Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som bruker hasj?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne du vært sammen med en som bruker hasj? Jeg tenker på voksne mennesker som bruker hasj, altså ikke tenåringer.

Hvorfor er det eventuelt greit?

Hvis ikke, hvilke problemer ser du for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for meg er det en dealbreaker fordi:

1. det er ulovlig

2. uansett hvor mye hasjbrukere påstår det motsatte, så blir de merkbart sløvere og endrer personlighet

3. det kommer stadig flere bevis på at det er psykosefremkallende.

Hvorfor skal jeg ønske dette i mitt liv?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med bruker. Jeg ville ikke inngått et forhold med en som røkyer flere jointer om dagen. Derimot kunne jeg fint blitt sammen med en som tok seg en joint på fest eller en gang i blant.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Kunne du vært sammen med en som bruker hasj? Jeg tenker på voksne mennesker som bruker hasj, altså ikke tenåringer.

Hvorfor er det eventuelt greit?

Hvis ikke, hvilke problemer ser du for deg?

Om det brukes som en hyggeting i sjeldne anledninger av en ellers voksen og oppegående person så har jeg ingen problemer med det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med bruker. Jeg ville ikke inngått et forhold med en som røkyer flere jointer om dagen. Derimot kunne jeg fint blitt sammen med en som tok seg en joint på fest eller en gang i blant.

signerer den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min brukte det, da jeg fant det ut gjorde jeg det slutt. dette av samme grunner som AnonymBruker over her. men også fordi jeg så alt så mye klarere etter jeg visste han brukte det. sånn som alle agresjonsutbruddene hans, blodsprengte øyne(som han påsto var allergi) og alle gangene han skulle på "gutteturer". det er en grunn for at det er ulovlig. og uansett hvor mye han holder deg ute av det, KAN det være at han glemmer noe stuff i leiligheten din eller låner jakken din og glemmer noe, what so ever. da er det plutselig DU som er skurken om politiet plutselig skulle dukke opp på døren. ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Fordi:

Jeg er veldig imot alle former for narkotika. Det spiller ingen rolle for meg om forskkning sier det er mindre farlig enn alkohol eller whatnot. Det er forbudt, det er narkotiksk stoff. Det er å krysse en grense jeg ikke vil krysse - og ikke at partneren min skal det heller.

Og jeg har hatt venner som brukte det i starten av tjueåra. Hun ene ble agressiv og bitchy av det, mens hun andre ble lat og giddalaus. Jeg føler det forsterker folks dårlige sider.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there done that.

Føler vel egentlig ikke for det igjen nei. men det er nok fordi eksen min røyka ganske mye. jeg har ingenting imot å bli sammen med en som tar seg en joint på fest el lignende, men når alt dreier seg om å røyke, da melder jeg meg ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for meg er det en dealbreaker fordi:

1. det er ulovlig

2. uansett hvor mye hasjbrukere påstår det motsatte, så blir de merkbart sløvere og endrer personlighet

3. det kommer stadig flere bevis på at det er psykosefremkallende.

Hvorfor skal jeg ønske dette i mitt liv?

Signerer denne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Hvorfor er det eventuelt greit?

Hvis ikke, hvilke problemer ser du for deg?

Ja det er greit, dersom bruken er moderat.

Det vil si at han ikke skal være avhengig av å røyke dette hver dag, hele tiden og han skal ikke bruke det når han jobber eller kjører bil.

Jeg røyker selv hasj innimellom for smerter. Prøver å ikke gjøre det fordi det er ulovlig, men dessverre så hjelper ikke medisiner godt nok. Jeg røyker aldri dersom jeg må kjøre bil, sitte barnevakt eller noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for meg er det en dealbreaker fordi:

1. det er ulovlig

2. uansett hvor mye hasjbrukere påstår det motsatte, så blir de merkbart sløvere og endrer personlighet

3. det kommer stadig flere bevis på at det er psykosefremkallende.

Enig!

Dessuten ser jeg ned på folk som røyker hasj. Spesielt de som skal misjonere om hvor ufarlig det er hele tiden.

Vil ikke ha en fyr som bruker noen form for narkotika, røyker (snus er godkjent under tvil) eller drikke mye/ofte alkohol.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det brukes som en hyggeting i sjeldne anledninger av en ellers voksen og oppegående person så har jeg ingen problemer med det.

