Gå til innhold

Merkelige opplevelser de siste ukene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde samleie søndag den 31. juli. Hoppet av i svingen, dagen etter at jeg var ferdig med mensen.

På vei til jobb tirsdag den 2. juli luktet jeg "hele verden". Naboens kompost luktet voldsomt, kollegaen min luktet sterkt av mat, og hele jobben lukta vaskemiddel, osv.

Kan hende er dette tilfeldig, jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Jeg tenkte at nå skal jeg følge nøye med videre.

På onsdag den 3. august kjente jeg et stikk i høyre eggstokk. Samme dag begynte jeg med folat.

Torsdag flere stikk.

Samme med dagene mot helga i uke 31.

I starten av forrige uke sov jeg ettermiddagslurer, for første gang i mitt liv.

I helga fant jeg fram en gammel og for stor BH mens jeg vasket de andre. Den passet plutselig veldig fint.

I dag har jeg blødd, bittelitt rosa bare, og har stikkende/borende følelse midt i livmora.

Har ikke testet, og det er vel uansett for tidlig kanskje. Jeg bare VET det.

Måtte bare fortelle denne lille hemmeligheten til noen!

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si du fikk voldsomt mange symptomer veldig tidlig da.. Men gratulerer:)

Takk skal du ha. Ja jeg vet, dette er merkelig! Derfor jeg bare må skrive det her..så jeg vet at jeg har sagt det. Jeg er 100 % sikker.

Men kan ikke akkurat be noen holde døra åpen for meg - gravid kvinne noen dager på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bli gravid så kort tid etter mensen?? eggløsning er vel midt i syklusen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bli gravid så kort tid etter mensen?? eggløsning er vel midt i syklusen??

Hun nevner ikke når hennes mensen var, men når hun hadde sist samleie.

Jeg er også overrasket over hvor fort du merket symptomene, men det var samme måte jeg skjønte at jeg var gravid! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bli gravid så kort tid etter mensen?? eggløsning er vel midt i syklusen??

Jeg har ikke så god kontroll på min eggløsning, har lange menstruasjoner og ujevn syklus.

Begynte med mensen lørdag den 23. juli. Hadde samleie søndag den 31. juli.

Onsdag den 3. juli kjente jeg et kraftig stikk. Det kan ha vært en tidlig eggløsning? Og så har egget festet seg i går/i dag. Må ha hatt en festeblødning eller noe, for skal jo ikke ha mensen nå. Jeg er bare sikker i min sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun nevner ikke når hennes mensen var, men når hun hadde sist samleie.

Jeg er også overrasket over hvor fort du merket symptomene, men det var samme måte jeg skjønte at jeg var gravid! Gratulerer :)

Takk, morsomt at du også merket det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du håper på å være gravid, og da krysser jeg fingrene for deg og håper du er det ;)

Men det er vel umulig å få symptomer tre dager etter samleie, for da har ikke egget festet seg og man produserer heller ikke hcg. Det er i det hele tatt svært uvanlig med grav.symptomer når det er så tidlig at man ikke engang produserer nok hcg til å teste positivt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bli gravid så kort tid etter mensen?? eggløsning er vel midt i syklusen??

Tror ikke hun kan ha blitt gravid så kort etter siste mensen nei, men det finnes tilfeller hvor en har en mens etter en er blitt gravid. jeg hadde faktisk mensen de 3 første månedene, så alt er mulig i sjeldne tilfeller.

Hun nevner ikke når hennes mensen var, men når hun hadde sist samleie.

Jeg er også overrasket over hvor fort du merket symptomene, men det var samme måte jeg skjønte at jeg var gravid! Gratulerer :)

Hun sa at det var dagen etter siste menstruasjon, og det indikerer jo at hun i følge gjennomsnittet var på dag 5-8 i syklusen. Fremdeles et stykke unna eggløsningen.

Noe som gjør at jeg holder en knapp på at det i så fall er det noe av det samme som har skjedd her som med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har nok HCG i nivået til å merke symptomer vil en sensitiv test (feks CB) være positiv. Det er riktig som en sier over her, det er umulig å få symptomer så tidlig. Egget fester seg 7 dager etter eggløsning, før dette er man ikke gravid. Deretter starter HCG produksjonen, og noen få opplever symptomer før mensen ikke dukker opp. Det normale er å få symptomer fra uke 6.

Det stemmer også at du er alt for tidlig i syklusen til å ha EL, med mindre du har veldig lang menstruasjon eller veldig lange sykluser. EL er i snitt 14 dager før neste mens.

Det virker som om du virkelig ønsker å være gravid (det er ingenting annet som gir så mange symptomer), så jeg håper du er det. Ta en test på morgenurin da du venter mensen, så har du svaret :) Spekulasjoner før det fører skjeldent noe godt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg tror kanskje stikkene rundt 3. juli var eggløsning. Og nå har jeg uten tvil stikkende/borende følelse midt i livmora. Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg bare er helt sikker på at jeg er gravid :)

Men skal selvsgat skrive her når jeg har testet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) Her må jeg følge med, for sånn var det første gang jeg var gravid også :fnise:

jeg bare visste det, helt merkelig følelse:)

Endret av ellen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er snodig å ha symptomer så tidlig. men når jeg var gravid bare viste jeg det og, så jeg skal ikke nekte for at du er gravid :)

krysser fingrene for deg og er spent på resultatet når du har testet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres litt rart ut, men spennende :)

Jeg bare visste at jeg var gravid da jeg ble det også, men da var jeg jo over to måneder på vei da, hehe. Blir spennende å høre resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende! Jeg er også sikker på at jeg er gravid nå, i uke tre. Har et barn fra før, og en gang mistet jeg i uke 9, begge disse gangene var det akkurat som nå, fra uke 3 ca: Magen buler skikkelig ut, nederst. Nesten vanskelig å bøye seg framover, for magen er i veien. Og jeg kjenner en helt tydelig annen lukt (sorry for ekkel detalj) når jeg går på do. Pluss div andre småting.

Det er spennende, selvfølgelig, men jeg skulle helst ønske å ikke vite dette før litt lenger uti svangerskapet. I går kjente jeg stikking, og fikk flashback til den gangen jeg mistet. Er kjempenervøs... Skulle ønske jeg ikke merket noenting før i allefall uke 8-9, da er det ikke SÅ lenge å gå og bekymre seg. Jeg er verdensmester i å bekymre meg, derfor er denne tiden så slitsom...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det tidlig med begge mine, før det kunne slå ut på noen test.

Umulig å beskrive, men hele kroppen endret seg.

Og jeg var KVALM :fnise:

Visste det før jeg testet med begge to :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Off topic, men en kan faktisk bli gravid rett etter mens... med min siste ble jeg gravid dagen etter jeg var ferdig med mensen. Dette er jeg heelt sikker på, fordi det var eneste gangen mannen og meg hadde samleie den syklusen!

Jeg og merket tidlige symptomer, som gikk på lukt, større bryster, ekstrem trøtthet.. men testet ikke før jeg var et par dager over IKM da..

Håper det er som du tror TS, at du har en liten spire inni der :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Gratulerer så masse! :rodmer:

Noen ganger kjenner man det bare, vet akkurat hva du mener! Er sikker på at vi får en jente - kjenner det helt overbesvist på kroppen :fnise: selv om vi ikke får vite kjønnet før småen kommer.

Kan jeg spørre om du gjør det alene eller om pappaen er inne i bildet og gledelig med på turen? :) bare nysgjerrig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det først etter en uke. Men symptomene virker veeeeldig kjent :) Og jeg "visste" det også :) Krysser fingrene for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...