Gå til innhold

Skulle stemme Frp i år, men etter 22 juli har jeg ikke samvittighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Breivik ville bruke makt for å kneble demokratiet. Det eneste vi kan gjøre for å motirke Breivik og andre som har lignende holdninger til demokrati og væpnet revolusjon er å benytte demokratiet og den valgfriheten vi har. Dette gjør vi ved å stemme på det politiske partiet som vi ønsker, som står for det vi mener og som representerer ens eget syn på politiske saker.

Den eneste måten å ikke støtte Breivik på er å benytte vår demokratiske makt til fri stemmerett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man hedrer ikke ofrene etter 22.7 ved å stemme som DE ville gjort, men heller ved å gjøre som dem, sette seg inn i politiske saker og gjøre seg opp sin EGEN mening om hvilket parti som er nærmest DITT EGET ståsted.....-----> sympatistemmer fører ikke til bedre politikk i vårt lille land....

Fant denne på facebook og kunne ikke vært mer enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke pedofil. Jeg er heterofil og er helt enig med deg om at ordet er negativt lader. Saken er at ordet pedofili beskriver en følelse, ikke en handling. De fleste overgripere er heller ikke pedofile, så det blir enda mer forvirrende å skulle finne et nytt navn for pedofile som ikke er overgripere. Man bør kalle pedofile for pedofile, og overgripere for "en person som har begått overgrep". Jeg misliker begrepet "overgriper" fordi folk er mer enn sine gjerninger.

Hva er galt med pedofile politikere? Er de liksom dårligere enn heterofile? Når begynte vi å måle folk etter legning igjen?

Det er vel ikke legningen i seg selv som er problematisk, men det faktum at de fleste heterofile lever ut sin legning med samtykkende voksne mennesker, mens dersom en pedofil lever ut sin legning begår han/hun overgrep. Og et helt liv uten å praktisere sin seksuelle legning er vel litt urealistisk å forestille seg for de feste, uansett om man er heterofil eller pedofil. Men pedofile har jo langt flere insentiver til å ikke leve ut sin legning sammenlignet med heterofile, så jeg lar tvilen komme de pedofile til gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ok, jeg vet at dette er teite greier. Men jeg klarer seriøst ikke å stemme Frp, føler at jeg gir min stemme til Breivik .. Er det dumt av meg å tenke slik?? Jeg vil gjerne gi min stemme til Frp, men etter tragedien på utøya har jeg seriøst ikke hjerte til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg vet at dette er teite greier. Men jeg klarer seriøst ikke å stemme Frp, føler at jeg gir min stemme til Breivik .. Er det dumt av meg å tenke slik?? Jeg vil gjerne gi min stemme til Frp, men etter tragedien på utøya har jeg seriøst ikke hjerte til det.

jeg skjønner problemet ditt.

Jeg tenkte jeg skulle stemme AP, men så ser jeg at mange av de gode gamle LO og AP veteranene i sin tid støttet Sovjet og Mao ol og vil nødig gi min stemme til despoter som utryddet så mange millioner mennesker.

What to do, lizm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg vet at dette er teite greier. Men jeg klarer seriøst ikke å stemme Frp, føler at jeg gir min stemme til Breivik .. Er det dumt av meg å tenke slik?? Jeg vil gjerne gi min stemme til Frp, men etter tragedien på utøya har jeg seriøst ikke hjerte til det.

Å du slette tid, du mener ikke dette??? Da suns jeg du skal bruke litt mer tid til å sette deg inne i hva som faktisk skjedde 22 juli og holde frp uttafor dette.

