LovelyMonroe Skrevet 17. april 2012 #881 Del Skrevet 17. april 2012 Næh, jeg syns tittelen er bra, fem kilo til jul høres ut som en grei plan, for jeg går opp og ned de samme kiloene hele tida! :gjeiper: Så hvis jeg går fra 61 til 62 til 61 til 62, så tar det jo bare 5 opp- og nedturer før jeg har gått ned samme kiloen fem ganger. Får sikkert til det til jul! :gjeiper: Ja, neste uke blir bedre, Monroe! Lo godt når jeg leste den der! men vet du... jeg og er sånn!!! tror vi er ganske like jeg! haha... jeg veier meg jo ikke nå, men jeg seeeer at jeg går ned, så opp, så ned, så opp.. men heldigvis bare en kilo fra eller til, så kanskje det er her kroppen mener vi skal være? Kjipt, siden vi ikke er enige med dem!!! Da jeg veide meg og gikk jeg opp og ned 1 kilo hele tiden, hehe! Den er grei, ingen tittelendring! Håper du føler deg bedre nå, Monroe! I dag var det kickboxing igjen, det kjenner jeg i beina allerede! Men var artig, da! :-) Starta med spark, og det er alltid ekstra slitsomt. Glad jeg har med meg innhalator!! Fint å være tilbake igjen, nå har det vært to uker uten kickboxing pga påsken. Selv om jeg er sliten er jeg ikke helt ødelagt. Så da går det nok rette veien. Men er spent på om det blir Jillian eller jogging denne uka. Vi får se hvordan formen er de neste dagene! jeg føler meg litt bedre, så jeg håper det varer! Er så utrolig varierendes..! Synes det er bra du står på selvom du er sliten, det gjelder ofte bare å liksom komme inn igjen, og når man først har starta, så går det ofte av seg selv! Åh, gleder meg til jeg flytter, er så mye mer gruppetimer på det senteret, bl.a boksing!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 17. april 2012 #882 Del Skrevet 17. april 2012 I dag har jeg ikke fått trent, jeg var for sliten. Men det ble en bra økt i går heldigvis, og vekta begynner heldigvis å normalisere seg etter uka som ble dårlig både mat- og treningsmessig. Så det føles ikke så ille. Det skjer en del om dagen, og det er spennende, selv om jeg blir sliten av stress. Spiller forsåvidt ingen rolle hva det er, poenget er at jeg klarer å stresse av det meste, og stress gjør meg syk... Så jeg må klare å slappe av og sitte på rumpa for å kunne trene, men å sitte på rumpa er så kjeedelig, og da gjør jeg masse, og så blir jeg syk. Kjedelig catch 22 det der. Men men. Jeg håper jeg klarer hvert fall en treningsøkt til denne uka, i tillegg til å være flink med maten. jeg synes du er så fornuftid dragonfly! det er aaaaalt for mange som glemmer å lytte til kroppen sin, og vi vil jo spille på lag med den, ikke mot den! Det der med å stresse som du forklarer, er jeg helt enig i, og det er veldig slitsom når det er sånn. Men har du prøvd å sette av 20 minutter eller noe til å bare slappe helt av, ha på noe deilig musikk(typisk meditasjonsmusikk,fins app på iphone), og bare fokusere på å puste og å slappe av? Minner vel om yoga. Jeg lærte meg en del slike øvelser da jeg gikk til psykolog for en del år siden, noe jeg ikke gjør lenger. Jeg lærte meg de allerede i en alder av 11, så de har kommet godt med! Det er viktig og ta et pust i bakken innimellom, selvom man liksom ikke har tid til det - men det har man, handler om planlegging! Og at økten igår var bra, er mer enn nok!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 18. april 2012 #883 Del Skrevet 18. april 2012 Begynte på "Ripped in 30" - første dag av Week one i dag! Det gikk veldig bra, og jeg klarte å gjøre alle øvelsene som hun som gjør dem vanskeligst. (Feks rette push ups!) Prøver kanskje i morra også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 21. april 2012 #884 Del Skrevet 21. april 2012 Monroe -takk for forslaget, men avslapning er noe jeg aldri har klart, derav utbrentheten. Jeg har blitt tipset om yoga mange ganger, men jeg klarer det bare ikke. Heldigvis klarer jeg autogen trening, som er noe lignende. hvordan går det med deg om dagen? Så bra at du har begynt på nytt program, Rainbow! skal du trene mest det framover? Min uke har vært ganske bra, det ble trening på man, ons og fredag. Mandagsøkta var hard, på onsdag jogga jeg en couch-to-5k-økt (ti + ti min jogg) og fredag ble en roligere økt, men j ble da støl. tenkte å prøve å få inn en joggeøkt i løpet av helga, men i dag er det SPISEDAG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 25. april 2012 #885 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg er så stø-hø-høøøl! Ble en bra økt på mandag, mest overkropp og rygg, og så jogga/gikk jeg i går, 8 km med ganske mye jogg. I dag blir det nok hvile. Jeg er litt snurt på vekta, for den var ganske bra på fredag, men etter helga har jeg gått opp igjen Håper det blir noen hundre gram ned til fredag, altså. Men jeg har hvert fall orka å trene to ganger denne uka, og det er