Gå til innhold

Merkelige opplevelser de siste ukene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du få tatt den testen å enten avkrefte eller bekrefte graviditet?

Syns nesten det blir for dumt å lese dette her når du ikke har noen mer å komme med.

Syns jo også det er altfor tidlig å gratulere, du vet jo ikke engang om du er gravid...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her.. Jeg og bare viste jeg var gravid. Kjente tegn hele tiden. Sov mye, var alltid trøtt, stikkende følelse i nedre del av magen osv.. Jeg er ca 6 uker på vei nå, er kvalm (men spyr ikke heldigvis, ikke enda i alle fall- bank i bordet) :D Tisser heeele tiden!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for din del at du er gravid siden du virker så sikker (og glad), men må bare innrømme det at jeg har mine tvil ut fra det du skriver om. Som andre har sagt, så får man ikke symptomer før egget i det hele tatt har festet seg.

Men lykke til i alle fall! :) Blir spennende å høre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk dette? Er du gravid eller?

Sikkert ikke.

Er sikkert tragisk for ts å skrive mer i denne tråden når hun var så sikker på graviditet på et så tidlig tidspunkt.

Barn er sikkert et stort ønske for ts, å skuffelsen desto større for hver mnd hun ikke blir gravid.

Vet det kan være vanskelig, men ts, prøv å slappe av m.h.t graviditet. Det at du stresser med å bli gravid kan gjøre netopp det motsatte.

Ta deg en fest og pul i vei med mannen (uten tanke på barn) så skal du se at det løser seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres som alle er sier litt usannsynlig ut. eller var det sånn at du tror du hadde eggløsning 3 juli, hadde sex 31 og kjenner symptomer 3 august? Da kan du jo ha sen eggløsning... enda det virker litt far fetched..

Håper uansett at du er gravid siden det virker som du ønsker deg det veldig! :)

:klem:

Sikkert ikke.

Er sikkert tragisk for ts å skrive mer i denne tråden når hun var så sikker på graviditet på et så tidlig tidspunkt.

Barn er sikkert et stort ønske for ts, å skuffelsen desto større for hver mnd hun ikke blir gravid.

Vet det kan være vanskelig, men ts, prøv å slappe av m.h.t graviditet. Det at du stresser med å bli gravid kan gjøre netopp det motsatte.

Ta deg en fest og pul i vei med mannen (uten tanke på barn) så skal du se at det løser seg.

ok, vet dette er off topic men:

dette irriterer meg....

Bare fordi hun ønsker seg barn senker ikke sjansen for at hun skal bli gravid! Jeg stresset ikke med å få barn, vi kuttet pillen og 4 år etter ble vi sjekket for hvorfor vi ikke fikk barn. Fysiologiske årsaker.

Det er utrolig irriterende å høre at man skal stresse ned så blir det barn. INGEN sammenheng.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun nevner ikke når hennes mensen var, men når hun hadde sist samleie.

Jeg er også overrasket over hvor fort du merket symptomene, men det var samme måte jeg skjønte at jeg var gravid! Gratulerer :)

Jo, hun skriver jo at det var dagen etter mensen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres som alle er sier litt usannsynlig ut. eller var det sånn at du tror du hadde eggløsning 3 juli, hadde sex 31 og kjenner symptomer 3 august? Da kan du jo ha sen eggløsning... enda det virker litt far fetched..

Håper uansett at du er gravid siden det virker som du ønsker deg det veldig! :)

:klem:

ok, vet dette er off topic men:

dette irriterer meg....

Bare fordi hun ønsker seg barn senker ikke sjansen for at hun skal bli gravid! Jeg stresset ikke med å få barn, vi kuttet pillen og 4 år etter ble vi sjekket for hvorfor vi ikke fikk barn. Fysiologiske årsaker.

Det er utrolig irriterende å høre at man skal stresse ned så blir det barn. INGEN sammenheng.

For mange er det netopp stress som gjør at de ikke blir gravide, selv om det ikke gjaldt for deg.

Et stort ønske om graviditet gjør at man ikke klarer å tenke på annet. Sånn er det desverre for svært mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

For mange er det netopp stress som gjør at de ikke blir gravide, selv om det ikke gjaldt for deg.

Et stort ønske om graviditet gjør at man ikke klarer å tenke på annet. Sånn er det desverre for svært mange.

Nei, dette er feil. At man tenker på å bli gravid og ønsker hardt å bli det, påvirker ikke evnen til å bli gravid.

Stress som derimot påvirker evnen til graviditet er stress som følger av vold, traumer og store påkjenninger for kroppen og psyken. Det er heller ikke snakk om stor reduksjon i fruktbarheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er feil. At man tenker på å bli gravid og ønsker hardt å bli det, påvirker ikke evnen til å bli gravid.

Stress som derimot påvirker evnen til graviditet er stress som følger av vold, traumer og store påkjenninger for kroppen og psyken. Det er heller ikke snakk om stor reduksjon i fruktbarheten.

Man kan bli stresset av at man ikke blir gravid, da..Dermed er det vel alltids lurt å prøve å ikke stresse.

Jeg har ikke så mye forutsetninger for å uttale meg, men jeg har en jordmor som selv sa at det kan påvirke evnen til å bli gravid dersom man stresser veldig med det.