Bruk stemmeretten din, stem hva du vil, ting vil ikke forandre seg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir din stemme til Breivik?? så bare fordi at media har vært fremme med FrP koblingen, så klarer du det ikke? hva om Breivik før i tiden skulle vist seg å være medlem av Auf... ville du latt være å stemme arbeiderpartiet idag? Breivik står for ingenting av det FrP står for, og jeg synes seriøst at det er mildt sagt råtten propaganda å sitte her å si det av deg. Hvis meg ETT sted hvor FrP kan sammelignes med Breivik's holdninger. Breivik er en tulling som opererer utenfor alt av samfunnsnormer og regler og har skapt en illusjonistisk verden som kun er reell i hans egne tanker. men selvsagt... du tenker vel på fy ordet "rasisme".. FrP blir jo fort stemplet som det i og med at de er imot islamisering av samfunnet og vil bremse ned innvandringsflyten. jeg er imot fordommer av mennesker pga hudfarge... det er mildt sagt idiotisk! jeg er OGSÅ imot muslimenes slakting av kristne i de land der islam er hovedreligionen. kristne blir drept for fote dag inn og dag ut. dette ser tydeligvis ingen ut til å bry seg med. stem heller på Erna du. Erna er jo FOR et integrert samfunn... hun har jo ikke noe imot å importere kulturer som slakter sine egne landsmenn pga ders religiøse syn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant de som mener at FrP-politikere har nøret opp under islamfiendtlige holdninger og drevet AP-hets, og ble derfor veldig imponert og glad da jeg så at flere FrP-ere, blant annet en ordfører i en liten kommune som mistet to av sine unge innbyggere på Utøya, sa at språket til FrP må endres. Det syntes jeg var flott gjort, og for første gang i mitt liv fikk jeg litt respekt for FrP. Dessverre har det siden den gang kommet uttalelser fra Carl I. Hagen og en rekke andre som igjen maner til konflikt, og Siv Jensen er i sitt vante sutremodus hvor FrP blir offer for alskens mulige ting. Også verbale angrep på SV-ere og AP-ere på valgstand, har igjen ført til at jeg ikke kan ta FrP seriøst. For eksempel sa en dame at Breivik skulle ha plaffet ned SV-ere istedenfor. Det går da bare ikke an! Det er ikke FrP som har angrepet dem, men FrP er det eneste partiet som snakker om at innvandrere ødelegger Norge og at politikere på venstresiden svikter landet. For meg er det åpenbart at vi ikke kan være døve for måten politikere ordlegger seg på. Politikere må kunne diskutere med bakgrunn i fakta, og de må kunne holde seg til et språk som ikke fordrer hat og ubegrunnet frykt. Dette har alltid vært viktig, men er spesielt viktig etter 22. juli.

Siden jeg tilhører venstresiden selv, blir jeg selvsagt veldig glad for hver eneste stemme som ikke går til FrP. Likevel synes jeg at du skal stemme det partiet du ønsker å stemme på. Jeg vil bare oppfordre deg til å sette deg grundig inn i flere partiprogrammer og tenke gjennom hvorfor partiene sier det de gjør og hvilke konsekvenser det ville fått om akkurat Parti X kom til makten og fikk gjennomført sin politikk. Du må tenke gjennom hva slags samfunn du vil ha og stemme deretter. Det viktigste er at du stemmer. Å ikke stemme er det samme som å gi en stemme til alle partiene.

Jeg skal innrømme at jeg for en viss tid vurderte å stemme AP etter 22. juli, først og fremst fordi jeg er mektig imponert over måten Jens greide å opptre som en leder for hele landet på, men også fordi jeg syntes de snakket om det samfunnet vi lever i og det samfunnet vi vil ha på en forbilledlig måte. Jeg ble imidlertid like imponert over Oslos ordfører, Høyres Fabian Stang. Heldigvis kom jeg til den konklusjonen at jeg nok ikke er enig nok i APs politikk generelt, og derfor valgte jeg å stemme på et annet parti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir din stemme til Breivik?? så bare fordi at media har vært fremme med FrP koblingen, så klarer du det ikke? hva om Breivik før i tiden skulle vist seg å være medlem av Auf... ville du latt være å stemme arbeiderpartiet idag? Breivik står for ingenting av det FrP står for, og jeg synes seriøst at det er mildt sagt råtten propaganda å sitte her å si det av deg. Hvis meg ETT sted hvor FrP kan sammelignes med Breivik's holdninger. Breivik er en tulling som opererer utenfor alt av samfunnsnormer og regler og har skapt en illusjonistisk verden som kun er reell i hans egne tanker. men selvsagt... du tenker vel på fy ordet "rasisme".. FrP blir jo fort stemplet som det i og med at de er imot islamisering av samfunnet og vil bremse ned innvandringsflyten. jeg er imot fordommer av mennesker pga hudfarge... det er mildt sagt idiotisk! jeg er OGSÅ imot muslimenes slakting av kristne i de land der islam er hovedreligionen. kristne blir drept for fote dag inn og dag ut. dette ser tydeligvis ingen ut til å bry seg med. stem heller på Erna du. Erna er jo FOR et integrert samfunn... hun har jo ikke noe imot å importere kulturer som slakter sine egne landsmenn pga ders religiøse syn.