bare onsdag enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 26. april 2012 #886 Del Skrevet 26. april 2012 Oj, det hørtes vondt ut!! Å være støl er så slitsomt, plutselig blir det tungt å ta på seg skoa! Tenkte å trene mest "Ripped" framover, ja. Siden sist jeg skrev har jeg gjort det tre ganger til, én denne uka og to forrige (så forrige uke var det faktisk tre på rad), så da er jeg over halvveis i Week 1 allerede. Gjør det ikke HVER dag. Må ha noen hviledager, og har jo kickboxinga også. Den hadde forøvrig en helt vill styrkedel denne uka, så er ganske støl selv! Må få jogga også, hvis jeg skal klare Iform-løpet i juni. Men det er særs lite fristende å løpe ute når det plaskregner. Får i alle fall inn både styrke og cardio når jeg trener med Jillian. Ikke er det ekstremt slitsomt heller, i alle fall ikke på Week 1. Det er TUNGT; for all del. Men ikke sånn "nå dør jeg snart-tungt"! Hvordan går det med dere andre? Håper du har det litt bedre nå, Monroe! Og resten av gjengen, hvor har dere tatt veien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 26. april 2012 #887 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Heiheiheihei! Med meg går det greit, det er liksom en god blanding av oppturer og nedturer, så jeg vet ikke helt hvordan jeg har det, men kan jo lure meg selv til å tro jeg har det ganske bra i hvertfall, for jeg aner ikke! Så da sier vi jeg har det veldig bra! Fikk i hvertfall tilbake en oppgave igår som jeg fikk B på og jeg har B i veldig mye så jeg skal jo være fornøyd. Har over C i alt i hvertfall, og har hatt endel A også. Men uansett, det er mye å gjøre på studiefronten fortiden og jeg føler jeg bare gjør skolearbeid. Jeg får ikke all den tiden til hunden min som jeg skulle ønske, får liten tid til andre vanlige ting som å sitte litt innpå her, glemmer ofte at jeg skal sette på en vaskemaskin og har så liten tid oppi alt at akkurat NÅ ser det ut som en svinesti hjemme, og det haaaater jeg. Men jeg har jo faen ikke tid til en dritt! Æææærk. Jaja, det GÅR, og jeg prøver... så det kommer vel bedre tider! Treningen går fint. Jeg ville fokusere en del på cardio denne uken(men har hatt styrke alle dagene også), så jeg har trent intervall trening med makspuls tre ganger denne uken. Tirsdag trente jeg intervall men bare 4x2, altså intervalltreninga mi er egentlig 4x4(LØPE på makspuls i 4 min, deretter 3 min jogging, så 4 min makspuls, 3 min jogg.... fire ganger, tar ca 30 min). Klarte bare å gjøre det to ganger tirsdagen, tok tre ganger igår og klarte hele 4x4 idag før jeg dro på skolen. Det er veldig deilig, spesielt etterpå, men får litt spyfølelse på slutten kjenner jeg... :gjeiper: Skal på stramopp time senere hvor det er en god blanding av styrke og kondisjon, men mest styrke, og trente også styrke idag tidlig, og nå klarte jeg 55kg på legpress, aaaahhh, geleeee etterpå. Men deilig med rekorder! Matmessig er det som vanlig, sunt og godt og bare utskeielse på lørdag(blir vel at jeg spiser sunne "usunne" ting da men uansett). Jeg veide meg her om dagen, var jo ganske lenge siden sist, men vekten min er jo heeelt på jordet og kan vise fem forskjellige ting, men slik det ser ut for så veier jeg mellom 59 og 61, dvs 60 +- så er i det minste ikke gått opp. Og jeg har spist maaaasse godt... pannekaker og sjokolademousse og alt mulig, gjelder å bytte ut litt matvarer og lage en sunn vri, da er det liksom ikke noe big deal og ha en usunn lørdag, fordi du egentlig kan spise sånn hver dag. OG du får masse sunne næringstoffer i deg. F.eks en sjokolademousse av den sunne versjonen lages jo bare med noen få ingredienser som bl.a eggehvitte, som er kjempelite kcal i og full av proteiner, og rått kakaopulver er faktisk veldig sunt og MYE sunnere enn annen kakao, og stevia er jo null kcal i. Så kan du tilsette mange gode næringskilder i også om du vil... fantastisk, huh??? Så jeg kan egentlig spise det jeg vil med det livvstilen jeg nå har, uten å være usunn, uten å få dårlig samvittighet og uuuten å gå opp i vekt! Det som er med meg, er at jeg tydeligvis må trene ganske mye for å gå ned de siste kiloene, fordi kroppen min tviholder på dem. Jeg ser jo at jeg spiser ganske lite sånn egentlig(ikke med vilje) iløpet av en dag, selvom jeg både spiser ofte og alt det der.. but im so sunn! Monroe -takk for forslaget, men avslapning er noe jeg aldri har klart, derav utbrentheten. Jeg har blitt tipset om yoga mange ganger, men jeg klarer det bare ikke. Heldigvis klarer jeg autogen trening, som er noe lignende. hvordan går det med deg om dagen? Så bra at du har begynt på nytt program, Rainbow! skal du trene mest det framover? Min uke har vært ganske bra, det ble trening på man, ons og fredag. Mandagsøkta var hard, på onsdag jogga jeg en couch-to-5k-økt (ti + ti min jogg) og fredag ble en roligere økt, men j ble da støl. tenkte å prøve å få inn en joggeøkt i løpet av helga, men i dag er det SPISEDAG! Åja, da så! Synd det ikke hjelper på deg... må jo være veldig frustrerendes å "alltid" være stressa? Stakkars kroppen din.. Herregud så flnk du er å jogge ... send over litt cardio-motivasjon til meg er du snill! er jo dødsKJEDELIG å løpe på mølla, men likevel så trener jeg bedre der enn ute... så det er litt kjipt... noen sentere har jo tv og div underholdning men det har ikke vi... Jeg er så stø-hø-høøøl! Ble en bra økt på mandag, mest overkropp og rygg, og så jogga/gikk jeg i går, 8 km med ganske mye jogg. I dag blir det nok hvile. Jeg er litt snurt på vekta, for den var ganske bra på fredag, men etter helga har jeg gått opp igjen Håper det blir noen hundre gram ned til fredag, altså. Men jeg har hvert fall orka å trene to ganger denne uka, og det er bare onsdag enda! Fliiiiiiiiiiiink!!!! Åååh!! Du gir meg motivasjooon. Kom solskinn inn vinduet nå, og kjente jeg fikk lyst å jogge/gå så mye jeg også, deilig å se 8km tallet... nesten en mil det!!! Oj, det hørtes vondt ut!! Å være støl er så slitsomt, plutselig blir det tungt å ta på seg skoa! Tenkte å trene mest "Ripped" framover, ja. Siden sist jeg skrev har jeg gjort det tre ganger til, én denne uka og to forrige (så forrige uke var det faktisk tre på rad), så da er jeg over halvveis i Week 1 allerede. Gjør det ikke HVER dag. Må ha noen hviledager, og har jo kickboxinga også. Den hadde forøvrig en helt vill styrkedel denne uka, så er ganske støl selv! Må få jogga også, hvis jeg skal klare Iform-løpet i juni. Men det er særs lite fristende å løpe ute når det plaskregner. Får i alle fall inn både styrke og cardio når jeg trener med Jillian. Ikke er det ekstremt slitsomt heller, i alle fall ikke på Week 1. Det er TUNGT; for all del. Men ikke sånn "nå dør jeg snart-tungt"! Hvordan går det med dere andre? Håper du har det litt bedre nå, Monroe! Og resten av gjengen, hvor har dere tatt veien? Kan du forklare litt hva ripped går ut på? muligens du har det allerede, men i monroe sitt hode går alt litt rundt! :gjeiper: Men er det ikke litt deilig at vi er støøøøl da jenter?? Herregud, det er sykt å tenke på.... vi trener jo faktisk ganske mye... at vi trener i det hele tatt er sååå bra! Det er jo ikke mange mnd siden jeg ikke trente i det hele tatt... mens nå trener vi flere ganger i uka??? Fantastisk, egentlig!! Ja, hvor er 123sport, og honeydew, og cardigan f.eks?? Savner dere! Ja, har det helt greit, klarer faktisk ikke å kjenne helt om jeg har det bra eller dårlig.. merkelig med det... er vel midt på en plass! Svarer deg på pm så fort jeg får tiden til det! Endret 26. april 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 27. april 2012 #888 Del Skrevet 27. april 2012 Kan du forklare litt hva ripped går ut på? muligens du har det allerede, men i monroe sitt hode går alt litt rundt! :gjeiper: Men er det ikke litt deilig at vi er støøøøl da jenter?? Herregud, det er sykt å tenke på.... vi trener jo faktisk ganske mye... at vi trener i det hele tatt er sååå bra! Det er jo ikke mange mnd siden jeg ikke trente i det hele tatt... mens nå trener vi flere ganger i uka??? Fantastisk, egentlig!! Ja, hvor er 123sport, og honeydew, og cardigan f.eks?? Savner dere! Ja, har det helt greit, klarer faktisk ikke å kjenne helt om jeg har det bra eller dårlig.. merkelig med det... er vel midt på en plass! Svarer deg på pm så fort jeg får tiden til det! Først må jeg bare si, du er helt ekstremt flink på mølla!! Jeg siterte ikke det, for det ble så langt, men...LØPE så mye! På MAKSPULS!! Jeg klarer ikke et minutt engang på maks. Da bare får jeg pusteproblemer og kjennes ut som jeg skal besvime. Jeg jogger, men jeg LØPER aldri. Du er dritflink!! Veldig bra å høre at det går bedre med deg, altså! Midt på treet er da noe! :-)Og det er jo bra å ha mye skole i sånne perioder, da får man noe annet å konsentrere seg om! Skjønner godt du blir litt surrete og glemmer andre ting, sånn blir jeg også når det er mye som skjer. Plutselig legger man mobilen i kjøleskapet og slenger vaskepulveret i søpla, hvis man ikke følger med! Du har sååå rett, vi er så flinke! Før august i fjor trente jeg aldri! Satt på ræva og så på tv mens jeg spiste sjokolade og irriterte meg over at alle buksene mine var for trange. And look at me now!! Vi er råflinke, rett og slett! Ripped er en Jillian Michaels video. Fire forskjellige programmer der man skal gjøre hvert i ca én uke. Så blir det vanskeligere og vanskeligere. Hvert program er delt i tre deler, og hver av dem har igjen tre deler, én med cardio, én med mage og én med styrke. Jillian er jo en RÅ trener, så det er skikkelig press. Men det er gøy også, jeg liker videoer. Konkret med at man skal gjøre akkurat det hun sier, og veldig greit å forholde seg til antall økter og tiden man skal bruke på dem! :-) Tok én til i går, selv om jeg egentlig var sliten - hjalp å få ut litt steam. Så nå har jeg tatt fem av sju på week 1! