på sterkere ting, NOT!! jeg har røyke innimellom i mangeee år, og har aldri aldri prøvd noe sterkere, og kommer aldri til å gjøre det. Jeg jobber på sykehus og INGEN kan se at jeg røyker innimellom. Det er bare piss! Hadde nok ikke jobbet her om det syns for å si det sånn.

Det at lixom alle venna dine døde pga hasjbruk, er det sånn skrekkhistorie du bruker på barna eller? Sitter ingen barn her!! Hørtes lite sannsynlig ut.

Jeg kjenner flere som røyker, til og med advokater, og de er svært oppegående og svært suksessfulle i livet. så ikke kom her å si at alle som røyker ender opp på plata eller ødelegger livet sitt.. du snakker om ting du ikke har peiling på..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne aldri vært sammen med en hasjrøyker. Fordi: det er ulovlig, jeg liker ikke måten mange blir på under hasjrus, det lukter kvalmt og jeg har sett for mange få problemer av det, både psykisk og sosialt.

Også er jeg så lei av at folk (les: hasjrøykere) aldri kan la være å dra opp alkohol og sammenligne virkninger og farer. Faktum er at alkohol er lovlig, og det må vi forholde oss til. Man kan diskutere skadevirkninger og sammenligne i det uendelige, :rope: men det er ikke alkohol vs hasj vi diskuterer her, og det ene gjør ikke det andre noe bedre! :roll:

Endret av Stinkerbell
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har bedt deg om å prøve et liv som hasjrøyker???! snakk om gjøre om på ord a!! :klaske: Sammenligner du virkelig hasjrøyking med pedofili?? Virkelig????

jeg sier bare ikke snakk om ting du ikke har peiling på.. At du kan se ned på folk fordi de røyker innimellom. Du er ikke noe bedre enn folk som røyker du. Man blir ikke en annen person når man røyker, man er seg selv og er fult klar over hva man sier og gjør til enhver tid. Det er akkurat som du sikkert drikker deg litt brisen på vin til middagen innimellom. Gjør det deg til et dårlig menneske??

Ja det mener du som røyker det selv som du sa, og jeg legger egne observasjoner på nært hold til grunn. Jeg har sett (tidligere) venner som røyker, og jeg har sett nær familie som røyker. Så hvis det er noe jeg vet så er det hvordan det fungerer.

Og du sier jo rett ut at folk som ikke har prøvd det selv ikke har greie på hva de snakker om, og heller skulle prøvd det selv først.

Vanskelig for å tenke på hva du sier eller??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Hvis dere i ramme alvor tror at dere kan se på folk at de tar en joint en gang iblant, så lurer jeg på om dere forstår hvor mange dere faktisk ville ha sett det på. Uten å kjenne til noen statistikk på dette, så vil jeg anta at det er ganske mange nordmenn som fint kan ta seg en blås noen ganger i året.

Det er forskjell på bruk og misbruk. Misbruk merker man gjerne lett på personen, men det samme gjør man vel med alkoholmisbruk også?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere i ramme alvor tror at dere kan se på folk at de tar en joint en gang iblant, så lurer jeg på om dere forstår hvor mange dere faktisk ville ha sett det på. Uten å kjenne til noen statistikk på dette, så vil jeg anta at det er ganske mange nordmenn som fint kan ta seg en blås noen ganger i året.

Det er forskjell på bruk og misbruk. Misbruk merker man gjerne lett på personen, men det samme gjør man vel med alkoholmisbruk også?

Erfaringsgrunnlaget er så forskjellig, Cosette.

Jeg går ikke rundt å kikker etter om folk har tatt seg en joint, men sitter jeg på et utested eller er sammen med folk i andre sammenhenger så kan jeg med ganske stor sikkerhet peke ut dem som har tatt seg en joint eller fem. Jeg skal ikke garantere at jeg klarer å peke ut alle, men akkurat det er uinteressant for meg.

Jeg har nulltoleranse okke som!

Ville ikke vurdert i brøkdelen av sekund engang å bli sammen med en person som røyker hasj. Om det så er bare en gang hvert skuddår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du, TS mener "sammen med" i et kjæresteforhold så er svaret mitt et ubetinget NEI! Har sett så utrolig mye elendighet som resultat av hasjbruk. Så mange liv har blitt ødelagt, og så mange familier har gått helt til grunne. Hasjrøyking var starten på slutten, for å si det slik.