Voksne oppegående personer holder ikke på med slikt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye forutinntatte meninger her. Alkohol er lovlig fordi det "er i vår kultur". Pluss at det er mange parter som tjener penger på det og at det dermed blir mer inngrodd i systemet. Det er ikke hensiktsmessig rent økonomisk å gjøre alkohol ulovlig.

Men hadde alkohol vært ukjent før nå, så hadde det aldri blitt lovlig. På grunn av skadene det rent generelt gjør. Også i små mengder, spesielt i sammenligning med hasj i tilsvarende små menger.

Hasj, cannabis og hamp generelt var lovlig og forholdsvis vanlig før i tiden. Faktisk inntil de siste hundre årene. Men av snodige tilfeldigheter førte en Amerikansk politiker nærmest krigføring mot innvadrere og arbeidsplassen de tok. Så de gjorde en rekke tiltak og fant ut at majoriteten av de Meksikanske innvandrerne hadde i sin kultur å røyke hasj. Dermed hadde de en "gyldig grunn" til å arrestere dem. Deretter fulgte kampanjer som "Reefer madness" for å skremme folk til å tro at du blir gal av en joint. Som igjen ville resultere i støtte fra folket til å fortsette krigføringen. Som resultat av dette kom "The war on drugs" som er politisk, økonomisk og strategisk feilslått i utgangspunktet.

Dette er grunnen til at hasj er ulovlig i dag. Ingen annen. De negative aspektene rundt helse er så små at de spiller overhodet ingen rolle i den hele sammenhengen. Som blir som et lite komma i regnskapet.

Det gjelder å se ting fra begge sider. Dra frem diplomaten i deg. :) Jo, det er helt klart negative sider med hasj. Den største "faren" med det et at overdreven bruk gjør deg sløv. End of story, det er helt opplagt. Det gjør at du synes det er helt ok å kjede deg. Og det er IKKE bra, da kan det lett bli sånn at man sitter på ræva og ser på alt som bør gjøres, men ingenting skjer. Er man arbeidsledig så gjør overdrevet hasjbruk alt verre. Da blir livet satt på pause og man kommer ikke videre i livet.

Selv er jeg opplagt en som røyker, noe jeg har gjort i over 10 år. De siste fem årene har jeg faktisk røyket så ofte som hver dag. Men i SMÅ MENGDER, noe som et et ganske viktig clue. Hasj er sløvende over tid. Da snakker vi om timer. Hasjrusen er som oftest borte etter et partre timer, men om man fortsetter å røyke mer etter dette, og mer der igjen så blir man gradvis sløvere. Det er ikke verre enn at det er helt tilbake dagen etter. Men om det fortsetter på samme vis dagen etter, og dagen deretter så blir man fort sløv, mer permanent over en viss tid.

For min del så har jeg funnet en rytme som ikke påvirker verken jobb, hjemmestell og forhold. Jeg røyker små mengder hver dag eller annenhver dag. Da unngår jeg slapphetseffekten.

Men rent politisk, både økonomisk og strategisk er det klart at hasj må fås vekk fra miljøene. Det er DER den reelle skaden ligger, at det et i samme miljø som faktisk farlige stoffer! Hva er logikken i det!? Fint lite. Fordelene med dette er langt større enn å holde det ulovlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det skulle vært en gang innimellom på fester, hadde jeg ikke hatt noe problemer med det. Nettopp fordi jeg føler det ikke hadde blitt noe større forskjell enn om man festrøyker (se bort ifra at det er ulovlig). Men flere ganger om dagen: NEI! Som noen nevner over fordi det endrer personligheten veldig mye, og man vil jo gjerne være sammen med den ekte personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg hadde ikke hatt noe i mot om det var røyking innimellom. Men hver dag hadde jeg ikke likt. Jeg røyker innimellom selv, jeg og venninne mine kan kose oss med en joint. Kan røyke en dag om jeg kjeder meg og se på film.. Men er ikke misbruker fordet, og ingen som merker på meg at jeg røyker innimellom. Ser ikke ut som en narkis og er ikke sløvere enn noen andre.. Har ikke noe imot hasj. Syns egentlig det skulle vært lovlig.. Man blir verre av å drikke enn å ta seg en joint. Du har full kontroll over hva du driver med.. Og det ødelegger ikke nyrene dine som alkohol gjør!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alkohol er lovlig, hjemmebrenning er ikke - jeg ville ikke rotet meg borti noen som drev med hjemmebrenning heller....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...