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 28. april 2012 #889 Del Skrevet 28. april 2012 Først må jeg bare si, du er helt ekstremt flink på mølla!! Jeg siterte ikke det, for det ble så langt, men...LØPE så mye! På MAKSPULS!! Jeg klarer ikke et minutt engang på maks. Da bare får jeg pusteproblemer og kjennes ut som jeg skal besvime. Jeg jogger, men jeg LØPER aldri. Du er dritflink!! Veldig bra å høre at det går bedre med deg, altså! Midt på treet er da noe! :-)Og det er jo bra å ha mye skole i sånne perioder, da får man noe annet å konsentrere seg om! Skjønner godt du blir litt surrete og glemmer andre ting, sånn blir jeg også når det er mye som skjer. Plutselig legger man mobilen i kjøleskapet og slenger vaskepulveret i søpla, hvis man ikke følger med! Du har sååå rett, vi er så flinke! Før august i fjor trente jeg aldri! Satt på ræva og så på tv mens jeg spiste sjokolade og irriterte meg over at alle buksene mine var for trange. And look at me now!! Vi er råflinke, rett og slett! Ripped er en Jillian Michaels video. Fire forskjellige programmer der man skal gjøre hvert i ca én uke. Så blir det vanskeligere og vanskeligere. Hvert program er delt i tre deler, og hver av dem har igjen tre deler, én med cardio, én med mage og én med styrke. Jillian er jo en RÅ trener, så det er skikkelig press. Men det er gøy også, jeg liker videoer. Konkret med at man skal gjøre akkurat det hun sier, og veldig greit å forholde seg til antall økter og tiden man skal bruke på dem! :-) Tok én til i går, selv om jeg egentlig var sliten - hjalp å få ut litt steam. Så nå har jeg tatt fem av sju på week 1! :-) Jo takk for det! Jeg har alltid hatt god kondis, men det er bare at jeg må stoppe som oftest pga psyken min, altså... la oss si jeg skal løpe fire minutter. Da går det helt fint de tre minuttene men så vet jeg at nå er det bare et minutt igjen, og da kan jeg plutselig kjenne at jeg holder på å spy, får ikke puste, osv. Akkurat som om kroppen/psyken min bare spiller meg et puss, kjedelig. Jeg prøver alltid å tenke på HVA jeg skal tenke på når jeg løper på mølla. Selv med musikk, er det kjedelig. MEN, kondisen pleier å være ganske grei, og det er jeg jo glad for. Er dårligere til å løpe når jeg er ute tror jeg. Joda, greit med skole, men det er jo i hovedsak skolen som gjør at jeg sliter mye psykisk nå - så hvor bra det egentlig er, vet jeg ikke! Jeg har så mye å gjøre, og får så mye press at det gjør at jeg da blir så åpen for alt det som er kjipt, så sårbar. Men jeg håper ting blir bedre til sommeren når jeg bor sammen med min kjære, og da går jeg på en annen skole + er i en by der alle vennene mine er. Håper ting bedrer seg , men nok om det Du er så flink! Jeg har skikkelig lyst på sånne videoer og, men glemmer det alltid... og gidder aldri kjøpe det. Men du er fornøyd med slike hjemme-videoer generelt sett? Og hvor kjøpte du? De har vel på ebay Du er flink! Ofte så hjelper det å trene når man er slapp ja! Idag er jeg litt vekke... har liksom ikke starta dagen, og klokken er fire... har av og til sånne dager, slike dager som føles ut som søndager.. hihi! Men treningsfri idag, da Hva skal dere gjøre idag? Har dere fri eller spisedag? Jeg har spisedag, men det er liksom ikke noe big deal.. skal lage meg litt 15 kcal supersunn gele... så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 28. april 2012 #890 Del Skrevet 28. april 2012 Forresten; En ting jeg kom til å tenke over idag. Vet ikke om det er intr å lese, menmen, skriver det likevel! Dere har sikkert merket det selv og. Jeg spiser ytterst sjelden "vanlig" snop.. dvs, spiser egentlig aldri sukker, men det kan jo hende det er sukker i en kaffe fra narvesen liksom, men jeg har det ikke hjemme, og prøver å unngå det. Da jeg hadde vært hos kjæresten min en ukes tid siden så lot jeg meg spise sjokolade og vanlig snop. Jeg vet ikke om det var sukkeret eller alle de andre skumle stoffene fra sjokoladen men jeg merket jo at jeg "aldri fikk nok", det ble liksom sånn.. ooooh, sjokolade, namnamnamnam, spise mer, mer mer mer mer. Dere kjenner dere nok igjen. Så når jeg kom hjem, så merket jeg at da jeg var på butikken så fikk jeg skikkelig lyst på slik sjokolade som man finner i det snopet man kan plukke selv, det spesielle lukten der... og det pleier jeg ALDRI å ha lyst på til vanlig. Men merker at ofte de 1-3 første dagene etter jeg har vært hos kjæresten(hvor det har blitt sukker), så har jeg ingen sperrer, har veldig lyst på snop, og sukker, og sjokolade. Men nå, en