Gå til innhold

Noen gamle serier du savner som du vil se igjen ?


Summerprincess

Anbefalte innlegg

Jeg er så dårlig på å huske titler...

Hva het serien eller kortfilmen der "This one" med Beatles/McCartney ble spilt? Den der gutten tægger stort hjerte og portrett på en vegg...!?

Og hva het den der to tenåringer ble spleiset sammen i liksom-kulisser fra en klassisk film (tatt av vinden eller casablanca??). Han hadde gul eller hvit dress på! :ler:

Ja, de ja, husker de godt, men ikke hva de heter. tror den med Paul McCartney var mer som en "musikkvideo" og den andre du nevner var en sånn kortfilm. De hadde vært kule å sett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forelska 87? Hvilken var nå det...? :roll:

Og Kysset...??

Jeg er så dårlig på å huske titler...

Hva het serien eller kortfilmen der "This one" med Beatles/McCartney ble spilt? Den der gutten tægger stort hjerte og portrett på en vegg...!?

Og hva het den der to tenåringer ble spleiset sammen i liksom-kulisser fra en klassisk film (tatt av vinden eller casablanca??). Han hadde gul eller hvit dress på! :ler:

Skulle gjerne sett Drømmen om Narnia, men er for lat til å stå opp til kl 8 i romjula... (for de sender den, gjør de ikke...?)

Og JA, Tropical Heat var moro! Var forelska i mannen... :oops:

Ps I love you Husker dere den serien ? Den handlet om en mann og en dame som var partnere. De skulle løse drapsgåter og slikt tror jeg. Og hele tiden var det en undertone av følelser mellom dem. Noen som husker den serien? :)

Forelska 87 handler om en gjeng med tenåringer. Husker ikke hvor gamle de var. Mulig de gikk på ungdomskolen. I serien ser man at de forelsker seg i hverandre og etter hvert blir et par. Er en del forelsklser i filmen ja. Første episonde handler om at en som heter Morten kjører på en pen jente som heter Stine. Og hun har pyntet seg og skal på en fest. Så lander hun i grøfta med han og blir illsint. Så da hun kommer på festen ser hun Morten snakker med kameratene sine om hva som hendte. De ler av ham og det ser Stine fra vinduet. Så da hun møter ham igjen senere bokser hun ham ned. For hun begynner på boksing eller kikboksing sammen med Marianne som er søstern til Morten.

Etterhvert får de skværet opp og de blir etterhvert sammen. Alle er en stor vennegjeng. Anders som er kameraten til Morten er forelska i Marianne og vi ser han blir forelska i henne og muligens kysser de tror jeg (husker ikke) når han hjelper henne med oppvasken. Neste par er Annette og Ole.

Hun Annette er ganske prektig og sjenert. Og det samme er Ole. De er også forelsket i hverandre, men sakte men sikkert blir de også et par. Samme med et annet par. Hun ene er asiat. Bor i Lillestrøm. Han heter Mattis tror jeg og hun Joyce. Men vi ser at når de er på vei hjem fra noe, kommer en truende gutt og stopper de på veien. Da prøver de å løpe. For like før så holdt hun på en porselen hest mens hun går rundt i gata. Og så ser hun at noen er etter henne. Det ender med at hun blir påkjørt tror jeg og den fine hesten knuses. Den siste episoden handler om da de skal feire nyttårsaften. Da er alle blitt kjærster utenom Wenche. Hun var avstandsforelsket i en gutt fra klassen som het Geir. Hun bar klassebildet i lommeboka si og hadde brettet det sammen slik at de sto ved siden av hverander. Vennene får tak i Geir og han har følelser for henne også. Men nå vil de overraske Wencke og skaffer henne en Tornerose kjole og hun skal legge seg ned og lukke øynene. Så kommer Geir fram og kysser henne. Så blir de sammen og koser seg videre med risengrynsgrøt, mener jeg å huske. Siste episode ender med at de alle står ute og ser på rakketene sammen og gleder seg til å møte det nye året sammen.

Rart hva jeg husker. Har ikke sett den siden den ble sendt første gang.

Likte så godt den serien. Husker den ene episoden når Annette prøver å få kontakt med Ole på en fest hvor alle er samlet. De skal spise pizza og når alle har forsynt seg spør de om hun vil ha. Da svarer hun at hun ikke liker pizza. Alle svare i kor, "liker du ikke pizza" med måpende øyne..

