Gå til innhold

er jeg gravid ? negativ og positive tester


ilsen

Anbefalte innlegg

Hvis du kunne forklart litt bedre akkurat hva du lurer på skulle jeg gjerne ha hjulpet deg. Jeg kan ikke si at jeg forstår så mye hverken av det første eller det andre innlegget ditt.

Rett og slett så har jeg en haug av symptomer og likevel har jeg både negative og positive tester der jeg ikke klarer å forstå om jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En graviditetstest er jo aldri falsk positiv- har du tatt tester som er positive, er du vel gravid.

Er man gravid og skiller ut "gravid-hormonet" HCG, vil dette slå ut på en test.

Du kan vel gå til legen og ta en blodprøve, da får du sikkert svar.

Det stemmer ikke.. Jeg tok selv gravidtest for en stund siden som viste positivt, men det var ingenting. Rett og slett feil utslag på testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tolker innleggene hennes som om at hun lurer på hvordan hun skal tolke testene da hun har fått både negative og positive tester.

mitt svar:

vent 2 dager og ta ny Clear blue test som viser med tekst om du er gravid eller ikke. er den negativ etter 2 dager er du sannsynligvis ikke gravid.

er du da fremdeles i tvil kan du ta deg en tur til legen :)

lykke til! :)

Jeg tenkte særlig på innlegget som ble skrevet 16.04, startinnlegget har hun fått en rekke svar på. Men det du skriver er helt riktig, og det beste hun kan gjøre akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke.. Jeg tok selv gravidtest for en stund siden som viste positivt, men det var ingenting. Rett og slett feil utslag på testen.

Jo, det stemmer. En graviditetstest kan aldri være falsk positiv, det er en myte.

En positiv test som viser seg å være "ingenting" er en av følgende;

- En kjemisk graviditet. Det vil si et egg som nesten fester seg, og som derfor fører til en stigning i HCG nivå, men som ikke klarer å utvikle seg videre. Enkelte mener at dette skjer med bortimot 50% av alle svangerskap, og dette er mye av grunnen til at man ikke skal teste før IKM. Mensen vil da komme til vanlig tid.

- En tidlig spontanabort. Egget fester seg, og starter delingen, men utviklingen stoppre på et veldig tidlig stadium.

- Det du trur er et positivt resultat er en skyggestrek. Den har da ikke har farge. Dette kan skyldes feil bruk eller defekt ved testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i litt samme situasjon som deg, TS. Dvs, har kun fått veldig svake streker (men absolutt streker). Så jeg prøvde en CB digital, som skal være den minst sensitive. Mistenker at jeg var gravid men at noe har gått galt. CB digital sa gravid 1-2 uker, men jeg er over 4 uker på vei hvis jeg er gravid, altså burde den vel si 2-3 uker (siden den regner fra "inseminasjonsdag").

Skal prøve igjen, med en strektest, om noen få dager. Synes det er greiere med strekene, om streken er kjempeskarp og tydelig, har man vel mye HCG, mens om den er mer utydelig enn sist, er det vel mindre HCG. Føler at man får nyansert det litt mer enn med digitaltester.

Legen min vil uansett ikke gjøre noe så tidlig (da jeg kontaktet ham pga en begynnende abort i uke 10 sist, sa han klart og tydelig at han ikke gjorde noe med gravide før tidligst i uke 12, og det var ikke noen vits å komme dit når han ikke kunne hjelpe likevel). Derfor bruker jeg en formue på hjemmetester, for å få klarhet i dette og fo i sjela. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En graviditetstest er jo aldri falsk positiv- har du tatt tester som er positive, er du vel gravid.

Ikke nødvendigvis sant; Jeg fikk faktisk falsk positiv sist gang. Men dette er heldigvis skjeldent og skal jo selvsagt ikke skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei resultatet er at jeg er gravid :)) takker alle dere som svarte meg, jeg tenkte å dele med dere som lurte på resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...