I ungdomstiden var det flere i min vennekrets som begynte å røyke hasj. Kom ikke her og fortell meg at det ikke var mulig å se på dem at de røykte! Mulig at en som røyker selv ikke kan se det, men vi som ikke gjorde det kunne peke dem ut umiddelbart. For noen av dem gikk det skeis allerede etter ganske kort tid, og de havna på kjøret. Noen fant heldigvis ut at her var det bare en ting å gjøre, og det var å slutte. Så var det de som mente de hadde full kontroll da. De røykte såpass lite at de mente at det ikke var noe problem hverken for dem eller for omgivelsene. Men problemer ble det så det holdt! Vi var ganske mange som var på dem for å få dem til å slutte, men de ga f! 4 av mine venner fra den gangen er døde som resultat av narkotikabruk. Det begynte med hasj, og fortsatte med sterkere saker. 2 av dem døde i veldig ung alder (overdose), mens 2 tok den litt tregere veien, og klarte å rasere fryktelig mange liv før de endelig tok kvelden for godt.

Har absolutt nulltoleranse for dette, og fatter ikke at noen kan sette seg til å skrive en forsvarstale for bruk av hasj! Men dere har selvsagt full kontroll på alt............. slik hasjrøykere til enhver tid har.

Jeg tror faktisk ikke på et eneste kvekk av det du sier. Det finnes utrolig mange mennesker som påstår at de har erfaringr på dette ommerådet. Ta meg for et eksempel. Jeg røykt cannabis for 8 år siden og vi alle var en gjeng på ca 6-8 personer som igjenn kjente andre gjenger på ca 6-8 personer O.S.V men det var stort sett til helgene kom og vi da møttes på tvers av grupperinger, så kunne vi komme opp i mange hundre personer og så og si alle røykte cannabis. I helgene så var vi på fylla og i ukedagene så røyket vi hasj. Det virket som om alle kjente alle. Heldigvis men ikke helt uforventet så er nesten alle jeg kjenner som røykte cannabis i dag voksne, hardtarbaidebe borger. ikke alle har barn men mange av de har det. Med andre ord, så gjøre de det faktisk svært godt i dag. Jeg vil påstå at minst 95% av oss fikk aldrig de helt store problemene,noen fikk større problemer enn andre.

TENK PÅ DET, det finnes ca 250.000 cannabisrøykere pr dags dato og det finnes ca 12.000 tunge narkomane i Norge. dette tilsvarer nøyaktig 4,8%. Det må jo også nevnes at mange narkomane i dag sier selv at de aldrig prøvde hasj, men at de ble først avhengig av f.eks statsdop som sobril,valium,somadril,morfin o.s.v. Så jeg er overbevist at antallet cannabis brukere\misbrukere som går vidre til tyngere stoffer ligger på et sted på rundt 3%. Disse tallene vil du ha store problemer med å forklare. Dette betyr at min personlige erfaring stemmer langt bedre overens med virkeligheten enn dine personlige erfaringer. Og at jeg nettop har bevist at du lyger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke på et eneste kvekk av det du sier. Det finnes utrolig mange mennesker som påstår at de har erfaringr på dette ommerådet. Ta meg for et eksempel. Jeg røykt cannabis for 8 år siden og vi alle var en gjeng på ca 6-8 personer som igjenn kjente andre gjenger på ca 6-8 personer O.S.V men det var stort sett til helgene kom og vi da møttes på tvers av grupperinger, så kunne vi komme opp i mange hundre personer og så og si alle røykte cannabis. I helgene så var vi på fylla og i ukedagene så røyket vi hasj. Det virket som om alle kjente alle. Heldigvis men ikke helt uforventet så er nesten alle jeg kjenner som røykte cannabis i dag voksne, hardtarbaidebe borger. ikke alle har barn men mange av de har det. Med andre ord, så gjøre de det faktisk svært godt i dag. Jeg vil påstå at minst 95% av oss fikk aldrig de helt store problemene,noen fikk større problemer enn andre.