Breivik var medlem av FrP i sin tid og kjempet mot islamisering av Europa. Det er ikke stor avstand til FrPs omgang med snikislamisering av Europa. Det ER en viss kobling, uten at det betyr at FrP er ansvarlige for Breiviks handlinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breivik var medlem av FrP i sin tid og kjempet mot islamisering av Europa. Det er ikke stor avstand til FrPs omgang med snikislamisering av Europa. Det ER en viss kobling, uten at det betyr at FrP er ansvarlige for Breiviks handlinger.

Unnskyld meg, men mener folk flest at man er rasist og/ eller en drittsekk (eller at man støtter ABB!!) hvis man er skeptisk til utbredelsen av Islam i Europa eller i Norge?

Jeg har overhode ingen rasistiske trekk, slik jeg tolker begrepet rasist, og jeg føler bare avsky for ABB og hans gjerninger, men jeg er redd for at noen av de kulturelle tingene som ofte følger Islam skal bli mer utbredt og mer rådende i norge enn de allerede er i visse strøk av Oslo. Er jeg et dårlig menneske da??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg vet at dette er teite greier. Men jeg klarer seriøst ikke å stemme Frp, føler at jeg gir min stemme til Breivik .. Er det dumt av meg å tenke slik?? Jeg vil gjerne gi min stemme til Frp, men etter tragedien på utøya har jeg seriøst ikke hjerte til det.

Det er bare ABB som har ansvar for det som skjedde 22.juli. Stem Frp hvis du er enig med politikken deres. Ellers må vi slutte å lese bøkene han har lest, høre på sangene han har hørt, osv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle stemme FRP, men så oppdaget jeg at de har ingen tilbud og/eller forandringer i dyrevern. Så de får ikke min stemme i år likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette var litt teit. ABB har ingen verdens ting med Frp å gjøre. Det som derimot er litt interessant er at mange som stemmer Frp ikke vet hva de egentlig står for. Det har vist seg at en del som stemmer dette partiet, stemmer direkte imot seg selv.

Akkurat som mange som stemmer andre partier ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle stemme FRP, men så oppdaget jeg at de har ingen tilbud og/eller forandringer i dyrevern. Så de får ikke min stemme i år likevel.

Joda

http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_politikk/debatt_om_dyrepoliti_i_stortinget

Bare et eksempel.

Vi har selvfølgelig politikk om dyrevern, selv om det ikke står på førstesiden til VG.

Media generelt er ikke interessert i å dekke dyrevernpolitikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noem tilhenger av FRP og har aldri vært dette, men :

Unnskyld men det heter Fremskrittspartiet, ikke Breivikpartiet.

Tar du en rask kikk på partiprogrammet står det heller ikke noe om at de har forslag om å sprenge Storting og Regjering og starte 3.verdenskrig, eller atAuf ungdommer anbefales skutt.

Altså er ikke en stemme til FRP en stemme til Breivik.

Breivik er ikke på valg. Han har heller ikke noen politikk, men en konspirasjonsteori.