Men da er det jo ikke det at man er utålmodig og virkelig ønsker, og hele tiden tenker på å bli gravid som gjør at man kanskje sliter, det er stresset som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Man kan bli stresset av at man ikke blir gravid, da..Dermed er det vel alltids lurt å prøve å ikke stresse.

Jeg har ikke så mye forutsetninger for å uttale meg, men jeg har en jordmor som selv sa at det kan påvirke evnen til å bli gravid dersom man stresser veldig med det.

Men da er det jo ikke det at man er utålmodig og virkelig ønsker, og hele tiden tenker på å bli gravid som gjør at man kanskje sliter, det er stresset som gjør det.

Viste jordmoren deg forskning på det, eller?

Definisjonen på stress i forskningen som er blitt gjort på dette er en ganske annen enn det som mange definerere som stress ved at man ikke oppnår graviditet.

Når man har prøvd lenge uten resultat, så blir man ganske motløs, frustrert og lei seg, men det trenger ikke nødvendigvis å være stressende.

Og når graviditeten allerede uteblir, og man begynner å bli bekymret og stresset, så kan man vel ikke si at det var "stresset" som forhindret graviditeten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Velmenende råd fra venninner om å "stresse ned" er forresten det verste jeg vet og det sier jeg også til dem, bare i litt annet ordelag.

I det man sier at personen må slutte å stresse for å bli gravid, så sier man at også at personen selv er skyld i uteblitt graviditet. Ikke akkurat en mindre stressfaktor!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viste jordmoren deg forskning på det, eller?

Definisjonen på stress i forskningen som er blitt gjort på dette er en ganske annen enn det som mange definerere som stress ved at man ikke oppnår graviditet.

Når man har prøvd lenge uten resultat, så blir man ganske motløs, frustrert og lei seg, men det trenger ikke nødvendigvis å være stressende.

Og når graviditeten allerede uteblir, og man begynner å bli bekymret og stresset, så kan man vel ikke si at det var "stresset" som forhindret graviditeten?

Nei hun gjorde ikke det, så kan godt hende det bare var synsing.

Du sier noe i siste avsnittet. At de fleste starter jo ikke stresset og oppkavet, så skulle være rart om det er et eventuelt stress som kommer senere som skulle være årsaken. Ikke vet jeg. :)

Men kan jo være at hvis man er veldig stresset i utgangspunktet, at det kan gjøre det mer vanskelig?

Uansett så begynner man jo å lure litt når man hører alle disse som har prøvd så utrolig lenge, for så å "gi opp" og "slapper mer av" igjen, og som da ender opp med å bli gravide kort tid etter. Men det kan vel alltids være en tilfeldighet, at andre faktorer har spilt noen rolle. Ikke vet jeg. Har det blitt gjort noe forskning på denne gruppen, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velmenende råd fra venninner om å "stresse ned" er forresten det verste jeg vet og det sier jeg også til dem, bare i litt annet ordelag.

I det man sier at personen må slutte å stresse for å bli gravid, så sier man at også at personen selv er skyld i uteblitt graviditet. Ikke akkurat en mindre stressfaktor!

Ja det synes jeg er en uting. Må være veldig frustrerende at folk kommer og "forteller" dem at det er fordi de stresser osv. Det vet jo ikke de noen ting om?

Ikke det at det er noe jeg selv har erfaring med, men kan se for meg at det er en type velmenende råd man helst skulle være foruten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Men kan jo være at hvis man er veldig stresset i utgangspunktet, at det kan gjøre det mer vanskelig?

Uansett så begynner man jo å lure litt når man hører alle disse som har prøvd så utrolig lenge, for så å "gi opp" og "slapper mer av" igjen, og som da ender opp med å bli gravide kort tid etter. Men det kan vel alltids være en tilfeldighet, at andre faktorer har spilt noen rolle. Ikke vet jeg. Har det blitt gjort noe forskning på denne gruppen, tro?

Quoter meg selv her:

Stress som derimot påvirker evnen til graviditet er stress som følger av vold, traumer og store påkjenninger for kroppen og psyken. Det er heller ikke snakk om stor reduksjon i fruktbarheten.

Hører du virkelig om mange som blir gravide etter lang tid, når de endelig "slapper av"? Jeg synes ofte det er "søstra til kusina til venninna til venninna".

Men noen må jo selvsagt bli gravide på den måten også, og de fleste ufrivillig barnløse blir gravide på et eller annet tidspunkt.

Noen blir det etter to år, andre etter fem. Noen blir gravide i en situasjon hvor de begynner å slå seg til ro med å forbli barnløse eller etter at de har fått innvilget adopsjonssøknaden. Og akkurat det med adopsjon; de fleste står opptil tre år i kø etter de har fått innvilget søknaden! Da hadde det vært unaturlig om ikke noen ble gravide!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at du ikke har svart her på en stund ts.

Hvordan går det? Har du fått testa deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange overser symptomer på graviditet fordi man kun blir sikker når evt kvalmen kommer ;)

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange overser symptomer på graviditet fordi man kun blir sikker når evt kvalmen kommer ;)

Gratulerer!

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at dere hadde samleie dagen etter at du var ferdig med mensen. Eggløsning finner jo sted ca to uker før mens, så det at du skulle ha blitt gravid rett etter mens er ganske usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...