Hehe.. Skulle gjerne sett den serien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysset handler om ei jente som er ukysset. Hun som spiller hovedrollen spiller også søstern til Frida. Storesøstern. Husker ikke hva denne skuespilern heter. Frida er jo Maria Kvalheim.

Men kysset handler om at ei jente er forelsket i en gutt. Og de får kontakt og henger en del sammen på fritiden. Mulig han prøver å kysse henne noen ganger men hun tørr ikke. Og gutten blir litt oppgitt og når de skal ha avslutning på skolen så ser hun at han viser oppmerksomhet til en annen jente. Virker som hun er forelska i denne gutten. Kan de være fjortiser da. Men hvertfall ender det med at det er hun som tar iniativ til å kysse han på avslutningen. Mener å huske spenningen og følelsene de hadde :)

Noen andre som husker Kysset? Korriger meg om jeg husker feil.

Mulig de jentene går med noe på hodet. Enten en krans eller lucia glitter rundt hodet. Nei det var en krans tror jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg og sett nye episoder på pizza gjengen. lell om det er litt vanskelig da, for det er jo ingen... pluss hart break high da, det var også en bra serie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til!

Savner "Father Ted" som ble vist på Metropol (?) eller en eller annen kanal (nrk2 ?)

Om den irske katolske presten og hans husstand / kolleger på en forblåst liten øy.

Den er herrrrlig morsom :D

( vet det ikke er såå lenge siden den gikk men... )

ÅH den var morsom!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forelska 87? Hvilken var nå det...? :roll:

Og Kysset...??

Forelska 87 var så vidt jeg husker en serie om ungdom og forelskelse. Den gikk på Smørøyet eller noe sånt, og jeg husker jeg synes det var veldig spennende å se på.

Kysset var en serie også om forelskelse. Husker ikke konkret historien, men husker det sluttet med at det var Lucia-tog og hun som var Lucia + ei annen var forelsket i den samme gutten, og det endte opp med at hun som ikke var Lucia kysset denne gutten... :ler:

Jeg er så dårlig på å huske titler...

Hva het serien eller kortfilmen der "This one" med Beatles/McCartney ble spilt? Den der gutten tægger stort hjerte og portrett på en vegg...!?

Å, husker det var noe sånt jeg også, men husker desverre ikke noe mer.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første episonde handler om at en som heter Morten kjører på en pen jente som heter Stine. Og hun har pyntet seg og skal på en fest. Så lander hun i grøfta med han og blir illsint.

Jepp!! :ler: Kan bare tenke meg hvor fin hun var; pyntet i beste 80-tallsstil! Kanskje leggvarmere og stenvaska dongeriskjørt?? :ler:

Hun bar klassebildet i lommeboka si og hadde brettet det sammen slik at de sto ved siden av hverander. Vennene får tak i Geir og han har følelser for henne også. Men nå vil de overraske Wencke og skaffer henne en Tornerose kjole og hun skal legge seg ned og lukke øynene. Så kommer Geir fram og kysser henne.

Jepp!! Det med bildet husker jeg kjempegodt!

Tror til og med jeg prøvde no lignende selv... :oops:

Tungekysset husker jeg også nå... Hun som tapte til slutt var frøken Populær! :ler:

Tusen takk for påminnelsen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fuglehue

Alana, hun fra år 3000 med det fine pannebåndet og armbåndet. Vi pleide å lage armbåndet av doruller og falske diamanter før hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker kysset (var så enkelt før når alle så på samme kanal og eneste begrensninga nå i ettertid er alder..). Jeg så også Blindpassasjeren, men det kan ikke ha vært på slutten av syttitallet for da kan jeg ikke tenke meg jeg fikk se den.. Må ha vært første halvdel av 80s.

Mine ønskerepriser er:

1: Det var en gang et menneske (delt førsteplass)

3: Kroppen med Trond Viggo

4: Alt av Astrid Lindgren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Beverly hills 90210.. Mne den har begynt ijen på tv3, så jeg stiller videoen hver morgen før jeg skal på jobb, men forteller ingen at jeg ser det.. :briller:

Litt flaut.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang tungekysset: var det ikke om å gjøre å bli vårprinsesse, eller et eller annet. mente at de har blomsterkrans i håret, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ang tungekysset: var det ikke om å gjøre å bli vårprinsesse' date=' eller et eller annet. mente at de har blomsterkrans i håret, jeg.[/quote']

JA! Når du sier det... Tenkte først på Lucia jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker Majka' date=' jenta fra verdensrommet? Den var jeg elt fascinert av. Det så så gøy ut å kunne fly![/quote']

Gjettom a'!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...