Om du ikke ønsker å støtte opp om denne konspirasjonsteorien er en annen sak. Men denne konspirasjonsteorien er ikke programfestet av FRP.

Om du ønsket å stemme FRP av fremmedfientlige årsaker, og har våknet opp på at det du trodde var gode argumenter blir sagt av Breivik samt en rekke ondsinnede galninger ute i Europa, så er jo det bra. Kanskje du får anledning til å reflektere rundt hvor du selv står i forhold til høyre- ekstremisme.

Men at det fins høyre-ekstremister betyr ikke at FRP har ondsinnet, ekstremistisk agenda.(Selv om Siv jensen ikke greide å snakke for seg da hun ble spurt..)

Brevik meldte seg jo også ut av dette partiet i protest mot av de ble for moderat.

Altså står de ikke for det samme som han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, jeg vet at dette er teite greier. Men jeg klarer seriøst ikke å stemme Frp, føler at jeg gir min stemme til Breivik .. Er det dumt av meg å tenke slik?? Jeg vil gjerne gi min stemme til Frp, men etter tragedien på utøya har jeg seriøst ikke hjerte til det.

Om dette er alvorlig ment, hvilket jeg antar at det er, blir jeg rett og slett vettskremt over hvordan media er i stand til å maniplulere befolkningen i dette landet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stemme FRP med god samvittghet. Og det er ikke på grunn av ABB!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhode ingen rasistiske trekk, slik jeg tolker begrepet rasist, og jeg føler bare avsky for ABB og hans gjerninger, men jeg er redd for at noen av de kulturelle tingene som ofte følger Islam skal bli mer utbredt og mer rådende i norge enn de allerede er i visse strøk av Oslo. Er jeg et dårlig menneske da??

Å være konservativ og slutte opp om sin egen kultur og sine egne verdier betyr slett ikke at du er noe dårlig menneske. Det betyr at du vet hva du vil, hva du syns er viktig og at du har en overbevisning og noen idealer som du synes er bedre enn andre.

Det som avgjør om noen er et dårlig menneske er hvordan de oppfører seg mot dem de er uenige med, og om de begynner å diskriminere og undertrykke dem for å få sin egen vilje uansett.

Å være redd for at en kultur man ikke liker skal bre seg, og ønske å begrense det man ser på som en trussel og en negativ samfunnsutvikling som man er uenig med , gjør deg ikke til et dårlig menneske.

Det er som sagt hvordan man tenker og handler overfor de andre, som har betydning.

Å respektere at noen gjør, sier og tror en ting betyr ikke at man skal godta at de gjør det og si det er greit. Man trenger ikke bifalle handlingen eller ideene deres. Men man respekterer deres rett til å ha dem, gjøre , tro og si noe annet enn deg.

Man kan fortsatt være vært uenig med dem, men man lar dem ha retten til å tro, si og gjøre hva de vil.

Dersom man begynner å angripe dem på urimelige måter, diskriminere og undertrykke, bruke hersketeknikker, forskjellsbehandle og opptre urettferdig, og misbruke makt over dem, det er da man er et dårlig menneske.

Hvis du sier til noen: "Du har rett til å si, tro og gjøre dette, men ikke på bekostning av oss andre i samfunnet. Vi skal få ha retten til akkurat det samme som deg, og ha våre verdier tradisjoner og kultur. Du kan ikke ta over og fortrenge det som er her til fordel for deg selv", så er du ikke et dårlig menneske.

Men pælmer du en stein inn gjennom stuevinduet deres og skriker "Ha deg til helvete vekk herfra!"er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg vet at dette er teite greier. Men jeg klarer seriøst ikke å stemme Frp, føler at jeg gir min stemme til Breivik .. Er det dumt av meg å tenke slik?? Jeg vil gjerne gi min stemme til Frp, men etter tragedien på utøya har jeg seriøst ikke hjerte til det.

Uten å ha lest hele tråden så sier jeg dette:

Tøv.

Stem for de du ville stemme for. Slutt å tenke slikt vås.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...