Gå til innhold

Skulle stemme Frp i år, men etter 22 juli har jeg ikke samvittighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, jeg vet at dette er teite greier. Men jeg klarer seriøst ikke å stemme Frp, føler at jeg gir min stemme til Breivik .. Er det dumt av meg å tenke slik?? Jeg vil gjerne gi min stemme til Frp, men etter tragedien på utøya har jeg seriøst ikke hjerte til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stem frp dersom det er det du ønsker. Du støtter ikke utøya drapsmannen ved å stemme frp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Du skal stemme på det partiet som fremmer dine saker og ditt syn så godt som mulig.

For min del har det aldri vært FRP, og Breivik hadde ingenting med saken å gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Ja det er jævla dumt av deg å tenke slik.

Når du velger å ikke stemme det du opprinnelig ville ha gjort, gir du Breivik makten! Du gir jo dermed etter for hans ønsker, som er at reaksjonene for handlingene hans skal bli så massive at noen f.eks. ikke stemmer.

Så stem FrP, eller så støtter du den jævelen og viser alle andre sånne jævler som fins der ute, at det lønner seg med terrorhandlinger!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hjerte til det? Det funker aldri å tenke med hjertet. Denne mannen er ekstrem og etter han meldte seg ut har han jo kritisert frp for grunner jeg ikke kommer på i farten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du e veldig dum hvis du stemme på ap bare på grunn av breivik, det er noe av det dommeste jeg har hørt :P høres ikke ut som om du er en voksen kvinne

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

du e veldig dum hvis du stemme på ap bare på grunn av breivik, det er noe av det dommeste jeg har hørt :P høres ikke ut som om du er en voksen kvinne

:balltre:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du e veldig dum hvis du stemme på ap bare på grunn av breivik, det er noe av det dommeste jeg har hørt :P høres ikke ut som om du er en voksen kvinne

Ligrito!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro - Breivik står ikke på noen av listene ;)

Fra spøk til alvor; om man skal tenke sånn kan man like gjerne si at å stemme på AP bare vil skape nye drapsmenn/terrorister. Det var tross alt APs politikk som gjorde at det rant over for Breivik, og det finnes nok av potensielle "misfornøyde tikkende bomber" der ute.

Eller....?

Selvsagt var det ikke APs skyld - like lite som det var FRP, Høyre eller Senterpartiets skyld. Det finnes mange forskjellige grunner til å stemme på et parti - noen gode, noen helt bak mål. Jeg stemmer selv FRP i år fordi de har fokus på sakene som opptar meg mest, fordi de har en flott ordførerkandidat, og fordi vi allerede har en blå kommune uten de helt store problemene - noe som ikke var tilfelle da vi for noen år siden var en rød kommune.

Jeg synes det er viktig å sanke mest mulig informasjon før et valg, slik at man kan være med og påvirke på riktig grunnlag. Jeg stemmer ikke FRP for "billig sprit og røyk" (som er den vanlige fremstillingen av FRP-tilhengere, selv ved lokalvalg), og jeg har heller ikke stemt FRP ved hvert valg. Jeg stemmer alltid på det partiet jeg har størst tiltro til, og som ikke gjør at jeg må gå på akkord med egne kjerneverdier.

Stem på FRP med god samvittighet, akkurat som de som er enige med SV, AP eller et hvilket som helst av de andre partiene skal stemme på dem med god samvittighet. La oss alle holde oss for gode til bakvasking, hets og å blande inn sorg over det som skjedde på Utøya i lokalpolitikken. Man trenger ikke stemme i sympati for å ha sympati med alle de berørte. "Mer demokrati" var en flott oppfordring som vi bør følge, og når det gjelder politikk skal vi først og fremst bruke hodet, ikke hjertet (selv om det ene ikke nødvendigvis utelukker det andre).

edit: trykkleif

Endret av Antlers
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest velgern

Stem på det du ønsker å stemme på. I år er det kommunevalg, ikke Stortingsvalg - selv om det kan virke sånn på både media og politikerne. Jeg stemmer på de som står for de samme verdiene som meg, det er ikke FRP og de har jeg aldri stemt på men jeg har heller aldri stemt på AP for den del og kommer heller ikke til å gjøre det denne gangen heller. Men alle berørte har min fulle sympati men får ikke sympatistemmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Hva vet du om Venstre ikke har pedofile i sitt parti? Skal man ikke stemme Venstre for da støtter man pedofili?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om Venstre ikke har pedofile i sitt parti? Skal man ikke stemme Venstre for da støtter man pedofili?