uke etterpå frister det ikke i det hele tatt. Kan fint få lyst på noe søtt, det får jeg ofte! Men da spiser jeg gjerne andre ting som tilfredstiller behovet(som er uten sukker) og da er jeg tilfredsstilt. Det blir jeg ikke med sjokolade, da vil jeg bare ha mer hele tiden. Og det varer i flere dager. Utrolig egentlig... når man tenker over det.. Jeg begynte å tenke på det fordi jeg lå her i sofaen og så på tv og tenkte at idag, idag er det jo spisedag så jeg må jo nesten ( herregud så teit..), spise noe snop.. eller noe godt.. men så begynte jeg å tenke på det snopet man kan kjøpe i butikken, og hvilke reaksjoner jeg får av det så da tenkte jeg at nei, da lager jeg meg heller snop selv! F.eks sjokoladekuler... de smaker brownie!!!! dødsgode!!! De er laget av nøtter, dadler, rått kakaopulver osv. Kjempelett. Eller hjemmelaget sjokolade, helt uten sukker.. og når man spiser den slags søte ting, som ikke inneholder kunstig søtning(stevia og sukrin er IKKE kunstig søtning, jeg bruker kun naturlig søtning), og som ikke inneholder masse annet rart... så blir man tilfredsstilt, det er liksom nok med noen få sjokolader! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 28. april 2012 #891 Del Skrevet 28. april 2012 Jo takk for det! Jeg har alltid hatt god kondis, men det er bare at jeg må stoppe som oftest pga psyken min, altså... la oss si jeg skal løpe fire minutter. Da går det helt fint de tre minuttene men så vet jeg at nå er det bare et minutt igjen, og da kan jeg plutselig kjenne at jeg holder på å spy, får ikke puste, osv. Akkurat som om kroppen/psyken min bare spiller meg et puss, kjedelig. Jeg prøver alltid å tenke på HVA jeg skal tenke på når jeg løper på mølla. Selv med musikk, er det kjedelig. MEN, kondisen pleier å være ganske grei, og det er jeg jo glad for. Er dårligere til å løpe når jeg er ute tror jeg. Joda, greit med skole, men det er jo i hovedsak skolen som gjør at jeg sliter mye psykisk nå - så hvor bra det egentlig er, vet jeg ikke! Jeg har så mye å gjøre, og får så mye press at det gjør at jeg da blir så åpen for alt det som er kjipt, så sårbar. Men jeg håper ting blir bedre til sommeren når jeg bor sammen med min kjære, og da går jeg på en annen skole + er i en by der alle vennene mine er. Håper ting bedrer seg , men nok om det Du er så flink! Jeg har skikkelig lyst på sånne videoer og, men glemmer det alltid... og gidder aldri kjøpe det. Men du er fornøyd med slike hjemme-videoer generelt sett? Og hvor kjøpte du? De har vel på ebay Du er flink! Ofte så hjelper det å trene når man er slapp ja! Idag er jeg litt vekke... har liksom ikke starta dagen, og klokken er fire... har av og til sånne dager, slike dager som føles ut som søndager.. hihi! Men treningsfri idag, da Hva skal dere gjøre idag? Har dere fri eller spisedag? Jeg har spisedag, men det er liksom ikke noe big deal.. skal lage meg litt 15 kcal supersunn gele... så... Wow, tenk at du alltid har hatt bra kondis! Jeg har alltid hatt utrolig dårlig kondis! Husker en gang jeg skulle gå opp trappa fra en t-banestasjon i byen, og ble forbigått av en gammel dame fordi jeg ikke greide å gå fort. Har ofte sitti på banen og pusta som en gal i fem-seks minutter fordi jeg har løpt for å rekke den. Nei, det at jeg nå klarer å jogge er et under! Skjønner godt at psyken stopper deg noen ganger, jeg har sånn når jeg jogger. Tenker "nå skal jeg jogge til det treet", og rett før bare orker jeg ikke mer. Som om det plutselig er mye lengre når jeg har bestemt meg for når jeg skal stoppe! Weird! Veldig bra at du skal flytte sammen med kjæresten din og få nytt studie, det tror jeg blir kjempebra! Bare ikke slit deg ut på det studiet du er på nå, da! Jeg hadde spisedag i går, så tenkte å prøve meg på en Jillian i dag. Hvis jeg tar "Ripped" i dag og kaaanskje i morra hvis jeg orker er jeg ferdig med week 1. Har mista litt joggemotivasjonen, som ikke er så bra når jeg skal være med i løp i juni, men håper lysta blir større nå når det skal være litt varmere. Den spisedagen din teller jo ikke, haha! Jeg spiste både bamsemums og tortillachips i går. Nammenam! Og taco. Og i dag blir det rester. Er skikkelig sliten, så tenkte at å trene litt kanskje kan få opp energien. Skal nemlig på "we love the 90s" i kveld, det blir heftig, tenker jeg! Ha en fortsatt flott helg!:-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 28. april 2012 #892 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg glemte å svare på det med videoer! Nå har jeg bare trent med Jillian, da. Men jeg liker dem veldig godt. Jeg trives ikke på treningsstudio, så for meg å få en personlig trener hjem i stua funker veldig bra. Blir motivert! Har ikke betalt for dem, kjæresten min lasta dem ned. Aner ikke fra hvor. Nå har jeg tatt Week 1 Day Six. Så egentlig kan jeg begynne på Week 2 neste uke, men kanskje jeg tar én runde til med 1’ern i morra bare for at den skal sitte ordentlig. Hvis jeg orker. Har egentlig allerede tatt den sju ganger, men første gangen var flere uker før jeg på en måte begynte med selve programmet, så i OCD-hodet mitt teller det ikke! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 1. mai 2012 #893 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Wow, tenk at du alltid har hatt bra kondis! Jeg har alltid hatt utrolig dårlig kondis! Husker en gang jeg skulle gå opp trappa fra en t-banestasjon i byen, og ble forbigått av en gammel dame fordi jeg ikke greide å gå fort. Har ofte sitti på banen og pusta som en gal i fem-seks minutter fordi jeg har løpt for å rekke den. Nei, det at jeg nå klarer å jogge er et under! Skjønner godt at psyken stopper deg noen ganger, jeg har sånn når jeg jogger. Tenker "nå skal jeg jogge til det treet", og rett før bare orker jeg ikke mer. Som om det plutselig er mye lengre når jeg har bestemt meg for når jeg skal stoppe! Weird! Veldig bra at du skal flytte sammen med kjæresten din og få nytt studie, det tror jeg blir kjempebra! Bare ikke slit deg ut på det studiet du er på nå, da! Jeg hadde spisedag i går, så tenkte å prøve meg på en Jillian i dag. Hvis jeg tar "Ripped" i dag og kaaanskje i morra hvis jeg orker er jeg ferdig med week 1. Har mista litt joggemotivasjonen, som ikke er så bra når jeg skal være med i løp i juni, men håper lysta blir større nå når det skal være litt varmere. Den spisedagen din teller jo ikke, haha! Jeg spiste både bamsemums og tortillachips i går. Nammenam! Og taco. Og i dag blir det rester. Er skikkelig sliten, så tenkte at å trene litt kanskje kan få opp energien. Skal nemlig på "we love the 90s" i kveld, det blir heftig, tenker jeg! Ha en fortsatt flott helg!:-D off, tenker det må være kjipt... også litt morsomt å tenke på det i etterkant, nå som du er mye sprekere! Kondisen ja, vet ikke om jeg har god eller dårlig sånn i forhold til gjennomsnittet, tror den er helt normal, hvertfall når jeg jogger på 9km/t som er normalt joggetempo tror jeg, på mølla, så kjenner det ut som jeg har hvilepuls, HAR jo ikke det, men jeg puster veldig sakte og kunne fint ha snakket(men da blir man jo sliten etterhvert). Ja, jeg tror studiet blir bra der nede, er forts. på det jeg holder på med men bare på en annen skole, fordi jeg flytter. Jeg kjenner til skolen fra før av og det er uansett kjekkere og være tilbake i kjente daler. Blir godt å kunne legge meg med den jeg elsker, og våkne med ham også, herregud... det blir fantastisk! tror det letter en del ting til sinns! Det er litt kjipt å miste motivasjonen når det gjelder jogging når man har løp i sikte ja.. men vet du, kanskje det er bra og ta en liten pause fra joggingen nå? Men at du fortsetter å holde deg i form ved styrketrening og annen kondisjonstrening. Da stiller du sikkert sterke når løpet kommer! Ah! tenk så gøy når du har fullført!!!! Jeg og viiiiil!!! Hvilke planer har dere for denne uken da giiirls?? Endret 1. mai 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 5. mai 2012 #894 Del Skrevet 5. mai 2012 Har alle det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 6. mai 2012 #895 Del Skrevet 6. mai 2012 Hei! Med meg er det bra, hvordan er det med deg? Du har vel vært i begravelse i dag... Hvordan har uka di vært? Jeg har fått inn en del trening (man, ons, tors, lør), men det har vært en del stress = ikke så flink med maten... Så jeg står vel egentlig på stedet hvil. Men jeg er ganske så fornøyd med kroppen nå da Har bare igjen en "pose" på midten av magen. Og kondisen har blitt bedre! Nå klarer jeg å jogge opp bakker jeg ble sliten av å gå opp før :D Jeg peste som en astmatiker på flukt da jeg kom opp, men jeg klarte det! Hvordan går det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 8. mai 2012 #896 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Oj, nå har jeg vært dårlig på å oppdatere her! Leste innlegget ditt om bestemoren din sitt dødsfall, Monroe, veldig trist! Må ha vært en utrolig sterk opplevelse!! Du har i alle fall kjempebra kondis, ja! Herlighet, jeg hadde aldri klart å LØPE så fort og så lenge som du gjør. Godt å høre det nærmer seg at du skal flytte sammen med kjæresten din! Det kommer til å bli superkoselig og veldig bra for deg, det er jeg helt sikker på! :-) Dragonfly, så bra at du har blitt så fornøyd! Jogge opp bakker er jo kjempebra, det syns jeg er TUNGT! Når det gjelder min trening har det vært litt opp og ned. Forrige uke jogga jeg igjen! Da ble det en tur på sju kilometer. Fornøyd med at kondisen ikke har blitt helt ødelagt av at jeg ikke har gjort det på lenge. Ellers var den uka litt rolig...og jeg orka én gang med video, begynte