TENK PÅ DET, det finnes ca 250.000 cannabisrøykere pr dags dato og det finnes ca 12.000 tunge narkomane i Norge. dette tilsvarer nøyaktig 4,8%. Det må jo også nevnes at mange narkomane i dag sier selv at de aldrig prøvde hasj, men at de ble først avhengig av f.eks statsdop som sobril,valium,somadril,morfin o.s.v. Så jeg er overbevist at antallet cannabis brukere\misbrukere som går vidre til tyngere stoffer ligger på et sted på rundt 3%. Disse tallene vil du ha store problemer med å forklare. Dette betyr at min personlige erfaring stemmer langt bedre overens med virkeligheten enn dine personlige erfaringer. Og at jeg nettop har bevist at du lyger.

Jøss da! Det var jo voldsomt til påstand!

Hvis du skulle vært med på det jeg fortalte om så måtte du ha bevegd deg tilbake til begynnelsen av 1970 tallet, og vært ungdom på den tiden. DET var jeg, og opplevelsene er høyst reelle. Den siste av de jeg omtalte i innlegget mitt døde for 2 år siden i en trafikkulykke. I narkorus i en alder av 54 år. Tok like godt med seg en dansk familie på 4 over floden. Så statistikken din får du bruke til hva du vil, men den kan aldri motbevise realiteter. Slik er det bare.

Om du tror på dette eller ikke spiller for så vidt ingen rolle. Virkeligheten ble hard nok for de som ble rammet uansett, og er årsaken til at jeg er totalt kompromissløs når det gjelder røyking av hasj.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at de hasjrøykende forsvarerne her i denne tråden bare underbygger mitt rungende "Nei, jeg ville aldri vært sammen med en som røyker hasj, uansett om det bare er en sjelden gang i blant!".

At dere som røyker synes det er greit, at dere som røyker synes vi som ikke vil ha kjærster som røyker er tåpelige etc, WHO FUCKING CARES??

Er dere interessert i å bli kjærestene våre? Og hvis ikke, hvorfor bable i lange baner om hvor tåpelige vi er som sier vi ikke vil ha kjærste som røyker?

Dere beviser bare det noen av oss har av erfaringer, at mennesker som røyker, har noen reaksjonsmønstere (spesielt i forhold til nettop hasjen) som vi ikke ønsker som endel av livet vårt.

Ja, det er helt sikkert mange som røyker som jeg ikke vet om, om de hadde begynt å diskutere på hvor uvitende jeg var fordi jeg sa jeg ikke vil ha en kjærste som røyket, så hadde de skuffet meg stort for å være ærlig!

Jeg har aldri sagt at jeg har problemer med at andre røyker, jeg har bare sagt at jeg ikke vil ha en kjæreste som røyker.

Jeg HAR hatt både kjærester og venner som røyker, jeg har erfaringer med hasjbruk som gjør at JEG ikke ønsker det i min hverdag og rundt mine evt barn. Det betyr ikke at dere velger feil, bare at dere er feil for meg pga deres valg på det området.

Nå er jeg supersær og da, jeg vil heller ikke ha en som røyker vanlige sigaretter, eller en som bruker alkohol "vanlig moderat"..... en som drikker alkohol hver helg eller engang annenhver helg, blir en feil match for meg, grunnet mine erfaringer rett og slett.

Nei, for meg er det en dealbreaker fordi:

1. det er ulovlig

2. uansett hvor mye hasjbrukere påstår det motsatte, så blir de merkbart sløvere og endrer personlighet

3. det kommer stadig flere bevis på at det er psykosefremkallende.

Hvorfor skal jeg ønske dette i mitt liv?

Helg enig.

Nei.

Fordi:

Jeg er veldig imot alle former for narkotika. Det spiller ingen rolle for meg om forskkning sier det er mindre farlig enn alkohol eller whatnot. Det er forbudt, det er narkotiksk stoff. Det er å krysse en grense jeg ikke vil krysse - og ikke at partneren min skal det heller.

Og jeg har hatt venner som brukte det i starten av tjueåra. Hun ene ble agressiv og bitchy av det, mens hun andre ble lat og giddalaus. Jeg føler det forsterker folks dårlige sider.

Signerer her og jeg.

alkohol er lovlig, hjemmebrenning er ikke - jeg ville ikke rotet meg borti noen som drev med hjemmebrenning heller....

Nemlig, det er også noe jeg kan signere, til tross for at jeg har venner og venninner som driver med hjemmebrenning, ville jeg ikke hatt en som gjorde det selv.

Dere som er sååå imot det, har dere noen gang røyka selv??

