Gå til innhold

Hvordan få hunden min til å slutte å knurre på andre hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg støtter også forslaget med kindereggmetoden. Den går ut på å skape positive assosiasjoner for hunden angående ting som er skumle/som den reagerer på osv.

Støtter også denne, boffen min var veldig usikker etter at vi flyttet til nytt hus og bjeffa på alt han så av folk/hunder/biler på avstand for å tøffe seg (logra som en gal og var i "HILS PÅ MEG DA DERE" modus om noen kom nær), tok 10 minutter med denne metoden over 2 dager og han slutta helt. Så anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) hva slags rase er det? sikkert lurt å google rasen, eller lese en bok så du lærer mer om rasen.

Jeg har en hund som er veldig dominerende ovenfor andre hann hunder spesielt. Så når vi går turer går han aldri foran meg, stort sett ved siden av eller bak. Dette fungerer veldig bra for oss, for hvis det da kommer en hund så er det veldig lett å korrigere hunden min så han får fokus på meg.

Ellers er det sikkert lurt å trene litt " kontakt" med hunden din. Det bruker jeg masse når vi er ute på tur :)

Vet ikke hvor mye sosialisering hunden din får? vi har hele tiden vært veldig opptatt av at hunden vår skal være rundt andre hann hunder fra han var valp. dette fordi vi visste at rasen fort kan bli aggresive mot andre hann hunder.

Hvis du føler deg veldig usikker så er det veldig morsomt og ikke minst lærerrikt med kurs :)

lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...