på Week 2. Og det var kjempekjempetungt. Utrolig slitsomt. Lå på gulvet og pesa som en gærning, hehe! Og etter det har jeg ikke trent video. Det var på torsdag....og hele helga ble rolig og full av spising. Men jeg trente kickboxing nå på mandag, da. Og håper jeg orker noe i morra. Videoen slutter jo ikke å være slitsom med mindre jeg gjør den mange ganger. Det er jo egentlig litt morsomt at jeg ser på en uke med én kickboxingstime, én joggetur og én steinhard økt med styrke og cardio som en dårlig treningsuke! Uka før hadde jeg kickboxing og tre videoøkter. Håper å gjøre noe i morra, altså, enten jogging eller mer video 2. Forresten, merker det med at å spise sukker fører til MER sukkersug veldig godt! Det er sååå sant at man bare får lyst på mer og mer. Forrige uke hadde jeg nesten en tredagers med godteri og eting pga spesielle anledninger og sånn. Og jeg har hatt noen dager på ukedagene hvor jeg plutselig har spist en sjokolade eller en pose gifler... Og hva skjer da? Joda, jeg går opp nesten én og en halv kilo...! Så nå er det tilbake til å være STRENG!! Og til å ha en rolig og ikke fråtsete etedag denne uka. Går rundt i butikken og har lyst på ALT som er usunt...sjokolade....boller.....potetgull...smågodt.. Men prøver hardt å tenke "vil du være slank eller vil du spise det der?" Vet jo svaret... Såh! Det var dagens lange oppdatering! Håper det går bra med alle! Endret 8. mai 2012 av Rainbow81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 12. mai 2012 #897 Del Skrevet 12. mai 2012 Huffda, kjipt det blir litt lite oppdatert fra alle her.. men det går vel mot sommer og vi har alle mye å gjøre Selv sitter jeg på KG innimellom men er ikke alltid jeg har tid til å svare, det tar jo litt tid det og, er avogtil inne bare for å titte litt Håper dog ikke tråden dør ut, er så koselig å ha derer alle sammen her.. hihi! Med meg har uke som ha vært gått greit, har fått inn tre styrkeøkter(med imorgen), og fem kondisjonsøkter(en av dem fjelltur men resten 4x4 intervall og en gr.time). Så jeg skal vel si meg fornøyd med uka, men liiikevel føler jeg ikke helt at jeg er det... men jaja, ser jo at jeg ikke har noe å få dårlig samvittighet for da i hvertfall! Går greit matmessig, men når jeg tenker over hva jeg faktisk spiser om dagen så kommer jeg veeeeldig lavt på kaloriene... kan hende jeg regner feil, men ifølge det jeg regner så er det ofte jeg ligger fra 600-1000 iløpet av en dag, noe som er alt for lite etter min mening, men jeg spiser jo ganske masse... egentlig. Igår spiste jeg kake(prøvde å lage en sunn marengs, med stevia istendefor sukker, men det ble ikke så bra så skal prøve med sukrin neste gang). Men lagde en liten hjertekakeutav det(fikk plass på et lite frokostfat så var ikke så stor), med masse frukt på så det ble kveldsen. Ble kake idag også pga konf men jeg har null problem med å begrense meg eller å bare ta et stykke.. men nå spiser jeg jo aldri sukker og den slags til vanlig så jeg kan FINT unne meg det en dag så sjelden som dette. MEn det er konf i morgen også.... og neste helg. Jeg spiste opp endel rester etter en kake da jeg kom hjem idag så imorgen dropper jeg kakedelen. Kunne jo fint tatt sikkert, men jeg er ikke sånn veeeeldig glad i kake, og synes en(to) dager holder. Maten man kan spise på konfirmasjoner kan jo fint være sunne, spiste laks og eggerøre + salat idag, veldig godt Jeg fikk veldig veldig lyst på sushi.... så jeg skal lage meg det nå! Liker dere det? Jeg elsker sushi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 12. mai 2012 #898 Del Skrevet 12. mai 2012 Når det gjelder min trening har det vært litt opp og ned. Forrige uke jogga jeg igjen! Da ble det en tur på sju kilometer. Fornøyd med at kondisen ikke har blitt helt ødelagt av at jeg ikke har gjort det på lenge. Ellers var den uka litt rolig...og jeg orka én gang med video, begynte på Week 2. Og det var kjempekjempetungt. Utrolig slitsomt. Lå på gulvet og pesa som en gærning, hehe! Og etter det har jeg ikke trent video. Det var på torsdag....og hele helga ble rolig og full av spising. Men jeg trente kickboxing nå på mandag, da. Og håper jeg orker noe i morra. Videoen slutter jo ikke å være slitsom med mindre jeg gjør den mange ganger. Forresten, merker det med at å spise sukker fører til MER sukkersug veldig godt! Det er sååå sant at man bare får lyst på mer og mer. Forrige uke hadde jeg nesten en tredagers med godteri og eting pga spesielle anledninger og sånn. Og jeg har hatt noen dager på ukedagene hvor jeg plutselig har spist en sjokolade eller en pose gifler... Og hva skjer da? Joda, jeg går opp nesten én og en halv kilo...! Så nå er det tilbake til å være STRENG!! Og til å ha en rolig og ikke fråtsete etedag denne uka. Går rundt i butikken og har lyst på ALT