Syns ikke folk som aldri har prøvd skal snakke.. Skulle trodd vi brukte heroin med sprøyte og alt. Det er INGEN som kan se det på meg nei. Det er ikke som det står i panna mi. Ser like oppegående ut som resten av dere. Er ikke som jeg går rundt ute når jeg har røyke heller da. Du kan ikke se på meg om jeg røyka dagen før eller ikke. det er bullshitt

Ja jeg har tatt noen trekk, men det spiller ingen rolle.

Jeg har ikke prøvd noe annen narkotika en noen trekk hasj, likevel vet jeg at jeg ikke ville hatt en kjæreste som brukte det.

Jeg har ikke prøvd partydop, men kan likevel love deg med hånden på hjertet at jeg aldri ville hatt en kjæreste som brukte det. Det kan jeg LETT si uten å ha prøvd det.

Jeg kan kanskje ikke se det, men jeg kan lukte det om du har røyka den dagen, og som kjæreste ville du da vært uaktuell.

Man blir ikke en annen person når man røyker, man er seg selv og er fult klar over hva man sier og gjør til enhver tid. Det er akkurat som du sikkert drikker deg litt brisen på vin til middagen innimellom. Gjør det deg til et dårlig menneske??

Det er ikke snakk om å være ett dårligere menneske, det er snakk om å ta valg i livet som noen av oss ikke vil ha med i våre liv.

Og ja, man endrer på hverdagspersonligheten sin når man blir brisen (og nei, jeg gjør ikke det, har drukket og vært dritings plenty, liker det ikke lenger og liker ikke endringen engang når jeg blir brisen og ikke lenger har den bevisstheten jeg har når jeg ikke har noe i meg som påvirker hvem jeg ER), på lik linje med at mange endrer seg fra hverdagspersonligheten når de røyker.

Det gjør dem ikke til et dårligere menneske, men det gjør dem til mennesker som ikke passer sammen med meg som partner i mitt liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det tok ikke lange tida før jeg skjønte at du faktisk røyker.

Paranoiaen og konspirasjonsteoriene kommer og tar deg allerede....

Likevel klarte du ikke å lese hele innlegget?? Greit, mange som røyker får et forhelliget forhold til det og forsvarer det til satan tar dem. Derfor prøvde jeg å holde en objektiv side. Noe du tydeligvis ikke klarte å se. Det er typisk at jeg lager et godt formulert innlegg som viser saken fra begge sider. Og såsi alltid kommer det et motinnlegg som har liten substans..

Konspirasjonsteorier? Det er ikke så mange av dem i denne debatten egentlig. Det jeg nevnte i mitt innlegg angående Amerikanske myndigheter, Reefer madness og meksikanere er faktisk svært godt dokumentert og er ren fakta. Det tar deg ikke lang tid å finne informasjon om det.

Paranoia ja, dette er også et godt poeng. Hasj inneholder THC som kjent påvirker et område i hjernen som øker sjansene for paranoia. Men faktisk så viser det seg at naturlig cannabis egentlig skal inneholde et balansert forhold mellom THC og CBD. CBD, også kalt cannabinoider er faktisk direkte ANTIPSYKOTISK. Med andre ord regulerer det effekten til THCen. Men problemet er at CBD gir ingen rus, derfor er det heller ingen økonomisk vinning i det for langerne. Resultatet er genmanipulert cannabis som inneholder altfor store mengder THC som igjen øker sjansene for psykiske problemer. Det ironiske er at ettersom hasj er ulovlig så er det langerne som styrer hva som selges. Og resultatet er hasj som selges på gata som er direkte ustabil.

Er dette så lurt da? Når så mange røyker hasj her i verden? Hadde det ikke vært bedre om det hadde vært mulig å kontrollere innholdet? Greit, det beste hadde vært om ingen hadde røyket hasj. Men det kommer aldri til å skje uansett. Det er en tapt kamp i utgangspunktet. Derfor er det logiske alternativet at staten regulerer og kontrollerer både forbruk og innhold. I tillegg til at man da får separert markedet så færre mennesker havner i et miljø hvor farlige stoffer eksisterer. I tillegg til at staten hadde tjent enorme summer på både salg, skatt og besparelse av Politiets budsjett.

Dersom du klarer å rive deg løs fra dine forutinntatte meninger og forsøker å se saken objektivt, politisk og rasjonelt hadde du sett poenget mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...