Hva er galt med pedofile politikere? Er de liksom dårligere enn heterofile? Når begynte vi å måle folk etter legning igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med pedofile politikere? Er de liksom dårligere enn heterofile? Når begynte vi å måle folk etter legning igjen?

Hei

Jeg vet ingenting om du er pedofil eller ei, men du og mange pedofile bør snart skjønne at ordet "pedofil" er et negativt ladet ord pga. assosiasjonene folk flest har til det. Folk flest tenker med én gang på pedofile overgripere når de hører ordet, til tross for at de nok egentlig vet at ikke alle pedofile er overgripere. Jeg synes det er på høy tid med et annet, nytt ord for å beskrive pedofile som ikke er overgripere, da det vil kunne føre til mer åpenhet og muligens toleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg vet ingenting om du er pedofil eller ei, men du og mange pedofile bør snart skjønne at ordet "pedofil" er et negativt ladet ord pga. assosiasjonene folk flest har til det. Folk flest tenker med én gang på pedofile overgripere når de hører ordet, til tross for at de nok egentlig vet at ikke alle pedofile er overgripere. Jeg synes det er på høy tid med et annet, nytt ord for å beskrive pedofile som ikke er overgripere, da det vil kunne føre til mer åpenhet og muligens toleranse.

Jeg er absolutt ikke pedofil. Jeg er heterofil og er helt enig med deg om at ordet er negativt lader. Saken er at ordet pedofili beskriver en følelse, ikke en handling. De fleste overgripere er heller ikke pedofile, så det blir enda mer forvirrende å skulle finne et nytt navn for pedofile som ikke er overgripere. Man bør kalle pedofile for pedofile, og overgripere for "en person som har begått overgrep". Jeg misliker begrepet "overgriper" fordi folk er mer enn sine gjerninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir ikke din stemme til Breivik ved å stemme Frp eller hvilket som helst parti, men ved å ikke stemme i det hele tatt.

Jeg er Ap-velger selv, men må bare riste på hodet over alle "medfølelse"-velgerne vi har tjent på dette. Det er jo ikke demokrati! :murvegg:

Stem etter eget hodet, ikke etter hva omgivelsene forventer at du gjør!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, jeg vet at dette er teite greier. Men jeg klarer seriøst ikke å stemme Frp, føler at jeg gir min stemme til Breivik ..

Du gir din stemme til Breivik hvis du lar Breivik ha noen som helst innflytelse på hva du skal stemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Ja, dette var litt teit. ABB har ingen verdens ting med Frp å gjøre. Det som derimot er litt interessant er at mange som stemmer Frp ikke vet hva de egentlig står for. Det har vist seg at en del som stemmer dette partiet, stemmer direkte imot seg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Nonym

Du gir ikke din stemme til Breivik ved å stemme Frp eller hvilket som helst parti, men ved å ikke stemme i det hele tatt.

Jeg er Ap-velger selv, men må bare riste på hodet over alle "medfølelse"-velgerne vi har tjent på dette. Det er jo ikke demokrati! :murvegg:

Stem etter eget hodet, ikke etter hva omgivelsene forventer at du gjør!

ABB har skaffet AP en masse sympati og stemmer, satt alle som har et kritisk syn på invandingspolitikk i et enda mer negativt lys. Strammet grepet om de "politisk korrekte" meninger, og gitt alle som er for mer regulering og overvåking argumenter så det holder.

Hvordan tenker AP om at det er forstyrret massemorder som gitt dem nye medlemer og økt oppsluttning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde aldri jeg kom til å si det her, men stem FrP! Noe annet blir, som andre har påpekt, helt baklengs og feil dersom du ikke ønsker å støtte ABB.

Selv har jeg fått en helt ny respekt for de lokale FrP-politikerne i mitt område etter 22 Juli. De har møtt opp på minnestunder osv med Arbeiderpartiknappnåler på brystet, sørget med oss og hold appeller. Ikke bare om at tragedien er trist, men også om at selv om vi er uenige så er det viktig at vi (AUFere) og andre fortsetter å kjempe for det sosialdemokratiet de døde trodde på. Det står det faktisk stor respekt av, og selv om jeg er totalt uenig i FrPs politikk så fortjener de å få de stemmene de opprinnelig skulle fått.

ABB har ødelagt nok, ikke la ham ta fra deg din stemme og dine meninger også!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...