som er usunt...sjokolade....boller.....potetgull...smågodt.. Men prøver hardt å tenke "vil du være slank eller vil du spise det der?" Helt ok med en rolig uke da, det er bare godt for kroppen din! Kan ikke stå på hele tiden...! Ang sukker.. ja det er ganske sykt. Jeg merker det jo kanskje enda bedre enn dere(vet ikke om dere spise mat med sukker i?), siden jeg spiser jo ikke sukker i det hele tatt så jeg er på en måte ikke "vandt" med det, og jeg merker det SÅ godt når jeg spiser det... var jo sukker i kaken idag, og jeg var veldig irritabel etterpå.. det har jeg merket mang en gang av sukker før også... da bør folk virkelig få opp øyan! Sier seg selv sukker er gift for kroppen når man til og med blir aggresiv av den... ( merket ikke det da jeg spiste det "til vanlig/i helgene" før..). Men det du kan gjøre nå Rainbow, for å få søtsuget til å gå vekk er å bare være streng ja... hold deg unna sukker... jeg vil jo selvsagt råde alle til å holde seg helt unna det da.. hihi. Det tar kanskje 2-4 uker før kroppen vender seg til det men da går det som en lek... er SÅÅÅ mye annet søtt man kan spise... spiser jo mer søtt nå enn jeg gjorde før.. hihi. Masse med naturlig søtning i... som DADDLEEES! haha Synes du er fliiink jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 16. mai 2012 #899 Del Skrevet 16. mai 2012 Ojda, jeg er litt dårlig på å skrive her. Men andre er dårligere, så kan da trøste meg med det, hihi! Er jo snart bare tre av oss igjen her inne! På fredag fikk jeg sjokk da jeg veide meg, da var jeg nemlig 57.9! Vil jo ligge rundt 58, så det var skikkelig rart å se et annet tall etter det første femtallet! Selv om 100 gram jo er ingenting, da, men sånn rent symbolsk var det litt moro! Og nesten litt skummelt! :gjeiper: Klarte å ha en ganske moderat etedag forrige uke, bare delte godteri og potetgull med kjæresten, i stedet for å ete masse aleine. Men det er jo 17. mai i morra, så da tenker jeg meg ned på barneskolen en tur hvis jeg orker, og få meg litt kake! Så da blir det minietedag da, og en ordentlig en på fredag. Prøve å ikke ta heeelt av, da. Fikk mye bedre samvittighet når jeg tok det litt rolig sist uke. Men sukkersuget, ja DET er der! Skjønner ikke helt hvordan du klarer å holde deg helt unna det, Monroe. Er jo så mye GODT! Og du må passe på å få i deg nok kalorier, høres ut som du ligger på veldig lite. Trenger mye mat for å funke maksimalt på trening, vettu! Haha, de dadlene dine, ja... Men jeg har faktisk fulgt et annet tips du kom med, da! Havremelk! Nå har jeg ikke laga det selv, men kjøpte det, og det smaker godt, syns jeg. Og blir ikke oppblåst! :-) Så over til dagens trening: Først tok jeg en runde "Ripped". Er fortsatt på Week 2, tok femte gang nå. Så ifølge planen min skal jeg da ta én gang til før jeg begynner på treer’n. Noe som nesten er litt skummelt, for toer’n er fortsatt veldig hard. Eller, alt går greit, men de plankeøvelsene (bedre beskrevet i dagboka mi) tar helt livet av meg. Det er helt vilt slitsomt og tungt! Og etterpå....jogga jeg fire kilometer. Gikk mye av turen, da, særlig på hjemveien. Men de føste 2.6 kilometerne brukte jeg bare 16 minutter på. Skikkelig godsliten nå! Håper alle får en flott nasjonaldag i morra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 23. mai 2012 #900 Del Skrevet 23. mai 2012 Litt gøy egentlig å se syv tallet da! Viss man tenker på hvor mye man en gang veide... men så må man jo og være forsiktig og ikke gå ned for mye heller! Men du er så flink Rainbow! Tenk at nå har du oppnådd det du ville! Det er jo herlig! Vet jeg er dårlig på og oppdatere. Får ikke i meg sååå mye mat for tiden, og idag veide jeg 58,9 kg... sist jeg veide meg, for en uke siden eller noe så veide jeg noe med 61 kg... og det er ikke vann tror jeg, for ser det godt på kroppen.. og for all del, vil jo ned, men går litt fort synes jeg.. sikkert fordi jeg ikke har spist mer enn kanskje max 1000 kcal om dagen, ikke sikker.. men blir bare kvalm av tanken på mat... veldig kjipt synes jeg, men det går vel over! går jo i det minste rette veien da... 17 mai gikk fint, spiste ikke noe spesielt den dagen egentlig, hadde ikke lyst på noe søtsaker, så ble en helt vanlig dag, jo også... med min versjon av rømmegrøt da... laget på maismel.... så ble vel maisgrøt! Hehe Igår satt jeg og kjæresten nede ved sjøen på et svaberg og drakk hvitvin og spiste jordbær, det var herlig også var det jo noen andre kjekke ting som og skjedde... hehehehehe men tross hvitvinen og lett-is(fra rema) igår... så har jeg gått ned.. hmm. Jaja! Ønsker dere fortsatt en fin uke! er jammen deilig med så fint vær... :-) ( nå når jeg får i meg så lite næring så tør jeg ikke trene mer enn tre dager i uka, forresten ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå